collapse

Auteur Topic: De Taart!  (gelezen 34703 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kylie

  • Gast
De Taart!
« Reactie #25 Gepost op: 23 maart 2011, 09:19:18 »
Tijdens het gesprek op onze trouwlocatie is gebleken dat we per persoon voor de taart 5,95 zouden betalen,
de taart zou dan gemaakt worden door hun banketbakker.

over de taart zelf hebben we nog niet echt gesproken met deze bakker, maar we hebben hier wel een idee over.
ik ben de juiste taart nog niet tegen gekomen, dus ik ben nog op zoek naar een site met goede voorbeelden.

ik heb al wel gekeken op deleukstetaarten.nl maar ik kan daar niet vinden waar ik bijvoorbeel een oproep kan plaatsen voor iemand die mijn taart zou willen maken.
hebben jullie misschien nog tips voor leuke / goede sites? ofwel ter inspiratie ofwel om een oproep te plaatsen, of te zien wie zich aanbiedt?


Op de site van de leukste taarten, staat in het menu links een balkje galerie, daar kun je weer kiezen voor bruidstaarten en dat zijn er heel veel!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
De Taart!
« Reactie #26 Gepost op: 23 maart 2011, 09:43:42 »
Volgens mij als je op deleukstetaarten.nl op het forum kijkt, kun je bij bakken voor anderen een oproep plaatsen.

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #27 Gepost op: 23 maart 2011, 10:43:59 »
Dit was onze bruidstaart. Hij was heerlijk met vanillecake, botercreme, aardbeienmousse en verse aardbeien.
Onze themakleur was paars, daar pastte hij ook erg mooi in.


Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
De Taart!
« Reactie #28 Gepost op: 23 maart 2011, 12:04:14 »
@Marretje, we laten idd door dezelfde persoon onze taart maken :biggrin: .

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #29 Gepost op: 23 maart 2011, 12:32:04 »
Er komen echt schitterende taarten voorbij! Ik krijg er honger van!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #30 Gepost op: 23 maart 2011, 12:32:38 »
@ marijkje: die is echt heel mooi, sla hem even op voor ideeën hoor :wink:

Marretje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #31 Gepost op: 23 maart 2011, 14:41:36 »
@Marretje, we laten idd door dezelfde persoon onze taart maken .


Ik herkende de hand van Noemi..
Lachen hoor...we hebben onze ringen ook al bij de zelfde juwelier gekocht en nu ook onze bruidstaart bij dezelfde bakster..

Lief en ik hebben er heerlijk van de kleine proeftaartjes gesmuld.
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2011, 14:45:33 door Marretje »

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #32 Gepost op: 23 maart 2011, 14:56:51 »
@ marijkje: die is echt heel mooi, sla hem even op voor ideeën hoor :wink:

Dankje! Ik was er ook echt helemaal verliefd op, vond hem prachtig.

anna23

  • Gast
De Taart!
« Reactie #33 Gepost op: 23 maart 2011, 16:33:48 »
Ik herkende de hand van Noemi..
Lachen hoor...we hebben onze ringen ook al bij de zelfde juwelier gekocht en nu ook onze bruidstaart bij dezelfde bakster..

Lief en ik hebben er heerlijk van de kleine proeftaartjes gesmuld.

Marretje en Amanda, wij laten de taart ook door Noemie maken! Grappig! We gaan 10 april voorproeven dus daarna zal ik wel fotos plaatsen.  Oh t wordt eigenlijk een toren vsn cupcakes met een klein taartje bovenop. Heb al eerder een taart bij haar besteld voor 25jarig huwelijksfeest van mn ouders en die was mooi en lkk!

kanama

  • Gast
De Taart!
« Reactie #34 Gepost op: 23 maart 2011, 16:49:22 »
Dank je wel dames! voor de tips ijstaart....... zouden we ook nog kunnen doen aangezien dat we een bbq met alle gasten hebben en daarna nog ijs!!

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
De Taart!
« Reactie #35 Gepost op: 23 maart 2011, 18:54:42 »
Citaat
Marretje, op 23 March 2011 - 14:41, zei:

Ik herkende de hand van Noemi..
Lachen hoor...we hebben onze ringen ook al bij de zelfde juwelier gekocht en nu ook onze bruidstaart bij dezelfde bakster..

Lief en ik hebben er heerlijk van de kleine proeftaartjes gesmuld.


Marretje en Amanda, wij laten de taart ook door Noemie maken! Grappig! We gaan 10 april voorproeven dus daarna zal ik wel fotos plaatsen. Oh t wordt eigenlijk een toren vsn cupcakes met een klein taartje bovenop. Heb al eerder een taart bij haar besteld voor 25jarig huwelijksfeest van mn ouders en die was mooi en lkk!


We gaan wel compleet offtopic zo. Onze proeftaartjes waren ook heerlijk en we hebben er wel 2 dagen van kunnen proeven samen met de familie.

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #36 Gepost op: 23 maart 2011, 21:56:00 »
Ik zou graag een taart zoals deze willen, lekker simpel en strak. Echt iets dat bij ons past :) Nu alleen nog de vraag wat voor vulling we willen en of de bakker hem kan maken.. Volgende week willen we even langs bij de bakker, dus dan weten we meer!

Maewyn

  • Gast
De Taart!
« Reactie #37 Gepost op: 24 maart 2011, 09:32:10 »
Wij krijgen een tompoucentaart! Kleine tompoucen zoals een toren met cupcakes en bovenaan een grote aansnijtompouce voor ons :). Hij wordt versierd met bloemetjes in onze kleuren, echt supergaaf!

Marretje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #38 Gepost op: 24 maart 2011, 20:41:38 »
Wij  krijgen straks een ronde stapeltaart van 4 lagen..
Maar nu vroeg ik me af,en het is misschien best een stomme vraag  
Vanwaar begin je met aansnijden..
Vanaf de onderste laag en zo naar boven of van boven naar beneden.
Dat lijkt onhandiger, omdat je dan de taart dan indrukt met het snijden..

Hoe gaan jullie de taart aansnijden..(of aangesneden)
En wie van jullie heeft er een bruids taartmes/schep voor gekocht..
Ik zag dat je zoiets kunt kopen op diverse internetsites.

Wij gaan gewoon het mes van de cateraar gebruiken...
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2011, 22:14:40 door Marretje »

Linda(L)

  • Gast
De Taart!
« Reactie #39 Gepost op: 24 maart 2011, 22:00:03 »
Wij  krijgen straks een ronde stapeltaart van 4 lagen..
Maar nu vroeg ik me af,en het is misschien best een stomme vraag  
Vanwaar begin je met aansnijden..
Vanaf de onderste laag en zo naar boven of van boven naar beneden.
Dat lijkt onhandiger, omdat je dan de taart dan indrukt met het snijden..

Hoe gaan jullie de taart aangesnijden..
En wie van jullie heeft er een bruids taartmes/schep voor gekocht..
Ik zag dat je zoiets kunt kopen op diverse internetsites.

Wij gaan gewoon het mes van de cateraar gebruiken...

Je begint bovenaan met snijden. Als het goed is zit er een karton tussen elke laag. Dit voorkomt dat je in de 2de laag snijdt tijdens het aansnijden.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #40 Gepost op: 24 maart 2011, 22:10:32 »
Euhm, meestal wordt het bovenste taartje voor het bruidspaar bewaard, dus ik neem niet aan dat je bovenaan begint met snijden. Volgens mij begin je in het midden of onderaan en zorgt het personeel van je locatie er daarna voor dat het allemaal netjes in stukjes komt :)

idgnkv

  • Gast
De Taart!
« Reactie #41 Gepost op: 24 maart 2011, 22:33:13 »
Onze taart is wel helemaal opgegaan en wij zijn bovenaan begonnen :)

Ik vraag me wel af hoe je een tompouce kunt aansnijden. Volgens mij wordt dat echt een kliederboel :tongue:
« Laatst bewerkt op: 24 maart 2011, 22:34:59 door idgnkv »

Linda(L)

  • Gast
De Taart!
« Reactie #42 Gepost op: 25 maart 2011, 08:53:04 »
Je begint zeker bovenaan met snijden, als je het bovenste taartje wilt bewaren halen ze die eraf..

Als je onderaan begint kun je geen stukken snijden. ( er steekt namelijk misschien maar 5 cm uit , de rest is bedekt met de taart erbovenop)

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #43 Gepost op: 25 maart 2011, 09:12:49 »
Citaat
Het aansnijden van de taart is een absoluut hoogtepunt van de dag. Maar hoe 'horen' jullie dit eigenlijk doen? En wat is een goed moment? Je leest het in dit artikel!

De bruid en bruidegom snijden de bruidstaart gezamenlijk aan, te beginnen in het midden van de onderste taart. De bruid hanteert het mes en de bruidegom heeft zijn hand over die van de bruid, zo snijden zij als teken van verbondenheid samen de taart aan. De bruidegom serveert vervolgens het eerste stukje taart aan de bruid. Na het aansnijden van het eerste stukje van de bruidstaart neemt het bedienend personeel deze rol over en zorgt voor de verdere verdeling van de taart.

bron

Maar ik denk dat dat alleen kan als je een taart op een standaard hebt. Want bij rechtstreeks op elkaar gestapelde taart heb je inderdaad weinig ruimte om te gaan snijden onderaan.

Je begint zeker bovenaan met snijden, als je het bovenste taartje wilt bewaren halen ze die eraf..

Maar als je voor het aansnijden het bovenste taartje eraf haalt, dan staat de taart op het aansnij-moment toch niet mooi op de foto? :huh:
« Laatst bewerkt op: 25 maart 2011, 09:14:53 door Inx »

Maewyn

  • Gast
De Taart!
« Reactie #44 Gepost op: 25 maart 2011, 10:15:13 »
Ik vraag me wel af hoe je een tompouce kunt aansnijden. Volgens mij wordt dat echt een kliederboel :tongue:

Hahahaha, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar zélf ook heel benieuwd naar ben!! Maar zelfs als het een kliederboel wordt, is het nog helemaal niet erg :biggrin:

Linda(L)

  • Gast
De Taart!
« Reactie #45 Gepost op: 25 maart 2011, 12:27:50 »
bron

Maar ik denk dat dat alleen kan als je een taart op een standaard hebt. Want bij rechtstreeks op elkaar gestapelde taart heb je inderdaad weinig ruimte om te gaan snijden onderaan.



Maar als je voor het aansnijden het bovenste taartje eraf haalt, dan staat de taart op het aansnij-moment toch niet mooi op de foto? :huh:

Meestal wordt er ook een klein taartje apart gemaakt om te bewaren.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
De Taart!
« Reactie #46 Gepost op: 25 maart 2011, 14:41:23 »
In september heb ik de bruidstaart voor mijn vriendin gemaakt, deze had ik gestapeld (5 hoog)... Het aansnijden hebben we op de 2e laag van boven gedaan. een klein stukje eruit gesneden, dus niet echt een puntje en daarna het bovenste taartje eraf gehaald om te snijden en om te bewaren.

Fee

  • Gast
De Taart!
« Reactie #47 Gepost op: 25 maart 2011, 15:37:22 »
Ik dacht inderdaad ook dat "gebruikelijk" is om de onderste taart aan te snijden. Bij een direct gestapelde taart snij je er dan een klein stukje uit. Puur om beiden voor de show een hapje te nemen.

Over die tompouce snijde. Ik denk dat de truc hetzelfde is als bij een tompouce opeten. Op zijn zijkant houden!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #48 Gepost op: 25 maart 2011, 15:42:39 »
Voor tompouce: heerlijke klieder partij, denk dat het heerlijk lachen wordt bij jullie maewyn!
Zal hetzelfde zijn als bij de soesjestaart die voorbij gekomen is.

Zoals ze het meestal op youtube filmpjes etc laten zien (en wat ik zelf nu 2 keer gezien heb) is gewoon 1 van de lagen, maar niet de bovenste laag aansnijden voor het gezicht en dan een klein hapje eruit voor het foto moment, vervolgens bovenste laag eraf halen en echt aansnijden maar van boven naar beneden.

Linda(L)

  • Gast
De Taart!
« Reactie #49 Gepost op: 25 maart 2011, 17:00:28 »
Het kan zijn dat je bij het aansnijden een klein stukje ergens anders uitsnijd omdat je de bovenste laag wilt bewaren. Maar als je de taart echt gaat opsnijden om uit te kunnen delen dan begin je bovenaan..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards