collapse

Auteur Topic: Het grote digitale fotoalbum-topic  (gelezen 19905 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

afra

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Gepost op: 27 april 2010, 21:04:41 »
Ik laat onze huwelijksdag fotograferen door een professionele fotograaf. Maar ik wil zelf het album maken.
Nu ben ik op zoek naar een internetsite waar je zelf een mooi digitaal album kan maken.
Heeft iemand tips?

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2010, 21:16:31 »
Hier ben ik ook druk naar op zoek! Echt een mooi luxe album met een mooie kaft.

www.phototools.com (nl?) ziet er wel goed uit!

Suusjeuh

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2010, 21:21:46 »
Ik heb dit album, heeft mn vader gemaakt. Het is stervensduur maar oh zo mooi en luxe. Het is van Henzo, waar ook de meeste gewone albums van zijn. Zit in een prachtige leren koffer en de pagina's zijn mooi dik, plakken niet aan elkaar en zijn eventueel met een vochtig doekje af te nemen... En gewoon zo mooi groot :biggrin:

afra

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2010, 21:33:45 »
Ik heb dit album, heeft mn vader gemaakt. Het is stervensduur maar oh zo mooi en luxe. Het is van Henzo, waar ook de meeste gewone albums van zijn. Zit in een prachtige leren koffer en de pagina's zijn mooi dik, plakken niet aan elkaar en zijn eventueel met een vochtig doekje af te nemen... En gewoon zo mooi groot :biggrin:

Dit ziet er wel mooi uit. Mag ik vragen wat jouw album in totaal kostte? Ik heb wel wat over voor een mooi album.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #4 Gepost op: 27 april 2010, 21:53:55 »
Poeh wat een geld zeg! Ziet er inderdaad wel schitterend uit! Ga ik zeker onthouden!

afra

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2010, 07:21:11 »
Ik heb dit album, heeft mn vader gemaakt. Het is stervensduur maar oh zo mooi en luxe. Het is van Henzo, waar ook de meeste gewone albums van zijn. Zit in een prachtige leren koffer en de pagina's zijn mooi dik, plakken niet aan elkaar en zijn eventueel met een vochtig doekje af te nemen... En gewoon zo mooi groot :biggrin:

Dit ziet er wel mooi uit. Mag ik vragen wat jouw album in totaal kostte? Ik heb wel wat over voor een mooi album.

Oh laat maar, ik heb de prijzen al gevonden. Dat is inderdaad best duur, maar ik ga er ook zeker over nadenken. Bedankt voor de tip!

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2010, 11:09:47 »
Als ik voor bruidsparen een album moet maken, dan bied ik ook meestal phototools aan vanwege de gunstige prijs en mooie uitstraling. Afhankelijk wat je wilt qua grootte enzo ben je tussen de 50 en 100 euro kwijt. Ik wijs ze ook altijd op albums van profotonet. Dit is een afdrukcentrale waar veel professionele fotografen hun bestellingen doen. Ze bieden 2 versies aan. Eentje is erg duur, maar o zo mooi (> 250 euro) en de ander is, vooral nu ook een kaft met foto mogelijk is, zeker aan te raden. Prijs ca 100 euro. Voordeel is dat de bladen helemaal vlak liggen en je dus geen vervelende naad in het midden hebt.

graatje3

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #7 Gepost op: 28 april 2010, 11:43:27 »
Hier kan je ook mooie albums maken, als je de software een beetje onder de knie hebt is het een prima programma!
Ik vind de kwaliteit altijd goed.

http://www.albelli.nl/?utm_source=Affiliate&utm_medium=Tekstlinks&utm_campaign=Trade%2BTracker&utm_campaign=tradetracker

Kippie

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2010, 12:05:34 »
Ik heb inderdaad ook al wel eens eerder positieve verhalen over Henzo gehoord.

Ik zit zelf ook aan een digitaal album te denken, maar heb me er nog niet in verdiept. Wel heb ik gemerkt dat er "gewone" en "professionele" kwaliteit van albums is. Overigens zijn de traditionele trouwalbums ook érg duur.



Edit: Ik had misschien niet op Suusjeuh's link moeten klikken....
Ik. Wil. Dat. Album. Hebben.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2010, 12:10:11 door Kippie »

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #9 Gepost op: 28 april 2010, 12:16:53 »
Ja, ik heb ook gemerkt dat er niet echt een tussencategorie is. Aan de ene kant heb je goedkope aanbieders als albelli en hema en aan de andere kant professionele als profotonet en henzo. Het verschil is echter heel duidelijk te zien. De bladzijden voelen al heel anders aan. Albelli is best geschikt als vakantie/familie-album, maar ik zou het zelf niet kiezen voor mijn eigen huwelijk.

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #10 Gepost op: 28 april 2010, 16:48:45 »
Ik heb ons trouwalbum zelf gemaakt via Albelli, met zwarte bladen en hoogglans afwerking, en het is werkelijk prachtig geworden!
 Tuurlijk kun je er veel geld tegen aan gooien en het door een proffesional te laten maken, maar in dit album zit liefde, bloed, zweet en tranen en is ONS album, en dat zie je.
Ik ben juist heel erg blij dat ik voor albelli heb gekozen. Ik wilde het persé zelf doen

maar...smaken verschillen natuurlijk

zandigo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #11 Gepost op: 28 april 2010, 17:11:59 »
Hier is eerder al een topic over geweest en daar hadden ze het over vakcolor printservice. Wellicht een tip

Suusjeuh

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #12 Gepost op: 28 april 2010, 17:49:27 »
Ik wou zelf dus absoluut geen digitaal album, juist omdat ik aan zo'n albelli of hema album moest denken. Ze zijn dun, de blaadjes zijn dun en de kwaliteit is gewoon niet mooi genoeg voor een trouw album. Ons album, is geweldig! Maar hij kost geloof ik wel iets van 400 euro. Dan heeft mn vader zn uren natuurlijk niet eens gerekend, maar hij is een volledige week, dag en avond uren aan de foto's en het album bezig geweest, dus als je ca 80 - 100 arbeidsuren zou tellen, dan is het echt erg duur. Toch is hij het echt waard! Onze buren hebben ook een digitaal album, een erg dik album, zwarte hoogglans pagina's, ook heel mooi maar weet niet waar ze die vandaan hebben...

afra

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #13 Gepost op: 28 april 2010, 20:44:14 »
Ik wou zelf dus absoluut geen digitaal album, juist omdat ik aan zo'n albelli of hema album moest denken. Ze zijn dun, de blaadjes zijn dun en de kwaliteit is gewoon niet mooi genoeg voor een trouw album. Ons album, is geweldig! Maar hij kost geloof ik wel iets van 400 euro. Dan heeft mn vader zn uren natuurlijk niet eens gerekend, maar hij is een volledige week, dag en avond uren aan de foto's en het album bezig geweest, dus als je ca 80 - 100 arbeidsuren zou tellen, dan is het echt erg duur. Toch is hij het echt waard! Onze buren hebben ook een digitaal album, een erg dik album, zwarte hoogglans pagina's, ook heel mooi maar weet niet waar ze die vandaan hebben...

Suusjeuh, hoeveel pagina's heeft jouw album?

pho

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2010, 14:09:01 »
De duurste albums die ik aanbied liggen in de range van 2500 euro inclusief opmaak en foto's. Dat zijn toch heel andere prijzen en ook heel andere albums dan phototools, waarvan de kleuren naar mijn mening prut zijn.
Uiteraard is dit product alleen voor die werkelijk iets met topfotografie hebben.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #15 Gepost op: 29 april 2010, 14:12:47 »
Denk niet dat iemand dat ervoor over heeft  :blink:

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #16 Gepost op: 29 april 2010, 14:37:38 »
Poe hee... 2500 euro voor een trouwalbum  :ohmy:  Dat zou ik er inderdaad nooit aan uitgeven...
Ik vind een paar honderd euro al veel.  :blink:

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #17 Gepost op: 29 april 2010, 14:39:12 »
ik ook nooit never nooit niet.. echt NIET


helemaal van de p*t ger*kt?! :wink:

Elles

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #18 Gepost op: 30 april 2010, 22:51:42 »
Wij hebben via http://www.blurb.com/ ons album gemaakt, en ben er echt super tevreden over! Je kunt hem zo aanpassen als je zelf wilt. Snelle levering en vond de prijs ook netjes!

Via deze link kun je een deel van ons album zien: http://www.blurb.com/books/771900

pho

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #19 Gepost op: 1 mei 2010, 11:38:18 »
Beste Pho, wat mij betreft mag je best kritiek geven op iemand's album, maar dat kun je ook op een wat professionelere en aardiger manier doen. Capslocks zijn sowieso niet plezierig en overdrijven is ook een vak.

Daarnaast vermeld je tussen neus en lippen door dat een paar fotografie heel belangrijk vond en dus een shoot bij jou boekte. Dat riekt naar verkapte reclame, en meestal laat ik dat soort hele minieme dingetjes wel door de vingers glippen, maar niet in een in de eerste plaats nogal onaardig verwoorde post, en ten tweede bij een nieuw lid op het forum met een naam die duidelijk verwijst naar fotografie. Daarnaast staat hierboven een duidelijk voorbeeld van je eigen werk, en ook dat is in principe reclame wat hier niet is toegestaan.

Ofwel je stelt je gezellig voor en discussieert constructief en vriendelijk mee zonder reclame te maken voor je eigen diensten, of ik verwijder je van het forum.

Met vriendelijke groet,
Lyanna (admin)
« Laatst bewerkt op: 1 mei 2010, 14:02:41 door Lyanna »

jmarloes

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #20 Gepost op: 1 mei 2010, 14:10:52 »
@ Pho: Nou ik vind het toch best lullig overkomen :huh: Het gaat er toch om als Elles met haar partner er blij mee is.

Ik snap best dat je geen 2500 voor een album uit geeft. Het is net zoals je zegt wat je er voor uit wilt geven. Het is maar een keer in je leven. Maar dat is het natuurlijk ook net.. Maar één dag ik je leven, heel belangrijk, maar je moet daarna ook nog gewoon financieel weer verder zonder je kont vol rekeningen. Niet iedereen kan en/of wil dat geld er voor neer leggen.. Ik heb ons album via Hema gemaakt en ben er erg blij mee. Misschien onprofessioneel, maar wij vinden het goed zo. Ik vind het netjes en mooi er uit zien.

Onze foto's hebben inclusief fotograaf, albums, wegwerpcameratjes, etc misschien net 1000 euro gekost..  :cool:



Oh ik zie net dat de post van Pho is verwijdert.. laat maar :wink:
« Laatst bewerkt op: 1 mei 2010, 14:17:13 door jmarloes »

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #21 Gepost op: 1 mei 2010, 14:24:22 »
:biggrin:

pho

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #22 Gepost op: 1 mei 2010, 15:09:46 »
@Lyanna
Ik vind het best dat je censuur toepast. Tis jullie forum. Mijn bedoeling is simpel. Ieder uit de droomwereld helpen die denkt dat je voor een habbekrats een topproduct kan krijgen. De ogen openen, zodat men later geen spijt krijgt. Kies je voor een hema product mij best.
Bovendien ben ik geenszins van plan om reclame te maken. Mij e-mail en gebruikersnaam leiden daar absoluut niet toe.
Ik tracht vele vragen door mijn jarenlange ervaring op te helderen. En beelden zeggen meer dan duizend worden.
En inderdaad, de waarheid is soms hard.

Trouwring

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #23 Gepost op: 1 mei 2010, 15:35:29 »
@ Pho: Ik denk dat een groot deel van de gebruikers hier helemaal niet op zoek is naar een topproduct. Als ik hier en daar zo lees nemen de meeste genoegen met een iets beter product dan gemiddeld. Het hangt ook van je bril af, als je niet in het fotowereldje zit/daar geen connectie mee hebt, kijk je ook niet op die manier naar de foto's. En spijt krijgen, ach, je hebt de digitale bestanden dus in het allergekste geval kun je ze nog een keer ergens anders af laten drukken.

pho

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #24 Gepost op: 1 mei 2010, 15:51:16 »
Citaat
dus in het allergekste geval kun je ze nog een keer ergens anders af laten drukken

Hier is ook de kwaliteit van je digitale bestand van groot belang en hoe je er op staat: als dat prut is en je laat ze nog een keer afdrukken heb je 2x prut. Schiet lekker op.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards