collapse

Auteur Topic: Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?  (gelezen 3449 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lineke

  • Gast
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Gepost op: 4 oktober 2010, 09:46:09 »
Mijn partner en ik hebben een dilemma. We hebben diverse locaties bekeken en er zijn nu nog twee kandidaten over. De ene stijlvol, klassiek en een locatie waar maar weinig concurrentie voor is en een andere die ook erg mooi is maar minder dan de eerste.

Hetgeen wat voor het dilemma zorgt is de organisatie. Bij de tweede locatie zit een persoon waar wij allebei een klik mee hebben. Hij is enthousiast en geniet er echt van. Bij hem weten we zeker dat alles goed komt. Bij de eerste locatie hebben we dat een stuk minder. De locatie is klassieker en dat straalt de contactpersoon ook uit.

Nu besef ik dat het erg persoonlijk is maar wat is belangrijker; locatie of organisatie?
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2010, 20:49:22 door Lineke »

MaFo

  • Gast
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2010, 10:06:18 »
Eigenlijk heb je dat zelf al beantwoord: de organisatie.
Klassiek kan stug zijn en als je dan iets anders, bijzonders, unieker wilt kan dat soms moeilijk worden.
De 2e locatie kan minder zijn op het eerste oog, maar als er iemand zit met passie kan met wat creativiteit van beide zijden er toch iets bijzonders van gemaakt worden.
Overigens geld dat niet alleen voor de aankleding, maar voor het totaal plaatje.

Lineke

  • Gast
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2010, 14:21:26 »
Ik zou willen dat het zo simpel was... Het is namelijk niet zo dat ze bij de wat stijlvollere locatie niet weten wat een huwelijk organiseren is. Wat het nog lastiger maakt is dat de man aan de voorkant afstandelijker is (eerste gesprek) dan de chef-kok met wie we het tweede gesprek hebben gehad.

Verder ben ik het helemaal met je eens dat de organisatie erg belangrijk is. Dat zo'n dag niet helemaal vlekkeloos verloopt is prima, maar dat ik dan nog met dingen bezig moet zijn waar ik niet mee bezig wil zijn zou ik echt verschrikkelijk vinden.

Andere meningen hierover?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2010, 17:17:20 »
Op je bruiloft wil je geen stress of dat het wel goed komt dus ik zou absoluut voor organisatie gaan!!

Ashja

  • Gast
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2010, 19:45:40 »
Het feit dat er misschien minder klik met de persoon zelf is, wil niet zeggen dat je bruiloft niet perfect georganiseerd wordt natuurlijk... En aan de andere kant: iemand kan razend enthousiast meedenken, maar 'vergeten' het werk netjes te doen :wink:

Ik denk dat je niet alleen moet kijken naar hoe aardig iemand op je overkomt, maar op vakbekwaamheid. Als beide locaties je dag goed en naar wens kunnen neerzetten, zou ik zonder meer voor de locatie gaan waar je hart ligt.
Als je twijfelt of de eerste locatie je dag naar jouw wensen neerzet, dan zou ik voor de tweede gaan.

Succes :wink:

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2010, 20:15:39 »
Dan maak ik je het ook lastig: de manager van onze lokatie was een erg vreemd mannetje. Als je met hem praatte, moest je je echt afvragen of alles wel goed zou komen op de grote dag. Hij maakte ook nauwelijks aantekeningen. En wat bleek. Op de dag zelf was alles perfect geregeld, meer dan dat zelfs.

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2010, 20:24:53 »
Dan maak ik je het ook lastig: de manager van onze lokatie was een erg vreemd mannetje. Als je met hem praatte, moest je je echt afvragen of alles wel goed zou komen op de grote dag. Hij maakte ook nauwelijks aantekeningen. En wat bleek. Op de dag zelf was alles perfect geregeld, meer dan dat zelfs.

Bij ons andersom....de dame waar we verschillende gesprekken mee hebben gehad kwam heel "professioneel" over: gaf tips, kwam met ideen, deed allerlei beloftses, zou op de dag aanwezig zijn als gastvrouw...kortom het leek perfect. Op de dag zelf hebben bleek ze uiteindelijk vrij en haar collega wist nergens van....gelukkig hadden we 2 goede CM's die alles tot op zekere hoogte geregeld hebben.
De locatie was prachtig, de gasten hebben niets gemerkt van de strubbelingen en wat bleek het belangrijkste: de CM.s en de aanwezige gasten...want die maken het feest!

Lineke

  • Gast
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Reactie #7 Gepost op: 4 oktober 2010, 21:16:39 »
Hebben mensen ooit wel eens om referenties gevraagd bij een locatie of is dat ongepast?

wij gaan trouwen

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Vrouw
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Reactie #8 Gepost op: 4 oktober 2010, 23:09:17 »
Hebben mensen ooit wel eens om referenties gevraagd bij een locatie of is dat ongepast?

Wij hebben dat gedaan en gekregen...fotoboeken gezien en enthousiaste mensen gesproken...desondanks is elke bruiloft en verwachting ervan anders...

Maewyn

  • Gast
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Reactie #9 Gepost op: 5 oktober 2010, 11:42:20 »
Ja hoor, referenties vragen kan zeker!

En op alleen 'stijfjes' zou ik het niet laten afvallen: het is júllie trouwdag, dus jullie hebben het voor het zeggen. Of hij dat wel of niet leuk/passend vindt, wil niet zeggen dat het niet wordt uitgevoerd, lijkt me.

Lineke

  • Gast
Wat Is Belangrijker; Locatie Of Organisatie?
« Reactie #10 Gepost op: 5 oktober 2010, 15:46:12 »
Ja hoor, referenties vragen kan zeker!

En op alleen 'stijfjes' zou ik het niet laten afvallen: het is júllie trouwdag, dus jullie hebben het voor het zeggen. Of hij dat wel of niet leuk/passend vindt, wil niet zeggen dat het niet wordt uitgevoerd, lijkt me.


Dat klopt, daar heb je ook weer gelijk in. Ik denk dat we gewoon ons gevoel moeten laten spreken en waar wij ons het beste onder voelen. Dat moet leidend zijn want zo te lezen zijn ook op dit gebied de meningen en ervaringen verdeeld. WIj gaan in ieder geval nog even wikken en wegen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards