collapse

Auteur Topic: Ik Wil Ook Op Huwelijksreis  (gelezen 11003 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wendyl

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Gepost op: 10 mei 2010, 16:58:01 »
Hoi,

Wij gaan volgend jaar (24 juni 2011) trouwen.
We willen heel graag op huwelijksreis, alleen kost de bruiloft ons ook al heel veel...

Wie weet een leuke/mooie huwelijksreis en dan als het kan wat nog te betalen is...

Kippie

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2010, 17:30:18 »
Een last minute? Met je rugzakje door Azië trekken? Camperen in Frankrijk of Spanje?

Wat een leuke huwelijksreis is, is nauurlijk voor iedereen anders. De een wil veel zien en actief zijn, de ander wil luieren op het strand. En alle verschillende vakanties zijn ook in verschillende prijsklassen te vinden.

Eigenlijk is het toch gewoon al tof als je saampjes weg bent zo na de bruiloft?

Sh@ron

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2010, 17:57:09 »
wat is je budget?

kattekliek

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2010, 18:23:40 »
Eind juni is al best wel vakantietijd ... heb je geen familie of vrienden in een leuke plaats (misschien zelfs in een leuk buitenland waar je voor weinig geld kunt komen) die dan op vakantie zijn en bij wie je op het huis mag passen? Dan ben je in een andere omgeving, je hoeft alleen de reis te betalen en je hebt de gewone leefkosten (eten uit de supermarkt).

Er zijn ook websites/organisaties waar je aan huizenruil voor vakantie kunt doen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Als je dat doet, in ieder geval goed uitzoeken en oppassen met wie je in zee gaat.

Een andere optie is wellicht om te kijken of er iets op je bruiloft is wat je kunt en wilt vereenvoudigen, zodat je wat extra geld voor je huwelijksreis overhoudt.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2010, 19:00:14 door kattekliek »

Marry24

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2010, 19:09:47 »
Je kunt natuurlijk ook geld vragen voor je bruiloft en daarvan op huwelijksreis gaan :biggrin:

lots

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2010, 20:15:38 »
he wendyl

je kunt naar de azoren gaan, heel erg mooi en je krijgt meteen het gevoel dat je in azie zit in een tropisch regenwoud zonder de hele wereld over te vliegen. Je kunt het natuurlijk ook spannender maken en naar amerika gaan (tickets via de airline boeken dan ben je a 600 euro de man wel daar) en dan gaan rondtrekken je kunt het dan zo duur maken als je wilt, huurauto ja of nee, je kunt kiezen voor de motels ipv hotels zijn basic maar wel prima gefaciliteerd met meestal een klein eenvoudig ontbijt erbij (stelt niet veel voor maar wij nemen er altijd fruit mee voor de rest van de dag en gaan dan ergens anders wat eten). ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt zon zee strand = last minute of sight seeing of iets dergelijks....

groetjes nicole

kattekliek

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2010, 20:55:18 »
je kunt naar de azoren gaan, heel erg mooi en je krijgt meteen het gevoel dat je in azie zit in een tropisch regenwoud zonder de hele wereld over te vliegen. Je kunt het natuurlijk ook spannender maken en naar amerika gaan (tickets via de airline boeken dan ben je a 600 euro de man wel daar) en dan gaan rondtrekken je kunt het dan zo duur maken als je wilt, huurauto ja of nee, je kunt kiezen voor de motels ipv hotels zijn basic maar wel prima gefaciliteerd met meestal een klein eenvoudig ontbijt erbij (stelt niet veel voor maar wij nemen er altijd fruit mee voor de rest van de dag en gaan dan ergens anders wat eten). ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt zon zee strand = last minute of sight seeing of iets dergelijks....
Ik twijfel er niet aan of dit zjin prachtige bestemmingen. Maar ... qua budget lijkt het me nu juist niet wat topicstarter zoekt.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2010, 23:28:24 »
misschien heb je hier wat aan Hier staan ook tips
Ligt er ook een beetje aan wat jij "te betalen" vind.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2010, 23:29:09 door Happy Bride »

wendyl

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2010, 10:26:05 »
Thnx voor alle reacties!!

We willen ongeveer 2 weken weg en we zijn niet echt heel actief, dus een mooie zonvakantie is meer iets voor ons...
Ongeveer 1000 euro vind ik wel mooi. Minder is natuurlijk altijd goed! ;-)

Mijn schoonouders wonen in Frankrijk, super mooi daar!
Alleen als huwelijksreis wat minder, toch wel leuk om dan met z'n 2en weg te zijn! :-D

kattekliek

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2010, 12:19:13 »
Mijn schoonouders wonen in Frankrijk, super mooi daar!
Alleen als huwelijksreis wat minder, toch wel leuk om dan met z'n 2en weg te zijn! :-D
Hebben je schoonouders geen zin om lekker (terug*?) in Nederland te zijn in diezelfde tijd ... Misschien een mogelijkheid voor huizenruil :)

* Ik weet niet of ze Nederlands of Frans zijn

suzan1983

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2010, 12:26:50 »
Wij zijn naar egypte geweest. Een mooie All inn.
Valt qua prijs ook wel mee.
En ook wij hadden geld gevraagd voor de huwelijksreis. De enveloppedoos in de vorm van een koffer, met daarop onze bestemming. Daardoor wisten de gasten ook waar hun geld heen ging.

wendyl

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2010, 16:38:12 »
Mijn schoonouders wonen in Frankrijk, super mooi daar!
Alleen als huwelijksreis wat minder, toch wel leuk om dan met z'n 2en weg te zijn! :-D
Hebben je schoonouders geen zin om lekker (terug*?) in Nederland te zijn in diezelfde tijd ... Misschien een mogelijkheid voor huizenruil :)

* Ik weet niet of ze Nederlands of Frans zijn

Hahah dat zou wel een goed plan zijn
Ze zijn Nederlands, maar hier weggegaan omdat ze Nederland niks vinden. Ben bang dat ze zo'n woningruil ook niet zullen doen...  :sad:
Egypte klinkt ook goed! Lijkt me erg mooi en het idee van zo'n enveloppedoos vind ik echt leuk!
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2010, 16:38:41 door wendyl »

Bloemetje82

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #12 Gepost op: 13 mei 2010, 18:50:56 »
Voor 1000 euro op vakantie...hmmm...even denken...ik denk dat je vrijwel meteen na je bruiloft wil gaan? Je zou voor een last-minute kunnen gaan of via vakantieveilingen kunnen bieden op een vakantie? Deze vakanties zijn wel vaak maar voor 1 week. 2 weekjes naar Spanje met de bus, of bekijk de reisgidsen in december gewoon en probeer zo vroeg mogelijk te boeken, dan heb je de hogere vroegboekkortingen. Of lekker naar de camping in Italië/Spanje ofzo? Egypte is misschien ook een optie?

kattekliek

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #13 Gepost op: 14 mei 2010, 11:59:40 »
Hebben je schoonouders geen zin om lekker (terug*?) in Nederland te zijn in diezelfde tijd ... Misschien een mogelijkheid voor huizenruil :)

* Ik weet niet of ze Nederlands of Frans zijn
Ze zijn Nederlands, maar hier weggegaan omdat ze Nederland niks vinden. Ben bang dat ze zo'n woningruil ook niet zullen doen...  :sad:
Jammer! Maar vragen staat vrij, toch :) Misschien vinden ze het toch wel leuk, om de gelegenheid te baat te nemen om familie en Nederlandse vrienden op te zoeken bijv.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2010, 12:00:17 door kattekliek »

Ingrid

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #14 Gepost op: 30 augustus 2010, 22:14:40 »
Hoi allemaal,

Ook ik zou wel op huwelijksreis willen, maar onze bruiloft is net voor het hoogseizoen (27 juni) en de bruiloft kost ook een hoop geld :).
Wat ik ENORM kan aanbevelen is het Griekse eiland Santorini. Wij zijn hier een week (en dat is genoeg) geweest in het begin van onze relatie.

Lange tijd heb ik geroepen dat ik hier wilde trouwen. Ik heb veel gezien in Europa maar mijn stem gaat naar Santorini als honeymoon bestemming.

Skogarfoss

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #15 Gepost op: 8 september 2010, 12:47:04 »
Je kan natuurlijk ook je huwelijksreis als cadeau vragen aan al je gasten. Een reis boeken en dan door je CM laten regelen dat iedereen een bijdrage doet voor iets, bv voor één overnachting, voor een ontbijt of diner, voor de vlucht etc.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #16 Gepost op: 8 september 2010, 17:24:32 »
Ik vind niet dat je van je gasten mag verwachten dat ze jou huwelijksreis gaan betalen :unsure:
Maar is er misschiennog ergens op te bezuinigen zodat het budget van de reis weer wat omhoog kan?
2 weken voor €1000,- al inn? Ik denk eerlijk gezegd dat dat heel lastig wordt.

daaando

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #17 Gepost op: 7 september 2011, 09:10:51 »
Voor als je toch naar Frankrijk wilt...
Wij zijn net terug van een weekje huwelijksreis in Frankrijk. We zijn gestrand helemaal bovenin Frankrijk; Picardië.
Rustige omgeving, mooie natuur.
Je kunt er wandelen, fietsen enz. Maar ook gewoon lekker voor de openhaard hangen in het huisje :-)
We hadden een ontzettend leuk en romantisch huisje aan een onverhard weggetje. Bakker met verse croissantjes om de hoek, heerlijk!
www.mooihuis.nu

En als leuk detail; het is heel goedkoop en toch heel netjes, schoon en compleet!

Lotte09-09

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #18 Gepost op: 7 september 2011, 09:38:17 »
[font="Century Gothic"]euhmm daaando.. De topic starter is ondertussen al getrouwd :wink: dus ik neem aan dat het geen issue meer is...
Wel is het voor andere een goede tip.

Ik ben benieuwd of het nog gelukt is om op huwelijksreis te gaan, wendyl?[/font]

Nienke2

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #19 Gepost op: 7 september 2011, 13:20:53 »
Hallo allemaal,

In het kader van huwelijksreizen, budget, bestemming en wat dan al meer doet een vriend van mij een onderzoekje: http://www.surveymonkey.com/s/DTZ7PBQ Ik zou het erg leuk vinden als jullie die misschien kunnen invullen, als je even 2 sec de tijd hebt.

Ik dank jullie allemaal heel erg!

Gr Nienke
« Laatst bewerkt op: 7 september 2011, 13:26:11 door Nienke2 »

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #20 Gepost op: 13 september 2011, 17:20:42 »
Ja doei, wat heeft de bestemming van je huwelijksreis te maken met je sexleven. Vind het een zeer ongepaste vraag in het onderzoek
In een ander topic heb je dit ook al geprobeerd en daar kreeg je de vraag wat voor een onderzoek het eigenlijk is. Misschien wel zo netjes om antwoord te geven ipv die link over al te droppen
« Laatst bewerkt op: 13 september 2011, 17:23:06 door Happy Bride »

Djulietaah

  • Gast
Ik Wil Ook Op Huwelijksreis
« Reactie #21 Gepost op: 14 september 2011, 12:18:30 »
Dat vind ik er ook niks mee te maken hebben, dus vul hem ook niet in. Bovendien, waarom moet je daarbij onderscheid maken tussen man en vrouw? 't Zou toch maar raar wezen als de man van mening is dat hij 10x seks heeft gehad, en de vrouw 5x, dan is er toch iets niet goed gegaan hè.

Bovendien, ons budget was lager dan in de survey aangegeven, dus een accurate survey is het niet omdat ik dat niet kon aangeven.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards