collapse

Auteur Topic: " Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?  (gelezen 13884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jer

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Gepost op: 21 september 2010, 14:59:07 »
Hallo mede bruidjes!

Ik vroeg me af of er iemand ervaring/een mening heeft over de zogenaamde Save the Date kaarten.Hiermee laat je je gasten al ruim voordat je de uitnodigingen verstuurd weten dat ze jouw datum vrij moeten houden.
Wij twijfelen hier namelijk over!Enkele overwegingen van mijn kant:
-belangrijkste mensen zijn sowieso al op de hoogte van datum
-wellicht zonde geld
-nog niet eens duidelijk welke trouwkaarten we willen,is wel het leukste als deze in dezelfde stijl zijn
-aan de andere kant is het natuurlijk wel al super leuk om op papier iets te hebben van je bruiloft
-attent naar je gasten toe
Help!(hihi)

Groetjes Jer

jer

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2010, 15:10:11 »
attent naar je gasten toe?
bedoel je niet: dan kan iedereen alvast vrij vragen zodat tenminste iedereen komt?

Wij hebben het niet gedaan, een email was genoeg om mensen te informeren en de meesten hebben we persoonlijk de datum verteld. En we konden meer budget gebruiken voor de uitnodigingen zelf.

Bedoelde met attent inderdaad dat ze op tijd vrij kunnen vragen,maar ook als alvast een leuk voorproefje en om te laten weten dat je ze er graag bij wilt hebben.

Het zou bij ons idd voornamelijk om de financieen gaan om nee te zeggen.

Jer

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2010, 15:15:41 »
tja het ligt er een beetje aan...

Wij trouwen in september. Dan gaan toch nog veel mensen op vakantie.
De meeste boeken hun vakantie al in januari en ik ga niet een half jaar van tevoren al de uitnodigingen versturen.
Wij hebben dus wel save the date kaarten. Voor niks besteld bij vistaprint.
Ik stop ze bij de kerstkaarten dus heb geen extra kosten voor de kaarten (alleen de verzendkosten maar dat was €7 euro)
Ik heb een hele grote familie die ik niet allemaal regelmatig zie maar wel graag bij de bruiloft wil hebben.
Voor ons was het dus wel ideaal....

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2010, 15:29:17 »
Zou het zeker doen als:
- je rond een vakantieperiode trouwt;
- je veel mensen nog niet mondeling hebt ingelicht over je plannen maar je hen er wel bij wilt hebben;
- als je een enorme control-freak bent;

Alternatief voor de Save the date-kaart is idd. de e-mail en bij ons komt er een tekst op de kerstkaarten...
Verder bieden Hyves, Facebook en diverse trouwsites ook allerlei mogelijkheden om de datum warm te houden bij je beoogde gasten...

Zoals het bij ons gaat...
- Ons trouwen is nu nog geheim voor vrijwel iedereen, slechts tien mensen weten hier van;
- Trouwen in april, feest in augustus;
- Trouwen en feest moeten geheim blijven tot na het trouwen;
- Op de kerstkaarten komt een Save the date-smoes mbt. een groot zomerfeest ivm. mijn dertigste verjaardag;
- In april gaan de Wij zijn getrouwd/Save the date voor het feest in augustus - mails eruit;
- .... en de Wij zijn getrouwd - kaarten voor mensen die niet op ons feest komen;
- Begin juni verzenden we de uitnodigingen voor het (verlate trouw)feest;

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2010, 16:02:28 »
stimpy waarom heb je je feest zoveel maanden na je trouwen?
ben nieuwsgierig :)

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2010, 16:22:36 »
@Verooo en heel erg offtopic... :wink:
- Twee aparte dagen verspreidt de werkzaamheden;
- Twee aparte dagen uit elkaar geeft helemaal rust qua organisatie;
- Twee aparte dagen is niet zo vermoeiend als alles op één dag;
- Twee aparte dagen -> en een feest (augustus) en een uitgebreid lang etentje (april) met onze getuigen en aanhang;
- Wij hopen na de "wij zijn getrouwd"-kaarten zo minder gedoe te krijgen mbt. familie "Waarom was ik er niet bij"" -> Omdat het een zeer klein huwelijk was... "Waarom was ik niet op het feest?" Er was geen feest...
- Als we trouwen in april weten mensen vanaf dan dat augustus een trouwfeest is, wellicht dat ze daar sneller voor komen dan voor een verjaardag. Ze weten het dan behoorlijk op tijd en kunnen er wellicht rekening mee houden;
- In de lente trouwen klinkt wel goed, een zomerfeest ook;
Zoiets...

Maewyn

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2010, 18:03:20 »
Wij hebben email save the dates verstuurd en het verder aan hen die geen email hebben, rondverteld. D'r komt nog wel een herinnering in de kerstkaarten en dan moet het wel duidelijk zijn, dunkt me!

Siske

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2010, 13:49:49 »
Wij hebben save the date kaartjes gestuurd naar onze daggasten. Omdat zij er toch heel de dag vrij voor moeten vragen, en met de uitnodiging kunnen ze dit eventueel laten zien op het werk. Maar deze werden verstuurd nadat wij onze ouders,grootouders, tantes, broer en zus op de hoogte hadden gesteld.
Erge leuke reactie's op gehad. En Ow,ja voor op het werk hebben we er allebei eentje gestuurd.

Onze save the date kaart was een simpele kaart van Hallmark. En zal dus ook niet in de stijl zijn van onze trouwkaart maar dat maakt ons niet uit. Wij hebben niet 1 stijl of een kleurenthema.
Dus ik vind het niet onzin. Ook al weten onze avondgasten het ook ondertussen wel hoor dat we gaan trouwen.

Bride-77

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #8 Gepost op: 22 september 2010, 15:36:16 »
Wij trouwen volgend jaar juni en gaan ze wel versturen. Het is vlak voor de zomervakantie dan en veel familie van mij woont ver weg en die weten nog niet eens dat we gaan trouwen, het is dus ook een soort van verrassing! En ja, kunnen ze in elk geval alvast die datum prikken want de mensen die we erbij willen hebben die worden ook voor de gehele dag uitgenodigd.

De kaartjes heb ik al thuis, via Vistaprint laten maken en was goed betaalbaar!

doortje1

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #9 Gepost op: 22 september 2010, 15:38:13 »
Wij doen niet aan save the date kaarten. Onze daggasten hebben we allemaal persoonlijk verteld dat we gaan trouwen en op wleke datum. We hebben er toen meteen bij verteld dat ze er de hele dag bij horen. Doordat we dit verteld hebben weten ze dit al en kunnen ze er rekening mee houden en evt alvast vrij vragen op het werk. Ik denk dat van de daggasten niemand af gaat zeggen, of iemand moet plots ziek worden. dat heb je niet in de hand....maar denk dat daggasten altijd kunnen.
Wat betreft de avondgasten, ook die mensen hebben we persoonlijk of via mail verteld dat we gaan trouwen en dat ze er 's avonds bij horen. van bijna iedereen kregen we de reactie: leeuk, zetten we vast in de agenda.....
de gasten weten het dus nu al voor mei 2011. Als ze het echt leuk en belangrijk vinden om te komen houden ze deze datum wel vrij, dus vandara geen save the date kaarten

KarinB

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #10 Gepost op: 22 september 2010, 19:20:41 »
In verband met het zomerverlof van mijn vriend moeten wij hoogzomer trouwen, 22 juli 2011.
Wij hebben dus gekozen om wel save the date kaartjes te doen bij de kerstkaarten.
De belangrijkste mensen weten het al wel maar gewoon voor de zekerheid.
We hopen gewoon dat iedereen die we uitnodigen ook daadwerkelijk komt, ze staan niet voor niets op de gastenlijst ;-)

Een van onze ceremoniemeesters heeft een eigen bedrijf voor kaarten en websites dus die gaat voor ons iets moois maken wat al direct in de stijl gaat zijn van trouwkaart.
« Laatst bewerkt op: 22 september 2010, 19:20:51 door KarinB »

Natalie

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #11 Gepost op: 22 september 2010, 22:18:30 »
Wij hebben gewoon een leuke zelf gemaakte powerpoint verzonden naar de mensen van wie we mailadres hebben.
Kost niets  :cool:

Rianne74

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #12 Gepost op: 23 september 2010, 09:27:43 »
Wij hebben ook een Save The Data mail gestuurd. Dit alleen aan de daggasten. Niet iedereen die daggast is, had dit verwacht vandaar. En er zitten een aantal mensen bij die in de zorg werken en op tijd verlof moeten regelen.

jer

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #13 Gepost op: 23 september 2010, 16:45:55 »
Ik vind zelf idd de email een makkelijke en goedkope oplossing.Ben trouwens blij dat ik niet de enige ben die over dit soort dingen nadenkt hihi!

Jolanda

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #14 Gepost op: 23 september 2010, 18:44:46 »
Wij hebben twee weken geleden de save the date kaartjes verstuurd. Ook gewone simpele van Hallmark. Dit met als reden dat de datum voor ons en de ouders goed te onthouden is en voor de rest zal de datum vergeten worden. Dan denken ze, welke datum in mei was het ook alweer?
Moet wel zeggen dat het wel veel geld kosten. Voor 21 kaarten 63 euro!  :blink:
Maar we hebben we er wel heel leuke reacties op gehad!  :)

toni

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #15 Gepost op: 12 december 2010, 16:22:52 »
Wij hebben bij Vistaprint Save the date-magneten laten printen (voor de koelkast). Je kunt dan een zelfbewerkte foto met tekst uploaden op hun site en je krijgt het hele pakketje binnen een week toegestuurd. 40 euro voor 50 magneten. Vervolgens hebben de magneten aan familie en goede vrienden gestuurd zodat ze de datum vrij kunnen houden. Wij vonden een magneet een origineler idee omdat die altijd in het zicht blijft, als je hem ergens ophangt, terwijl je een kaart meestal ergens wegstopt.

Fee

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #16 Gepost op: 12 december 2010, 20:05:03 »
Leuk idee! En die prijs valt heel erg mee. Alleen, is dat vistaprint logo wat altijd overal op staat niet storend?

Maewyn

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #17 Gepost op: 12 december 2010, 21:07:30 »
Het logo staat volgens mij niet op de magneten... :)

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #18 Gepost op: 12 december 2010, 21:12:30 »
Wij hebben ze ook verstuurd, vond het wel een leuk idee.

Het logo staat ook niet op de kaarten. Wij hebben onze save-the-date kaart, uitnodigingen en keuzeformulier voor het diner bij vistaprint laten drukken en het staat nergens op.

misstiara

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #19 Gepost op: 17 december 2010, 20:42:25 »
Ik zou er geen geld aan willen uitgeven.
Wel zou ik een email rondsturen naar iedereen met de datum. Misschien gepersonaliseerd met een leuke foto erbij en wat opgeleukt, maar meer ook niet.

elsbeth86

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #20 Gepost op: 20 december 2010, 11:05:17 »
wij hebben onze kerstkaarten gebruikt als save the date kaarten. ik had zelf in word een tekstje gemaakt:

Wij vertellen u alvast in vertrouwen
dat wij 14 oktober 2011 gaan trouwen.

Zou u deze datum alvast willen vrijhouden,
zodat op ons huwelijk alle mensen aanwezig kunnen
zijn waarvan wij houden?

Dit met nog een mooi plaatje erbij, zelf uitgeprint, uitgeknipt en ingeplakt in de kerstkaarten. En veel positieve reacties gehad! M'n schoonmoeder vroeg nog: heb je dat bij de drukker laten doen? het ziet er zo mooi uit! Haha, dat was wel het mooiste compliment;)
Ook hadden we onderaan meteen het adres van onze website gezet.
Vorig jaar waren de kerstkaarten onze verhuiskaarten en dit jaar onze save the date kaarten, ben benieuwd wat voor kaarten het volgend jaar worden:p
« Laatst bewerkt op: 20 december 2010, 11:06:09 door elsbeth86 »

anna23

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #21 Gepost op: 20 december 2010, 15:02:12 »
onze save the date kaarten zijn ook al weg :biggrin: Maar eigenlijk wist iedereen wel dat we in augustus gaan trouwen!!

suzel

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #22 Gepost op: 20 december 2010, 15:50:02 »
Wij vonden het een beetje zonde om veel geld uit te geven aan save-the-dates en hebben het ook gecombineerd met de kerstkaart. Bij ons weet iedereen ook eigenlijk al dat we gaan trouwen :-) Ik heb zelf wat op de computer gemaakt zodat het een beetje een combinatie was van kerstkaart en save the date en dat uitgeprint op fotopapier wat ik nog had liggen. Ik was al begonnen met de echte uitnodigingen omdat ik ze zelf maak (dan kan ik er rustig de tijd voor nemen..) en heb de stijl wel terug laten komen.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2010, 15:56:59 door suzel »

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #23 Gepost op: 20 december 2010, 17:02:43 »
Onze Save the Date's zijn er ook met de kerstkaarten uitgegaan, maar nog wel onder het mom van een verjaardagsfeest ipv. een trouwfeest. Die verrassing volgt later wel... :)

Dientjelief

  • Gast
" Save The Date" Kaarten:Geweldig Of Onzin?
« Reactie #24 Gepost op: 21 december 2010, 17:35:57 »
Wij gaan geen save the date kaart doen.
De mensen die daggast zijn, die weten het straks ver van tevoren wel.

En de rest die krijgt het tussendoor wel te horen...
Anders weten ze het zodra de kaarten op de bus zijn gegaan; dat duurt nog wel even.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards