collapse

Auteur Topic: After Wedding Dip  (gelezen 24318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
After Wedding Dip
« Gepost op: 31 januari 2011, 16:32:41 »
Het is nu bijna een jaar geleden dat mijn man (toen nog vriend) en ik besloten te gaan trouwen en op 24 juni zijn we toen getrouwd. Rond die tijd kreeg ik ook een vast contract. We zaten wat te rommelen met woonruimte, de huurwoningmarkt zit hier vast (wachtlijsten van 15 jaar), we hadden alleen tijdelijke woonruimte. Dus teruggekomen van huwelijksreis zijn we gelijk op huizenjacht gegaan. Een half jaar van huizen bezichtigen, met hypotheekadviseurs praten, nog even verhuizen naar weer een andere tijdelijke huurwoning, handtekeningen zetten en nog meer handtekeningen zetten volgde. Afgelopen donderdag waren we bij de notaris en alles is nu rond. We zitten nu ergens waar we ook kunnen blijven tot ons nieuwe huis af is, waarschijnlijk ergens in oktober/november. Het enige wat ik tot die tijd echt om handen heb is het uitzoeken van een keuken. Verder doe ik veel leuke dingen, heb eindelijk de tijd/energie om een trouwalbum te maken. Maar ik voel me een beetje leeg, omdat ik momenteel nergens echt naar toe aan het werken ben. Nu, ruim een half jaar nadat ik in het huwelijk getreden ben, betrap ik mezelf er op dat ik hier weer veel kom, en ook veel op sites met trouwartikelen kijk. Al met al voel ik mee een beetje weemoedig en het liefst zou ik 1 of ander groot feest gaan organiseren. Ik vraag me af of er meer bruiden zijn die dit soort gevoelens hebben?

Nogevengeduld

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2011, 16:45:11 »
Ja hoor, hier nog zo 1.

Ik kijk inderdaad nog regelmatig op de trouwhyves. Kan nog steeds wegdromen bij de foto's van het passen en de dag zelf.
Ik ben er eigenlijk iedere dag nog wel mee bezig.

Alleen het gevoel van in de weken na de trouwdag dat vaak "het zwarte gat" genoemd wordt, begint nu wel weg te gaan.
Ik wil nu weer verder gaan naar het volgende. Het zoeken naar een nieuwe baan is nu wel het belangrijkste wat er nu speelt in mijn leven.
Daarna aan kinderen beginnen.

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2011, 16:56:38 »
Het gekke is er in het begin geen last van had, het is bij mij echt iets van de laatste weken. Ik denk doordat ik nu meer tijd heb om er over na te denken ofzo.
Veel succes met het vinden van een nieuwe baan. Wij wachten ook nog even met kinderen. In ons geval dus omdat we nog geen geschikt huis hebben en manlief nog druk aan het studeren is.

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2011, 17:08:32 »
er zijn wel meer mensen die er "last"  van hebben... er was zelfs al eens een topic over geopend, hier : http://www.trouwforum.nl/forum/index.php/topic/14479-after-trouwdip/page__hl__trouwdip

Ik heb er zelf helemaal geen last van, vind het juist heel fijn dat het achter de rug is... maar dat komt vast en zeker omdat wij ons druk storten op de volgende grote gebeurtenis in ons leven, de geboorte van ons 1e kindje (we zijn getrouwm met 32 weken zwangerschap)

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2011, 18:08:29 »
Totaal geen last van. En dat terwijl wij zelfs niet op huwelijksreis zijn geweest en al vrij snel weer aan het werk waren. Ik vind het wel prima. Morgen komt de fotograaf met de foto's en daar zijn we heel nieuwsgierig naar, maar van een after-wedding dip heb ik geen last en ook niet gehad.

Ik vond het trouwens wel heel erg leuk om te organiseren allemaal :)

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2011, 18:28:28 »
Hier ook geen last van een dip. Er hebben zich weer zoveel nieuwe leuke dingen aangemeld dat ik mijn tijd al wel weer vol had.
Nou is het ook zo dat we nog 6 weken reisde na onze bruiloft dus weinig tijd om je te vervelen.
Na een reis heb ik dat altijd wel trouwens. Dan ben je weer thuis en zit je weer zo snel in het normale ritme.

zusje

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2011, 20:57:00 »
Hier ook geen last van een dip..we zijn daarna gaan samen wonen en geniet er eigenlijk nog steeds van:D

piglet

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2012, 16:22:37 »
Graag zou ik willen weten of er meer mensen zijn die denken dat ze na de bruiloft in een soort zwart gat gaan vallen. Ik wil altijd graag iets om naar uit te kijken, zo ben ik en ik ben bang dat ik na de bruiloft een gevoel ga hebben van 'wat nu?'. Ik wil geen kinderen, we hebben al een koophuis en de huwelijksreis moet de meest geweldige vakantie ooit worden. Is dit een rare gedachte?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2012, 16:31:17 »
Ja want je leven is niet afgelopen na je huwelijk.

piglet

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2012, 16:32:28 »
Goed, bedankt.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2012, 16:36:39 »
ik vind het niet zo heel gek op zich. Ik leef ook graag van het ene naar het andere (al is dat helemaal niet slim, maar dat ter zijde). Zijn wel meer mensen die een soort gat hebben na de bruiloft. Veel vinden het regelen van de bruiloft zo leuk en daar gaat zoveel tijd in zitten, dat wel meer mensen zich afvragen en wat nu. Meeste mensen zijn er denk ik na een maandje ofzo wel weer overheen. Het leven dendert voort en er gebeurt van alles in het leven :)

misseagle

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2012, 16:37:32 »
Er zijn toch altijd andere dingen om naar uit te kijken?
Andere vakanties, een bepaald iets op je werk (promotie ofzo of een project waar je hard aan gewerkt hebt), enzovoort...

piglet

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2012, 16:38:55 »
Misseagle en Jof bedankt voor de opbeurende woorden. Ik denk ook wel dat er altijd iets is om naar uit te kijken. We zullen zien! Jof, jij had er dus geen last van?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2012, 16:40:30 »
@ piglet, nee ik had er geen last van. Mijn meoder was echter stervende hoorden we toen we na de huwelijksreis terug kwamen, dus had er simpel weg geen tijd voor. Het leven dendert echt voort er gebeurt van alles! Nu 8 maanden verder en er is zo vreselijk veel gebeurt....

Jassou

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2012, 16:41:03 »
Ik snap het ook, ik heb het altijd als iets heel leuks weer over is, en er bijvoorbeeld de hele maand niets in dezelfde categorie op de planning staat. :biggrin: De oplossing ligt in het zelf dingen aandragen, het hoeft niet groot (categorie 'kinderen'). Gewoon een projectje opzetten, evenement organiseren, nieuw vrijwilligerswerk. Gewoon nieuwe uitdagingen opzoeken. :wink:

piglet

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #15 Gepost op: 28 juni 2012, 16:42:39 »
Goede ideeën, dankjewel Jassou!
Jof, wat erg zeg... Dat moet erg zwaar voor je zijn geweest allemaal.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #16 Gepost op: 28 juni 2012, 17:09:26 »
Ik was opgelucht dat het voorbij was, haha! En wij hadden niet eens een huwelijksreis, moesten na een paar dagen gewoon weer aan het werk.

Misschien vind je in dit topic nog herkenning/tips/info?

piglet

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #17 Gepost op: 28 juni 2012, 17:16:05 »
O ja Inx, daar staan ook handige dingen, bedankt! Ik denk trouwens niet dat ik opgelucht ben dat het voorbij is straks, ik vind al die voorbereidingen heerlijk :) Maar voor iedereen is dat anders natuurlijk. Zal wel even wennen geweest zijn dat je een paar dagen na je huwelijk weer moest werken.

Guppie

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #18 Gepost op: 28 juni 2012, 17:27:48 »
Ik herken dat wel een beetje hoor. Niet meteen na de bruiloft, maar wel na de huwelijksreis (en zelfs een klein beetje tijdens de huwelijksreis soms  :ph34r:). Nu val ik sowieso altijd al in een soort gat na een vakantie, dan moet ik mezelf en m'n ritme weer even terugvinden. Maar dat lukt echt wel hoor!

En dan gewoon elk jaar een leuk uitje doen op je huwelijksdag. Wij doen het zo dat het ene jaar m'n man een leuk weekendje weg regelt en het andere jaar ik. Nu ben ik eigenlijk aan de beurt voor 4 juli, maar ja, gezien m'n zwangerschap wordt dat lastig... Als iemand nog tips heeft voor een leuk uitje dat ook kan als je op knappen staat, dan zijn die heel erg welkom. Kan ik toch mn mannetje nog een beetje verrassen  :wink:.

piglet

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2012, 17:29:26 »
Ik herken je woorden helemaal guppie. Ik heb dat ook altijd na een vakantie. Dat kan echt aan me vreten dan. Maar fijn om te lezen dat veel mensen denken dat het wel mee gaat vallen! Ja das wel leuk, elke dag op je trouwdag iets leuks doen, dan heb je ook steeds wat om naar uit te kijken. En sorry maar met dat uitje kan ik je niet helpen!

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2012, 18:38:33 »
Poeh ja, dat heb ik ook altijd heel erg na een vakantie...
Ik was er ook een beetje bang voor na de bruiloft, maar dat viel heel erg mee. De laatste weken waren echt slopend qua voorbereidingen (ookal vond ik het herdstikke leuk om te doen), dus wat dat betreft was het ook gewoon wel lekker. Daarnaast heb je nog allerlei dingen om na te genieten; de cadeautjes, de foto's die je na een tijdje krijgt, het napraten met vrienden en familie. Maak je niet te druk, waarschijnlijk valt het reuze mee!

piglet

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2012, 18:43:33 »
Chantal, bedankt voor je opbeurende woorden! Dat is waar ook, na de bruiloft heb je nog foto´s enzo waarvan je na kan genieten.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2012, 21:46:06 »
Ik viel zelf niet zo zeer in een gat, vond het alleen wel raar te beseffen dat na bijna een jaar voorbereiden het na 1 dag voirbij was, maar daarna kwam de reis en nu hebben we de foto's en prachtige herinneringen aan onze dag.

piglet

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2012, 22:22:58 »
Fijn Junebride! Dat lijkt me ook wel een raar idee ja. Je bent er zo lang meeb bezig en dan is je bruiloft zo voorbij :) Maar geeft niet, je doet het voor een moooie dag!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2012, 22:59:53 »
Ik vond het nagenieten véél leuker! Het is voorbij en dan mag je inderdaad beginnen aan het openmaken van cadeautjes, het lezen van kaartjes, het bekijken van wat foto's... De pret gaat nog even door omdat er steeds leuke post komt (felicitatiekaartjes!) en nog later wéér napret als de foto's van de fotograaf komen... Nee, ik had geen last van een zwart gat, vond het heerlijk om wakker te worden als 'getrouwde vrouw', wetende dat het erop zat en dat het heel leuk/mooi/bijzonder was.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards