collapse

Auteur Topic: Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?  (gelezen 6967 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Gepost op: 10 september 2010, 21:46:27 »
Hallo iedereen,

Zoals jullie misschien al op het forum hebben kunnen lezen, ben ik vorige week geslaagd voor een jurk. Helemaal fantastisch natuurlijk. De jurk was mij iets te kort en zou 10 cm langer worden besteld. In december/januari zou hij binnen zijn.

Vandaag werd ik gebeld door de eigenaresse van het bruidshuis met de mededeling dat ze een lang verhaal had. Het kwam er op neer dat mijn jurk niet meer te bestellen is omdat hij niet meer gemaakt wordt (hij komt uit de collectie 2009). Zelf baalde de mevrouw ook vreselijk, zij wist immers ook van niets.
Volgens de leverancier kon er een bepaalde naad worden losgehaald en zo die 10 cm verschil worden opgelost. Ze heeft er met haar coupeuse naar gekeken en volgens hen kon dat. Het probleem was zo volgens haar opgelost, en zij zouden zorgen dat de jurk er helemaal spik en span bij komt de hangen. Ik was natuurlijk helemaal verrast en heb gezegd dat ik even niets wist te zeggen maar wel blij was dat ze eerlijk tegen mij was. Zodra het tot me door begon te dringen en ik vragen begon te krijgen mocht ik haar terug bellen, hoe groot of klein mijn probleem ook was.

Na mate het een beetje begon door te dringen heb ik verschillende mensen om advies gevraagd. Ga je akkoord met een showroom model die iedereen gepast heeft voor dezelfde prijs als een nieuwe? Ik was harstikke blij met mijn jurk en heb eerlijk gezegd geen zin om een ander uit te zoeken. Maar aan de andere kant betaal je voor een demo model van een nieuw te bestellen auto ook niet de volle mep dan wanneer je een nieuwe besteld, hoe mooi en schade vrij hij ook is. Hij heeft immers al km op de teller staan... Ik wil het vraag netjes oplossen maar weet even niet zo goed wat ik het beste moet doen. De jurk vind ik super, maar ik heb een contract getekend voor een nieuwe jurk. En hij was nogal flink aan de prijs. Wat raden jullie aan?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2010, 21:59:23 »
Ik zou dit denk ik ook aan haar voorleggen dat je nu dus wel een pasmodel koopt en niet een nieuwe.
Zou het wel netjes vinden als ze je daarin tegemoed komen.
Daarnaast moeten ze eerst de jurk maar langer maken en dan moet je beslissen want je hebt nu nog geen idee hoe dat eruit gaat zien.
Succes!!

m-a-n-d-y

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2010, 22:17:20 »
Ik zou denk ik wel een korting willen op de jurk.
Ik heb toen ik ging trouwen gekozen voor de passchoenen. deze kreeg ik voor ruime de helft van de prijs.
De verkoopster zei al meteen, iedereen heeft die schoenen al gepast...
Dus je zou het kunnen voorleggen.

En ik zou ook eerst willen weten hou de jurk er na het verlengen uiteindelijk uit komt te zien.

Femke

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2010, 22:21:28 »
korting vragen! of misschien gratis schoenen oid erbij?
en niet te snel zeggen dat dit je droomjurk is, dan dnekt ze misschien dat je nog wel ergens anders gaat zoeken en zij wil die jurk nu vast ook wel kwijt, nu hij niet meer te bestellen is.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2010, 22:22:16 door Femke »

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2010, 22:41:29 »
Ik zou ook korting vragen of iets van je accesiores erbij vragen.
Immers andere dames hebben hem al gepast en je weet idd niet hoe hij eruit komt te zien als ze die naad hebben losgehaald.

Succes!

Bloemetje82

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #5 Gepost op: 10 september 2010, 22:42:40 »
Kun je niet eens bellen met andere bruidsmodezaken om te vragen of ze je model jurk nog hebben en wat de kosten zijn? Ik zou een beetje huiverig zijn als ze er " even 10 cm tussen gaan zetten "  Hoe weet je zo zeker dat je niet ziet waar het stuk ertussen gezet wordt? Ga anders eens naar haar toe en vraag hoe ze dat verschil van 10 cm willen oplossen, dan kun je met eigen ogen bepalen of het gaat opvallen of niet.
Ik zou zowiezo wel proberen er een korting vanaf te krijgen. Ik weet niet wat reeël is in zo`n geval, maar het blijft natuurlijk wel een showroom model...

Natalie

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #6 Gepost op: 10 september 2010, 22:50:28 »
Wat balen zeg...
Maar als je er weg van bent zou ik hem gewoon nemen met wel de eis
dat er korting gegeven wordt of inderdaad accesoires gratis.

Succes!!

elleinad

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2010, 08:09:57 »
Ook ik ben van mening dat ze korting moet geven. Ze verdienen zat aan de jurk! Mijn vriendin heeft zelfs 250 euro korting kunnen krijgen op een nieuwe jurk van 1500 euro.
 Uiteraard moet je doen wat je zelf wilt. Typ anders de jurk is in op google. Misschien zijn ze bij andere winkels nog wel niet te koop en dan heb je helemaal iets om te onderhandelen.  Maar persoonlijk zeg ik dat er minimaal 1/3 van de prijs af moet. (en dat kunnen ze ook makkelijk missen)

karen123

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #8 Gepost op: 11 september 2010, 09:35:45 »
Die pasmodellen worden vaak gebruikt om een jaar later in de "tweedehandsafdeling" van de winkel te hangen en worden dan met korting verkocht.. Dus vind ik dat je ook recht hebt op een korting + garantie dat je ECHT niks ziet dat hij 10 cm langer is gemaakt!! Want stel je voor dat je het dan nog ziet, dat zou echt zonde zijn!
Veel succes ermee!

very happy

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #9 Gepost op: 11 september 2010, 10:32:06 »
Ik ben het ook met iedereen eens.
Gewoon korting vragen of iets dergelijks.
Ik vind dat showmodellen gewoon een lagere prijs moeten hebben.

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #10 Gepost op: 11 september 2010, 14:12:37 »
ik zou ook korting vragen, want showmodellen worden ook vaak wel gepast door meiden die een kleinere maat hebben en worden ze met spelden strakker gemaakt om te zien hoe het staat, dus naar alle waarschijnlijkheid hebben in "jou" jurk ook allerlei spelden en dergelijke gezeten door het passen, ik zou niet akkoord gaan met de volle prijs voor een showmodeljurk

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #11 Gepost op: 11 september 2010, 18:25:16 »
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik zal volgende week contact met de winkel opnemen om te kijken hoe we dit het makkelijkste op kunnen lossen. Ik wil dus wel in ieder geval korting hebben. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

batje

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #12 Gepost op: 11 september 2010, 21:47:01 »
Ik had exact hetzelfde, met als kleine verschil dat ik degene was waardoor de jurk niet meer besteld kon worden, de bruiloft was dichterbij dan de levertijd toeliet. De jurk was oorspronkelijk 1500e, ik mocht 'm voor 1300 hebben. Heb later nog teruggebeld en toen mocht ik 'm voor 950 meenemen en dan zouden ze 'm van te voren nog stomen. Ik heb het niet gedaan, mijn jurk kwam uit 2003 en heeft daar 7 jaar gehangen en is duidelijk veel gepast. Daar betaal ik geen 950 voor, maar het geeft je wel een idee wat een redelijke prijs is..

Maewyn

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #13 Gepost op: 12 september 2010, 10:41:51 »
Inderdaad, zeker korting vragen want een showmodel is gewoon niet nieuw meer! Uit 2009 is hij al 2 jaar ofzo in de winkel... dan zou toch minstens 1/3 en liefst wat meer van de prijs af willen!

doortje1

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #14 Gepost op: 12 september 2010, 14:16:34 »
Ik zou ook aangeven dat je korting wilt hebben of inderdaad schoenen, sieraden, hoepel, lingerie etc gratis.
ik zou in ieder geval niet akkoord gaan met het betalen van dezelfde prijs. De jurk heeft daar al tijdje gehangen en is gepast door anderen, dus is niet nieuw meer.

@batje:
je schrijft dat de bruiloft eerder was dan de levertijd toeliet. Hoelang van tevoren ben je je jurk voor de eerste keer gaan kijken/passen? Ik ga nl een half jara van tevoren pas en men zegt dat dat dan nog wel moet kunnen.
Dus ben benieuwd naar jouw ervaring.

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #15 Gepost op: 13 september 2010, 11:04:33 »
Ik zou ook voor korting vragen.
Uiteraard wel weer subtiel aanpakken.
Even bellen van goh ik vind de jurk heel mooi maar ben toch wat huiverig voor die 10 cm hoe gaan jullie dat oplossen hoe krijg ik de garantie dat het goed gaat.
Nou dan ben je al aan de klets en dan gewoon zeggen tja nou heb ik toch een vraag hoe dat nou zit met het contract want ik heb getekend voor een nieuwe jurk maar ja dat is deze natuurlijk niet dus ik neem eigenlijk aan dat ik een nieuw contract krijg met een aagepaste prijs?

Zo zou ik het doen....
Succes ermee!!! Ik ben nou wel heel nieuwsgierig of je de korting gaat krijgen en hoe dat gaat worden met die 10 cm ertussen zetten....
Houd je ons op de hoogte??

CCBloom

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #16 Gepost op: 13 september 2010, 11:27:31 »
ik zou het zelf iets minder subtiel doen, meer duidelijkheid geven. je koopt immers het pasmodel EN de jurk is niet meer te krijgen.... gewoon vragen: zit er nog een leuke korting op als ik deze jurk koop? duidelijkheid voor alles lijkt me :) hoe bedoel je dat je een contract hebt getekend trouwens?? een contract moeten beide partijen zich aan houden...misschien ff opzoeken wat erin staat over het pasmodel? :wink:

Kippie

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #17 Gepost op: 13 september 2010, 15:55:32 »
Wat CC zegt. De winkel heeft toch niets meer aan het showmodel als de jurk niet meer is te bestellen. Ik zou gaan voor een flinke korting, niet zomaar voor schoenen oid. Jij hebt inderdaad een nieuwe jurk besteld, en niet het showmodel... zou ik zeggen.

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #18 Gepost op: 13 september 2010, 19:28:30 »
Ik wou vandaag bellen maar ze zijn dicht.. Morgen maar weer proberen. En ik heb een soort "contract" getekend, of een koop overeenkomst, zal hem nog wel even goed bestuderen. Maar wat het ook is, ik heb voor een nieuwe getekend. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten !

Maewyn

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #19 Gepost op: 14 september 2010, 06:51:52 »
Als jij voor een nieuwe getekend hebt, en zij kunnen die niet leveren, is het 'contractbreuk' van hun kant - zij zullen dus voor een passende oplossing moeten zorgen. Je mag er dus best een beetje druk op zetten! En inderdaad nog even goed doorlezen dat contract. Zet 'm op vandaag!

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #20 Gepost op: 15 september 2010, 21:54:42 »
Hallo iedereen,

Ik heb gister gebelt. Aanstaande vrijdagavond gaan mijn moeder en ik er heen. Ik wil toch precies zien hoe ze het nou wil aanpakken. Ben wel blij dat er deze week duidelijkheid over komt. Alleen toen ik vroeg hoe de prijs nu werd reageerde ze met: "daar heb ik nog niet over nagedacht, ik moet natuurlijk ook nog stof kopen..." Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dat moet opvatten maar daar zal ik vrijdag meer duidelijkheid over krijgen. Na vrijdag weet ik dus meer en hoop ik een goed gevoel met mijn uiteindelijke keuze te hebben.. Jullie horen van mij :)

Marry24

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #21 Gepost op: 16 september 2010, 12:09:52 »
VInd het wel een beetje vreemd dat ze zegt dat ze stof moet kopen als ze eerst zegt ergens een bepaalde naad los te kunnen halen... Succes vrijdag!

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #22 Gepost op: 16 september 2010, 12:20:21 »
Ben het inderdaad eens met Marry. Ik zou maar even heel goed overleggen hoe ze het nu precies gaan uitleggen want dit klinkt inderdaad een beetje vreemd. Als je het gevoel hebt dat je onder druk wordt gezet zeg dan gewoon dat je even een rondje loopt en er even over na wilt denken. Dan sta je daarna iets zelfverzekerder.
Succes en veel plezier vrijdag!

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #23 Gepost op: 18 september 2010, 17:56:56 »
Hallo iedereen,

Gister ben ik er heen geweest. Er zijn me een heleboel dingen opgehelderd. De onderjurk wordt bij de naad losgehaald en daar wordt 8 cm aan stof tussen gezet. Het onderste gedeelte komt dus 8 cm naar beneden. We hebben afgesproken dat hij zo snel mogelijk wordt ingepland en dat ik dan kan zien hoe het eruit komt te zien. Aangezien de onderrok allemaal versiersels op het tule heeft die net onder het bovenstuk uitkomen, ben ik wel benieuwd of dat wel mooi wordt als die 8 cm naar beneden komen. Het was namelijk net zo'n mooi detail en ik wil dan niet eerst tegen tule aankijken voordat die versiersels komen. Maar dat kon ze oplossen zei ze. Even afwachten dus. aan de hand daarvan kan ik dus beslissen of ik hem nog wil. Tenminste, zo heb ik het begrepen. Ik heb de jurk weer aangehad en hij blijft gewoon geweldig..

Toen ik vroeg wat er met de prijs gedaan werd, aangezien het een showmodel was heeft ze mij het volgende gezegd: Het is geen showmodel. Als de jurk uit de winkel je maat is, krijg je die gewoon. Ze is heel zuinig op de jurken en ze mankeren niets. Als hij te groot of te klein is blijft hij gewoon hangen. Ze doet niet aan 2e hands jurken. Ik had de pech dat de stof van mijn jurk niet meer gemaakt wordt. Het is een stof met metaal erin. Ze kunnen de jurk zelf langer maken (de onderjurk is van andere stof), maar hadden besloten om hem langer te bestellen omdat ze zichzelf geen "onnodig" werk op de hals wilden halen, als het ook makkelijk kan. Ik begrijp dat wel, de jurk heeft zoveel glitters en kraaltjes die allemaal verzet moeten worden als het langer gemaakt wordt en dat is gewoon heel veel werk. Om het "leed" een beetje te verzachten wil ze €150 korting geven. En de vermaak kosten op zich nemen (€100). Al met al heb ik er met die uitleg wel vrede mee. Er is een stukje spanning weg. Nu nog afwachten of het resultaat mooi wordt en ik heb een zorg minder tot mijn bruiloft!

Geheim Bruidje

  • Gast
Jurk Niet Meer Te Bestellen, Akkoord Gaan Met Showmodel?
« Reactie #24 Gepost op: 18 september 2010, 18:07:01 »
Dat is inderdaad een hele mooie oplossing. En het klopt wel wat ze zegt. Alle jurken die in de winkel hangen zijn ingekocht met als doel te verkopen. Meestal worden ze vermaakt naar jouw model/maat. Als het verschil te groot is wordt er nog wel een nieuwe besteld als die nog leverbaar is natuurlijk. Maar een hele mooie geste die ze hebben gedaan! Toch 250 euro eraf en jij de jurk van je dromen! Veel succes ermee en plezier ervan. Het zal vast goed komen :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards