collapse

Auteur Topic: 5 Dagen Rome  (gelezen 9122 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
5 Dagen Rome
« Gepost op: 11 februari 2011, 19:42:15 »
Ok we zijn er eindelijk uit. Een verre reis zat er na een eigen huis kopen met een flinke verbouwing en een trouwdag met alles er op en er aan niet meer in. Daarom hebben we ervoor gekozen om een paar dagen naar Rome te gaan. Tickets zijn al geboekt, nu het hotel nog.

Zijn er hier toevallig Rome-kenners? Waar is het handig om in de buurt te zitten als hotel? We willen graag een luxe en moderne kamer :)

J & M

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2011, 20:24:33 »
Hey jnine!

Wij zijn ook naar Rome geweest in oktober na onze trouwdag.

Wij vonden de prijs/kwaliteit verhouding van hotel Verona prima, wij hebben geboekt via arke.nl! Ontbijt was lekker, douchen was heerlijk. Kamers kunnen wat klein zijn, maar collega van mij ging later en kreeg omdat het niet zo druk was een grotere kamer.
http://www.hotelveronarome.com/

Ligt op 5 minuten lopen van het Terministation en alles op loopafstand te doen naar alle bezienswaardigheden. Het vaticaan hebben wij bezocht met de metro, maar wel helemaal teruggelopen met een omweg, was leuk....
Reken wel op heel veeeeel lopen! We hebben alles bezocht, hebben één dag een bustour gedaan (met zo'n open dak) was eigenlijk hop on/hop off tour!

Tip: Vaticaan heel vroeg bezoeken anders wordt het snel heel druk! En de ijsjes zijn heeeeerlijk :)

Als je nog vragen hebt, laat maar weten!
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2011, 20:24:58 door J & M »

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
5 Dagen Rome
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2011, 22:53:39 »
Leuk dat jullie naar Rome gaan! Via de zoekfunctie zou je even kunnen zoeken naar een ander topic hierover, want ik meen me te herinneren dat er al een topic over Rome is. Daarin heb ik toen ook gereageerd. Succes, het is een prachtige stad!

twijfeltje

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2011, 23:19:38 »
Leuk!
Ik ben in Rome ten huwelijk gevraagd.
Ons 'hotel' zat achter vaticaanstad.
Erg gezellig, ruime kamers, eigenlijk appartementjes.
Terrasje erbij en aparte slaapkamer, woonkamer en badkamer, zelfs een soort mini keuken in een kast.
Totaal maar 8 kamers, we kregen ontbijt op de kamer.
Ben de naam vergeten, zal het aan vriendlief vragen als hij weer thuis is.

Wij hadden ook de Bernini tour gedaan (van het boek van Dan Brown)
We hadden alletwee het boek gelezen en vonden de tour erg gaaf!
Was een Nederlandse gids, 3,5 uur wandelen, maar zeker de moeite waard. (Als je het boek leuk vindt)  
Dit is de site.

http://www.berninimysterietour.com/?gclid=CK-4r82QgacCFcOIDgodq12deQ

De gids zie je in het filmpje na 1.25.
Z'n Engels is niet geweldig, maar de tour was gewoon in het Nederlands en dat is prima.

twijfeltje

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2011, 00:32:00 »
Hotel gevonden: L'Angolo di san Pietro

http://www.langolodisanpietro.com/home_ENG.html

Een nadeel: de persoon achter de balie spreekt amper Engels en wij amper Italiaans.
Leg dan maar eens uit dat je vegetarier bent...

Ik zie nu ineens dat je een moderne kamer wilt.
Dit is vooral romantisch, oud en sfeervol...
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2011, 00:33:39 door twijfeltje »

Gonda

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2011, 09:23:05 »
Grappig dit hebben wij ook nog als idee liggen (weten het echt nog niet wat we willen) dus lees zeker mee!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
5 Dagen Rome
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2011, 00:05:57 »
Thnx voor jullie reacties allemaal!

Had als valentijnsverrassing een mooie kaart en een boek over Rome onder het kussen van lief gestopt... Komt hij opeens aanzetten met zijn valentijnskadootje: "schat ik heb als verrassing voor ons een 8-daagse reis naar Rhodos geboekt, vijfsterrenhotel suite met privé zwembad!!" :laugh: tickets naar Rome waren dus helemaal niet geboekt, was gewoon om mij op een dwaalspoor te brengen, de rotzak :tongue:
Boekje lag nog onder z'n kussen.. Haha heb m alsnog gegeven en we hebben er erg om kunnen lachen! Wie weet handig voor een stedentripje volgend jaar :tongue:

Ben er wel heel erg blij mee, hotel ziet er echt heel erg gaaf uit! Al had ik Rome ook wel leuk gevonden :wink:

anna23

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #7 Gepost op: 13 februari 2011, 11:04:32 »
Bagage wel lief van em om jou zo te verassen!!

KarinB

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2011, 13:00:59 »
Jnine89: Dat zijn nog eens leuke verrassingen :biggrin:
Wat leuk dat hij zo zijn best heeft gedaan om je ergeens mee te verrassen.

MichelleJ

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2011, 20:37:31 »
Wij zaten in seven kings (ff googlen seven kings rome) Het is klein, maar strak ingericht. Nabij bushaltes en station. Ong 5 min. met de bus van hartje centrum. Wij vonden het een erg fijn hotelletje. Onbijten deden we om de hoek. Het is een prachtige stad, ik ben ten huwelijk gevraagd in Rome, dus was extra leuk.

Fee

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2011, 09:32:23 »
Mijn a.s. is om. Het wordt voor ons ook Rome ipv Texel. :)

Gisteren kwamen het Orange hotel in Rome tegen. Goede recenties op Zoover en zag er ook leuk uit op de foto's. Kennen jullie toevallig dit hotel?

MichelleJ

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2011, 16:51:47 »
Ken ik niet, maar ik google me ook altijd suf naar recencies van andere mensen, zodat ik weet dat ik niet in een vieze zooi kom.
(ik laat ook vaak een recencie achter)

Fijn sowieso dat je AS om is, Texel kan je altijd daarna nog wel een weekendje heen. Rome staat bovenaan mijn favo steden en niet alleen omdat ik er gevraagd ben.
Ga lekker eten in de wijk Trastevere, heerlijk!!! Enjoy alvast!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
5 Dagen Rome
« Reactie #12 Gepost op: 21 maart 2011, 12:38:10 »
Ah Jnine wat een super leuke verrassing!

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
5 Dagen Rome
« Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2011, 15:27:06 »

Ga lekker eten in de wijk Trastevere, heerlijk!!! Enjoy alvast!


Vorig jaar in Rome geweest en daar een erg lekkere pizzaria (tussen de honder anderen) gevonden. Hij heet Dar Poeta, een echte aanrader! We waren er zo dol op dat we nog een dagje hebben omgelopen ervoor :wink: Hmm..krijg ineens trek!
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2011, 15:27:34 door Marliese »

Jelly

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
5 Dagen Rome
« Reactie #14 Gepost op: 4 mei 2011, 19:12:59 »
Hoi allemaal,

Wij zijn vorige maand in hotel Galileo geweest. Super mooie kamers, ruim opgezet, goed verzorgd ontbijt en op 1 minuutje lopen van een metro of 5 minuten vanaf Termini. Goede zooverbeoordeling en veel leuke/ goede tips van de receptionisten. Ik zou zo terug gaan!

Groetjes, Jelly

suzanned

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #15 Gepost op: 7 mei 2011, 13:10:07 »
Ik ben in Rome ten huwelijk gevraagd.. op die manier blijft Rome voor ons speciaal. Ons hotel was ok, maar ik zou het niet aanraden voor een huwelijksreis, wij zijn nogal basic ingesteld.

Ik zou liever niet in de buurt van het Vaticaan willen zitten, daar moet je gewoon een dagtour van maken vanuit de stad. Als je in het centrum zit kun je alles bewandelen. Wij zaten vlak bij het monument, vanaf daar konden we overal naar toe.

Fee

  • Gast
5 Dagen Rome
« Reactie #16 Gepost op: 1 juli 2011, 17:00:01 »
Wij zijn net terug van onze Romereis. Wij zaten wel in een hotel op loopafstand van het Vaticaan. Één dag zijn we onze stadswandeling vanaf het hotel begonnen (Piazza Nuovana, Pantheon, Trevi fontein, Spaanse trappen, Piazza del Popelo en het park, lekker voor de siesta), met goede wandelschoenen (dus geen teenslippers) is dat goed te doen. De andere dag hebben we metro gepakt, omdat we toen zijn gestart bij de piramide (en vervolgens een badhuis, colosseum en forum romanum hebben bekeken).
Één nadeel was dat ons hotel vlak bij metrolijn A lag. En we kwamen er in Rome pas achter dat metro A (tot mei 2012) 's avonds niet na 21:00 rijdt. Dus we konden niet na een lange dag terug naar het hotel, opfrissen en weer aan de oost-kant van het centrum wat gaan eten.
Naar de west-kant (die knik in de rivier) was wel goed beloopbaar. Rome was een stuk kleiner dan ik had verwacht!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards