collapse

Auteur Topic: Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen  (gelezen 41541 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

juf77

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Gepost op: 13 januari 2011, 20:36:59 »
Hallo allemaal

Ik heb nog niet zolang geleden onze huwelijksreis geboekt naar een bestemming waar wat minder mensen op huwelijksreis gaan. Ik ben erg benieuwd wie nog meer zo'n bijzondere bestemming heeft. Ver weg of dicht bij. Maakt niet uit. Als het maar iets anders is dan de doorsnee huwelijksreisbestemmingen (waar overigens niks mis mee is, maar minder bij ons past)
Wat je reden ook is, ik ben erg benieuwd waar iedereen heen gaat.
Ik hoop dat veel mensen hun bestemming hier willen plaatsen, eventueel met foto's, ervaringen als de reis al achter de rug is en misschien wel tips.

Groetjes IngridIk zal als starter van dit topic, ook als eerste vertellen waar wij onze huwelijksreis gaan doorbrengen.
We gaan twee weken naar de kanaaleilanden en verblijven in kleine, romantische hotelletjes.
Niet heel ver weg, maar wel heel romantisch en best behoorlijk weer.
Wij houden van knusse dorpjes, mooie wandelingen maken, zee en lekker weer. Het is hier geen tropische bestemming, met witte stranden, palmbomen en 30 graden, maar voor ons is 22 graden, stranden en kliffen waar je heerlijk kunt genieten van de rust en het geluid van de golven, zonder massatoerisme een paradijsje.
En jullie, waar gaan jullie heen?
groetjes Ingrid

~M*M~

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2011, 21:59:45 »
Ik geloof dat onze huwelijksreis ook wel in dit rijtje past.

We gaan eerst 9 dagen met privégids op safari in Tanzania
 en daarna een weekje tropisch genieten op Zanzibar!

Ik heb er zo'n zin in!

Kanaaleilanden staan hier ook hoog op t lijstje! Geweldig!

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2011, 22:02:29 »
Ik ga in juni naar Jersey! Maar niet voor mn honeymoon, die ging naar Parijs (past denk niet bij niet voorkomende bestemming :))

vlinder84

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2011, 22:21:57 »
@ M*M. Wij zijn in de zomer naar Kenia geweest. Zo'n safari is echt prachtig. Wanneer ga je? Misschien heb je het geluk de trek van de gnoes gezien. Je houdt dan niet voor mogelijk hoeveel beesten je om je heen ziet.

Wij gaan naar Egypte maar we gaan niet richting rode zee. We gaan naar Caïro, Alexandrië en Fayoum. Niet luieren aan het strand maar cultureel verantwoord doen :tongue:  Mijn AS is gefascineerd door de oude Egyptenaren en heeft altijd de piramides/ sfinx/ masker van Toethanchamon/ enz willen zien. In april is het qua temperatuur nog wel te harden. Ik hou sowieso niet van strandvakanties, daar verveel ik me te snel voor en vind ik zonde van het geld.

15 juli

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2011, 22:27:45 »
hoi hoi,
wij gaan ook naar Tanzania en zanzibar.
wij gaan wel backpackken, dat vinden we het leukste.
ms kunnen we tips uitwisselen?
groetjes

~M*M~

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2011, 22:32:34 »
@ vlinder, wij hopen van wel! We gaan in juni, net na t regenseizoen, dus als we geluk hebben....

juf77

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2011, 23:39:33 »
Gaaf zeg, Tanzania zou mijn as ook geweldig vinden... Dat ging ons butget echter ver te boven. Leuk te lezen dat er meer mensen zijn die buiten de gangbare paden gaan. Egypte is ook supercool. Parijs zal vast superromantisch zijn geweest.
Lynzz: ik ben benieuwd hoe jullie Jersey gaan ervaren...
Liefs Ingrid

vlinder84

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2011, 08:32:52 »
@ M*M Wij waren eind juli in Kenia, de gnoes waren toen de grens over. In juni moet je op de Serengeti dus zeker nog tegenkomen. Heel bijzonder, zo'n gigantische kudde galopperende beesten. Je moet inderdaad wel geluk hebben, die natuurgebieden zijn zo groot dat je ze ook mis kunt lopen. De meeste dieren tijdens onze vakantie hebben we bij de grens met Tanzania gezien, er zijn meer dieren op de Serengeti/ Masai Mara dan in welk ander park maar ook.

juf77

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2011, 11:14:11 »
Oh... Ben jaloers. Dat klinkt geweldig. Lijkt me magisch om de dieren in zulke grote groepen te zien.

Nog iemand anders een bestemming?

Fee

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2011, 11:18:47 »
Wij zijn vorig jaar naar IJsland geweest, een prachtige rondreis gemaakt. Daar ben ik ook ten huwelijk gevraagd.

We zijn beiden geen strandtypes (ik verveel me al na een uur op het stand!), dus zo'n standaard "bali vakantie" is niks voor ons.
Als huwelijksreis zitten we te denken aan een stedentrip Rome (lijkt me een fantastisch romantische stad en we zijn er beiden nog nooit geweest) of een middelandsezee cruise (is ook iets wat je niet zomaar doet, past dus wel bij ons).

suzanned

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #10 Gepost op: 23 januari 2011, 13:53:39 »
Wij willen onze droomreis gaan maken na ons huwelijk! Een trekking door het Himalaya gebergte in Nepal!!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #11 Gepost op: 23 januari 2011, 15:19:03 »
@Fee: Rome is errug romantisch! Maar uhh.. ik vind bali geen standaard vakantie :) Ik ben er al 13 keer geweest,ondanks dat ik geen strandmens ben :wink: Nooit verveeld!

Gaaf suzanned! en de rest lijkt me ook mooi!
Een safari, al die wilde dieren, prachtig lijkt me dat!!

Maewyn

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2011, 13:27:31 »
Wij gaan in februario 2012 naar Lapland, het IJshotel in Jukkasjärvil!! Is echt het tegenovergestelde van Afrika, maar heb er ontzettend veel zin in en ik denk dat het prachtig is! Eén overeenkomst: wij gaan ook op safari - sneeuwsafari . Met husky's of te paard of per sneeuwscooter, dat ga ik allemaal nog uitzoeken... Echt geweldig!
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2011, 13:28:42 door Maewyn »

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2011, 13:40:13 »
Wij gaan in november/december naar Zweden. Lekker een huisje huren en dan ook van de safari's doen zoals Maewyn.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #14 Gepost op: 25 januari 2011, 14:48:20 »
Wow, gaaf zeg dat ijshotel!!

juf77

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #15 Gepost op: 25 januari 2011, 18:07:32 »
Wauw Amanda, dat klinkt erg geweldig. Ook koud, maar het zal sprookjesachtig mooi zijn!

vlinder84

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2011, 18:14:01 »
Sneeuwsafari lijkt me echt geweldig! Nooit geweest maar het lijkt me prachtig daar.

Femke

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2011, 18:40:30 »
@sel: 13 keer op Bali? dan moet je elke centimeter wel gezien hebben :wink:
nee serieus, het is een prachtig eiland, maar 13 keer is voor mij te vaak, zou dan graag wat anders willen zien

nadkid

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2011, 18:56:24 »
Denk dat onze huwelijksreis er ook wel wat buiten valt. Het was een combinatie van het massale en de stedelijke drukte van Dubai; het cultureel interessante India waar we met privé chauffeur door het zuiden zijn getourd en een dag en nachtje in een boot op de backwaters zijn verbleven(hier was ook wel strand bij, maar niet alleen maar en geen "standaard" witte Bounty strand gezien, wel palmbomen) en dan het Honeymoon paradijs als afsluiting: lekker relaxen op de Malediven.

leentje1980

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2011, 19:22:46 »
Wat een leuke huwelijksreizen allemaal!
wij willen 2,5 maand naar Australie gaan en daar lekker rondreizen met een camper!gelukkig pas dec, januari dus hopelijk dan geen last ( meer) van overstromingen...

heerlijk vooruitzicht dus!

twijfeltje

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #20 Gepost op: 25 januari 2011, 19:43:33 »
Klinkt goed!
Tof dat je zo lang vrij kunt regelen ook.

seolram13

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #21 Gepost op: 30 januari 2011, 11:29:46 »
Ik geloof dat onze huwelijksreis ook wel in dit rijtje past.

We gaan eerst 9 dagen met privégids op safari in Tanzania
 en daarna een weekje tropisch genieten op Zanzibar!

Ik heb er zo'n zin in!

Kanaaleilanden staan hier ook hoog op t lijstje! Geweldig!

Tanzania en Zanzibar. is geweldig!! Ik ben er in 2008 geweest. Super weer, gezellige mensen. Safari was heel erg leuk en interessant. Geniet ervan! Op Zanzibar kun je ook met dolfijnen zwemmen, een heel adembenemende ervaring was het voor ons.

Femke

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #22 Gepost op: 30 januari 2011, 11:42:16 »
Ik zou ook wel eens naar Tanzania willen, maar ik wil tijdens Safari's niet in tenten slapen, maar heb t liefst een huisje/lodge waar je gewoon ook douche en wc in je hutje hebt. Ik wil 's nachts niet eruit moeten, ben als de dood dat ik dan een eng beest tegenkom (en met eng, vind ik al heel veel eng, haha). Iemand ervaringen?

~M*M~

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #23 Gepost op: 30 januari 2011, 13:17:50 »
@ Femke, wij slapen ook niet in koepeltentjes, wij hebben een upgrade gedaan naar lodges en tented campes.
Wij hebben onze reis via riksja online geboekt. De update tijdens de safari was daar alleen mogelijk als je individueel boekt. Als je een minigroepsreis maakt max6 personen slaap je wel in koepeltentjes.


@ marloes, bedankt!, ik heb er zo'n zin in!

Femke

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #24 Gepost op: 30 januari 2011, 13:30:47 »
maar bij Tented Campes denk ik al aan tenten, en daar zit waarsch geen wc in, of wel?
ik ben echt een mietje hoor!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards