collapse

Auteur Topic: Dilemma vrienden uitnodigen  (gelezen 5287 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meisje05

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Dilemma vrienden uitnodigen
« Gepost op: 15 augustus 2015, 16:31:00 »
Hoi,

Mijn vriend en ik hebben plannen om te gaan trouwen. Nu zit ik met een dilemma van een groepje vrienden dat ik nog ken van mijn studie ruim 5 jaar geleden. We hadden tijdens de studie veel contact maar dit is daarna al snel verwaterd naar ca. 2 a 3 keer per jaar een keer afspreken om bij te kletsen.

Ik had altijd zoiets dat ik hen als avondgasten zou uitnodigen als we ooit zouden trouwen. Dit omdat we niet zulke hechte vrienden zijn en we ze maar een paar keer per jaar spreken. Nu is er inmiddels 1 iemand uit het groepje getrouwd (ruim een jaar geleden) en zij heeft ons wel als daggasten uitgenodigd wat ook voor iedereen als een verrassing kwam.
Ik heb zelf nog steeds zoiets dat ik het groepje als avondgasten uit wil nodigen omdat ze niet zulke goede vrienden zijn dat ik ze als daggasten wil uitnodigen. Ik twijfel alleen of dat niet te lullig is omdat wij wel bij 1 van hun als daggasten zijn geweest.

Hoor graag jullie reacties.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dilemma vrienden uitnodigen
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2015, 18:23:17 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat persoonlijk niet lullig vind. Misschien hadden zij een groter budget dan jullie en een groter gezelschap.

Ik vind niet dat wat jullie doen moet afhangen van wat anderen hebben gedaan. Vb: ik was bij mijn nichtjes als daggast gevraagd, maar wij hadden een klein budget en ik zie hen maar eens per jaar. Daarom hebben wij hen ook niet als daggasten gevraagd. Ze waren wel blij dat ze überhaupt waren uitgenodigd. Het is vaak moeilijk te realiseren, maar ik blijf vinden dat alle daggasten een goede of speciale band moeten hebben met het bruidspaar.

Als jullie het net zo goed vinden als die groep de hele dag komt en het qua geld bijna niks uitmaakt kan je ze natuurlijk gewoon uitnodigen.

Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dilemma vrienden uitnodigen
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2015, 00:58:19 »
Ik vindt het totaal niet lullig, je moet als daggast uitnodigen wie jij wil en niet omdat zij jou hebben uitgenodigd als daggast.

Wij hebben als daggasten alleen de mensen gekozen die heel dicht bij stonden en zelf daarin hebben we ervoor gekozen om onze vriendengroep waar we alles mee delen niet allemaal als daggast uit te nodigen.

CasaLuisa

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 34
Re: Dilemma vrienden uitnodigen
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2015, 07:56:30 »
Het is jullie dag dus ik zou vooral gewoon doen wat jullie willen. Denk ook niet dat ze het jullie kwalijk kunnen nemen. Het is afhankelijk van je budget maar ook wat je in gedachten hebt te gaan doen precies. Het is al heel fijn dat ze uitgenodigd worden voor het feest lijkt me.

Zelf zit ik al een beetje te kijken naar welke vrienden ik wil uitnodigen. En heel lullig maar ik denk dat ik al 1 vriendin er liever niet bij wil hebben. Ook zullen we heel veel vrienden van mijn partner teleurstellen en zelfs een aantal familieleden. Even slikken, ook voor mezelf, maar ik ben aan het kijken of ik überhaupt het heel anders kan gaan doen.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dilemma vrienden uitnodigen
« Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2015, 11:22:08 »
Wij hebben alleen goede vrienden uitgenodigd.
Geen collega's

miekje1986

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 524
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dilemma vrienden uitnodigen
« Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2015, 19:06:55 »
Je moet doen wat je zelf wil. Als dat dus betekend dat die vrienden alleen avondgasten zijn dan moet je dat gewoon doen. Het is jullie dag (en geld) dus jullie beslissen wanneer wie komt.

Wij hadden als daggasten alleen onze ouders, broers en zussen met aanhang en oma (begeleid door een tante van me die ook mijn haar heeft gedaan die dag) De rest was allemaal in de avond uitgenodigd en de gene die wilde mochten ook komen naar het gemeentehuis en de kerk. Iedereen hield zich netjes aan de uitnodiging, stond wel erg verbaasd dat bijna al mijn ooms en tantes (en een paar nichten en neven) bij het gemeentehuis en de kerk stonden. Vond ik zo lief van ze.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards