collapse

Auteur Topic: Muziek bij kerkelijk huwelijk  (gelezen 273146 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sneeuwwitje

  • Gast
Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Gepost op: 1 juli 2005, 23:48:51 »
Hoi ff een vraagje:

wij zijn nog op zoek naar liurgische lederen voor in de kerk (moet perse van pastoor). Maar wij willen geen kerkoor dit klinkt zo saai. nu hebben we wel al een bandje maar geen liedjes. Iemand nog ideen waar je zoiets kunt vinden?

Groetjes Sneeuwwitje

irenebreebaart

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2005, 13:14:13 »
Kan je geen boekjes lenen bij de kerk met liederen erin? Wat bedoel je eigenlijk met een bandje? Heb je dan een band in de kerk, in plaats van het orgel ofzo? Wij hebben ook zelf de dienst samengesteld, met liederen die wij mooi vinden. We hebben ook gewoon een liedboek en een uitbreidingsbundel waar we diverse liederen uit kunnen halen...

Vero

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2005, 09:08:29 »
Toen mijn broer trouwde hadden ze een bandje van allemaal jongeren bij hun uit de kerk. Ze zongen/speelden allemaal traditionele liederen, maar dan wel op een moderne manier. (iets sneller, en met gitaar en keyboard ipv het orgel)

Zwabber

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2005, 11:26:05 »
Wij zullen bij onze dienst w.s het koor van a.s zijn zus hebben.
Dit zijn allemaal vrouwen die zingen en begeleid worden door een piano en zijn zus op de drumstel.
Klinkt altijd erg vrolijk, heeft jullie kerk niet zoiets?

Bungoo

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #4 Gepost op: 4 juli 2005, 11:58:08 »
wij hebben ook een ensemble dat komt spelen in de kerk: piano, viool, contrabas + zang.
Ze spelen zowel moderne als klassieke muziek. Wij hebben gekozen voor een mengeling van beide.

Sneeuwwitje

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2005, 22:08:05 »
Een mengeling van moedern en klassiek lijkt me wel mooi, Het Bandje dat we nu hebben bestaat uit drie personen, die gitaar, banjo kyboard, acoordeon spelen ligt aan het liedje wat spelen welke instrumenten ze gebruiken. Ze hebben wel teksten waar een diepgang achter ligt maar echt liturgisch zijn ze niet. Ik hoop dat de pastoor het goedkeurt.

Anders kunnen we nog opzoek naar een andere band of zo.

smartie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #6 Gepost op: 28 november 2005, 16:43:12 »
Wat doen jullie met muziek in de kerk?
Ik ben hier op het internet aan het zoeken ,maar zo makkelijk is het niet.

Evelien

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #7 Gepost op: 28 november 2005, 16:55:37 »
Toevallig zat ik hier net vanmorgen aan te denken, muziek in het gemeentehuis doet iedereen, maar in de kerk heb ik het nog nooit gehoord? Zou dit wel mogen?? (wij trouwen in een protestantse kerk). Zou het wel mooi vinden als het kon !

smartie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #8 Gepost op: 28 november 2005, 17:07:11 »
Waarom zou dat niet mogen??

happygirl

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #9 Gepost op: 28 november 2005, 19:31:49 »
bij ons speelt het orgel, der is ook een speciale entreelied/gezang/psalm wa hoe weet ik nie maar dat speelt de organist dus bij binnekomst. k zal eens aan mn ma vragen......

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #10 Gepost op: 28 november 2005, 21:00:17 »
Wij hadden in de kerk 'alleen' muziek van het orgel en de trompetten... Er werden dus geen nummers gedraaid van een cd... Het komt volgens mij wel eens voor, alleen ik heb het nog nooit meegemaakt. Hangt denk ik ook af van de dominee...

Kimmie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #11 Gepost op: 29 november 2005, 08:24:25 »
Hangt inderdaad een beetje af van de kerk waarin je trouwt. Wij hebben een zangeres en twee zangers met gitaar en dat was verder geen probleem. Officieel mag je in een katholieke kerk geen cd's gebruiken, alleen bij de binnenkomst omdat de dienst dan nog niet echt begonnen is, maar daar wordt tegenwoordig wel vaker van afgeweken omdat veel mensen wel een cd willen draaien. Weet verder niet hoe dat zit bij een protestantse kerk, maar ik zou gewoon eens informeren welke mogelijkheden er zijn!

joyce

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #12 Gepost op: 29 november 2005, 16:52:54 »
Wij hebben ook 2 trompetten een zanger en het orgel in de kerk. Ook wij mochten geen muziek van de cd af, omdat dat in een katholieke kerk niet hoort. Maar het hangt heel erg van de pastoor af wat wel en wat niet mag. Bij onze vorige pastoor mocht het namenlijk allemaal wel. Sommige gaan met de tijd mee en sommige blijven in de middeleeuwen hangen he :tongue:

Melanie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #13 Gepost op: 22 december 2005, 16:25:57 »
Hey Karin, welke psalm is het als je binnenkomt?

Eleonora

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #14 Gepost op: 29 december 2005, 19:12:49 »
Wij wilde eerst een op het eiland bekende zanger laten zingen, maar die kon steeds niet zeggen of hij op 14 januari kan komen. Nu moesten we hem op 2 januari terug bellen om te horen of ie kon. Dat vind ik veel te veel last minut. Als hij niet kan heb ik minder dan twee weken om iets anders te regelen.

Dus........... we hebben nu een koor. Daarin zingt een collega (die tevens zanger is in een hele goeie band) En hun kunnen wel. En eigelijk vind ik een koor leuker dan 1 zanger.
Probleem opgelost.

petra3

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2005, 00:56:21 »
Wij spelen gewoon liedjes met de CD speler (trouwen in een katholieke kerk). Eentje ervan word al zeker 'Grace' van Jeff Buckley, ohhhh zo'n mooiiii nummer  :wub:  :wub:  :wub:  :wub: ... Wat leuk dat jullie allemaal een koor of zanger hebben, ik heb daar ook eerst naar gezocht ma vond het wat aan de dure kant  :dry: ...

Amy

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #16 Gepost op: 9 januari 2006, 20:08:11 »
Als wij voor de wet trouwen draaien wij 3 liedjes van een CD..in de kerk (katholieke) hebben wij 2 meiden die voor ons nummers zingen met een akoestische gitaar. Ze zijn echt super goed!! (en in vergelijking met anderen helemaal niet duur). Je kan ze vinden op www.2ofus.tk

smartie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #17 Gepost op: 9 januari 2006, 21:15:33 »
[quote name=\'Amy\' post=\'70689\' date=\'09 January 2006, 20:08\']Als wij voor de wet trouwen draaien wij 3 liedjes van een CD..in de kerk (katholieke) hebben wij 2 meiden die voor ons nummers zingen met een akoestische gitaar. Ze zijn echt super goed!! (en in vergelijking met anderen helemaal niet duur). Je kan ze vinden op www.2ofus.tk[/quote]

Wij gaan in het gemeentehuis ook liedjes van een cd afspelen, maar in de kerk zouden we  graag  ook zoiets vinden ,maar op het internet vind ik niemand van Zeeuwsvlaanderen of uit Oost vlaanderen het is allemaal in Holland, Brabant en in het noorden.

Maar ik zoek verder..................

smartie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2006, 20:44:23 »
Ik heb een mailtje gestuurd dus ben benieuwd.

Heb ook al een ander site gevonden , ook maar gemaild.

huwelijksmuziek

Komen uit Antwerpen ong. 35 km van ons vandaan.

Marlieske

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2006, 22:22:22 »
Ik hoop dat je er uit komt het maakt de viering een stuk warmer een stukje goede en gevoelige muziek !!

groetjes Marlies

smartie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2006, 12:08:46 »
Hoeveel zouden jullie uitgeven voor muziek in de kerk?

happygirl

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2006, 14:33:03 »
wij betalen 185 euro aan de kerk en daar krijgen we dan de koster en de organist ed meteen bij (we hebben erg bijzonder orgel die maar door enkele personen bespeelt mag worden)

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2006, 16:06:56 »
Wij betaalden 300 euro voor de kerk, maar dit is omdat we geen lid waren van deze gemeente... Dus we moesten zeg maar de kerk huren (normaal is het ongeveer 100 euro daar, bij ons zelfs gratis). We kregen daarvoor een koster en organist, en de huwelijksbijbel, die we niet hebben gebruikt omdat we die van onze gemeente kregen. We hadden ook 2 trompetisten, maar ik weet niet wat m'n moeder daarvoor betaald heeft...

happygirl

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #23 Gepost op: 13 januari 2006, 17:58:50 »
ik ben idd ook lid in deze gemeente. denk dat het anders aardig prijzig wordt bij ons...een monumentaal gebouw met een zon bijzonder orgel.de trouwbijbel zit er idd ook bij. ben nog aan het twijfelen of ik nieuwe vertaling wil of de 'gewone'ik heb ze namelijk allebi al!

Melanie

  • Gast
Re: Muziek bij kerkelijk huwelijk
« Reactie #24 Gepost op: 13 januari 2006, 19:12:34 »
Wij trouwen ook 'gewoon' in onze kerk. Het is zo'n heel schattig kerkje: klein, wit met glas in lood. (we zetten ook waxinelichtjes neer)
De klok luidt als we aankomen, romantisch. :wub:
We hebben geen kosten. Maar we doen gewoon wat extra's in de collectezak.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2006, 19:12:55 door Melanie »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards