collapse

Auteur Topic: Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic  (gelezen 31108 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Seolram

  • Gast
nog 5,5 weken te gaan, het komt bgest dichtbij nu, maar ik heb nog geen idee wat ik hem ga geven.

We zijn maar met z'n tweetjes op die dag en ik wil echt iets heel speciaals geven, zodat ie een mooie herinnering heeft aan de dag (heeft ie vast wel, maar toch...)

Ik wil graag iets blijvends geven, iets wat niet achter in een kast wordt gegooid zo van: oja, mooi, maar nooit meer iets aan heeft... geen ondergoed, want dat blijft niet... geen manchetknopen, want hij draagt niet heel vaak pakken en zijn outfit voor de dag zelf leent zich ook niet ervoor...

Horloge: die heeft ie gekregen voor bij zijn outfit al... tja misschien zo'n horloge die zichzelf opwindt, maar die kan ik geen mooie vinden waar je ook nog leuk een inscriptie in kan laten zetten (tips?)

Ring: ja die krijgt ie al en hij gaat niet met 2 ringen rondlopen...ook een mooie hanger heeft ie meerdere en het grootste gedeelte van de tijd liggen die in een doosje...
pfff... ik weet niet! Alle tips zijn meer dan welkom!

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2010, 14:08:21 »
Pfff, lastig! Ik weet ook niet wat je budget ongeveer is? Je zou eventueel kunnen denken aan een beeld voor in de kamer/slaapkamer/tuin?
Of een ander kunstwerk, bijvoorbeeld een schilderij? Of je laat na de plechtigheid een mooie foto van jullie afdrukken op doek of op glas?
Zoiets?

Sh@ron

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2010, 14:58:55 »
Ik heb mijn man toen een 101-redenen-waarom-ik-met-je-wil-trouwen boekje gegeven

Een fotoalbum met leuek foto's van hem en ons en daarbij 101 redenen waarom ik met hem wil trouwen. Van hele sereuze redenen tot grappige. Kostte zo'n 30 euro en een hoop tijd, maar dat was het zeker wel waard!
Als je op het forum zoekt zijn er geloof ik ook een paar topics hierover

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2010, 16:04:52 »
Een bijzonder boek met iets liefs/moois voorin geschreven?
Idd. een kunstwerk...
Eh...
Een onvergetelijke ervaring. Die ervaring zelf gaat voorbij maar de herinnering blijft altijd. Bijv. een parachutesprong ofzo...

jassou

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #4 Gepost op: 1 april 2010, 16:42:28 »
eh.. jij zelf?  :tongue:
Ik sluit me bij stimpy aan, een ervaring-cadeau. Iets van red letter days ofzo (hoe heet zoiets in NL?)
Iets stoers mannelijks dan; vliegles, rondje in ferrari op een circuit... Verder trouwens helemaal niet rolbevestigend ofzo, haha.

Kijk eens op eventbon.nl, misschien vind je daar iets.
« Laatst bewerkt op: 1 april 2010, 16:43:40 door jassou »

lydia

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2010, 23:13:37 »
geven jullie allemaal een bruidsgeschenk?

idgnkv

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #6 Gepost op: 3 april 2010, 00:13:50 »
Ik was het niet van plan en ik denk dat as dat ook niet van plan is. De bruiloft en het beloven van trouw vind ik al een cadeau op zich :wink:

jassou

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #7 Gepost op: 3 april 2010, 01:14:52 »
Nee ik ook niet... Hebben al genoeg cadeau momenten gehad en ben nu 'blut'.  Maar zit vol ideeen als anderen dat wel willen :)

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #8 Gepost op: 6 april 2010, 14:20:43 »
Niet van plan, hij deed mij een verlovingsring cadeau tijdens een reisje en ik deed hem toen (verrassing!) een horloge cadeau. Dat horloge was 't al wel een beetje. :) Wellicht als ik nog ergens tegenaanloop... Maar ik ga er niet specifiek naar zoeken...

Rianne74

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #9 Gepost op: 12 april 2010, 14:44:32 »
Ik maak een boekje voor mijn As. man met 101 redenen waarom ik met je wil trouwen!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #10 Gepost op: 12 april 2010, 14:51:55 »
Misschien is het al genoemd heb niet alles doorgelezen maar bijv. een boom.

MacNouk

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #11 Gepost op: 12 april 2010, 17:26:36 »
Misschien is een slipcursus wel een idee. Wij hebben een beetje standaard wat betreft bruidsgeschenk. Hij een horloge (omdat hij nog nooit eerder een horloge heeft gehad) en ik een custom- made Blond-Amsterdam theepot.

Bloemetje82

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #12 Gepost op: 8 juli 2010, 23:56:22 »
Ik vroeg me af of het gebruikelijk was dat de bruid en bruidegom ook voor elkaar een kado kochten voor de huwelijksdag. En zoja...wat zou je dan kunnen geven aan je aanstaande man en wat zou je leuk vinden om te krijgen van je aanstaande man?

Suusjeuh

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #13 Gepost op: 9 juli 2010, 02:09:31 »
Ik zou zeggen; wat vinden jullie leuk? wij hebben elkaar geen kadoos gegeven omdat we al genoeg gekkigheid aan ons hoofd hadden in die tijd ( Net een huis gekocht en verbouwd in de maanden voor het trouwen, huis was de avond voor het trouwen pas af en leefbaar dus dikke stress! ) Je zou kunnen denken aan een mooi sierraad ofzo maar ik ben al blij zat met mn trouwring...

Hoewel wij wel in de periode vlak na ons trouwen nieuwe horloge's gekocht hebben, voor P als zogenaamd trouwkadootje en voor mij als verjaardagskadootje.

Marry24

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #14 Gepost op: 9 juli 2010, 07:59:41 »
Wij doen er niet aan. Tenminste ik verwacht het niet en heb ook niks voor martijn :wink:

Smoeltje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4015
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #15 Gepost op: 9 juli 2010, 08:41:47 »
Ik geef mijn AS waarschijnlijk manchetknopen, maar mogelijk krijgt hij deze van zijn overleden opa en dan moet ik wat anders verzinnen. Ik denk niet dat ik van hem wat krijg, heb zelf al mijn sieraden al bij elkaar gesprokkeld. Als er uiteindelijk niets gegeven wordt, vind ik dat ook niet erg, we geven elkaar ook al de mooie dag en alles wat erbij hoort (ringen, mooie foto's etc.)

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #16 Gepost op: 9 juli 2010, 09:28:44 »
Ik had een kleinigheidje gekocht: had een naambordje laten maken met onze nieuwe naam (of mijn nieuwe naam dus en zijn eigen naam). Maar het was niet afgesproken ofzo, hij had ook niks voor mij en dat was prima. :)

Annemiek1975

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #17 Gepost op: 9 juli 2010, 09:48:59 »
Ik had een kleinigheidje gekocht: had een naambordje laten maken met onze nieuwe naam (of mijn nieuwe naam dus en zijn eigen naam). Maar het was niet afgesproken ofzo, hij had ook niks voor mij en dat was prima. :)

Dat is ook wel een erg leuk idee.

Ik ben een boekje aan het maken met 101 redenen waarom ik met hem wil trouwen. Ik zorg dan dat dit de avond voor ons trouwen op zijn kussen komt te liggen. (het idee heb ik opgedaan bij het doe het zelf topic)

Rianne74

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #18 Gepost op: 9 juli 2010, 10:25:20 »
Lief krijgt van mij ook zo'n 101 redenen boekje. En ik krijg een mooi horloge. Lief krijgt ook nog een zakhorloge

Nanna

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #19 Gepost op: 9 juli 2010, 10:27:02 »
Dat is leuk!!!!

Bloemetje82

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #20 Gepost op: 9 juli 2010, 11:17:45 »
Hey, dat naambordje is wel erg leuk zeg!! En die 101 redenen ook, had het inderdaad al eens gezien bij de doe-het-zelf- topic! Ook heel leuk!

Vandaag ook klein feestje...we hebben 5 jaar verkering! joehoe!!! :biggrin:

kattekliek

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #21 Gepost op: 9 juli 2010, 11:18:54 »
Ik had een kleinigheidje gekocht: had een naambordje laten maken met onze nieuwe naam (of mijn nieuwe naam dus en zijn eigen naam). Maar het was niet afgesproken ofzo, hij had ook niks voor mij en dat was prima. :)
Goed idee, lekker praktisch ook :)

marian1313

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #22 Gepost op: 9 juli 2010, 13:49:47 »
Ik wilde ook het naambordje doen (ook omdat hij het er moeilijk mee gehad heeft dat ik voor zijn naam- mijn naam gekozen heb en niet alleen zijn naam), maar dat kregen we al van mijn peetoom. Uiteindelijk heb ik hem niks gegeven. Ik heb van hem een heel lief kaartje gehad.

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #23 Gepost op: 9 juli 2010, 15:46:56 »
Wij hebben elkaar de ochtend van de trouwdag cadeaus gegeven. We hebben de cadeaus samen uitgezocht, dus we wisten wel welke cadeaus het waren :wink: Ik heb Z. een statief gegeven voor zijn videocamera, en Z. gaf mij een nieuwe portemonnee en een lekker geurtje, wat ik die dag uiteraard gedragen heb :)

Jolanda

  • Gast
Het grote "cadeau voor de bruidegom"/bruidsgeschenk/morgengave-topic
« Reactie #24 Gepost op: 9 november 2010, 19:47:07 »
De morgengave wordt de ochtend na de huwelijksdag gedaan.
De morgengave werd vroeger gebruikt als financiele zekerheid voor de bruid, mocht haar man onverwachts komen te overlijden. Tegenwoordig is het gebaar vooral om te laten zien hoeveel de bruid voor haar man betekend. Meestal wordt er een ketting of armband gegeven.

Nu mijn vraag, wat geef je aan de man als morgengave????
Ik vind het namelijk wel zo leuk om hem ook wat te geven.
Wat doen jullie??

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards