collapse

Auteur Topic: Werken In Onderwijs En Op Huwelijksreis?  (gelezen 5568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

liefmeisie

  • Gast
Werken In Onderwijs En Op Huwelijksreis?
« Gepost op: 5 juni 2010, 19:28:22 »
Wij gaan mei 2011 trouwen. Maar ik zit in het onderwijs en daar krijg je maar 2 dagen verlof om te trouwen. Wij trouwen niet voor een vakantie omdat het dan koninginnedag is.
Nu denken wij eraan om pas in juli op huwelijksreis te gaan of is dat raar?
Ik wil wel proberen of ik nog extra dagen vrij krijg zodat ik donderdag, vrijdag(trouwdag), zaterdag, zondag, maandag, dinsdag en als het kan ook de woensdag en donderdag nog vrij krijg dan heb ik een week vrij en kunnen we wel aansluitend weg.
Zijn er meer die dit hebben?

iemand ideeen?

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Werken In Onderwijs En Op Huwelijksreis?
« Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2010, 19:36:42 »
Dat is ook de reden waarom wij wél voor de vakantie zijn getrouwd. Ik had een week herfstvakantie en daarna nog twee verhuisdagen opgenomen. Zo zijn we een weekje weggeweest en had ik ook nog tijd om ff lekker thuis te zijn.

En wat is raar, sommige gaan pas een jaar later op huwelijksreis. Wij zijn 's avonds gelijk naar Schiphol gegaan en ik vond het heerlijk! (ook omdat we nog niet in ons eigen huis konden en ergens anders heen moesten).

Je kunt er ook voor kiezen om op een andere dag dan vrijdag te trouwen, zodat je wel gelijk vakantie hebt.
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2010, 19:37:34 door Ctje »

Karin082

  • Gast
Werken In Onderwijs En Op Huwelijksreis?
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2010, 02:07:13 »
Hoi liefmeisie,

Ook ik werk in het onderwijs en ik trouw op een vrijdag die niet voor een vakantie valt (1 oktober). Ik heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of iets kon regelen. Ik werk in het MBO dus ik krijg 4 dagen verlof. Ik heb gevraagd of ik naast deze 4 dagen nog 6 extra dagen vrij mag hebben. We hebben het besproken in de teamvergadering en mijn collega's waren bereid om bepaalde lessen voor mij op te vangen. Natuurlijk zorg ik ervoor dat alle lesvoorbereidingen klaar liggen, kant en klaar. Gelukkig heb ik lieve collega's! Ik zou dit normaal gesproken natuurlijk nooit van ze vragen.
Kortom, ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Laat je weten hoe het is afgelopen?

marian1313

  • Gast
Werken In Onderwijs En Op Huwelijksreis?
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2010, 09:58:00 »
Ik werk in het VO en had ook 4 dagen, heb er nog een paar dagen bij gekregen toen ik er om vroeg en we zijn zo toch aansluitend kunnen gaan.
Ik heb de dag voor de bruiloft gewoon gewerkt, heb toen bruiloft en 3 daaropvolgende dagen vrij gehad, en drie dagen extra gehad. Pasen viel bij ons er ook nog tussen, dus uiteindelijk zijn we 8 dagen weggeweest op huwelijksreis.
Het is misschien inderdaad ook een idee om dan niet 30 april maar 29 april te trouwen. De dag erna zijn al je gasten vrij, dus veel verschil met een vrijdag maakt het niet.
Ook hoor je wel vaker dat mensen pas later gaan, voor mijn gevoel is het dan alleen geen honeymoon meer, maar gewoon een leuke vakantie.

m-a-n-d-y

  • Gast
Werken In Onderwijs En Op Huwelijksreis?
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2010, 11:58:51 »
Ik werk ook in het onderwijs, basisonderwijs.
Wij gaan nu 2 weken na ons trouwen op vakantie, aangezien mijn partner pas met de bouwvak vrij heeft.
Maar ik kon binnen mijn school eventueel wel het een en ander schuiven zodat ik wel op huwelijksreis had kunnen gaan.
Ik werk al parttime, dus dat was ook al een voordeel.
Misschien kijken of je iets kunt regelen op je werk en anders toch in de volgende vakantie gaan.

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Werken In Onderwijs En Op Huwelijksreis?
« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2010, 12:07:52 »
Wij zijn in de zomervakantie getrouwd, en omdat we in Italië trouwden zijn we daarna daar ook meteen op vakantie gegaan. Onze 'huwelijksreis' hebben we pas in december gedaan. We gingen naar Mexico, en ik heb geregeld dat ik de week na de kerstvakantie ook nog vrij had. Ik mocht nog twee dagen opnemen ter compensatie van gewerkte zaterdagen, en die drie kreeg ik erbij omdat ik voor mijn huwelijk geen dagen op had genomen (was immers in de vakantie). Succes!

Yvonne1978

  • Gast
Werken In Onderwijs En Op Huwelijksreis?
« Reactie #6 Gepost op: 6 juni 2010, 14:00:27 »
Wij hadden onze bruiloft ook zo geregeld dat ik makkelijk vrij kon (pinksteren) krijgen. Ik werk overigens nu niet meer in het onderwijs. Een vriendin van me ging gewoon later op vakantie. Mocht je niet meteen weg kunnen zou ik trouwen en dat je de twee dagen daarna (bv. in het weekend) ergens in een luxe hotelletje gaat zitten. Dan heb je toch wat tijd samen gehad.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards