collapse

Auteur Topic: Ik wil geen "traditionele" bruidsjurk (wit/ivoor en lang), maar wat wil ik dan wel?  (gelezen 13791 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

1979

  • Gast
Ik ga volgend jaar trouwen, maar heb geen idee wat ik aan zal doen. Een 'echte' trouwjurk is niks voor mij. Wie weet adressen en/of websites van bedrijven waar je 'andere' (trouw)jurken kunt vinden? Ik hou van (enigszins) alternatief, maar niet té, geen zware gothic. Ik woon in omgeving Eindhoven.

Al weet ik nog niet eens of ik wel een jurk zal aandoen. Wat zijn de alternatieven? Een bruidsbroekpak is niks voor mij, te chic. Maar wat dan? Het belangrijkste voor mij is dat het comfortabel zit.
« Laatst bewerkt op: 7 juli 2010, 13:52:32 door 1979 »

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
a la gala?? weet niet precies wat je bedoelt, of nouja bedoelt: ik weet wel wat je bedoelt.. maar heb eigenlijk geen idee welke richting je op wilt: alternatief, maar niet te..geen broek en geen jurk.. een rok? of? hoe moet ik het zien?

Kippie

  • Gast
Misschien moet je gewoon eens wat gaan passen? Ik weet dat ze bij Assepoester in Arnhem veel feestjurken hebben, en ook bij Cermo in Turnhout waar ik mijn jurk heb gehaald hebben ze een hele feestjurken afdeling.

Wel zou ik als ik jou was op z'n minst één trouwjurk passen... wanneer krijg je nou nog een keer die kans?  :)

vitani

  • Gast
Ik ga in september bij Dreamdresses kijken in Arnhem. Das ook een avond/gala jurken winkel.
Ik hou zelf ook niet van de trouwjurken. De jurk die ik gezien heb heb ik ook gezien bij wilmsmode in Maastricht/Heerlen.

Ik denk dat als je geen trouwjurk wil een gala/avond jurk een goed alternatief is.

~M*M~

  • Gast
- mooie korte jurk al dan niet vintage.
- je jurk laten ontwerpen en maken door een coupeuse.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Check Offbeatbride.com of Fromfraai.nl en Arnhemsmeisje.nl voor inspiratie!

Ik ga zelf voor een kort, lavendelkleurig feestploefje (jurkje) in plaats van een grote, traditionele witte (ivoren) bruidsploef (jurk)... Ik vind traditionele (ook modern-traditionele) bruiden namelijk echt prachtig, maar ren heel hard weg bij de gedachte dat ik op mijn eigen bruiloft een prinses-achtig wezentje ben... (past niet bij me...)

Mijn ploefje (jurkje dus) komt bij Assepoester in Arnhem vandaan, wat mij betreft een aanrader, check hun site! Ga er wel heen op een doordeweekse dag (even vrijnemen). Zij hebben ook prachtige minder traditionele trouwjurken in bijvoorbeeld zwart...
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2010, 11:15:20 door stimpy »

juudske

  • Gast
ik dacht precies hetzelfde: een echte trouwjurk is niets voor mij, maar je raad het al, toch gaan kijken en toch verliefd geworden op mijn jurk.
Ik had hem bij Ann & Johns outlet gekocht in Eindhoven, daar hadden ze ook redelijk wat alternatieven voor een trouwjurk voor leuke prijzen. misschien de moeite waard om even binnen te lopen!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Anastasia in Nieuwegein maakt jurken voor je.Er is een groot topic over haar.
Kijk op haar site eens bij echte bruiden, staan leuke voorbeelden tussen.
Is dit mischien iets?
Assepoester in Arnhem heeft ook leuke niet bruidachtige jurken!
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2010, 11:43:24 door Happy Bride »

1979

  • Gast
Goede tips allemaal, bedankt! Ik denk dat ik in ieder geval een dagje Arnhem ga doen. En Eindhoven is lekker dichtbij, dus daar ga ik zeker ook naartoe.

Saskia

  • Gast
Hoi!

Wat dacht je van het merk Linea Raffaelli? Zij hebben echt supermooie jurken, ook met kleur, in de collectie.
Ik vind ze echt geweldig, hoewel ik eerst wel altijd voor traditioneel wit wilde gaan....

Succes,
Saskia

NB: Als je nog tips nodig hebt mag je me altijd mailen op xxxx



Ik ga volgend jaar trouwen, maar heb geen idee wat ik aan zal doen. Een 'echte' trouwjurk is niks voor mij. Wie weet adressen en/of websites van bedrijven waar je 'andere' (trouw)jurken kunt vinden? Ik hou van (enigszins) alternatief, maar niet té, geen zware gothic. Ik woon in omgeving Eindhoven.

Al weet ik nog niet eens of ik wel een jurk zal aandoen. Wat zijn de alternatieven? Een bruidsbroekpak is niks voor mij, te chic. Maar wat dan? Het belangrijkste voor mij is dat het comfortabel zit.
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2010, 16:12:27 door Annemieke »

1979

  • Gast
Ik ben in Arnhem geweest en vooral Assepoester Feestkleding sprak me aan. Daar hebben ze echt veel gekleurde jurken, gaaf! En wat me erg meeviel: die jurken zitten nog best prima. Had ik echt niet verwacht bij zo'n broekenmens als ik, haha. Het merk Linea Raffaelli is inderdaad erg mooi, daar zitten wel wat jurken naar mijn smaak bij en die ook nog leuk staan. Heb wel het gevoel dat dit goed gaat komen!

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Ik vind Linea ook echt geweldig!  Nou had ik zelf wel een traditioneel witte jurk, maar er is veel meer in die collectie! Succes! Met dit soort jurken moet je het gewoon aanzien bij jezelf. Ik ben ervan overtuigd dat als je de goede jurk/outfit hebt, dat je het voelt en weet!

leonsuus

  • Gast
hoihoi,
mijn naam is suzanne en ik ben 5 mei in mexico getrouwd.
ook ik wilde geen "witte jurk" maar toch ook wel bruid voelen.
ik wist echt niet wat ik wilde, maar toen ik m zag wist ik dat dát m was!
mijn jurk heb ik gevonden bij bruidsmode Marwie in St.Hubert naast Cuijk NB.
www.marwie.nl
echt hele aparte jurken!!
ik vond ze mooier dan bij assepoester.
dit is mijn jurk geworden
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2010, 22:14:12 door leonsuus »

Jolanda

  • Gast
hoihoi,
mijn naam is suzanne en ik ben 5 mei in mexico getrouwd.
ook ik wilde geen "witte jurk" maar toch ook wel bruid voelen.
ik wist echt niet wat ik wilde, maar toen ik m zag wist ik dat dát m was!
mijn jurk heb ik gevonden bij bruidsmode Marwie in St.Hubert naast Cuijk NB.
www.marwie.nl
echt hele aparte jurken!!
ik vond ze mooier dan bij assepoester.
dit is mijn jurk geworden


Oh wow, wat een mooie jurk!  :wub: vooral mooi met dat turkooise! Echt super! Vind het trouwens wel lijken op een echte bruidsjurk  :)

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Wow wat had jij een mooie jurk zeg!!!!!
Het lijkt wel alsof je daar op dat strand hoort te zijn als een zeemeermin of zow weet ik veel die kleuren staan zo super mooi bij de zee!!!
Tis trouwens wel echt een bruidsjurk ja!

Heb je geen foto van de voorkant?

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Wow! Echt supermooi! Die moet je ook in het grote bruidsjurkentopic zetten (voor nog meer complimenten  :biggrin: )

1979

  • Gast
Inderdaad, wat een prachtige jurk!

Ik heb op de site van Marwie gekeken en daar staan nog meer van die mooie jurken op. Ze zien er wel duur uit eerlijk gezegd. Is het een wat duurdere winkel? En hoeveel gekleurde jurken hebben ze? En dan bedoel ik geen lichte kleuren, maar rood, paars, groen, dat soort kleuren.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Een paar weken terug ben ik in den haag geweest bij L'amour bridal, daar hebben ze ook gekleurde jurken.

ik had deze aan gehad en helaas voor mij was het niks voor de bruiloft van mijn vriendin, want ik was er helemaal weg van. Zei nog voor de gein tegen mijn nichtje dat als ik weer ging trouwen, ik het hierin ging doen.. :tongue: Misschien zit er wat voor jou tussen.

wendy-1978

  • Gast
Mijn jurk komt van Hengeveld Couture in Papendrecht. Daar kun je terecht voor standaard bruidsjurken, maar ook een eigen, aparte collectie, met veel in kleur. Je kunt haar website bekijken voor een impressie. Mijn jurk was een eigen ontwerp. Deels "standaard" bruidsjurk, maar aangepast met een rood stuk in de rok en een apart erop gezette rode kraag! Zo werd het alsnog mijn eigen ontwerp! Mijn tip is om eerst veel te orienteren op internet, dan krijg je vanzelf een idee van wat je mooi vindt, en daarna dergelijke dingen passen om te bezien hoe het bij je staat en hoe je je erin voelt! Succes en veel plezier!!!

rowena

  • Gast
Ik wil geen "traditionele" bruidsjurk (wit/ivoor en lang), maar wat wil ik dan wel?
« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2010, 09:04:29 »
Hallo, Ik heb een jurk van anastasia uit nieuwegein. Die maakt je jurk precies zoals je wilt voor een leuke prijs. Ik ben pas is het paars getrouwd en wil mijn jurk ook verkopen. Het is een apparte jurk met een kraagje. Als je intresse hebt stuur me dan een berichtje dan kan ik je foto's sturen.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Ik wil geen "traditionele" bruidsjurk (wit/ivoor en lang), maar wat wil ik dan wel?
« Reactie #20 Gepost op: 4 september 2010, 09:23:02 »
Wauw Kity, wat mooi! :wub:

w&ndy

  • Gast
Ik wil geen "traditionele" bruidsjurk (wit/ivoor en lang), maar wat wil ik dan wel?
« Reactie #21 Gepost op: 4 september 2010, 15:20:19 »
hoihoi,
mijn naam is suzanne en ik ben 5 mei in mexico getrouwd.
ook ik wilde geen "witte jurk" maar toch ook wel bruid voelen.
ik wist echt niet wat ik wilde, maar toen ik m zag wist ik dat dát m was!
mijn jurk heb ik gevonden bij bruidsmode Marwie in St.Hubert naast Cuijk NB.
www.marwie.nl
echt hele aparte jurken!!
ik vond ze mooier dan bij assepoester.
dit is mijn jurk geworden

super mooie jurk joh!!!!!

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
Ik wil geen "traditionele" bruidsjurk (wit/ivoor en lang), maar wat wil ik dan wel?
« Reactie #22 Gepost op: 4 september 2010, 19:30:10 »
hoihoi,
dit is mijn jurk geworden

Wat een gave jurk!!!!!

marieke2010

  • Gast
Ik wil geen "traditionele" bruidsjurk (wit/ivoor en lang), maar wat wil ik dan wel?
« Reactie #23 Gepost op: 21 september 2010, 11:17:04 »
Hallo,

Ik ben naar Dahlia bruidsmode in 's-Gravenzande geweest. Alle jurken kunnen 99 kleuren besteld worden maar ook kunnen de jurken naar jou wensen aangepast worden. Dus dan kun je echt een jurk met je eigen draai eraan laten maken.


Ik heb er goede ervaringen mee(tenminste ik heb geen gekleurde jurk, maar met Dahlia Bruidsmode zelf)

Succes ik ben zeer benieuwd wat je uiteindelijk gaat nemen

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards