collapse

Auteur Topic: Het grote digitale fotoalbum-topic  (gelezen 19904 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trouwring

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #25 Gepost op: 1 mei 2010, 15:55:37 »
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Maar als je ook qua fotograaf niet voor een 'topfotograaf' bent gegaan, is dat gewoon niet zo relevant of belangrijk denk ik, anders was er wel een keuze gemaakt voor een 'topfotograaf'.

jmarloes

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #26 Gepost op: 1 mei 2010, 16:56:18 »
Hier is ook de kwaliteit van je digitale bestand van groot belang en hoe je er op staat: als dat prut is en je laat ze nog een keer afdrukken heb je 2x prut. Schiet lekker op.
:blink:
Ik vind je toch heel erg negatief over alles behalve je eigen. :ph34r:  Als mensen zelf blij zijn met de foto's dan is dat genoeg. Ook al ziet het er voor jou misschien goedkoop uit en zou je het zelf heel anders doen.
« Laatst bewerkt op: 1 mei 2010, 18:28:06 door jmarloes »

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #27 Gepost op: 1 mei 2010, 18:03:47 »
Voor zover ik weet heb je ook 'al' voor 300 euro heel goede professionele albums, zoals die bj profotonet. 2500 euro... daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Dat bedrag is zeker geen richtbedrag voor professionele albums!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #28 Gepost op: 1 mei 2010, 18:18:58 »
Pho, you are barking up the wrong tree zoals ze dan zeggen. Als je hardcore discussies wilt gaan voeren over kwaliteit enzovoorts, dan ben je hier niet aan het goede adres. Zeker niet als je je daarbij bedient van woorden als goedkoop, prut en nog meer. Dan moet je gewoon lekker op een fotoforum gaan zitten en discussieren met je medefotografen, en niet bruidsparen die hun budget over een heleboel schijven moeten verdelen gaan zitten afkammen.

Ik verwijder je hierbij van het forum, want deze discussie voegt absoluut niets toe.

jmarloes

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #29 Gepost op: 1 mei 2010, 18:26:48 »
:)

Elles

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #30 Gepost op: 1 mei 2010, 21:56:41 »
En nou ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig wat er voor negatiefs gezegd werd over mijn album. Snap sowieso niet dat mensen er commentaar op gaan hebben, het is een voorbeeld en je weet niet eens hoe het album er in het echt uit ziet!

Trouwring

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #31 Gepost op: 1 mei 2010, 22:07:23 »
Precies, en daarom is het net zo'n mening waar je je niks van aan moet trekken. Het gaat er om wat jullie er van vinden :)

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #32 Gepost op: 3 mei 2010, 09:16:20 »
Elles ik vind je album hartstikke mooi!

Heel erg chique die zwarte bladzijden! En wat een mooie foto's zeg!

Bellie

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #33 Gepost op: 1 juni 2010, 10:44:52 »
Hoi

Wist even niet waar ik het anders neer moest zetten.

Weet ook niet of dit mag.

Maar ik kijk altijd even op Ibood.nl en daar heb je vaak van die aanbiedingen.

Nu hebben ze een aanbieding, voor 30 euro 100 euro tegoed op een fotowebsite, wel in één keer besteden en voor 31 oktober, maar voor ons komt het perfect uit, wij willen graag een canvas, en een fotoalbum van de huwelijksreis.

Misschien dat iemand anders er ook nog wat aan heeft.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #34 Gepost op: 1 juni 2010, 12:29:58 »
Wij hebben ons album, net als Elles, ook bij Blurb gemaakt :)

Met de fanclub hadden we daar al een boek gemaakt, dus de stap naar ons trouwalbum was klein! 8 Juni is hij klaar.
http://www.blurb.com/books/1389928  Daar staat hij

Wij hadden overigens ook geen professionele fotograaf, maar 2 hobbyfotografen.

Mignon

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #35 Gepost op: 1 juni 2010, 12:44:51 »
Ik vind het een heel mooi album geworden!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #36 Gepost op: 1 juni 2010, 13:36:41 »
Ik zie net dat je op blurb ook een boek kan maken aan de hand van aangeleverde PDF bestanden! Super! Daar was ik naar op zoek! Kan ik het ontwerp gewoon in InDesign maken!

Elles*

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #37 Gepost op: 2 juli 2010, 13:43:10 »
@Within: heb je album helemaal bekeken! Mooi hoor! Super mooie foto's!

Han

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #38 Gepost op: 22 juli 2010, 09:23:45 »
Lieve meiden,

Wat is er mis met een mooi HEMA album? lekker compact, maar kun je ook zeker 250 foto's kwijt...
en perfecte kwaliteit voor en schappelijke prijs...

Of hebben jullie betere alternatieven die wel ongeveer in deze prijsklasse vallen?

Kippie

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #39 Gepost op: 22 juli 2010, 11:05:42 »
Misschien hangt het er ook vanaf wat je met een album wil bereiken. Ik wil een album maken van de shoot (da's dan het "echte trouwalbum") met vooral veel grote foto's van ons, daar gaan dus bij lange na geen 250 foto's in passen. Daarnaast wil ik een album wat het verhaal van de dag verteld.  Hierin wil ik ook onze gasten, het feest etc zetten.
Voor het "trouwalbum" en de "dagregistratie" heb ik duidelijk een andere kwaliteit in gedachten. En bij het trouwalbum denk ik wel aan een prof-kwaliteit, en geen Hema/Kruidvat kwaliteit.

MaFo

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #40 Gepost op: 22 juli 2010, 14:07:52 »
Voor de goede orde, iets dat niet echt bekend is bij het grote publiek. De boeken van de Hema, AH en enkele drogist aanbieders, Ze komen allemaal van Albelli!
Er hoeft echter niets mis mee te zijn. Het is allemaal een kwestie van waar je je prioriteiten legt en welk budget je ervoor hebt.
Goed, het zijn geen topboeken. De gemiddelde belastingbetalende beroepsfotograaf zal ze niet verkopen omdat het papier gewoon wat dunner is, de software te beperkt, de gebruikte inktkwaliteit maar zozo is, ze geregeld niet goed verlijmd zijn en dus uit elkaar vallen als ze teveel bekeken worden. Maar goed, het is een aandenken. Het eerste jaar bekijk je het wellicht geregeld en daarna?

Het hoeft dus niet persé slecht te zijn.
Het door Patriesje genoemde Profotonet is idd bekend bij fotografen. Hun boeken zijn niet verkeerd en lekker betaalbaar. Momenteel hebben ze een probleem in de productie waardoor ze helaas veel klachten krijgen van fotografen. Als beroepsfotograaf kun je het je niet veroorloven om je klant langer te laten wachten dan noodzakelijk (het duurt immers toch altijd al veel te lang  :cool: ). Als je als particulier een boek besteld neem je het op de koop toe dat je het moet terugsturen en nog een paar weekjes moet wachten op een nieuw.

Phototools is interessant. Zelf haal ik er de budgetboeken vandaan. Fijne software en een zeer acceptabele printkwaliteit.

Tja, daarna krijg je toch al snel de pro boeken. Duurder, maar dat merk je vaak ook aan alles. Papierdikte, printkwaliteit, scherpte, houdbaarheid, wijze van binden, vlekgevoeligheid, etc. De hogere prijs daarvan komt vaak uit dingen die je als klant niet ziet of beseft. Die boeken komen vaak ook uit het buitenland (Zwitserland, Spanje, de VS, etc.) en de verzendkosten zijn vaak alleen al de prijs van een dik Albelliboek. De meeste beroepsfotografen durven vaak niet eens al hun besteedde uren door te berekenen. De prijs zou absurd worden. Voor het opmaken van een boek, maar dan echt mooi ben al vaak een uur of 20 verder (voorselecteren en voorbewerken foto;s, plaatsen, corrigeren, overleggen met de klant of het tot dan toe bevalt..).

Femmy

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #41 Gepost op: 12 september 2010, 14:40:45 »
Hallo,

Ik ben bezig me het maken van een trouwalbum van 2 vrienden die onlangs zijn getrouwd. Er is helaas weinig budget. Ik heb 100 euro voor een trouwalbum, maar met wat creativiteit geloof ik dat het wel heel mooi kan worden! Heeft iemand misschien een tip voor een goedkoop album?

Groetjes,

Femmy

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #42 Gepost op: 12 september 2010, 14:53:17 »
Hema, kruidvat?
Daar kun je hele mooie digitale fotoboeken maken!!

Marry24

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #43 Gepost op: 12 september 2010, 15:06:41 »
Voor 100 euro heb je super mooie digitale albums. Dan is het juist een groot budget dus ik denk dat je een geplakt album wilt maken? Bij de fotograaf kun je al mooie boeken kopen voor 50 euro en voor de rest zou je papier enzo kunnen kopen bij de action ofzo. Succes!

Femmy

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #44 Gepost op: 12 september 2010, 15:58:56 »
Het liefste ga ik voor een digitaal album! De hema en kruidvat heb ik inderdaad al bekeken en hou ik zeker in mn achterhoofd. Heeft iemand hier ervaringen mee?

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #45 Gepost op: 12 september 2010, 16:47:07 »
Topics even samengevoegd, zie ook dit Hyves-topic! Hier staat veel info in. Veel lovende woorde mbt. de nieuwe albums en software van Hema...

Hmmm... meende een linkje naar een topic in Hyves te hebben geplaatst waar ik zelf veel aan heb gehad. Kennelijk niet gelukt of weggehaald...

Nog een poging: http://trouwen-bruiloft.hyves.nl/forum/4583179/huZ6/TIP_VOOR_JE_ALBUM_ZELF_TE_MAKEN/

Ik heb onlangs via de nieuwe software een album gemaakt van het vrijgezellenfeest van mijn zwager. Ik kan het binnenkort ophalen als het wat is gebruiken wij het ook voor onze trouwfoto's...
« Laatst bewerkt op: 16 september 2010, 11:17:21 door stimpy »

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #46 Gepost op: 13 september 2010, 19:19:51 »
Ik heb van de week ons album van de huwelijksreis binnen gekregen. Van Albelli. Echt gigantisch mooi. Pas ook een Hema boek gezien, vond ik zelf minder mooi, maar dat was er ook maar 1. Albelli heb ik vaker goede verhalen van gehoord en boeken van gezien, verder nooit ergens van.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #47 Gepost op: 13 september 2010, 19:42:14 »
Hema laat hun albums bij Albelli afdrukken...

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #48 Gepost op: 13 september 2010, 20:41:06 »
Hema laat hun albums bij Albelli afdrukken...
Echt? Maf :biggrin: Dan waren t gewoon geen mooie foto's :biggrin:.

Skogarfoss

  • Gast
Het grote digitale fotoalbum-topic
« Reactie #49 Gepost op: 16 september 2010, 12:59:50 »
Even een ander vraagje over die mooie, grote fotoalbums.

Waar bewaar je zo'n album op A3 formaat? In de boekenkast past die niet. En om hem nu op zolder te bwaren is zonde, dan pak je hem er nooit meer bij!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards