collapse

Auteur Topic: De Taart!  (gelezen 34701 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oktoberbruidje

  • Gast
De Taart!
« Gepost op: 21 maart 2011, 18:24:55 »
Hallo allemaal,

Ik mis hier eigenlijk een onderwerp op het forum, en dat is: DE BRUIDSTAART! Ik ben erg benieuwd of jullie er allemaal één hebben, voor hoeveel personen, wanneer je 'm eet, welke smaak en natuurlijk hoe ie eruit ziet (foto's, ja!). En ook niet onbelangrijk: wat jullie eraan uitgeven.

Wij gaan de taart aansnijden aan het eind van de middag, met bubbels  :biggrin:  . We verwachten zo'n 70 mensen dus voor 80 personen taart moet wel voldoende zijn. Wat we precies willen weten we nog niet (niet teveel tierelantijnen in elk geval) en ons budget is max. €250. Is dat realistisch? Ongeveer 3 euro per persoon..?

Kijk uit naar jullie reacties!

idgnkv

  • Gast
De Taart!
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2011, 19:25:00 »
Wij hebben onze taart 's middags met de daggasten gegeten (ongeveer 35 personen). Hij is gemaakt door een hobbybakster en kostte volgens mij 90 euro. De bovenste taart had een laag botercrème en een laag lemoncurd en de onderste taart had twee lagen vanilleyoghurt met witte chocolade en verse aardbeien en beide taarten waren heerlijk!


« Laatst bewerkt op: 30 juli 2013, 02:53:34 door idgnkv »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2011, 19:26:15 »
Lovely idgnkv! En jij blijft wel de allerliefste bruid die ik ooit gezien heb! :wub:

idgnkv

  • Gast
De Taart!
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2011, 19:40:27 »
Haha, grappig om te horen. Dank je :)

Bells

  • Gast
De Taart!
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2011, 19:47:25 »
3,- p.p. voor een stuk bruidstaart is wel te doen, maar veel taartmakers tellen toch snel 4,- of meer. Wij betalen zelf 4,50 en dat vinden we ook prima. De dame die onze taart maakt, heeft ook de taart van mijn beste vriendin en haar man gemaakt en die is helemaal op gegaan tot op de kruimel. En ze hadden nog wel voor 10 man extra besteld.

Wij krijgen 3 lagen. De bovenste en onderste zijn hetzelfde: chocoladebiscuit met slagroombavarois en stukjes stroopwafel (mijn lief is knettergek op koekjes en met name stroopwafel) en de middelste laag wordt citroenbiscuit met mango-ananas bavarois. Heel erg lekker. We hebben al voor kunnen proeven :wink:

Marretje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2011, 19:57:46 »
Mmmmmm lekker al die taarten.
Wij hebben 2 weken geleden onze proefsessie gehad bij een hobbybakster..
We hebben gekozen voor biscuit ,witte chocoladecreme en verse frambozen..
Een hele lekkere combinatie samen.
De taart is voor 50 personen en 4 lagen. Gekozen voor een ronde taart.
Taart is afgewerkt met  roomkleurige fondant en bloemen in paars/lila/roze fondant.
We halen de taart avond van te voren op.
Kosten voor de taart zijn 135 euro..
Hier een voorbeeld hoe onze bruidstaart ongeveer er  uit gaat zien..[attachment=16220:Bruidstaart voorbeeld..jpg]
Bij Sweet Things kost een persoonsstukje plm 7,50.

Ik ben in elk geval bij mijn hobbybakster stukken goedkoper uit ..
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2011, 21:15:43 door Marretje »

Marry24

  • Gast
De Taart!
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2011, 20:48:50 »
Onze taart was voor 150 personen (wel klein stukje). Hij koste 250 euro (hobbybakster) en was heerlijk. We hebben er voor gekozen om in elke taart de zelfde vulling te nemen, omdat dat het makkelijkste uit te delen zou zijn. We hebben gekozen voor vanille vulling en bokkepootjes vulling. Ik vermoed dat de vinger afdrukken van onze zoon in het kleine taartje staan :biggrin: Toen we binnen kwam was het nog niet zo namelijk haha


kloko

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2708
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2011, 21:14:05 »
Dit was onze taart. Een ijstaart! met 2 soorten ijs er in. Hebben we 's avonds als toetje gegeten. Werd met vuurwerk enzo gepresenteerd. Heel leuk en lekker!

twijfeltje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2011, 21:46:01 »
Wij zijn er nog niet helemaal uit of het cupcakes worden of taart.
Ik wil hem wel zelf gaan maken als het even meezit.
Ben alvast aan het oefenen en taart gaat tot nu toe beter.
(cupcakes lukken me niet zo mooi)
Lijkt me ook wel gaaf een zelfgemaakt stapeltje.  :biggrin:
Waarschijnlijk wordt het dan een vrolijke taart met alle kleuren van de regenboog.
Ligt ook nog even aan de jurk die ik nog niet heb...

Seolram

  • Gast
De Taart!
« Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2011, 08:54:19 »
De taart in Venetie was een klein taartje, cassata met chocoladefondant-hazelnoot- pistache vulling, 40 euro voor de taart, de taart in Delft was Frans zacht chocolade wener, gevuld met karamelmousse en bedekt met wijnrodemarsepein, volledig biologische producten, 5 euro p.p..

Euhj eigenlijk wilde ik een ander fotootje plaatsen uit Venetie, maar ik kreeg die andere niet weg uit mijn post...
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2011, 09:09:59 door Femke »

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2011, 08:55:01 »
Onze taart is voor 7 euro per persoon. Wij kennen geen mensen die het voor ons maken en een hobbybakster ook niet echt. Dus zijn we naar een winkeltje geweest. De vulling wordt een zachte cake met aarbeienslagroom, hmmmmm. Hij was bij het proeven erg lekker! En zo komt ie eruit te zien, maar dan met blauwe accenten ipv roze.

Linda(L)

  • Gast
De Taart!
« Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2011, 10:59:28 »
Ik ga mijn taart zelf maken. Dat is mijn grote hobby/ verslaving :wink:

Er zijn veel mensen die het me afraden vanwege de spanningen, maar voor mij is dit ontspanning. ( het is tenslotte mijn hobby)

Ik maak altijd bruidstaarten voor andere mensen en dan zou ik mijn eigen bruidstaart uit handen geven, no way !

Voor de mensen die nog een hobbybakster zoeken, kijk eens op www.deleukstetaarten.nl  Daar staan hobbybaksters uit het hele land op.

Liz30

  • Gast
De Taart!
« Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2011, 11:52:43 »
Wij snijden 's avonds de taart aan als opening van het feest. We hebben dus een taart voor 150 mensen. Dat is dus een taart van 7 lagen en 2 losse taarten erbij (ze kunnen namelijk maar maximaal 7 etages maken). Wij gaan voor zo'n "ouderwetse" taart die bestaat uit allemaal etages (los van elkaar) en voor de "ouderwetse" chipolata smaak. Mijn vriend is daar namelijk helemaal weg van en voor hem is het pas een echte bruidstaart met die smaak  :biggrin:. We hebben een bakker gevonden bij ons in de buurt die dat allemaal voor een redelijke prijs maakt. De exacte prijs weten we nog niet precies, maar we komen rond de 250 euro uit.

Rick

  • Gast
De Taart!
« Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2011, 13:10:16 »
Tijdens het gesprek op onze trouwlocatie is gebleken dat we per persoon voor de taart 5,95 zouden betalen,
de taart zou dan gemaakt worden door hun banketbakker.

over de taart zelf hebben we nog niet echt gesproken met deze bakker, maar we hebben hier wel een idee over.
ik ben de juiste taart nog niet tegen gekomen, dus ik ben nog op zoek naar een site met goede voorbeelden.

ik heb al wel gekeken op deleukstetaarten.nl maar ik kan daar niet vinden waar ik bijvoorbeel een oproep kan plaatsen voor iemand die mijn taart zou willen maken.
hebben jullie misschien nog tips voor leuke / goede sites? ofwel ter inspiratie ofwel om een oproep te plaatsen, of te zien wie zich aanbiedt?

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2011, 13:23:58 »
Zou zeggen kijk een bij het taarten en baksels topic! staan leuke dingen tussen.

Maidenofmay

  • Gast
De Taart!
« Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2011, 15:52:26 »
Wat een mooie taarten hier allemaal! Wij hebben onze taart laten maken door een hobbybakster (via internet gevonden), en zijn daar super tevreden over. Wij hadden vogeltjes op onze uitnodigingen staan, en die heeft ze precies nagemaakt op de taart. De verschillende lagen waren gevuld met banketbakkersroom/lemoncurd, vanillecreme/frambozen en chocoladecreme. We mochten komen voorproeven en alles :) Het was voor 150 personen en hij kostte 350 euro, en dat was inclusief afleveren (100 km verderop, en dan was het nog voordeliger dan de bakker)
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2011, 19:53:43 door Maidenofmay »

Linda(L)

  • Gast
De Taart!
« Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2011, 15:58:47 »
Tijdens het gesprek op onze trouwlocatie is gebleken dat we per persoon voor de taart 5,95 zouden betalen,
de taart zou dan gemaakt worden door hun banketbakker.

over de taart zelf hebben we nog niet echt gesproken met deze bakker, maar we hebben hier wel een idee over.
ik ben de juiste taart nog niet tegen gekomen, dus ik ben nog op zoek naar een site met goede voorbeelden.

ik heb al wel gekeken op deleukstetaarten.nl maar ik kan daar niet vinden waar ik bijvoorbeel een oproep kan plaatsen voor iemand die mijn taart zou willen maken.
hebben jullie misschien nog tips voor leuke / goede sites? ofwel ter inspiratie ofwel om een oproep te plaatsen, of te zien wie zich aanbiedt?

Je kunt op www.deleukstetaarten.nl kijken bij de rubriek : bakken voor anderen. Het kan zijn dat je je eerst moet registreren wil deze rubriek zichtbaar zijn. In deze rubriek kun je een oproep plaatsen.
In de parade zijn ook veel voorbeelden terug te vinden.

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
De Taart!
« Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2011, 18:13:21 »
Wij laten onze taart ook maken door iemand van deleukstetaarten.nl. Taart kost € 175 en is voor 60 personen, vierkante stapel, wordt op locatie afgeleverd, choco/caramelvulling. Dit is een foto van onze proeftaartjes.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2011, 18:14:01 door Amanda13052011 »

twijfeltje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2011, 21:06:01 »
Die is leuk MoM
Marliese, vind hem wel erg duur...
Amanda, gaat vast mooi worden.

Marretje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2011, 21:08:33 »
Wij laten onze taart ook maken door iemand van deleukstetaarten.nl. Taart kost € 175 en is voor 60 personen, vierkante stapel, wordt op locatie afgeleverd, choco/caramelvulling. Dit is een foto van onze proeftaartjes.

Het ziet er erg lekker uit Amanda..
Heb je de taartjes toevallig ook door een hobbybakster uit Tilburg laten maken..

Bride-77

  • Gast
De Taart!
« Reactie #20 Gepost op: 22 maart 2011, 21:54:24 »
Foto's heb ik nog niet, maar wij zullen onze taart gelijk na de ceremonie aansnijden.

We krijgen een ronde stapeltaart met 4 lagen plus een extra nep-onderlaag. Dit is voor 49 personen. Basiskleur is ivoor, decoratie kleuren zijn paars en lila (tevens themakleuren).
Er komen enkele eet-bare bloemen op, die worden nagemaakt zoals ze op onze uitnodigingen komen te staan.
Iedere laag krijgt een ander motief, en op 1 van de lagen zullem rondom onze (wij en de kids) namen komen te staan.
Bovenop komt een kroon, dit is/wordt nl. onze achternaam.

Daarnaast zullen er 2 standaards met cupcakes komen ((26 pers.), versierd in het thema van de taart.

Smaak: marsepein, de vulling met botercreme, witte chocolade en verse aardbeien.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2011, 21:55:39 door Bride-77 »

oktoberbruidje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #21 Gepost op: 23 maart 2011, 08:00:58 »
Wat een leuke reacties! Prachtige taarten zitten erbij zeg! Gezien ons budget is een hobbybakker een idee ja. Als heb ik daar helaas ook een keer een minder goede ervaring mee opgedaan bij het 25-jarig huwelijk van mijn ouders.

kanama

  • Gast
De Taart!
« Reactie #22 Gepost op: 23 maart 2011, 08:04:52 »
Het ziet er erg lekker uit Amanda..
Heb je de taartjes toevallig ook door een hobbybakster uit Tilburg laten maken..



Hallo Bride-77 mag ik zou brutaal zijn om te vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn voor jullie taart??

Wij zoeken namelijk ook voor ongeveer zoveel personen, iets minder maar het valt me op dat ik toch een flink bedrag kwijt ben, meer dan 150 euro en dan nog bezorgkosten.(ongeveer 60 euro)

Nou komt daar ook nog 1.50 euro p.p. serveer kosten bij van de locatie.

we twijfelen nog of we bruidtaart doen omdat we in de incl. prijs van de locatie koffie/the met div. gebak/vlaai hebben en we dit rond 15.30 uur willen serveren en rond 16.00 uur komen onze overige gasten en vind het zo stom staan als de dag gasten nog aan bruidstaart zitten en de andere mensen gebak/vlaai krijgen dus misschien doen we wel alleen wat we all in hebben.Maar van de andere kant denk ik dat we misschien later spijt krijgen als we geen aan snij momentje hebben!!??

Marretje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #23 Gepost op: 23 maart 2011, 08:25:48 »
Hallo Bride-77 mag ik zou brutaal zijn om te vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn voor jullie taart??

Wij zoeken namelijk ook voor ongeveer zoveel personen, iets minder maar het valt me op dat ik toch een flink bedrag kwijt ben, meer dan 150 euro en dan nog bezorgkosten.(ongeveer 60 euro)

Nou komt daar ook nog 1.50 euro p.p. serveer kosten bij van de locatie.

we twijfelen nog of we bruidtaart doen omdat we in de incl. prijs van de locatie koffie/the met div. gebak/vlaai hebben en we dit rond 15.30 uur willen serveren en rond 16.00 uur komen onze overige gasten en vind het zo stom staan als de dag gasten nog aan bruidstaart zitten en de andere mensen gebak/vlaai krijgen dus misschien doen we wel alleen wat we all in hebben.Maar van de andere kant denk ik dat we misschien later spijt krijgen als we geen aan snij momentje hebben!!??

Hoi Kanama,

Ik ben voor de taart 135 euro kwijt..en het is een taart van 4 lagen .Hier kunnen 50 personen een ruim stuk van eten..
Als we de stukjes kleiner snijden zou er zelfs 60 stukjes uit kunnen.

Misschien zou je voor het aansnij moment een mini mini bruidstaartje kunnen laten maken.
En voor je gasten het gebak uit laat serveren wat in de all in prijs zit.

Ik heb mijn taart via emmylovescake.nl
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2011, 08:27:13 door Marretje »

zusje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #24 Gepost op: 23 maart 2011, 08:25:51 »
wij hebben ijstaart gedaan Kanama! Heb je toch een snij momentje;)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards