collapse

Auteur Topic: Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen  (gelezen 41516 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

~M*M~

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #25 Gepost op: 30 januari 2011, 13:43:25 »
Het is een huisje alleen met muren van tentdoek, compleet met badkamer. Ik zal wel even een foto zoeken van de tented camps waar wij zullen slapen.

Lotte09-09

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #26 Gepost op: 30 januari 2011, 13:44:17 »
Wij zijn in Kenia geweest en hebben daar ook in een tent geslapen, maar dit was super luxe..
In de tent zat een douche, wc en alles... was erg tof... Ik zou de ervaring niet gemist willen hebben.

Femke

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #27 Gepost op: 30 januari 2011, 13:46:07 »
oke, dat klinkt al beter.
Maar kunnen er dan geen beestjes binnenkomen door gaatjes/kieren?

In Maleisie sliepen we in houten huisjes, maar daar zaten zoveel gaten en kieren in, dat we veel spinnen en op een gegeven moment een RAT (echt zo'n dikke junglerat) in het huisje hadden. Ik moet zeggen, heb geen oog meer dicht gedaan!!!

vlinder84

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #28 Gepost op: 30 januari 2011, 16:34:00 »
@ Femke. Ik ben ook als de dood voor spinnen en was bang dat ik in Kenia veel spinnen zou zien. Nou.. hier in huis zitten er meer! Ik heb niet één spin tijdens de hele safari gezien. We zaten dan wel in lodges, dat zal ongetwijfeld wel wat schelen maar in die lodges stond ook de hele dag de deur of raam open als ze met de kamer bezig waren. Ik zou me er niet te druk om maken.
Ratten heb ik ook niet gezien, wel een ratachtige. Weet de Nederlandse naam zou snel niet maar in het Engels heet ie hyrax. Die zien er wel heel schattig uit, niet zo vies als Nederlandse ratten. http://www.yathin.com/trips/africa/2009/tanzania/serengeti/bush_hyrax.jpg
Ik weet niet hoe je tegenover sprinkhanen staat maar die zul je overdag in de zon vast wel tegenkomen. Ik heb ze alleen overdag gezien, volgens mij kruipen ze aan het eind van de dag weg als het kouder wordt.
Ik denk dat Kenia en Tanzania prima landen zijn als je niet van beestjes houdt (nou ja.. kleine beestjes dan). Mij was het enorm meegevallen.

Femke

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #29 Gepost op: 30 januari 2011, 17:15:33 »
Ik heb niets tegen beestjes als het overdag is en buiten, maar niet in mn huisje/tent!
Manlief is apatisch voor kakerlakken
verder hoef ik ook geen ratachtigen, sprinkhanen of ander iets in mn verblijf :wink:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #30 Gepost op: 31 januari 2011, 14:32:24 »
CenterParcs heeft ook leuke huisjes :wink:

(neehoor, ik snap je helemaal! Beestjesfobie is, naast het financiële aspect, dé nummer 1 reden waarom ik niet naar dat soort landen wil :wink: )

Maewyn

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #31 Gepost op: 1 februari 2011, 11:10:17 »
Hahahahaha, ik kan me herinneren van toen ik klein was dat ik op Center Parcs (de oude huisjes) nooit naar de wc en de badkamer durfde, omdat daar altijd van die grote spinnen en hooiwagens zaten :biggrin:!

Jolanda

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #32 Gepost op: 2 februari 2011, 19:40:47 »
oke, dat klinkt al beter.
Maar kunnen er dan geen beestjes binnenkomen door gaatjes/kieren?

In Maleisie sliepen we in houten huisjes, maar daar zaten zoveel gaten en kieren in, dat we veel spinnen en op een gegeven moment een RAT (echt zo'n dikke junglerat) in het huisje hadden. Ik moet zeggen, heb geen oog meer dicht gedaan!!!

Hoi Femke,
Zoals je misschien hier op het forum hebt kunnen lezen, gaan wij naar Maleisie op huwelijksreis.
En ook ik ben panisch voor spinnen en andere insecten! Ik weet dat ze daar ook zijn....
Ik weet dat ik nu even off topic ga, maar welke insecten en spinnen heb jij daar gezien (op de kamer)?? (ik ga naar de jungle van Borneo).
En is het waar dat je eerst onder de wc bril moet kijken of er geen vogelspin zit voordat hij je bijt???  :blink:
Had jij last van kakkerlakken?

Femke

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #33 Gepost op: 2 februari 2011, 20:45:40 »
Hoi Jolanda,
Wij waren niet in Borneo, maar in de Taman Negara, binnenland van het vaste land zeg maar.
Tja, we hebben een nachtelijke jungletocht gedaan, en toen zagen we van alles. Wij zijn er beide panisch voor haha!
In de hut was dus een rat, omdat ik daar een -verpakte- ligakoek had liggen, zelfs als t verpakt is ruiken ze dat!!!
Verder weinig raars gezien behalve aapjes en leguanen enzo.
Je hebt wel overal van die kleine gekko's, maar die heb je overal in azie en die vind ik niet zo erg.
Kakkerlakken hadden wij toevallig aan t strand van Maleisie, liep over mn bed! we kregen daarna een upgrade :wink: Maar in Italie hadden wij ook eens een kakkerlak in een apparteemnt (manlief heeft fobie voor kakkerlakken, heel fijn, haha)
Ik was blij toen ik weer in mn luxe hotelkamer was in Kuala Lumpur, maar eerlijk gezegd heb je overal ongedierte!
Mn zus heeft in Azie gewoond en het huis moest om de zoveel tijd helemaal ongedierte vrij gemaakt worden, hoe schoon je ook leeft, het is een warm klimaat.
Dus ja, je zal wel wat tegenkomen, niet om je bang te maken, maar even een realistisch beeld.
Trek als je een jungletocht doet, lange broek aan en je sokken over je broek, tegen bloedzuigers enzo. (niet gezien hoor).
Sterkte :wink:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #34 Gepost op: 3 februari 2011, 11:14:10 »
Wat een leuke huwelijksreizen allemaal!
wij willen 2,5 maand naar Australie gaan en daar lekker rondreizen met een camper!gelukkig pas dec, januari dus hopelijk dan geen last ( meer) van overstromingen...

heerlijk vooruitzicht dus!
Wat een bijzondere bestemmingen allemaal zeg.
Wij hebben 2 maanden door Australie gereisd als huwelijksreis was super super gaaf en zal het iedereen aanraden.
Houd je er wel rekening mee dat het januari dan hoogzomer is en in sommige delen (Cairns) het tropische warm is.
« Laatst bewerkt op: 3 februari 2011, 11:14:28 door Happy Bride »

Jolanda

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #35 Gepost op: 3 februari 2011, 21:38:02 »
Oh my god de jungle van Borneo, zoooooooooo gaaf!!

tip: altijd zorgvuldig met je klamboe, iets op je schoenen leggen zodat er niks in kan kruipen en als je echt heel panisch bent een handdoek bij de kier onder de deur.
Zelf geweest dus??
Bedankt voor de tip van de handdoek voor de deur! Die zal ik onthouden! Mag mijn man hem dan de volgende dag weghalen!  :biggrin:Femke:
Bedankt voor jouw antwoord. Stelt me weer even gerust!  :)
Van de bloedzuigers had ik al eerder gehoord. Vind ik ook maar niks, maar in ieder geval minder eng dan spinnen en andere vreemde insecten!

~M*M~

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #36 Gepost op: 3 februari 2011, 22:05:25 »
BRT ze zullen maar in je billen bijten brrrrr

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #37 Gepost op: 10 maart 2011, 16:12:01 »
Die van ons past er ook wel tussen  :) wij gaan naar Perros Guirec (bretagne frankrijk).
Vorig jaar hebben we per toeval deze camping ontdek en zijn er zo weg van dat we besloten om daar 3 weken door te brengen voor onze huwelijksreis.
We gaan alleen niet met de tent maar huren daar een mooi huisje, alleen belde gisteren de beheerder op dat ze stoppen met de camping (HELP)  :ohmy: maar dat ze voor ons een huisje hadden vrij gehouden en dat we meer als welkom zijn ! super toch! (ze was er helemaal weg van dat het gaat om onze huwelijksreis  :biggrin: ).
Het leuke aan Perros Guirec is dat je het ene moment mooie stranden met palmbomen (!!) en blauwe zee hebt vervolgens weer ruig terrein met roze graniete rotsen en dan weer wat verder heide.
Dus heel afwisselend en mooi! En als je het goed timed heb je geen last van toeristen  :laugh:
Ik kan haast niet wachten !

MichelleJ

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #38 Gepost op: 10 maart 2011, 16:39:07 »
Allemaal lange en verre reizen, gaaf hoor! Maar helaas kunnen wij beiden niet zo lang weg van werk en eigen zaak. (mijn beestjesfobie speelt daarnaast te allen tijde een grote rol, dus veel landen laat ik wel ff voor wat het is, heel naar ik weet het, maar ik me er niet overheen zetten, al die enge spinnen in Australie brrrr)

Wij gaan zeilen in Griekenland. Huren een zeilboot en gaat de eilandjes rondom Lefkas af. Al met al een dag of 12. Heerlijk! Vind ik zelf ook niet zo standaard eigenlijk  :biggrin:

juf77

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #39 Gepost op: 12 maart 2011, 10:55:57 »
Wat een leuke reizen. Dacht even dat ik de enige was die in de buurt bleef, maar er zijn dus meer bruidjes die in Europa blijven. Zeilen in Griekenland klinkt geweldig. Zal vast prachtig zijn. Die camping in Frankrijk klinkt als een prachtig plekje. Lekker gaan genieten allemaal. Groetjes Juf

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #40 Gepost op: 12 maart 2011, 17:45:00 »
helaas zijn de foto's van vorig jaar gesneuveld anders had ik jullie nu alvast mee laten genieten :)
De camping heet claire fontaine in perros guirec, online staan geloof ik wel wat foto's :biggrin:

juf77

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #41 Gepost op: 12 maart 2011, 23:48:33 »
Oh wat een mooi plekje, heb gauw op de site gekeken van de camping. Mijn Frans is hopeloos, maar gelukkig stonden er genoeg foto's om een goed beeld te krijgen. Het ziet er heel knus en romantisch uit. Gaat helemaal goedkope met jullie daar!

twijfeltje

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #42 Gepost op: 13 maart 2011, 20:46:40 »
Leuke camping!
Voor ons ook niet echt een optie: Frans is hopeloos, zowel bij AS als bij mij, maar ziet er super uit

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #43 Gepost op: 15 maart 2011, 09:32:14 »
Ons frans is ook hopeloos hoor  :laugh:  maar met handen en voeten kom je er wel.
Gelukkig spreekt de eigenaresse voor franse begrippen heeel erg goed engels voor nederlandse begrippen wat minder :wink: .
Helaas stoppen ze met de camping  :sad:

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #44 Gepost op: 16 maart 2011, 19:58:45 »
Wij gaan ook naar de kanaaleilanden. Wanneer ik tegen mensen zeg dat wij overwegen naar Jersey te gaan denkt iedereen dat we naar Amerika gaan, haha. Het lijkt vrij onbekend, maar in de toeristenboekjes wordt het echt 'Honeymoon Island' genoemd. Heerlijk Frans klimaat maar dan met Engels als taal :biggrin:

twijfeltje

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #45 Gepost op: 16 maart 2011, 20:17:06 »
Klinkt goed.
Hoe is het weer daar tijdens de zomermaanden?

juf77

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #46 Gepost op: 16 maart 2011, 22:25:22 »
Hoi Jalikaatje. Wat leuk...nog iemand die naar de Kanaaleilanden gaat. Ik ben me volop aan het inlezen en hoe meer ik lees, hoe meer zin ik erin krijg. Het is volgens mij een heel romantisch plekje. Wij hebben gekozen voor Guernsey, omdat het iets ruiger is wat natuur betreft en we dan ook makkelijk naar een van de kleine eilanden kunnen. We gaan dan ook twee nachten naar Sark.
Als het goed is, is het weer gewoon lekker. Graadje of 25 in de zomer en vrij zonnig. Lekker weer om in de zon aan het strand te liggen, maar niet zo heet dat je verder niks kunt ondernemen. Wij gaan lekker fietsen en wandelen daar. Groetjes juf.

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #47 Gepost op: 16 maart 2011, 22:50:15 »
Wij hebben ervoor gekozen wat meer honkvast te blijven: alleen Jersey. Eigenlijk was voor mij de eis dat ik niet de tent uit zou zweten van de hitte, maar wel lekker weer wilde. En een land waar ik de taal sprak. Maar ik moet ook eerlijk bekennen: tot enkele maanden geleden wist ik nog niet van deze bestemming af! Het lijkt me heel leuk om er samen geregeld terug te komen, een soort eigen vakantieplekje. En het is gewoon niet zo vreselijk pijnlijk voor je bankrekening :)

Jaantje

  • Gast
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #48 Gepost op: 23 maart 2011, 11:15:17 »
Wij willen voor onze huwelijksreis een rondreis van 21 dagen in Thailand gaan maken.
We zijn alleen nog aan het twijfelen of we een groepsreis moeten gaan doen of dat we het individueel aan
gaan pakken.
In ieder geval lijkt ons een rondreis fantastisch daar....
we verheugen ons enorm, nog maar 3 maanden en een paar dagen en dan zijn we daar al..
Alleen hoe hahaha dat weten we nog niet..

Iemand tips?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Andere Bestemming Dan De Meeste Mensen
« Reactie #49 Gepost op: 23 maart 2011, 12:28:47 »
Pff, het idee alleen al om me aan te moeten passen aan de rest tijdens mijn vakantie. Neuh, groepsreizen daar doe je mij geen plezier mee!
Ik zou dus voor individueel gaan!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards