collapse

Auteur Topic: Strakke Trouwjurk  (gelezen 12363 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Gepost op: 13 maart 2012, 21:51:19 »
Dag dames!

Ik hoop op wat ervaringen van getrouwde vrouwen hier op het forum! En natuurlijk ook van de rest :wink:

Heb vandaag mijn trouwjurk aangehad en hij zat erg mooi! Maar het zit wel wat strak, niet zo erg dat ik het er benauwd van krijg maar volledig je longen vullen met zuurstof lukt ook niet helemaal. Je kan echt voelen dat je ademt, maar dan niet op een benauwde manier..

Is dit normaal?

Vraag me af of ik dan uberhaupt iets kan eten of kan zitten !
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2012, 22:41:19 door JM2012 »

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Strakke Trouwjurk
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2012, 22:06:30 »
Oeh jm, dat lijkt me wel een appart gevoel! Hebben ze je niet laten oefenen met zitten?
Heb wel eens gehoord dat ze dat doen!
Benieuwd wat de antwoorden zijn!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2012, 22:08:31 »
Haha nee dat is niet geoefend! Want of ik nu kan zitten of niet, ik had die jurk toch wel gekocht denk ik.. :wink: haha!

jassou

  • Gast
Strakke Trouwjurk
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2012, 22:10:07 »
De graadmeter is inderdaad of dat je kan zitten. Eten doe je toch vrij weinig opd e dag zelf. (ik kon ook slecht eten, alleen meer vanwege de zenuwen dan het strakke torselet, als zal daar vast een correlatie zijn :)

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2012, 22:11:52 »
wat lastig zeg voor zo ver ik me nog kan herinneren zat die van mij tijden het afspelden niet super strak ofzo kon er nog gewoon in adem halen :) Anders eens ff bellen en het er met hun over hebben

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2012, 22:23:05 »
Lijkt me niet bepaald de bedoeling. (ben het overigens ook niet eens dat een torselet zo strak zou moeten zitten dat je niet kan eten, vind dat klinkklare onzin, hij hoort juist lekker te zitten) heb geen enkel probleem gehad met mijn torselet en mijn jurk qua longen kunnen vullen en of eten. Lijkt me dat als je dat wel hebt, je een te klein torselet/jurk hebt.

jassou

  • Gast
Strakke Trouwjurk
« Reactie #6 Gepost op: 13 maart 2012, 22:31:37 »
Hij zal vast te strak hebben gezeten! Ach, ik kreeg die dag toch geen hap door mijn keel. :)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2012, 22:40:13 »
Ik vind de torselet juist lekker zitten, niet te strak ofzo. De jurk zelf, tsja, het is niet hinderlijk en ik kan ook prima ademen hoor. Maar als je zeg maar heel diep ademhaalt en je buik/borst helemaal op zn grootst doet, dat gaat niet.. :tongue:

De mevrouw van de winkel zei dat ze, als ik de jurk ophaal de week voor de bruiloft, ander sook nog wel iets kon doen waardoor het net iets meer speling gaf ( ofzo). Maar ga nu eerst een kilo proberen kwijt te raken!

Verder zag het er niet uit alsof ie te strak zat, alles zat mooi binnen en er puilde niets uit ofzo..

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2012, 22:58:48 »
JM2012, ik snap precies wat je bedoelt....gewoon het lekkere diepe inademen en goed zuchten is lastig... heb ik ook!! Bij mij zeiden ze dat het ook belangrijk is dat ik rustig blijf adem halen ipv het hele diepe  :biggrin: !! Bij de volgende pas ga ik wel kijken of dat nog steeds zo is en of het dan ietsje losser kan....gewoon voor mn eigen comfort!

twijfeltje

  • Gast
Strakke Trouwjurk
« Reactie #9 Gepost op: 14 maart 2012, 08:17:15 »
Een van de eerste keren had ik ook veel moeite met ademen, maar voelde me sowieso niet goed toen, beetje ziekjes en duizelig.
Torselet was ook te strak.
Daar heb ik een strapless bh van gemaakt.
Mijn jurk moest uiteindelijk wel strakker, maar ik kon gewoon ademen hoor!
Aan mij heb je eigenlijk niets, want ik ben juist terug gegaan naar de winkel om hem in te laten nemen. (Was aan het einde toch nog wel wat afgevallen.)
Maar een knellende jurk lijkt me in ieder geval niets.

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #10 Gepost op: 14 maart 2012, 08:36:38 »
JM ik heb precies hetzelfde! Maar het torselet zit bij mij niet te strak, hij kon zelfs nog een tandje strakker zei ze maar dat hoefde van mij echt niet! En toch voelt het vrij 'stijf'. Hoe mijn torselet en jurk nu zit, kan ik wel zitten maar moet ik wel echt netjes rechtop zitten. Lekker onderuit in de stoel hangen lukt echt niet (nou staat dat ook niet zo charmant dus komt wel goed uit :wink:) En diep uitademen lukt wel maar dan voel ik de jurk wel strak spannen als het ware. En toch zit mn jurk perfect, sterker nog hij moet zelfs nog wat ingenomen worden. Maar het ligt misschien ook aan de stof die je hebt (ik heb behoorlijk stijve stof) en het model (heel nauwsluitend model).
Maar als het echt niet lekker zit voor jouw gevoel zou ik er toch wat aan doen want je moet er straks wel een hele dag in rondlopen!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #11 Gepost op: 14 maart 2012, 08:42:49 »
Er is wel een verschil tussen rechtop moeten zitten (tja er zitten baleinen in een torselet, dus ja dat zul je wrs met elke moeten) en dat hij te strak zit, dus dat je niet goed diep kunt inademen. Ik had ook wel als ik echt heel diep moest inademen, dat ik het strakker voelde gaan zitten, maar dit zou echt geen pijn mogen doen of het gevoel van benauwdheid mogen geven!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #12 Gepost op: 14 maart 2012, 10:06:19 »
Dan denk ik dat t wel wat meevalt, mn torselet zit echt niet te strak en het lijfje van mn jurk is van een vrije stijve stof gemaakt met nog extra balijnen erin... ( beetje dubbelop dus eigenlijk xp ). Het is idd zoals roxymilan en boukezz beschrijven. Als je heel diep inademt spant de jurk strak, maar het voelt niet benauwend ofzo.

Zal als ik de jurk ophaal even zien of het echt vervelend is en dat zal ik dan ook even aangeven! :) Wie weet geeft een kilootje minder net dat beetje meer adem ruimte!

@Jof: Het doet ook geen pijn of is niet benauwd als ik heel diep inadem, maar het spant wel strak en dan voel je dus wel ff dat je ingesnoert zit.

blondbruidje

  • Gast
Strakke Trouwjurk
« Reactie #13 Gepost op: 14 maart 2012, 10:20:11 »
Misschien wel een tip om nog even te gaan zitten in je jurk als je de jurk weer past! Als dat niet lukt wordt het een lange dag natuurlijk! :wink:

Verder eens met wat hierboven al geschreven is. Toen ik in de bruidszaak een torselet aanhad, zat het 'lekker strak'. Met heel diep inademen voelde ik iets van 'weerstand', maar nergens pijn. Ik vond het wel comfortabel op de één of andere manier.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #14 Gepost op: 14 maart 2012, 11:50:34 »
Had ik ook hoor! Dat torselet dwingt je (samen met het lijfje van de jurk waar bij mij ook nog baleinen in zitten) wel om rechtop te zitten en de stof die ik had gaf ook niet zo mee als een normale bh en kleding daarover. Dus het was bij mij geen kwestie van heel benauwd zijn, maar dat op een gegeven moment de stof van de jurk toch echt niet meer meerekte als mijn ribben zich helemaal uitzetten.

Ik heb er verder weinig last van gehad die dag, kon ook gewoon zitten (maar dan wel kaarsrecht rechtop haha) en eten ging ook. Ik heb bij het eten wel gevraagd of mijn moeder mijn torselet een tandje minder strak kon zetten, dat was toch wel even fijn :)

En verder was het ding in zijn geheel behoorlijk zwaar, dus ik was sowieso wel blij dat ie uit kon 's avonds haha

twijfeltje

  • Gast
Strakke Trouwjurk
« Reactie #15 Gepost op: 14 maart 2012, 13:18:26 »
Op mijn trouwdag geen last gehad van de jurk.
Maar dat was niet met eten, wij gingen daarvoor al weg op reis.
Van 8.30 tot 19.00 heb ik mijn jurk zonder problemen aangehad.
(Ik had geen fijn torselet kunnen vinden, dus had een strapless bh)

Toen we later nog uit eten gingen met getuigen en cm (daggasten)
wel last gehad van mijn jurk.
Lang zitten en eten ging duidelijk moeizamer.
Ik had gelukkig een veter, dus die ging even iets losser.
Probeer dus zo uitgebreid mogelijk of je goed kunt zitten.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2012, 17:34:09 door twijfeltje »

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Strakke Trouwjurk
« Reactie #16 Gepost op: 14 maart 2012, 15:36:38 »
In mijn jurk kon ik niet gapen of diep zucht, hij zat vrij strak. Ik had er helemaal geen bh of torselet onder, mijn lijfje was al voldoende korset. Regelmatig ademhalen en recht zitten was de sleutel. Ik heb heerlijk gegeten, heb de jurk toch zo'n 12 uur aangehad en het ging goed. Oké, het eerste wat ik op de hotelkamer wilde was het rijglint eruit en eens heerlijk diep zuchten en ademen, maar ik ben niet flauwtjes of duizelig geworden. En ik moet zeggen dat het voor je rug best lekker zit, zo strak :)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #17 Gepost op: 14 maart 2012, 16:35:48 »
Bedankt dames! Ik ben dus niet gek :wink:

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #18 Gepost op: 27 maart 2012, 16:18:22 »
Vandaag mijn jurk opgehaald en ben dus toch een kilo afgevallen! En dat maakte echt een wereld van verschil! De jurk zit heerlijk, nog steeds wel strak, maar niet meer zo erg als eerst.

Meteen geoefend met zitten en dat ging echt super makkelijk! Kreeg nog de tip om mijn benen beide schuin naar een kant te doen, dan valt de jurk er mooi overheen en zie je de hoepel niet zitten :). Zat echt best lekker!


Dus gelukkig, eind goed al goed :wink:

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Strakke Trouwjurk
« Reactie #19 Gepost op: 27 maart 2012, 18:01:33 »
Fijn dat het allemaal goed is gekomen..
Geniet van je dag..

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #20 Gepost op: 27 maart 2012, 19:06:43 »
Fijn, JM!
Ik wens je alvast een hele mooie trouwdag! Jullie trouwen op mijn verjaardag, dus ik zal zeker even aan je denken, ook al ken ik je niet echt;-) Veel plezier en geluk en geniet van alles!

blondbruidje

  • Gast
Strakke Trouwjurk
« Reactie #21 Gepost op: 27 maart 2012, 19:34:07 »
Oh, wat fijn dat de jurk nu beter zit! Niets staat een topdag nu meer in de weg, als je jurk maar goed zit toch?! :wink:

Anneli

  • Gast
Strakke Trouwjurk
« Reactie #22 Gepost op: 27 maart 2012, 19:56:23 »
O, dat is heerlijk, JM! Dan kun je je helemaal op en top mooi en prettig voelen op de grote dag!
Over drie dagen al!  :clap:

Overheersen de zenuwen nog niet? Of heb je er vooral héél erg veel zin in? :nod:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #23 Gepost op: 27 maart 2012, 21:45:09 »
Fijn dat hij nu heel goed zit :) en uiteraard super veel plezier en liefde voor op jullie trouwdag!
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2012, 21:46:13 door Jof »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Strakke Trouwjurk
« Reactie #24 Gepost op: 27 maart 2012, 21:58:02 »
Bedankt voor het meeleven dames, echt lief!

Ik heb er vooral heel erg veel zin in en af en toe zo'n momentje van: iek! ( bijvoorbeeld toen we de jurk naar mijn ouders gingen brengen..). Erg spannend en leuk tegelijk, heel grote mix van dingen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards