collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 962156 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #550 Gepost op: 12 mei 2011, 11:23:16 »
Chadya meid wat vervelend zeg dat je pa dit via de telefoon doet. Maar ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo dan kunnen jullie toch als dat leuk is en willen elkaar die dag vieren of gewoon ieder appart want daar verander niks aan. Ik zou er heel goed over nadenken en met je lief praten en als jullie gevoel zeg maakt niks uit dan gewoon laten staan die dag. En hopen dat je vader bij zal trekken. Maar vervelend is het wel. En wat naar dat je zus boos belde omdat ze het er niet mee eens was over de manier waarop jullie het verteld hebben. Het is toch jullie dag en moeten jullie kiezen hoe of wat en dus ook hoe je het bekent maak. Sterkte meis.

Groetjes,
Eertje

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #551 Gepost op: 12 mei 2011, 11:27:47 »
Wat vervelend Chadya! Ik zou ook gewoon kijken naar wat je gevoel zegt. Als jullie 8 juni willen, moeten jullie dat idd gewoon doen! Mag ik vragen waarom je zus had gezegd dat jullie het anders hadden moeten aankondigen?

haha lobensil! Ik vind het ook lastig onthouden om op alles te reageren!!
Overigens, ik heb ook n 101 redenen gemaakt. hij is gisteren verstuurd,dus kan m volgende week ophalen als t goed is. Ik heb m gemaakt voor onze 5 en half jaar samen, maar dat is direct de dag dat we over 1 jaar gaan trouwen. Dus das leuk om een 101 redenen waarom ik met jou wil trouwen te geven!


@deniesje en Boukezz: Stylez shoes wil ik ook gaan kijken! Maar Deniesje die platte schoen is wel heel handig voor s avonds! Maar weet je voor de foto's wil ik graag een mooie hak hahaha. Maar ik kan sowieso niet te hoog, as en iks chelen maar n paar cm :wink:
Oh en btw boukezz ik zie nu dat je weer twijfelde over Amerika! Maar allebei de reizen zijn gaaf natuurlijk!

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #552 Gepost op: 12 mei 2011, 12:13:25 »
hoi hoi
thanks voor jullie reakties
zelf wil ik eerlijk gezegd gewoon heel graag op 8 juni trouwen,en ik wist dus echt niet meer dat hij op die datum was getrouwd.
8 juni voelde voor mij en mijn AS heel goed aan dus vandaar die keuze. zoals jullie ook al aan geven dat evt jubilea niet samen gaat vallen heb ik ook al aangegeven,maar ondanks dat blijft hij het niet leuk vinden.
kortom vindt het gewoon zo'n ontzettende domper op alles...
moet zeggen dat mijn vader en ik sinds een paar jaar pas weer contact hebben en het sinds een jaar of 3 pas weer echt hechter aan het worden is,dus ik had dit echt nooit verwacht,misschien dat het daarom dubbel zo zeer doet.
wat betreft mijn zus; de reden waarom zij vondt dat ik het anders had moeten doen is omdat zij mijn zus is,en zussen/broers hoor je nu eenmaal persoonlijk in te lichten.
echter heeft zij het vorig jaar op precies de zelfde manier gedaan wat ik totaal geen probleem vondt/vindt,echter vindt zij het wel een gigantisch probleem,want dit hoor je niet zo te doen.
ik heb haar ook duidelijk gemaakt dat ik de dingen op mijn manier doe omdat het onze bruiloft is,en ik nu eenmaal niet iemand ben die alles volgens de "vaste" regeltjes doe,maar meer van aparte dingen ben..dat kan ze accepteren of niet en is haar keuze.zij heeft de keuze gemaakt om dit niet te accepteren.

Mijn AS moet ik nog inlichten over de situatie met mijn vader maar weet nu al dat deze er ook niet goed op zal reageren.
en dat ik weet dat ook mijn AS graag 8 juni als datum wil..en eerlijk gezegd zie ik het totale probleem niet wat ik vanochtend ook heb gezegd.
al met al doet dit alles me heel veel verdriet kan ik jullie zeggen..

ik kom later inhoudelijk op jullie andere berichten terug..ga nu eerst even kijken of ik mijn AS kan bereiken.

groetjes
Chadya (Cindy)

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #553 Gepost op: 12 mei 2011, 14:56:36 »
@Chadya
Wat vervelend zo! Ik kan me voorstellen dat je hele enthousiaste sfeer zo een beetje verpest wordt. Opzich zie ik het probleem ook niet zo.. Het is niet zo dat je straks tegelijkertijd 25 jaar getrouwd bent ofzo. Er zit enorm veel tijd tussen. En uit je verhaal maak ik ook op dat jullie niet elk jaar samenkomen om die dag te vieren, dus raar dat je vader het zo'n probleem vindt.
Ik zou in elk geval proberen te beslissen wat jij graag wilt en bij die beslissing te blijven. En dan hopen dat de rest uiteindelijk bijtrekt. Ik hoop dat je er snel weer allemaal van kunt genieten, want de voorpret hoort zeker ook bij een bruiloft!  :)

De locatie was trouwens wel leuk gisteren, maar ik twijfel ook nog een beetje. Sommige dingen waren leuker dan verwacht, maar de indeling was heel anders dan ik uit de foto's en het filmpje had opgemaakt.. Ook is er niet heel veel parkeergelegenheid. Er mag gelukkig wel heel veel, eigenlijk alles wat we willen. En je vindt natuurlijk niet snel een locatie waar je zelf al het eten/drinken kunt doen en alles zelf mag versieren en regelen. Dat is dan wel weer super. Wat ik alleen niet wist was dat achter de idyllische boerderij een varkenshouderij is.... En die ruik je in de voortuin behoorlijk. Toen ik uit de auto stapte dacht ik al meteen dat dit niks was, maar gelukkig lag een stuk verderop pas de achtertuin waar je de varkens niet rook. Nou wou ik wel een landelijke bruiloft, maar zo landelijk was ook niet de bedoeling.
Helaas kon AS er niet bij zijn, omdat hij een midweek naar Schotland was voor zijn werk. Lastig beslissen zo. Al is er volgens mij verder echt niks te vinden wat in de buurt komt van mijn wensen. De tuin was wel ook supermooi, alleen de keuken lag bijvoorbeeld weer een eind van de tuinkamer. Moeilijk hoor om te kiezen.
Hebben jullie daar ook geen last van?

Isabella

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #554 Gepost op: 12 mei 2011, 16:39:28 »
Wat vervelend Chadya, ik hoop dat jullie eruit komen.

HAHA sorry hoor missy-ila, ik moest echt lachen om je: ik wilde wel een landelijke briuloft maar niet zó landelijk, haha.
Ik heb eerlijk gezegd al een locatie geboekt, maar nog niet gekeken. Het is de soos van werk van mn vader. Dat scheelt enorm in de verhuur. Alleen het drinken moeten we wel daar aan de bar zelf betalen.
We gaan binnenkort even kijken. Maar ik denk dat ik het er sowieso mee moet doen. Er passen genoeg mensen in, en het is wel het goedkoopste eigenlijk.
De foto's zien er iig goed uit.

Liesje1984

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #555 Gepost op: 12 mei 2011, 16:58:12 »
Hey,

Wat wordt er toch altijd lekker veel geschreven op dit onderwerp, zoooo gezellig
Ik kreeg eerder altijd een mailtje als er een nieuwe reactie was, maar dat kreeg ik nu ineens niet meer…..ik las dat iemand anders dat ook had, weet iemand ook waarom? Kan dus even niet op iedereen reageren, maar wel een paar:
@ Chadya: wat vervelend dat je vader nu ineens zo reageert. Ik vind het eerlijk gezegd nergens op slaan, want inderdaad jullie hebben nooit een jubileum tegelijk toch? Ik vind dat je gewoon moet doen wat je zelf wilt, hij went er heus wel aan (duurt tenslotte nog een jaar) en misschien gaat hij het uiteindelijk zelfs wel leuk vinden…het is dan tenslotte voor jullie alle 4 een bijzondere dag!
@deniesje: spannend zeg de situatie met je zoontje. Ik duim heel hard mee dat hij straks weer gewoon schoon is!
@afvallen: dat is bij mij ook nog wel een probleempje, aan de ene kant moet ik echt nog wat kilo’s kwijt, maar ik houd echt van lekker eten en mijn aanstaande vindt me ook gewoon prachtig zoals ik ben…maar ja, ik zeg dan: 10 kilo lichter ben ik “nog”mooier…kortom ik vind het lastig, ben super slecht in lijnen, dus als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag!

Oh ja, ik sta ook nog niet op het lijstje, maar weet niet hoe ik me toe kan voegen, we gaan in ieder geval (ook) op 1 juni 2012 trouwen :biggrin:
Dat was het eerst weer even!

Liefs Lisa

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #556 Gepost op: 12 mei 2011, 21:22:06 »
hallo allemaal,
nou ondertussen met mijn AS erover gehad en wij zijn beide het erover eens dat het gewoon 8 juni blijft en zijn dit dan ook vanavond vast laten leggen bij de gemeente.niet in ondertrouw want dan kan nu nog niet maar de datum gereserveerd dus ook ik kan in het lijstje toegevoegd worden :biggrin:
we trouwen smiddags om 14.00uur zodat ik ook sochtends nog even op gang kan komen :rolleyes:
beide zijn we het erover eens zoals ik hier al aan gaf dat de jubileas niet gezamelijk lopen en dat mijn vader dit gewoon niet van mij kan verwachten.moet heel eerlijk zeggen dat dit alles me toch behoorlijk heeft aangegrepen vandaag.
maar ja het zij zo en niets aan te doen dan maar..
nu eerst even op jullie reageren

@liesje ik was de gene die had geschreven dat ze ook geen meldingen meer kreeg,moet zeggen dat ik eigenlijk wel een beetje lastig vindt.heb al bij de instellingen gekeken maar daar staat alles goed.

@missy moet heel eerlijk zeggen dat ik nu al weet dat mijn vader zijn 25 jarig jubileum niet zal gaan halen hoe hard dit ook klinkt. de situatie met mijn vader zijn gezondheid is zodanig dat iedere dag dat hij leeft mee genomen is en we weten dat ik ieder moment een telefoontje kan krijgen dat het over is.daarom maakt het de situatie ook zo moeilijk.
eind deze maand wordt hij geopereerd en ook dan blijft het afwachten of hij dit zal overleven..dus ik snap gewoon echt niet waar dit alles vandaan komt.zeg ook heel eerlijk dat ik het gevoel heb dat het niet van hem persoonlijk afkomt.
moest wel lachen om je beschrijving van de locatie..lijkt me indd ook wel moeilijk beslissen in je eentje.de locatie kiezen bij ons was eigenlijk heel snel gedaan en hebben andere afspraken afgezegt.we waren zo verkocht eraan,de offerte viel mee dus toen hebben we direct een optie genomen.morgen gaan we het bevestigen en is het definitief.

@sel dat is ook wel lekker dat je via je vader een locatie zal hebben. het scheelt toch weer in de kosten namelijk en dat is altijd mee genomen.
het 101 boekje heb ik gisteren ook afgemaakt (tot 22.00uur bezig geweest) en verstuurt en vandaag al bericht gehad dat hij met 2 werkdagen opgehaald kan worden.wilde hem geven met vaderdag maar denk er nu over om hem toch eerder te geven..pfff ik kan ook gewoon niets voor mezelf houden he wat dat betreft. :biggrin:

@boukezz hier kan je niet internet in ondertrouw en kregen we vandaag te horen dat we daarvoor een afspraak moeten maken en dat we dan ongeveer een week later terecht kunnen. wel hoeven we geen geboortaktes etc mee tenemen dat hebben ze hier sinds een half jaar geleden ongeveer afgeschaft.moet dan alleen weer legitimatie mee nemen en de kopie's van de getuigen meenemen,en natuurlijk nog even het laatste restje geld natuurlijk :biggrin:
maar mochten we dat niet bij hebben dan zouden ze een factuur op sturen.

zit nog even te denken wat ik nog meer heb gedaan vandaag.oja heb net een trouwsite aangemaakt gaan jullie dat ook doen,of hebben jullie dat al gedaan?
is ondertussen weer een heel verhaal geworden geloof..als ik eenmaal ga typen blijf ik ook typen  :biggrin:

groetjes
Chadya

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #557 Gepost op: 13 mei 2011, 09:11:14 »
@chadya
Wij trouwen op dezelfde datum als dat mijn AS's broer en vrouw zijn getrouwd. Zij zijn dan echter al 4 jaar getrouwd en ook wij hebben dan dus ook geen problemen met een jubileum. Wij hebben zodra zij gingen trouwen al gezegd dat wij ook op die datum (hadden) willen trouwen (waren toen al verloofd, en wisten toen al dat we die dag wilden). Zodra wij onze bruiloft echt gingen regelen hebben wij besloten het gewoon op die dag te houden (die datum kregen wij verkering en zijn wij verloofd). Wij hebben het niet eerst aan hun gevraagd, omdat wij niet inzien wat dat uit zou moeten maken zodra wij berekend hadden dat zij niet dan 5 jaar getrouwd zouden zijn (mijn schoonouders vonden het wel makkelijk dat zij maar één datum hoeven te onthouden :wink:). Zij hebben er ook totaal geen probleem mee. Ook mijn moeder die een dag later jarig is vind het niet erg, zij en mijn vader maken er meteen een weekje vakantie van en blijven daar in de buurt in een hotel.
Maar ik begrijp wel dat het voor jou heel rot is omdat er zo moeilijk over gedaan word! Helemaal als zij boos zijn en blijven ondanks dat je uitlegt dat er geen jubilea tegelijk zijn.

@getuigen vragen
Ik las hier een leuke manier van vragen met inscriptie in een pen.
Wij hebben toen wij met een weekendje weg waren met mijn hele gezin gebakjes besteld met op die voor mijn broers de tekst 'wil jij onze getuige zijn?'. Heel erg leuk die blije blikken zodra zij het lazen. En de verbaaste blik van mijn schoonzusje naar haar gebakje (waar het niet op stond) om uit te zoeken waar mijn broers het over hadden was geweldig.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #558 Gepost op: 13 mei 2011, 11:49:57 »
@ Lobensil: Op die site heb je kant en klare corsages vanaf slehts 1,29 per stuk! ze zien er ook heel leuk en sjiek uit, EN je kan ze bewaren! Bij de bloemist betaal je zeker 4,50 per corsage (vanaf)
En het op iedereen reageren heb ik een trucje voor  :laugh: Je scrolt gewoon even naar elk persoon en daar reageer je op!
En over dat afvallen, doe lekker op je eigen tempo! Inderdaad, snel afvallen is echt niet goed! Dan krijg je een jojo effect. Ikzelf ben heel wat kilootjes kwijt geraakt door een eetdagboek bij te houden. Dan kan je zien hoevel calorien je binnenkrijgt en wat goed was aan je dag en wat je de volgende keer beter kan vervangen. Echt super! Dit hield ik allemaal bij op een forum, en iedereen zat daar vanwege hetzelfde: afvallen. Superhandig! En je geeft elkaar ook een steuntje in de rug en kan je veel leren van andermans eetgedrag en tips/gerechten etc uitwisselen. Je hebt ook elke week een weegmoment en je hebt een grafiekje waarop je kan zien hoeveel je bent afgevallen en hoeveel je nog moet. De site is helemaal gratis en voor niks en het heet weegclub.nl

@ Chadya, wat naar dat je vader zo heeft gereageerd! Ik snap zelf ook het probleem niet, de jubliea vallen niet hetzelfde dus waar doet hij dan moeilijk over? Ik snap heel goed dat dat je raakt, helemaal als je een antal jaar geen/slecht contact hebt gehad met je vader ( same here ) en dan raken de dingen die hij zegt gewoon meer dan als je altijd een goede band hebt gehad. (word je gewoon onzeker door) Heel tof dat jij en AS je niet hebben laten afschrikken en gewoon voor die datum gaan! Denk lekker aan jullie zelf en probeer niks aan te trekken van wat anderen zeggen! (moeilijk, ik weet het!) Maar haal je energie uit de dingen die JULLIE leuk vinden! Kom op hey, het wordt jullie grote dag!

@ Boukezz, das altijd handig van die drukkerij! Wij willen de inlegkaarten wel gaan (laten)bedrukken. Ik heb niet zo'n net handschrift dus dat wordt het niet!

@ Sel, die lage schoen was niet voor mij maar voor chadya! Ook ik wil op hoge hakken. AS en ik schelen maar liefst 36 cm :blink: hahaha! Ik wil wel platte schoenen voor het feest, ik weet niet of ik het de hele dag volhoud!
Oh en qua jullie locatie, gezelligheid en sfeer bepaald alles! Dan kan je nog in het allerduurste kasteel of de allerhipste club gaan feesten, dat zegt niets over het gezelligeidsniveau! Trouwens, ik hou erg van een informeel sfeertje! Dus ik denk dat de locatie van de soos van je vaders werk prima is! leuke versiering erin en het oogt meteen een stuk feestelijker.

@ Miss-ila oh das wel minder van die varkensstal, idd zó landelijk hoeft het ook weer niet :tongue:
 En qua kiezen, sja... Wij weten allebei wel wat we willen en we willen ook niet het duurste van het duurste. Ik heb heel lang rondgekeken en ik heb een supertoffe locatie gevonden die iedereen in NL wel kent! En het mooie ervan is... Het is het meest betaalbare voor de regio waar wij willen feesten. Nu nog een afspraak maken om te kijken, maar op de site ziet het er supermooi uit!

@ Mikey, ik heb mijn getuigen op een bijzondere manier gevraagd. Iedereen is wel op de hoogte van ons zoontje denk ik zo... Mijn vriendin en mijn moeder zijn er altijd en onvoorwaardelijk voor mij dus ik wilde ze op een bijzondere en toepasselijke manier vragen.
Ik heb bij de tuinen een waxinelichtjeshouder gekocht. Een voor m'n moeder waarop staat: " Een moeder houdt haar kind maar kort in de armen, maar voor eeuwig in haar hart" En voor mijn beste vriendin: "Een goede vriendin maakt goede tijden beter en moeilijke tijden makkelijker"

En ik heb dit gedicht erbij geschreven

Voor je staat een piepklein lichtje
Dat lichtje ben jij voor mij
Wanneer mijn wereld donker is,
schijn jij het even voor me bij
Wanneer ik me verloren voel
En ik niet weet waar heen te gaan
Dan zal jouw lichtje m'n pad verlichten
En zal dat altijd bij me staan
Wanneer ik me zo rot voel
En ik ril van verdriet en kou
Dan kan ik altijd rekenen
Op de warmte van dat lichtje van jou
Dat lichtje die je bij je draagt
Voelt heel speciaal voor mij
Dat lichtje wat alles makkelijker maakt
Dat lichtje dat ben jij
En daarom wil ik jou vragen
Voor op mijn grote dag
Of jouw lichtje speciaal voor AS zoontje1 zoontje2 en mij
Op ons allen schijnen mag
Lieve... wat vind ik het fijn,
Als je op de bruiloft mijn getuige zou willen zijn

Ik ga weer voor de kinders zorgen. Lunchen, drinken, opruimen enz hahaha! Tot later!

trouwen2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #559 Gepost op: 13 mei 2011, 11:55:41 »
@Deniesje, WOW kippenvel van het gedichtje! Erg mooi!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #560 Gepost op: 13 mei 2011, 13:30:31 »
@ deniesje: uhhh ja dat bedoelde ik :wink:

Mooi gedichtje!!

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #561 Gepost op: 13 mei 2011, 14:25:07 »
wow wat een mooi gedicht zeg..
en ben zo blij dat dit forum er is,laat me toch even door alles weer lachen tussen alles door.jullie laten me inzien samen met mijn AS dat het onze dag is,en dat er idd geen probleem hoeft te zijn...

helaas denkt mijn vader er anders over en heb ik hem vandaag weer gesproken en netjes aan gegeven dat onze datum doorgaat.
hij is ontzettend kwaad geworden en vondt het geen stijl dat wij (ik) totaal geen rekening met hun hebben gehouden!!!
ik gaf aan dat er geen probleem hoefde te zijn,dit omdat er jubilea samen valt,immers als wij gaan trouwen zijn hun 12 jaar getrouwd en dat is geen jubilea. op mijn vraag of het nu daar om gaat of om de datum zelf kwam er dus uit dat ze niet wilden hebben dat wij op de exacte datum als hun gingen trouwen,en dat wij maar dus alles om moesten gaan zetten en een andere datum moesten gaan kiezen.ik gaf aan dat wij bij de gemeente de datum besproken hebben en dat wij gewoon heel graag op die datum willen trouwen en deze datum niet gaan veranderen omdat wij er dus geen probleem inzien,en er ook geen probleem hoeft te zijn. vervolgens is hij mij gaan uitschelden en heeft mij in niet misverstane woorden verteld ; dat ik egoistisch ben,alleen maar aan mezelf denk en de rest kan stikken,met niemand rekening houdt,ondanks dat hij had verteld dat hij het niet leuk vondt toch  mijn zin had door gedreven en daardoor trok ik me van niemand iets aan en doe ik alleen maar wat ik wil...er zijn nog meer dingen gezegd door hem hoe hij over me dacht maar dat zet ik maar even niet neer.
ik heb aangegeven na al deze woorden van zijn kant dat ik het heel erg vindt dat hij er zo over denkt,dat ik het heel erg vindt dat hij me voor al deze dingen uitmaakt,maar dat ik me waarschijnlijk in de afgelopen paar jaar toch heb vergist in hem,en zijn gevoel voor mij toch niet is wat ik dacht dat het was als hij deze dingen zegt.heb aangegeven dat het beter was om het gesprek te beeindigen wat daarna ook is gebeurt.
al met al is het niet leuk geweest en ben ik tot op de grond van mijn hart wederom door hem gekwetst en niet voor de 1ste keer.het doet pijn dit hele gebeuren en weet er op dit moment niet mee om te gaan.mijn AS weet van dit alles af maar zit op dit moment op zijn werk,maar ook hij is heir niet blij mee...kortom met recht vrijdag de 13de.

even in het algemeen de reakties op jullie;
het lijnen hoef ik niet te doen,als alle stress zo doorgaat vliegen de kilo's er vanzelf af en hoef ik er niets voor te doen.moet zeggen dat ik nooit op mijn gewicht heb moeten letten maar ik nu wel in het laatste 1.5 jaar 10 kilo ben aangekomen na mijn operaties.wil ook niet meer aankomen dus hou het wel een klein beetje in de gaten :biggrin:

mickey leuk dat het bij jullie wel zo relaxed gaat,en zonder enig probleem.
in normale families zou het ook geen probleem hoeven zijn lijkt mij,maar hier blijkbaar wel :cool:

nou ik ga zo mijn dochtertje van school af halen en dan is het weer weekend.
morgen kijken voor een andere 2hands autotje dus ben benieuwd.mocht ik er vandaag niet meer aan toe komen om langs te komen wens ik iedereen alvast een heel fijn weekend toe.

groetjes
chadya

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #562 Gepost op: 13 mei 2011, 18:06:46 »
@Chadya - pfff wat een reactie zeg! Je schreef zelf al dat het contact met je vader een (lange) tijd niet goed is geweest, maar als iemand zo reageert kan ik me daar wel wat bij voorstellen... Echt rot joh! Vind het wel knap dat je de datum toch zo houdt, wie weet is er anders straks iets anders weer niet goed. De locatie.. of het eten ofzo.. Zeker omdat er eigenlijk geen logische of overtuigende redenen zijn. Zo wil je hem bijna al niet meer op de bruiloft.  :mad:

@Deniesje - supermooi gedicht! Ik hou zelf ook wel van dichten en vind deze echt supermooi!  :)
De locatie is verder eigenlijk best perfect voor wat wij willen, het is alleen geen echte trouwlocatie. Dat zullen we er echt nog van moeten gaan maken. Even overleggen met vriendlief dit weekend dus en goed nadenken over wat we precies willen. Ik wil zelf ook zeker geen heel dure locatie (of bruiloft trouwens) maar het kost toch al snel een flinke smak geld... Zat net na het bezoek zelfs te denken of ik het niet liever gewoon in de achtertuin wil doen maja. Dat voelt ook niet echt feestelijk. Dan heb ik het gevoel alsof het een gewoon feestje is ipv trouwfeest. Al trouwen natuurlijk al best veel mensen vanuit huis en dat iedereen bij de bruid thuis verzamelt. Ik had mijn naam ook wel 'twijfeltje' kunnen maken  :tongue:

Fijn weekend allemaal!

Isabella

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #563 Gepost op: 13 mei 2011, 18:56:41 »
Thanks voor de lieve reacties over mijn gedichtje!

@ chadya, Ohh meid wat erg dat je vader zo (neem me niet kwalijk) kinderachtig reageert. Ik begrijp je gevoel helemaal! Ik wens je veel moed om toch met jullie droomdag door te gaan op de manier en de datum zoals jullie dat graag willen.

@ Miss Ila, trouwen in je achtertuin lijkt me wel wat! Wij hebben er geen een :wink: maar anders zou ik zoiets ook overwegen.
Ik weet niet wat voor jullie een smak geld is, ieder heeft hun eigen budget natuurlijk. Ook het aantal gasten hangt van het kostenplaatje af. Wij willen gaan proberen om de bruiloft (exl reis) onder de 5 á 6000 te houden en we hebben 25 daggasten en ongeveer 110 avondgasten. Zo in mijn eigen berekeningen moet dit gaan lukken. (en dan heb ik er zelfs nog een koets bij en een cabaretier als ambtenaar!) Creatief zijn en je komt echt een heel eind :biggrin:

Mijn schoonzusje komt zo met knutselspullen en gaan we samen even kijken naar de kaarten. Ik heb zelf nog nooit een kaart gemaakt dus een beetje hulp is welkom! Weet wel ongeveer wat ik wil. De buitenkant wordt sowieso zwart en inlegvel heb ik nu parelmoer beige maar ik zit nog te twijfelen of ik voor een mooie kleur roze ga. De accentjes zijn wit en zilver.

Misschien to later dames!

Liefs!

lobensil

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #564 Gepost op: 13 mei 2011, 20:21:37 »
Dag allen,

@ Deniesje, mooi gedicht! Echt heel persoonlijk gemaakt.
Ik ga mijn zussen als getuige vragen. Volgende week komt er in ieder geval 1 langs en misschien de andere ook. Ik wilde eerste een chocotelegram, maar ik ga eens ff bij de chocolatier hier op de hoek vragen wat het kost als hij het maakt. me
En succes met de kaarten maken!

@ Chadya, wat een vervelende situatie zeg en moeilijk ook. Vind dat je het in ieder geval goed kan verwoorden hier op het forum. En het wordt jullie feest!! En wat leuk dat je het boekje zo snel op kan halen. Ik ga morgen eens ff kijken, heb al wel een bericht gekregen dat het binnen 2 werkdagen binnen zou zijn, maar goed zaterdag is officieel geen werkdag natuurlijk, maar ik hoop het zo, dan kan ik het toch zondag geven.

@ Isabella, oeh wat leuk, benieuwd wat je as ervan zegt. Van de locatie en of het gaat lukken om er een trouwlocatie van te maken.

Vanavond even uit eten geweest! HEERLIJK genoten! We hebben natuurlijk goed nieuws gekregen over het dak, a.s maandag gaan we het koopcontract doornemen en dan hebben we zo goed als zeker een huis gekocht!! WHOEHOE! Hypotheek is ook aangevraagd, dus gaat helemaal goed komen.
Morgen eerst mijn eindobservatie en dan zondag en maandag lekker naar Valkenburg.

Iedereen een fijn weekend en succes met alles!

Groetjes

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #565 Gepost op: 13 mei 2011, 20:25:48 »
Ik had mijn naam ook wel 'twijfeltje' kunnen maken  :tongue:

Fijn weekend allemaal!

Isabella
Iemand was je voor :wink:

lobensil

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #566 Gepost op: 14 mei 2011, 18:10:32 »
WHOEHOE!!! Ik ben blij!!! Ik heb mijn eindobservatie gehaald!!!! Nu nog 3 dingen en dan is mijn HBO diploma een feit!!!

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #567 Gepost op: 15 mei 2011, 10:02:25 »
@lobensil wat ontzettend fijn voor je dat je bijna je hbo hebt gehaald.zal best wel een opgaaf zijn allemaal en hard werken.heel veel succes met de laatste loodjes.
oja mijn 101 boekje was dus idd klaar en kon ik gisteren ophalen wat ik ook heb gedaan. hij was zo mooi geworden dat ik gewoon niet meer kon wachten met geven en het dan dus ook gegeven heb gisteren. mijn AS was helemaal perplext toen hij het zag en las,en wist even niet wat hij moest zeggen..had dit nooit verwacht.afijn het is helemaal geslaagd. En bij jou?  de verassing net zo groot geweest?

@deniesje is het nog gelukt met de kaarten? ben heel benieuwd hoe je eerste idee er uit gaat zien.

@missy qua locatie moet je gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. als je tuin of iemand anders zijn tuin zich daar heel goed voor leent waarom zou je het niet doen? wat je ook zou kunnen doen is de voor en na delen van de betreffende locaties op schrijven mocht je er niet uit komen,en dan zien hoe je dan uit komt. heel veel succes met je keuze  :)

nou na dus een paar heftige en zeer emotionele dagen begin ik weer bij te komen hier. gelukkig heb ik mensen die achter me staan en mijn AS die me overal in steunt. sommige momenten ben ik nog wel emotioneel maar ook dit zal weer over gaan als ik het een plekje heb gegeven. Gisteren zijn we wezen kijken voor een andere auto voor mij en hebben die ook gekocht.de huidige die ik nu heb die gaat weg deze week puur omdat hij niet lekker rijdt..klinkt wel verwend he  :biggrin:
nee hoor zo is het niet,maar door mijn BI heb ik goede stoelen nodig,een wat hogere instap etc en dat had ik dus bij mijn huidige auto niet waardoor ik iedere keer als een wrak er uitkwam.dus vandaar nu een andere en ben dus helemaal happy.
Ook nog contact met de feestlocatie opgenomen en we kunnen in November of januari (wanneer we er helemaal uit zijn) door geven wat we precies willen eten,de tijden etc.) Ook hebben we besloten wanneer we in ondertrouw gaan en dat zal zijn op 29-11-2011. 29 November is ook de datum waarop wij (nu) 8 jaar geleden een relatie gekregen en vonden dit een mooie symbolische datum vandaar deze keuze.
Vandaag ga ik een beetje relaxen en wens jullie nog verder een fijne zondag

groetjes
Chadya

trouwen2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #568 Gepost op: 15 mei 2011, 11:48:31 »
Hoi allemaal,

Ik zit in de trein dus even rustig op iedereen reageren lukt niet goed (gebruik ook altijd een apart doc om de tekst te schrijven :))

Lobensil super dat je HBO bijna klaar is!

Chayda fijn dat je nu wat meer rust hebt bij je keuze! Wat voor een auto heb je?

Isabella erg cliche inmiddels :wink: maar volg je gevoel!

Wij zijn vrijdagavond bij kasteel Geldrop geweest. Dat is het echt niet voor ons. Maar de cateraar heeft ook nog locatie Kasteel Ammersoyen bij t plaatsje Ammerzoden net boven den Bosch. Kent iem dat? We gaan daar dinsdagochtend voor t werk nog even kijken. Als dat wat is gaan we daarvoor ook en offerte opvragen. Het is veel centraler in t land dat vinden we fijn. Hoewel Heeze en Heeswijk nog bovenaan staan zijn we hier erg benieuwd naar! Website zag er goed uit.

Wat betreft ondertrouw. In onze gemeente kan je op woensdag (als enige dag) ook 's avonds in ondertrouw. En laat de dag dag er verkering kregen nou precies op een woensdag valen dit jaar! We gaan dus 15 september in ondertrouw :)
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2011, 11:50:03 door trouwen2012 »

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #569 Gepost op: 15 mei 2011, 12:16:16 »
@ Lobensil, wauw wat gaaf meid! Je bent er bijna! gefeliciteerd!

@ Chadya, leuk een nieuwe auto! Hopelijk heb je nu minder last van je BI. Is jullie feestlocatie al definitief? En al een definitieve datum voor ondertrouw, hartstikke leuk!

@ trouwen2012, jammer dat de locatie tegenviel. Wie weet is de andere wel wat? Ik ben er niet mee bekend verder.  En leuk dat jullie ook al een ondertrouwdatum hebben!

Als wij in ondertrouw gaan op onze verkeringdag moeten we tot volgend jaar wachten, 14 februari. Ik weet niet of dat te laat is als we in juni dat jaar gaan trouwen? Misschien komt er voor ons ook wel een bijzondere datum voorbij dit jaar. Kan je op de pof binnenlopen voor ondertrouw of moet je daar een afspraak voor maken? Ik dacht, als we definitief horen dat ons Zoontje schoon is daarna naar het gemeentehuis. En moet je in ondertrouw bij de gemeente waar je woont of waar je trouwt?
Ik ga zometeen even onze feestlocatie bellen voor een afspraak voor een rondleiding enz. We zijn nog een leek op dat gebied want we hebben nog nergens kunnen kijken vanwege de vele ziekenhuisopnames. Wie weet komt er vanaf nu een beetje schot in.
Woensdag op controle bij de oncoloog voor bloedafname voor de tumormarkers, ik hoop zo dat die nu normaal zijn, dan kunnen we er voorzichtig van uit gaan dat ons kindje schoon is. Die CTscan van zijn longen is de week erop. Heel spannend allemaal pfff :blink:

Fijne zondag!

Charizz

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #570 Gepost op: 15 mei 2011, 14:14:05 »
Zo, ik heb een tijdje niet gekeken in dit topic: wat zijn er al veel die in 2012 trouwen! Gezellig!!!! Leuk om alle verhalen te lezen zeg..

Wij zijn ook van plan om op onze verkeringsdag, 14 februari, in ondertrouw te gaan, haha!
Verder hebben wij al een heleboel geregeld.. Ik heb een HELE mooie jurk gezien en ik denk dat ik in juni/juli maar eens een afspraak ga maken. Als er toch niets bij is, kan ik altijd nog na oktober gaan als de collectie van 2012 er is toch?

Ook ik heb mijn HBO diploma bijna binnen, over 4 weken het laatste gesprek!! En dan 15 juni de toelatingstoets voor de universiteit.. Dus ik ga tóch als student trouwen waarschijnlijk haha..

Nou, ik zal dit topic eens wat meer volgen, erg leuk!!

Groetjes, Charissa

missy-ila

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #571 Gepost op: 15 mei 2011, 20:16:03 »
Als ik dat lees van alle HBO-diploma's ben ik echt blij dat ik inmiddels alweer een jaar student-af ben  :) Het is wel een heerlijk gevoel als je het bijna binnen hebt! Succes nog met de laatste loodjes dus Charissa en Lobensil!

@Deniesje - spannende week dus weer. Ik duim voor je!
Voor de bruiloft zit ik ook te denken aan een bedrag van ca €6500. Dan kunnen we eigenlijk alles doen wat we graag willen. Ik houd er ook van om heel het internet af te speuren voor leuke koopjes en veel zelf te maken. Dus het moet zeker wel lukken voor de bedrag. Hoewel het voor een bruiloft misschien niet eens zoveel is, vind ik het bij elkaar toch best een behoorlijk bedrag!

@trouwen2012 - goed dat je in elk geval niet gaat voor een locatie die niet goed aanvoelt. Wel super een kasteel!

Ik ga toch voor de locatie waar ik laatst ben geweest. Het met mn AS overlegd nou hij weer terug is van zijn (werk-)schoolreis. Hoewel ik heel blij ben met mijn achtertuin en er misschien ook wel (net) genoeg ruimte is voor het diner en de receptie, voelt dat echt niet goed (genoeg). Ik geef al vaker etentjes in de tuin en wil dat mijn bruiloft echt bijzonder aanvoelt. Dat is op die locatie denk ik wel sneller het geval. Dan ga je echt ergens naartoe met iedereen en zit je niet op hetzelfde plekje waar je altijd al zit. Het zou voor mij heel raar voelen om bijvoorbeeld een fotograaf en/of videograaf in te huren om in mijn eigen achtertuin te gaan lopen filmen/foto's maken. Mijn oom en tante hadden dat een paar jaar terug wel gedaan, maar die hadden een veel grotere tuin en een enorme tent laten plaatsen. Dat past hier niet.
AS vond dat we gewoon moesten doen wat het leukste leek en zijn van plan als knipoog naar de (hopelijk niet zo sterk aanwezige) varkensboerderijlucht een varkens-echtpaartje op de taart te laten boetseren. :tongue:
Daarnaast heb ik toch nog een jaar om alles voor te bereiden en leuke spulletjes te kopen om de locatie aan te kleden. Al wordt dat nog best een uitdaging omdat het dus echt een groot (boeren)terrein is met een grote voortuin en grote achtertuin + 3 gebouwen... Ik ga er gewoon een trouwlocatie van maken  :biggrin:

Isabella

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #572 Gepost op: 15 mei 2011, 20:46:58 »
@ charissa, heerlijk jij ook al bijna klaar! En trouwen als student is niks mis mee toch? En wat betreft de jurken: al trouw je in een jurk van de colletie van 2010 denk jij echt dat iemand dat door heeft? :tongue: Als JIJ hem maar mooi vindt!

@ Missy ila, haha wat leuk dat geboetseerde varkensbruidspaartje! Inderdaad de humor ervan inzien! En ik denk dat jij met je creativiteit en enthousiasme er heel HEULE mooie trouwlocatie van kan maken! :biggrin:

xxx

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #573 Gepost op: 16 mei 2011, 09:48:25 »
Goedemorgen dames,

Allemaal een lekker weekend gehad??? Wij zijn zaterdag bij fotograaf nr 5 geweest....en het is waar wat ze zeggen, je weet pas wat je wilt, als je het gevonden hebt ;-)! Nu nog even afwachten op de offerte, maar eerlijk gezegd zou ik hier ook wel wat meer voor willen betalen!!!

Zo...en nu even kijken waar ik nog op moet reageren......

@ Sel; misschien kunnen we wel klantenkorting krijgen bij Stylez Shoes ;-)!

En twijfels over de huwelijksreis zijn er nog steeds, maar we neigen wel steeds meer naar Dubai, Sri Lanka, Malediven, maar dan moeten we eerst nog eens goed zoeken wat we nu precies willen, en de rest van het budget weer ff op een rijtje zetten ;-)!

@ Chadya; het is gewoon een enorme domper op het geheel dat het zo moet! Want waarom kunnen ze niet gewoon blij zijn voor je?? Iedereen heeft altijd z'n eigen mening over bepaalde zaken, maar uiteindelijk draait het om jullie!!!! Goed dus dat jullie het gewoon hebben vastgelegd, en lekker dat je pas om 14.00 uur trouwt! Wij trouwen om 13.30 uur, dus ook lekker de tijd om op te starten. Ik wil ook echt niet om 06.00 uur al bij de kapper zitten......

Ik lees nu hoe je vader gereageerd heeft....dan zou ik er dus al klaar mee zijn! Als het zo moet, dan komt ie gewoon maar helemaal NIET!!! Sorry, maar allereerst ga je niet zo met mensen om, en zeker niet met je dochter!!! Wees blij dat je mag komen........ Ik kan daar dus echt pislink om worden!!!!!

Over de trouwsite zit ik nog te twijfelen...aan de ene kant wel leuk, maar aan de andere kant.... Ik vind het wel heel erg leuk, maar ik weet nog niet wat mn as er van vindt ;-)! Het is wel heel handig om alle extra informatie op te zetten, en dan alleen de website op je trouwkaart!

Wat heerlijk dat je boekje zo geslaagd is. Ik ben er nog steeds mee bezig........
En goed dat je nu een andere auto hebt, dat scheelt volgens mij best wel.

@ missy-ila; klinkt wel als een mooie locatie, zeker als je graag buiten wilt trouwen! Kan me voorstellen dat de varkens niet echt fijn zijn, maar aan de andere kant....als je het in de achtertuin niet ruikt, toch?? Maarre, wij vonden het eerst ook wel lastig om te kiezen hoor, uiteindelijk hebben we toch besloten om echt ons hart te volgen, en ja we betalen iets meer, en ja, ik moet er echt boven op zitten ivm alle regelzaken, maar het is absoluut de moeite waard!

@ deniesje; wauw, wat een prachtig mooi gedicht en een mooie manier op je getuigen te vragen!! Hoe is het met de kaarten gegaan?? Alles gelukt wat je wilde?
En ondertrouw op 14 februari is niet te laat, je moet 2 weken van te voren in ondertrouw. Wel is het handig om alvast de gemeente te bellen om de datum vast te leggen...als dat kan! Ons voordeel is dat we geen officiele trouwlocatie, en geen ambtenaar van de gemeente nodig hebben, maar anders zou er iemand op jouw moment (in het stadhuis) kunnen gaan trouwen! Mn vriendin zat daar bijvoorbeeld mee, en moest daardoor uitwijken naar een eerdere tijd. Je moet vaak wel een afspraak maken voor het ondertrouw!

Woensdag wordt een spannende dag...ik zal heel hard voor jullie duimen dat de uitslagen goed zijn!!!!

@ lobensil & Charizz; geweldig dat jullie bijna je diploma hebben! Hebben jullie dit naast je werk gedaan of fulltime?? Ik ga in september (hopelijk, hangt van toelatingsexamens af) starten met een opleiding naast mn werk...stiekem best spannend!

@ Liesje1984; het is een kwestie van kopieren en toevoegen....maar ik heb je er bijgezet:

JANUARI 2012:
Imke1986: 13-01-2012
Gertje: 20-01-2012

FEBRUARI 2012:
Richelle: 10-02-2012

MAART 2012:
jennenjos: 17-03-2012

APRIL 2012:
boukezz: 13-04-2012
Jettie: 13-04-2012
Lieneke85: 14-04-2012

MEI 2012:
denise: 11-05-2012
Sel : 19-05-2012
Pinkie: 25-05-2012
Lobensil: 25-05-2012
Chrisenmarieke: 27-05-2012

JUNI 2012:
Robsab: 01-06-2012
Blitzey: 01-06-2012
Roxymilan: 01-06-2012
Joys: 01-06-2012
Liesje1984: 01-06-2012
Dani: 02-06-2012
Eertje: 06-06-2012
deniesje: 21-06-2012
Charizz:22-06-2012

JULI 2012
missy-ila: 11-07-2012
Inge1301: 13-07-2012

AUGUSTUS 2012:
mugje26: 18-08-2012

SEPTEMBER 2012:
MissMip: 07-09-2012
Clau-john: 21-09-2012

DECEMBER 2012:
Sammyke: 12-12-2012

Pinkie*

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #574 Gepost op: 16 mei 2011, 10:14:33 »
He allemaal!
Ben er al weer heel lang niet meer geweest, druk met school, werk etc. Vandaag is het ook een jaar geleden dat mn vader is overleden :sad: dus veel mee bezig laatste tijd.

@ Boukezz; ik ben alleen maar naar de honeymoonshop geweest, dus geen vergelijkingsmateriaal. Ik had een onwijs leuke vrouw, heb er veel mee gelachen en ze had er ook echt veel verstand van. Heb wel wat andere medewerkers zien lopen, maar was blij dat ik haar had :).

@ Shirley; thnx.. ben ook echt heeeeeeel erg blij met mn jurk.. Ben blij dat ik hem 2 x heb aangepast, want het duurt nog ong. 10 maand voordat ik hem weer aankrijg om op maat te maken :sad:
           De ringen.. jeej, mag ze volgende week al ophalen. In die van mij, zitten 18 diamantjes en de ringen zijn wit goud. Die van mn AS is gewoon simpel.

En de thema's: geen idee. Lijkt me op zich wel leuk. Passion for Pink, roze boeket, aankleding roze, roze videopaal, roze stropdassen (voor alle daggasten en AS), etc..

Liefs Pinkie

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards