collapse

Auteur Topic: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!  (gelezen 377774 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Gepost op: 12 januari 2011, 22:10:20 »
2011-topic, ik ga 2010 proberen te archiveren...

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2011, 22:27:06 »
er staat 2010 :ph34r:

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2011, 22:52:44 »
Thanx babe, gewijzigd! :)

Fee

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2011, 08:05:39 »
Ik had het uitzoeken van het bruidsboekt aan mijn partner over. Alleen had hij het gisteren over een polscorsage (die de hele onderarm bedekt). Dat had ik totaal niet verwacht!! Zou hij me nu gewoon aan het pesten zijn??

Marretje

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2011, 21:10:06 »
[size="2"]Ik heb aan mijn lief doorgegeven wat voor boeket ik mooi zou vinden en ook welke bloemen ik er NIET in wil hebben.
Ook weet ik dat ik niet een standaard boeket wil...[/size]
Nu kwam ik laatst op internet een heel gaaf boeket tegen..
Ik wil alleen het tilandsiatoefje niet aan de onderkant..

Ranonkels zijn mijn favo bloemen.
Heb het plaatje al op het moodboard staan, dus hint hint hint..
Ben heeeeel benieuwd waar ie mee voor de deur staat 15 april ;-))



Het boeket zal door bloemisterij Pasmans in Eindhoven gemaakt worden..prijs zou ik nu nog niet kunnen zeggen !

Zal een plaatje posten...
Dat had ik in het oude bruidsboekettopic ook al gedaan , maar deze is  inmiddels gesloten..

[attachment=15624:bruidsboeket met ranonkels.jpg]
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2011, 21:17:27 door Marretje »

Lotte09-09

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2011, 21:40:37 »
Wij zijn nog niet bezig met de bloemen, maar ik vraag me af wat een redelijke prijs is.
Ik zou een boeket willen, voor mijn vent een corsagge (schijf je dat zo?) en dan voor zo'n 30 mensen (denk ik) corsagge...

Fee

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2011, 08:00:48 »
Marretje, wat een gaaf boeket zeg!! Ranonkels zijn inderdaad erg mooie bloemen.

@ Lotte, dat is heel verschillend per bloemist. Boeket heb ik bedragen tussen de €50,- en €200,- gezien, corsages zijn tussen de €2,- en €10,- per stuk. Met een magneet vaak een euro duurder dan met als je een speldje gebruikt.

anna23

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2011, 08:51:08 »
Een vraagje...is het raar om alleen een bruidsboeket te halen en een corsage voor lief en verder geen bloemen/corsages voor de gasten? We hebben niet echt daggasten en feestgasten of iets dergelijks. We gaan met ong. 20 pp naar gemeentehuis (ouders, grootouders en getuigen) en daarna gaan we naar de locatie waar ook de rest komt en dan gaan we met zn allen (75pp) eten en daarna is het feest.

Dus ik zit te denken om geen corsages te halen....

kanama

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #8 Gepost op: 14 januari 2011, 14:05:51 »
Een vraagje...is het raar om alleen een bruidsboeket te halen en een corsage voor lief en verder geen bloemen/corsages voor de gasten? We hebben niet echt daggasten en feestgasten of iets dergelijks. We gaan met ong. 20 pp naar gemeentehuis (ouders, grootouders en getuigen) en daarna gaan we naar de locatie waar ook de rest komt en dan gaan we met zn allen (75pp) eten en daarna is het feest.

Dus ik zit te denken om geen corsages te halen....
Anna23 : Nou wij hebben hetzelfde!
Allen bloemen voor de bruid(ikke!) en voor mijn aanstaande een corsage en voor onze dochter een boeketje/corsage en alleen voor beide ouders???
Of moet je dna ook voor de getuige en hun parnter???
Wat we niet willen is voor alle daggasten!
Maar waar houdt het dan op??Eventueel de getuige's ook niet??

Moelijk he?
Ik blijf deze nog even volgen

Daydreamy

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #9 Gepost op: 14 januari 2011, 16:23:42 »
Een vraagje...is het raar om alleen een bruidsboeket te halen en een corsage voor lief en verder geen bloemen/corsages voor de gasten? We hebben niet echt daggasten en feestgasten of iets dergelijks. We gaan met ong. 20 pp naar gemeentehuis (ouders, grootouders en getuigen) en daarna gaan we naar de locatie waar ook de rest komt en dan gaan we met zn allen (75pp) eten en daarna is het feest.

Dus ik zit te denken om geen corsages te halen....


Wij hebben wel daggasten, maar ook hier geen corsages (behalve voor m'n vriend + bruidskinderen)
Ik vind het zonde van het geld en vind het niets toevoegen.
Onze CM kent de daggasten heel goed, dus weet precies wie waar bij mag zijn, dus daar hoeven we het ook niet voor te doen.

Je betaald gemiddeld 4 euro pp dus met 20 gasten al 80 euro, dat geef ik liever aan iets anders uit.

anna23

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2011, 17:01:03 »
Misschien horen ze wel bij een huwelijk, maar ook ik vind corsages niets toevoegen...ik denk dat ik dat dan ook niet ga doen. Vind ook dat ik het geld liever aan iets anders kan besteden....

idgnkv

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2011, 17:23:37 »
Wij hadden wel corsages voor alle daggasten, maar dat was niet door ons geregeld :)

Dit was mijn boeket trouwens:






Fee

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2011, 17:06:22 »
Wij doen ook geen corsages voor de gasten. In onze situatie te veel gedoe (de één wil geen speld anders gaat z'n jruk stuk, de ander MAG geen magneet vanwege en pacemaker, dat ga ik niet allemaal van te voren uitzoeken).

Als gasten een corsage willen, regelen ze er maar zelf één. Het is immers een feestelijke decoratie net als een pochet (die twee hoor je dus ook niet tegelijk te dragen). En je gaat toch ook geen pochet regelen voor al je mannelijke gasten, waarom dan wel een bloemetje?

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2011, 18:15:11 »
Wat een lekker fleurig trouwboeketje idgknv!

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2011, 18:53:10 »
Dit was mijn trouwboeket, vind het nog steeds erg mooi.


Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2011, 07:45:07 »
Uiteraard is het doen van sorsages je eigen inbreng. De een vind het erbij horen de ander niet, het is toch jullie bruiloft niet die van een ander. (Ik persoonlijk vind het erg leuk  :wink:)

Voor wat magneetjes betreft ik heb even navraag gedaan en de magneetjes mogen geen effect hebben op pacemakers, Dus zou geen belemmering moeten zijn?

Iemand al gedacht aan alleen de vrouwelijke (dag)gasten een corsage te doen, maar dan in de trant van een pols corsage?
Ik heb altijd zo'n idee dat mannen het allemaal niet nodig vinden, maar vrouwen het eigenlijk wel leuk vinden om iets te hebben, maar het dan weer zonde vinden van de jurk/kleding als er een corsage op gaat.
Met name als je iets van een thema (kleur) hebt is het vast wel een leuk idee...?? Hmm ik ga er eens rustig verder op broeden wat ik ga doen :wink:

Ik was laatst trouwens bij een bruiloft waar alleen de ouders van de bruid en bruidegom een corsage droegen en de oma van de bruid (andere opa's en oma's waren er niet) Dus die hebben het bij familie gehouden. De getuigen hadden geen corsages (waren wel allemaal mannen :wink:)
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2011, 07:45:38 door Jof »

suzel

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2011, 08:15:31 »
Mooie boeketten Marijkje in Idgnkv!
Wij willen ook alleen corsages voor ouders en broertje / zusje. We hebben vrij veel daggasten (55) en heb weinig behoefte om een vermogen aan corsages uit te geven..

Pip

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3313
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2011, 16:48:21 »
Ik zou echt geen magneetjes doen icm een pacemaker hoor! Die dingen zijn ongelofelijk sterk!

Bride-77

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2011, 19:48:04 »
Wij voorzien alleen onze ouders en broers/zussen (+aanhang en kinderen) van corsages.
Zo is meteen duidelijk wie wie is. Broer en zus zijn ook getuige.
Wij doen overigens geen bloem als corsage maar iets anders wat echt bij ons past. T.z.t. show ik ze wel eens.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2011, 21:47:37 »
Tot nu toe wilde ik alleen mijn as en onze ouders corsage geven. Ik heb van die halfbroers en een zwager van een overleden zus. En dan zou ik de een wel en de ander neit willen geven eigenlijk, en dat staat dan weer zo raar.. Van de ouders weet ik zeker dat alles goed zit, en dat vind ik dan wel weer genoeg.

Maar uhhh ik vind het boeket wel mooi zeg marijkje!
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2011, 21:48:30 door Sel »

Lotte09-09

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2011, 11:02:45 »
Wij zijn zo ver nog niet, maar hebben wel 46 daggasten.
Ik denk dat wij het ook houden bij de 'eerstegraads' familie en de getuigen, CM's, bruidsmeisje en jonkertje
Mss dat de ooms en tantes ook nog krijgen, maar dat zijn er dan direct 13 extra en das toch best veel...

Nog genoeg om over na te denken...

Ingrid

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #21 Gepost op: 19 januari 2011, 19:30:47 »
[size="2"]Het boeket zal door bloemisterij Pasmans in Eindhoven gemaakt worden..prijs zou ik nu nog niet kunnen zeggen !
[attachment=15624:bruidsboeket met ranonkels.jpg]

Hier ook een bruidje uit Eindhoven. Zou je het hier willen posten zodra je een prijs weet? Of regelt je AS dit?

Ik wil graag een polscorsage, om de kosten te drukken zoek ik iemand die geen duur winkelpand heeft.
Via marktplaats vond ik http://www.kimbloemwerk.nl/. Ik vind dit er erg goed uitzien, ik denk dat over een paar maanden contact met haar opneem.
Mocht iemand ervaring met Kim hebben dan lees ik het graag.

Fee

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2011, 15:11:37 »
Ik kwam dit boeket op internet tegen, ik vind het erg mooi.
Weet iemand wanneer het seizoen van ranonkels is?

Ik weet helaas niet hoe ik hem hier direct gepost krijg, "voeg afbeelding toe" geeft een error.

Pip

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3313
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2011, 20:31:17 »
Ranonkels zijn er van nu tot april/mei ongeveer. Ligt er ook an hoe warm het is!

Marretje

  • Gast
Re: Bruidsboeket, Show Me The Flowers!
« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2011, 20:39:54 »
[color="#FF0000"]Hier ook een bruidje uit Eindhoven. Zou je het hier willen posten zodra je een prijs weet? Of regelt je AS dit?[/color]




Hoi Ingrid,

Mijn lief gaat het boeket voor me uitzoeken , maar wel in zijn achterhoofd het boeket wat ik heb gepost !!
En wat  ik mooi vind, ik hou bv niet van Gerberas.

[attachment=15681:bruidsboeket met ranonkels.jpg]

Ik zal je tzt de prijs doorgeven, nu is Pasmans niet de goedkoopste maar hij maakt ontzettend gave boeketten..

Lief haalt daar altijd de bossen blommen die hij aan me geeft
Ranonkels zijn mijn lievelingsbloemen, ben blij dat ze er volop zijn als ik in april ga trouwen..
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2011, 20:42:33 door Marretje »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards