collapse

Auteur Topic: After Wedding Dip  (gelezen 24320 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #25 Gepost op: 29 juni 2012, 07:48:56 »
Een zwart gat heb ik niet gehad. Inderdaad lekker nagenieten en vaak foto's kijken. Ieder jaar doen we samen iets leuk rond onze trouwdag. Vaak zonder de kinderen. Dan kijken we altijd samen terug op de trouwerij.

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: After Wedding Dip
« Reactie #26 Gepost op: 29 juni 2012, 08:21:42 »
@guppie: leuk uitje. Heb wel een idee. Is niet echt een uitje. Maar je zou bijv. een ontbijtje kunnen laten bezorgen. Daar zijj bedrijven voor die dat doen. Dan lekker dus samne uitgebreid ontbijten. En dan overdag nog wat knusse rustige activiteiten inplannen. Fil bezoek, of theater. Musical de kleine zeemeermin kan ik van harte aanbevelen.

Maidenofmay

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #27 Gepost op: 29 juni 2012, 08:26:18 »
Hier ook geen zwart gat :) Het is gewoon heel bijzonder en leuk om getrouwd te zijn (vind ik nog elke dag!) en als je de goede vent hebt gekozen is elke dag een feestje!

Guppie

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #28 Gepost op: 29 juni 2012, 09:50:38 »
@guppie: leuk uitje. Heb wel een idee. Is niet echt een uitje. Maar je zou bijv. een ontbijtje kunnen laten bezorgen. Daar zijj bedrijven voor die dat doen. Dan lekker dus samne uitgebreid ontbijten. En dan overdag nog wat knusse rustige activiteiten inplannen. Fil bezoek, of theater. Musical de kleine zeemeermin kan ik van harte aanbevelen.

Thanx voor je tip! Ik heb inmiddels bedacht dat ik best nog twee daagjes weg kan naar een B&B  als het bij ons in de buurt is. Heb ook al een B&B gevonden in de buurt die voor volgende week een optie open wil laten. Dan kunnen we het altijd nog afzeggen mocht ik toch eerder bevallen bijvoorbeeld. Je kunt daar ook een echte engelse high tea reserveren. Dat lijkt me dan wel leuk voor de huwelijksdag zelf! En naar de film of theater gaan houd ik ook nog even in gedachten (afhankelijk van het weer  :wink:).

kim89

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #29 Gepost op: 29 juni 2012, 17:15:22 »
ik ben ook zo iemand die zich helemaal ergens op kan storten en als dat dan voorbij is weet ik vaak ook niet meer zo goed wat ik moet....
Het zal best vreemd zijn dat ik na 1,5 jaar toch bijna iedere dag wel een keer aan de voorbereidingen van het huwelijk te denken dat ineens niet meer hoeven te doen....
maar aan de andere kant er komen vast ook wel weer nieuwe dingen waar ik me op kan storten en verheugen... na het huwelijk moet ik nog een jaar naar school en dan ben ik klaar dus zal me dan wel op het afstuderen gooien... en na de studie hopelijk een job! en misschien toch wel die gezinsuitbreiding.
dus piglet je vind dan vast wel iets nieuws om je op te richten! misschien een tip om daar voor het huwelijk al overna te denken zodat je na ja huwelijk je jezelf op iets nieuws kan verheugen!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #30 Gepost op: 29 juni 2012, 18:00:52 »
Degene die bang zijn voor een zwart gat. Wat deden jullie dan vóór het aanzoek?
Toen kon je je toch ook prima vermaken?

Jassou

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #31 Gepost op: 29 juni 2012, 18:38:56 »
Het gaat er voor sommige mensen om dat als je ergens heel erg naar toe leeft, of dat dat nu een vakantie, feestje of big happening als een bruiloft is, er soms een gemis is naderhand. Helemaal niet gek toch? Het is gewoon hetzelfde als het verschil tussen het vrijdagmiddag-gevoel en maandag ochtend maal tien. :)
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2012, 18:39:58 door Jassou »

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2012, 19:20:56 »
Precies. Wat Jassou zegt. En je bruiloft is wel echt één van de 'major happenings' in je leven. Ik leefde daar tenminste echt naartoe, vakantie x100 zeg maar. Vakantie komt ook nog regelmatig terug en vergt meestal minder voorbereiding. Trouwen doe je hopelijk 1 keer en dan is het over. Dan kun je er nog wel over dromen, maar dat is toch anders als je weet dat het niet meer komt, dan kun je je er niet meer op 'verheugen'.  Dus nee, ik vind het nog steeds geen rare vraag of heel irreële angst.
Ik begrijp het gevoel heel goed, ik leef ook naar dingen toe en heb me ook afgevraagd 'goh, wat nou na de dag?'. Het jaar daarna kochten we een huis, toen heb ik ook gedacht 'goh, wat dan daarna om naartoe te leven?'
Ik ben klaar met studeren, heb een baan, dus de meeste major things zijn wel geweest. Maar ik kan alleen zeggen dat het achteraf meevalt, want de major things vragen ook een hoop energie en dus is het lekker als het klaar is. En daarnaast heb je het nagenieten en terugkijken en komen er echt weer nieuwe (ookal zijn het kleinere) dingen om naar uit te kijken.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2012, 21:39:55 »
Ik vond het heel erg jammer dat het organiseren, regelen en knutselen echt voorbij was. En nog steeds vind ik het wel jammer. Het is zo ontzettend leuk om met zo'n groot en bijzonder 'project'  bezig te zijn.
Denk er nu af en toe nog aan, maar er zijn inderdaad weer andere dingen om naar uit te kijken ( in ons geval, kinderen en een ander huis). En er was uiteraard een paar weken na de bruiloft ook nog wel hier en daar wat te regelen ( bedankkaartjes, wachten op de troufilm en fotoalbum en die aan iedereen laten zien)..

Maar nu moet ik heel eerlijk bekennen dat ik ongeveer 2 weken voor de bruiloft het organiseren en regelen even heel erg zat was.. en dat ik ook wel weer opgelucht was dat het voorbij was.. ( soms wat frustraties gehad omtrend enthousiasme en bereikbaarheid van de cms, ouders)Ohja, en ik vond ( en vind!) het erg jammer dat een groot deel van dit forum voor je 'wegvalt'. Je hoeft niet meer te speculeren over de kleur van je schoenen of je kapsel. En dan blijft er vrij weinig over hier op het forum xp

misseagle

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #34 Gepost op: 30 juni 2012, 07:20:48 »
Maar JM, nu adviseer en help je 'ons' aanstaande bruidjes, ook een enorm mooie taak :wink:

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #35 Gepost op: 30 juni 2012, 11:30:23 »
hahah xp waarom denk je dat ik hier nog ben? :wink: hihi

misseagle

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #36 Gepost op: 30 juni 2012, 11:33:19 »
Gheghe, goed zo! Heb je nodig! :wink:

piglet

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #37 Gepost op: 30 juni 2012, 21:43:01 »
Dankje Jassou, zo is het precies. Gisteren is mijn beste vriendin getrouwd en voor haar voelt het vandaag precies zo. Ze zit nu ook in dat zwarte gat. Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat sommige mensen zich dat echt niet in kunnen denken. Dat geeft mij ook een wat vervelend gevoel.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #38 Gepost op: 1 juli 2012, 00:55:56 »
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat sommige mensen zich dat echt niet in kunnen denken. Dat geeft mij ook een wat vervelend gevoel.

Nouja, niet iedereen is hetzelfde en hangt dezelfde (emotionele) waarde aan zijn of haar bruiloft. Voor sommigen is het een verplichting, voor anderen een fantastische belevenis die niet levensbepalend is geweest. Voor anderen is het gedurende de hele voorbereidingswtijd hèt onderwerp in zijn of haar leven ( bij mij toch wel aardig het geval, moet ik bekennen ). Verschilt heel erg per persoon.

Ik denk dat je nu wat te persoonlijk gaat kijken naar reacties op jouw stelling/vraag. Dat je daar een vervelend gevoel van krijgt, is natuurlijk nergens voor nodig. Niet iedereen denkt over alle dingen hetzelfde en dat hoeft naar mijn idee ook helemaal niet. Het je zo persoonlijk aantrekken als iemand zich niet kan relateren aan jouw verhaal, vind ik wel een beetje overdreven.

Jassou

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #39 Gepost op: 1 juli 2012, 08:09:12 »
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat sommige mensen zich dat echt niet in kunnen denken. Dat geeft mij ook een wat vervelend gevoel.
Bedoel je met dat vervelende gevoel dat je het gevoel krijgt dat je je aan het aanstellen bent? Hoe dan ook, maakt niet uit. Niet iedereen kan zich even goed in een ander plaatsen, als die persoon andere ervaringen of verwachtingen heeft. Maar ik zou wel de vaardigheid ontwikkelen dat snel van je af te schudden, want DAT gaat nog heel vaak terugkomen  :tongue:

Maidenofmay

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #40 Gepost op: 1 juli 2012, 10:36:59 »
De vraag was toch ook niet of we ons in Piglet konden verplaatsen, maar of iemand anders ook een zwartgat gevoel heeft (gehad). Hier genoeg zwarte gaten gehad in 't leven, alleen niet na m'n huwelijk. Fijn toch?

Jassou

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #41 Gepost op: 1 juli 2012, 10:53:49 »
Ze vroeg of het raar was, en sommige vonden dat ook. Niets mis mee.

twijfeltje

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #42 Gepost op: 1 juli 2012, 11:20:24 »
Dankje Jassou, zo is het precies. Gisteren is mijn beste vriendin getrouwd en voor haar voelt het vandaag precies zo. Ze zit nu ook in dat zwarte gat. Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat sommige mensen zich dat echt niet in kunnen denken. Dat geeft mij ook een wat vervelend gevoel.
Ik denk dat je iets te veel op zoek bent naar bevestiging Piglet.
Als je een vraag stelt, kun je niet verwachten dat iedereen het antwoord geeft wat je het liefste hoort of het met je eens is.
Wees blij dat niet iedereen dat zwarte gat gevoel heeft gehad.
Dat zou toch hoop moeten geven?  
Je wilt toch niet in een zwart gat vallen?
Natuurlijk is het niet raar, het kan gebeuren, maar wees blij dat dat niet altijd zo is.

Dat je vriendin dat gelijk de dag na haar bruiloft heeft, herken ik niet.
Toen was ik echt nog aan het genieten.
Ok, ik zat ik een vliegtuig op weg naar Cuba, maar ook toen we daarvan terug waren, heb ik tijdens het werken nog een tijd genoten.
Foto's bekeken, album gemaakt van Cuba, album gemaakt van trouwen, naar mijn jurk kijken, praten met mijn man, vrienden en familie.
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2012, 14:04:54 door twijfeltje »

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: After Wedding Dip
« Reactie #43 Gepost op: 1 juli 2012, 13:01:56 »
IS het niet na heel veel dingen dat je in een zwart gat zit?
Dat je het mist, terug zou willen of het nog eens wil doen.
Gewoon je leventje oppakken, leuke dingen doen en bezig zijn met wat geweest is helpt dan prima!
Zoals Twijfeltje zegt, niet nu al gaan zitten mokken en verzinnen hoe je je dan misschien wel niet zal voelen en hoe andere dan moeten reageren.
T komt zoals t komt en t gaa tzoals t gaat!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #44 Gepost op: 1 juli 2012, 14:46:45 »
Amen voor alle bovenstaande uitspraken!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Re: After Wedding Dip
« Reactie #45 Gepost op: 1 juli 2012, 15:21:29 »
Ik was eigenlijk wel blij dat het geregel voorbij was en ik terug kon kijken op een geweldige mooie dag! Zou het zo nog een keer over doen, maar dat geregel...pffff... Nu is het juist genieten van alle foto's, filmpjes, cadeau's en samen herinneringen ophalen!!

Ploefje91

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #46 Gepost op: 2 juli 2012, 21:55:23 »
Natuurlijk heeft iedereen wel een "dipje" na zijn/haar trouwerij. Want er is toch heel veel tijd en energie in gaan zitten, ik kan het me nu al voorstellen en ik heb nog een heel jaar te gaan totdat het eindelijk mijn dag is. Wat ik voor mezelf altijd heb gedaan na zoiets is een nieuw project/bezigheid beginnen waar je je ei in kwijt kunt. Zo valt het gemis van de voorbereiding van je trouwerij een beetje weg en heb je een nieuwe hobby! =D
Zo zou ik het zelf aanpakken.

mowisa

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #47 Gepost op: 11 maart 2013, 19:45:36 »
Hallo, ik vroeg mij af of er meer meiden zijn die na het trouwen een enorme kater hebben? En dan bedoel ik niet dat er dingen fout zijn gegaan of dat het getrouwde leven niet bevalt maar meer een kater dat nu toch echt alles voorbij is. Je hebt een geweldige dag gehad en er ruim een jaar naar toe geleefd en dan ineens is het afgelopen. Het zwarte gat?
Wij zijn 1 maart getrouwd, geweldige dag maar kan nog huilen om het idee dat ik nooit meer mijn trouwjurk aan kan!!!
Hebben jullie dat ook gehad?

Jassou

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #48 Gepost op: 11 maart 2013, 20:15:07 »
Ik had persoonlijk niet zo'n last van (blij dat het allemaal voorbij was ;) ) maar het is niet ongewoon nee: http://www.trouwforum.nl/index.php/topic,18960.msg509086.html#msg509086

idgnkv

  • Gast
Re: After Wedding Dip
« Reactie #49 Gepost op: 11 maart 2013, 20:41:09 »
Wij hadden letterlijk geen kater na de trouwdag. Onze kat (van toen veertien weken) was op de trouwdag zelf kwijtgeraakt en hebben we de dagen na de bruiloft moeten zoeken. Ik had me het begin van ons huwelijk wel leuker voorgesteld. Maar een zwart gat heb ik niet echt gehad. Nu denk ik nog wel eens: hè, wat gek, we zijn al getrouwd en dat zal ik dus waarschijnlijk nooit weer meemaken. Maar daar blijft het wel bij.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards