collapse

Auteur Topic: Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?  (gelezen 7024 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Stel je voor: je hebt de jurk van je dromen gevonden en bent er helemaal happy mee. Tijdlang heb je gezocht naar DÉ jurk waarvan jij dacht "Ja, dit is hem! Dit is de jurk waar ik in wil trouwen".

Het uitzoeken is gebeurd, je hebt je aanbetaling gedaan en nou wacht je tot de jurk binnen is (als hij besteld moet worden natuurlijk) en jij je 1e pas hebt om dan uiteindelijk het stralende middenpunt op de dag van je leven te zijn. Maar dan... dan kom je erachter dat iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd. Hoe reageer je? Vind je het vervelend? Baal je er zo van dat je erover na denkt om een andere jurk aan te schaffen? Of maakt het je allemaal niet uit?

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2010, 16:59:55 »
Ik zou het jammer vinden, maar je weet dat je geen unieke jurk koopt als je er één bestelt uit een bestaande collectie, toch? En zolang het slechts gaat om iemand uit dezelfde buurt, zou ik er persoonlijk niet van wakker liggen. Het is DE jurk voor je, dus dan zou ik niet voor minder gaan. Als het nou een goede vriendin of een nicht ofzo was, zou het de zaak voor mij veranderen, anders niet.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2010, 17:00:16 »
Tsjah wat is iemand in de buurt?
Een familie lid of een achternicht? Een vriendin of zomaar een buurvrouw?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2010, 17:00:18 »
Boeiend, zoalng je maar niet met dezelfde man trouwt zou het mij geen bal uitmaken.
Jou droomjurk is tenzij je er een laat maken nooit uniek.
Er zijn meerdere bruiden die daar in trouwen.
Maar door je kapsel,make-up, assecoires zal niemand zien dat jullie exact dezelfde jurk hebben hoor.
Gewoon stralen in JOUW droomjurk.
Beschouw het als een compliment als dat een andere bruid ook diezelfde jurk kiest!!

Bride-77

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2010, 17:01:52 »
Hmmm...ligt er aan wie die 'iemand' is en hoe lang er qua tijd tussen de bruiloften zit.

Als het iemand is hier uit de stad waar ik verder niks mee te maken heb dan kan het me niks schelen, maar is het een familie-lid of een goede vriendin die ook op mijn bruiloft aanwezig zal zijn dan zal het me toch wel storen denk ik.

Ik heb mijn jurk bij Anastasi besteld (dus naar mijn wensen laten maken) dus ik verwacht niet dat mij dat gebeurd. Ik had eerst een andere jurk gekocht die kwam ik in diezelfde week dat ik hem kocht bij een andere winkel tegen voor meer dan € 300,- goedkoper, daar baalde ik wel flink van! Toen heb ik hem gelukkig nog kunnen afbestellen.

Maewyn

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2010, 17:06:04 »
Hmmm.... Ik denk dat ik er in eerste instantie niet blij mee zou zijn, ik wil me wel graag bijzonder voelen in m'n jurk en ik zou dat gevoel minder hebben als iemand die ik ken, m'n jurk ook zou dragen. Aan de andere kant, staat een jurk iedereen anders en geeft hij iedereen een andere uitstraling. Daarnaast zijn inderdaad kapsel en make-up en hele aankleding van de dag zo anders....

Maar ik kan het begrijpen als je ervan zou balen. Ik zou m'n jurk echter zéker niet afbestellen: hij staat mij fantastisch, of iemand anders 'm nou ook draagt of niet, en dat vind ik toch het belangrijkste!

En ja, hoe dichtbij is 'iemand uit de buurt'. Als het de dochter van m'n buurvrouw zou zijn, nou pech! Als het m'n nicht was, tja, minder leuk maar eigenlijk... nog steeds pech! Is het m'n zus of schoonzus, ja, dan moeten we even slikken en misschien even praten...

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2010, 17:28:13 »
Ik zou er geen nacht minder om slapen! Gewoon lekker genieten van jouw droomjurk, de jurken staan sowieso bij iedereen weer heel anders. Of krijgen bv je ouders straks ect twewe identieke bruiden op foto's op het dressoir? Ik weet niet hoe dichtbij "in de buurt" is? :)

Fee

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2010, 19:16:37 »
Iedereen staat een jurk weer anders. Wellicht dat het veel gasten niet eens opvalt dat het dezelfde jurk is!
Bovendien, er zijn ook vast mensen uit je buurt getrouwd op dezelfde locatie of hebben ringen die op de jouw lijken, of witte duiven die op de jouwe lijken.
D'r zijn dagelijks zoveel huwelijken in Nederland. Het is echt onmogelijk om een huwelijk te hebben waarbij niks hetzelfde is als iemand anders had!

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2010, 20:26:56 »
Lekker belangrijk! Tis JOUW droomjurk toch?

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2010, 21:43:09 »
Het is gewoon een vraag als het je zou overkomen. En met iemand uit de buurt bedoel ik dan een leeftijdsgenoot uit dezelfde plaats. Ik kom zelf uit een klein stadje, dus een vergelijking met iemand uit Rotterdam klopt niet helemaal.

Ik weet niet precies wat ik zou doen. Ik denk dat ik wel ontzettend zou balen. Maar ja, zoals hier ook gezegd wordt kun je dat verwachten als je een jurk uit een bestaande collectie koopt.

paula24

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3248
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2010, 22:52:36 »
het is misschien even jammer maar ik zou hierom niet een andere jurk kopen. het is toch ook JOU droomjurk??

en het is idd zo dat je weet dat er meerdere mensen kunnen zijn die dezelfde jurk kunnen kiezen omdat het een gewone jurk is.
en toevallig is er iemand uit de buurt die dezelfde droomjurk heeft als jou...

ik heb mijn jurk helemaal laten maken. dus ik weet dat ik de enige ben met deze.
maar als ik jou was zou ik gewoon voor deze gaan.


have fun. groetjes paula

Nanna

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #11 Gepost op: 26 oktober 2010, 13:09:33 »
Ik zou in eerste instantie balen, maar toch lekker in MIJN jurk trouwen. Gelukkig had ik bij de mijne iets extra's erop laten zetten, dus ik denk niet dat iemand anders dat heeft.
Ik heb weleens gehoord van een vriendin die was met haar vriend op 3 bruiloften geweest. De vriendin vroeg aan haar vriend welke jurk hij het mooist had gevonden, zijn reactie: ze waren toch allemaal hetzelfde? (alleen de kleur: wit, ivoorachtig, kwam overeen!!) Dus voor mannen maakt het toch geen verschil. Sorry, correctie: voor sommige mannen maakt het toch geen verschil!

Nursszz

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2010, 13:46:40 »
Ik zou blij zijn dat iemand anders "mijn" jurk dus ook erg mooi vond.Ik zou me er echt geen moment druk over maken. Zij ziet er waarschijnlijk toch heel anders uit dan dat ik er uit zie.

Twee vriendinnen van mij, uit hetzelfde dorp van ongeveer dezelfde leeftijd hadden exact dezelfde jurk.
Maar niemand die het gezien had. Ene was donkerharig, had maatje 36, slippers bij de jurk en een erg gekleurd boeket. Haar man had een blauw ribfluwelen pak met een hawaihemd er onder en allstars.
Andere vriendin; Hoogblond lang opgestoken haar, maatje 40/42, schoenen in dezelfde kleur als de jurk met hoge hakken en een wit biedermeiertje. Haar man had een bruin pak aan met een overhemd in de kleur van de jurk.
Ze trouwden twee weken na elkaar en hadden veel dezelfde gasten. Als ze het zelf niet gezegd hadden was het niemand opgevallen dat ze dezelfde jurk hadden.
Niet alleen mannen maar voor veel gasten is een jurk al snel mooi. Probeer als je thuis komt nog maar eens precies te omschrijven hoe iemands jurk eruit zag (ik kom ook niet verder als roomwit,sluier, pareltjes op het lijfje en een sleep...en geloof me daar zijn tig jurken van) ;-)

Nanna

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2010, 13:50:21 »
Ja, idd. Mijn verkoopster zei ook: je kunt best uitleggen aan mensen, of zelfs aan je aanstaande hoe je jurk eruit ziet, dan hebben ze toch nog geen idee.... Ik vind het ook moeilijk om uit te leggen hoe mijn jurk eruit ziet.

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #14 Gepost op: 26 oktober 2010, 14:31:19 »
Eerlijk gezegd zou ik mijn jurk dan afbestellen...
Maar dat komt omdat je het gewoon ZIET aan de jurk.
Het is niet het soort jurk waar de meeste mensen in trouwen dus het zou nogal erg opvallen.
(dan zou het wel iemand moet zijn die ik echt goed ken waar ik naar de bruiloft zou gaan en waar een groot deel van de gasten hetzelfde waren anders zou ik het niet doen.
MAAAAAAARRRRR Mijn jurk is een uniek exemplaar dus het kan me niet gebeuren. (tenzij dat een lulverhaal was...  :huh: )

karen123

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2010, 17:03:47 »
Ik zou het heel erg gevonden hebben en het is ook door mijn hoofd gegaan dat het kon gebeuren.
Ik heb dan ook tegen een kennis (waar veel gemeenschappelijke gasten waren uitgenodigd, maar ik zelf niet) op voorhand gezegd welke jurk ik gekozen had.
Voor de rest maakte het mij iets minder uit, als een totaal vreemde in dezelfde jurk zou trouwen.
Ik heb één bruidje in dezelfde jurk gezien als mij in de krant (van de provincie) en toen dacht ik direct: ooohhh, ik ben er veel mooier mee...  :rolleyes:
Als je JOUW jurk kiest, dan straal je er in en dan zou het jammer zijn om voor een andere te gaan...

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #16 Gepost op: 8 november 2010, 16:10:27 »
Hangt ervan af. Als de gastenlijsten overlappen en ik qua schoenen/haar/make-up/sieraden ongeveer hetzelfde in gedachten had, zou ik overwegen een andere jurk aan te schaffen en dan alleen als de bruiloften binnen een jaar zitten denk ik...

Willempie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 616
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #17 Gepost op: 10 november 2010, 09:05:18 »
Laatst hadden we de kameraden + aanhang van mijn vriend op visite. Mijn vriend komt uit een buurtgemeente en die gemeenschap is nogal hecht. Zeg maar een beetje "ons kent ons'. Ze hebben ook een site waar het wel en wee van hun gemeente op staat. Dus info over burgelijke stand, babyfoto's enz. maar ook trouwfoto's.

De vriendin (die ook gaat trouwen) van een kameraad riep ineens uit: heb je de trouwfoto van *naam* en *naam* op die en die site gezien? Wat een vreselijke trouwjurk had ze aan zeg!! Het zag er echt niet uit, vreselijke opgepropt en aangekleed!

Ik heb natuurlijk even gekeken op de site en je raad het natuurlijk al: het meisje heeft precies dezelfde jurk als mij aan! Zij heeft dan wel een jasje aan en een sluier erbij, maar hij is dus precies hetzelfde. Ik kwam niet meer bij van het lachen, zo toevallig! En natuurlijk om de felheid waarmee ze het zei. Ze keken mij allemaal een beetje vreemd aan, maar ik heb natuurlijk niets gezegd.
Ik ben dus heel benieuwd hoe zij 6 mei reageren als ze mijn jurk zien! :laugh:

Maewyn

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #18 Gepost op: 10 november 2010, 09:40:31 »
Hmmmm.... Ja, dat kan ik me wel voorstellen - dat is echt supertoevallig! Maar goed, het maakt toch niet uit wat zij van die jurk vindt? Als JIJ hem maar mooi vindt, en je er happy in voelt! :biggrin:

doortje1

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #19 Gepost op: 10 november 2010, 11:28:33 »
Das ook toevallig ja.....maar inderdaad als jij je maar lekker voelt in de jurk en hem zelf mooi vind.
Daarbij komt dat dezelfde jurk de ene persoon mooier kan staan dan de andere persoon......niets van aantrekken dus.
maar kan me wel voortsellen dat je benieuwd bent naar hun reactie op jouw trouwdag.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #20 Gepost op: 10 november 2010, 13:03:43 »
Ach, met een jasje erbij geeft het al een veel propperiger effect, zeker als de persoon wat voller is... Ben wel heel benieuwd naar hun reactie op jou straks!!

strawberry

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #21 Gepost op: 10 november 2010, 15:03:06 »
Ik zou er geloof ik niet wakker van liggen. Ik zou het ook niet leuk vinden, maar uiteindelijk gaat het erom hoe jij eruit ziet en niet hoe de jurk eruit ziet. Ik denk dat de meeste mensen toch vooral op je hoofd met kapsel en uitstraling letten en dan pas naar de details van de jurk. En iedereen ziet er wat dat betreft weer heel anders uit; andere huids-en haarkleur, figuur, accescoires, etc.

In mijn geval zal het niet gebeuren; ik trouw in een korte lichtblauwe jurk die speciaal voor mij wordt gemaakt!
« Laatst bewerkt op: 10 november 2010, 17:13:35 door strawberry »

Suuuus

  • Gast
Wat zou jij doen als iemand uit de buurt in precies dezelfde jurk is getrouwd?
« Reactie #22 Gepost op: 10 november 2010, 17:07:42 »
Ik zou echt door de grond gaan als me dat zou overkomen!
En uit voorzorg heb ik een vriendin, die 3 weken voor ons gaat trouwen (en we hebben behoorlijk dezelfde smaak), mijn jurk laten zien. Ik heb ook die van haar gezien en ze hebben veel overeenkomsten maar zijn beslist niet hetzelfde gelukkig!
Verder verwacht ik geen bruiloft te hebben tot 24 juni dus verwacht niet dat ik mijn jurk tegen zal komen. En mocht dit toch gebeuren dan staat die persoon ver genoeg van mij af om het echt verschrikkelijk te vinden.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards