collapse

Auteur Topic: De Taart!  (gelezen 34700 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
De Taart!
« Reactie #50 Gepost op: 25 maart 2011, 17:06:05 »
Wij krijgen een tompoucentaart! Kleine tompoucen zoals een toren met cupcakes en bovenaan een grote aansnijtompouce voor ons :). Hij wordt versierd met bloemetjes in onze kleuren, echt supergaaf!
Oh das ook leuk!!! Die ga ik ook onthouden! :)

Linda(L)

  • Gast
De Taart!
« Reactie #51 Gepost op: 25 maart 2011, 17:08:16 »
Klinkt goed :)

suzanned

  • Gast
De Taart!
« Reactie #52 Gepost op: 28 maart 2011, 17:44:07 »
Ik vind die taarten prachtig om te zien, alleen houd ik er helemaal niet van :S

Wij willen waarschijnlijk daarom toch maar gaan voor onze favo taart en dat is Appeltaart! Daar maak je mij en me vriend nou echt blij mee (en onze familie ook).
Heb er nu al trek in :)

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #53 Gepost op: 28 maart 2011, 19:27:08 »
Wij hadden ook appeltaart. We trouwden vlak voor kerst, en wat smaakt er nu lekkerder in een sneeuwlandschap dan warme apfelstrudel? :wub:

MichelleJ

  • Gast
De Taart!
« Reactie #54 Gepost op: 30 maart 2011, 15:07:33 »
uhhmm wij nemen helemaal geen taart... Wij trouwen om 15.00 uur, zullen rond half 5 weer aankomen bij eet- en feestlocatie. Dan nemen we champagne. Zit ik rond die tijd en met drank niet echt meer te wachten op een zoete hap. Ik en mijn vriend zijn sowieso geen gebaketers en ik weet dat ik aantal anderen hier ook niet echt een plezier mee doe. Wij kiezen voor champagne met een amuse.
Daarna nog een rondje bittergarnituur en rond 6 uur aan tafel voor 3 gangen diner. Hij zou ook nog als dessert kunnen, maar we slaan het taart gedeelte echt helemaal over.

Als ik in het najaar/winter was gaan trouwen was ik wel voor appeltaart gegaan denk ik, dat is de enige taart waar ik blij van wordt :)

Ze zien er trouwens vaak wel schitterend uit!

Aquelle

  • Gast
De Taart!
« Reactie #55 Gepost op: 8 april 2011, 11:38:08 »
Wij hebben appeltaart! Wat mij betreft gewoon de appelkruimel van de HEMA en een grote bak met slagroom voor de liefhebber.

Marretje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #56 Gepost op: 2 mei 2011, 22:23:57 »
15 april 2011 zijn lief en ik getrouwd.
Na de kerk ceremonie en de champagnetoost hebben we samen onze bruidstaart aangesneden..


We hebben deze laten maken bij emmylovescake.nl.( de taart staat ook op haar website bij bruidstaarten)
Mmmmm,  we hebben heerlijk van de taart gesmuld, ik wilde een vrolijke taart met bloemetjes in de kleuren roze en paars.
En als vulling een witte chocoladevulling en verse framboosjes.
3 lagen en was voor 50 personen..prijs was 135 euro.

Het is echt een Marina taart geworden..


[attachment=16626:1303067114Ntaart.jpeg]
[attachment=16692:emmylovescake.jpeg]
[attachment=16627:aansnijden 2.jpeg]
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2011, 17:34:37 door Marretje »

twijfeltje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #57 Gepost op: 2 mei 2011, 22:39:45 »
:laugh: om die eerste foto :laugh:

Kastanjaa

  • Gast
De Taart!
« Reactie #58 Gepost op: 3 mei 2011, 09:24:06 »
Heb je die taarttopper ook daar besteld? Ik ben ook op zoek naar een leuke en grappig (maar niet kinderachtig zoals mickey mouse, sorry als ik iemand beledig) taarttopper!!

Mooie taart ennuh.... leuke foto met je kersverse man.. kon meteen al niet van je afblijven  :tongue:

Nogevengeduld

  • Gast
De Taart!
« Reactie #59 Gepost op: 3 mei 2011, 09:41:54 »
Dit was onze taart. Gemaakt door een bevriende hobbybakster.

Hij kostte 180 euro en wij hadden 70 gasten.
De vulling was klassiek champagnecreme met frambozen.

De bovenste laag (waar de topper op staat) is een dummytaart en staat hier onder een stolp in de woonkamer.
Het laagje eronder hebben we afgelopen kerst gegeten. Kon prima bewaard worden in de diepvries.

Oja, we hebben onze taart 2x aangesneden. De eerste keer bij aankomst bij de feestlocatie alleen voor de foto's.
We hebben toen geen taart gegeten. En de tweede keer vlak voor de openingsdans en nadat alle gasten binnen waren.
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2011, 09:49:04 door Nogevengeduld »

Marretje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #60 Gepost op: 3 mei 2011, 10:20:08 »
Heb je die taarttopper ook daar besteld? Ik ben ook op zoek naar een leuke en grappig (maar niet kinderachtig zoals mickey mouse, sorry als ik iemand beledig) taarttopper!!

Mooie taart ennuh.... leuke foto met je kersverse man.. kon meteen al niet van je afblijven  :tongue:



De taartopper is door haar besteld bij cakesupplies.nl
Het is wel een redelijk grote topper, zo`n 12 cm hoog.
Kijk maar eens op de site, ze hebben meer van dit soort toppertjes.
Misschien dat jou bakster het daar ook kan bestellen, weet niet of het eventueel ook voor particulieren is.

Hahahaha , ja lachen he die 1e foto.
Ik was een beetje gek aan het doen met het taartmes, dus hij moest me een beetje in toom houden..lol.
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2011, 10:20:41 door Marretje »

anna23

  • Gast
De Taart!
« Reactie #61 Gepost op: 3 mei 2011, 10:30:10 »
wij laten onze cupcakes ook bij emmylovescake maken!! Voor 75 cupcakes, een taartje bovenop en een standaard (versierd en 9 lagen hoog) betalen we 215 euro. Vind ik best meevallen, aangezien de cupcakes heel erg versierd zijn en drie verschillende smaken hebben. Taartje bovenop kregen we gratis, kei lief. Maar idd, Noemi is super goed in t maken van taarten/cupcakes!!

Kastanjaa

  • Gast
De Taart!
« Reactie #62 Gepost op: 4 mei 2011, 17:21:04 »
Dank je wel Marretje!

Mijn broer gaat onze taart maken. Vroeger is hij banketbakker geweest en hij mag in de bakkerszaak van een vriend van hem een taart maken! Ga vragen of zij deze topper ook kunnen bestellen anders moet ik even op internet zoeken. Die van jullie is alleen per 4 of 6 te verkrijgen.

twijfeltje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #63 Gepost op: 5 mei 2011, 00:01:25 »
Ik ga zelf mini-hartjes-taartjes maken.
Dan heeft iedereen een eigen taartje.
Voor ons twee maak ik dan een groot hart.

Heb afgelopen weekeind al geoefend.
Alleen nog een mooie standaard zoeken en misschien relief in de fondant.  

Zoiets gaat het worden:
Lekker vrolijk in alle kleuren van de regenboog.Voor het aansnijtaartje ga ik misschien ook de topper maken.
(Als er sneeuw wordt voorspeld)
Past wel bij een winterse bruiloft dan.
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2011, 00:00:52 door twijfeltje »

Fee

  • Gast
De Taart!
« Reactie #64 Gepost op: 5 mei 2011, 18:15:11 »
Gezellig al die hartjes!!

Wij krijgen een 4 laags (15, 20, 25 en 30 cm) gestapelde taart. Wit, met in 2 lagen een relief. De buitenlaag is een mix van fondant en marsepein. De vulling is champagne en aardbeien (met verse stukjes). Als versiering komt er een bloemenwaterval op in onze themakleuren. In dezelfde kleuren ook een lintje voor de afwerking van elke laag.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #65 Gepost op: 5 mei 2011, 18:31:41 »
Wij hebben ook een 4-laags stapeltaart. In vrolijke felle kleurtjes, beetje pip-stijl (bloemetjes enzo) en van die vrolijke sprieten met hartjes bovenop..

Vulling wordt caramel, banketbakkersroom en stroopwafelkruimels jumjum!!!

stevenenlinda

  • Gast
De Taart!
« Reactie #66 Gepost op: 5 mei 2011, 19:55:06 »
Mooie taarten om te zien!

Kastanjaa, ik kwam toevallig deze site onlangs tegen http://www.cinderellawedding.nl/taarttoppers-c-6.html?page=2&sort=2a hier staan wat grappige taarttoppers op die je geloof ik per stuk kan bestellen!

Marretje

  • Gast
De Taart!
« Reactie #67 Gepost op: 5 mei 2011, 20:19:03 »
Wat een leuke toppertjes zeg, en voor die prijsjes hoef je het niet te laten..

Kastanjaa

  • Gast
De Taart!
« Reactie #68 Gepost op: 5 mei 2011, 21:22:08 »
Mooie taarten om te zien!Kastanjaa, ik kwam toevallig deze site onlangs tegen http://www.cinderellawedding.nl/taarttoppers-c-6.html?page=2&sort=2a hier staan wat grappige taarttoppers op die je geloof ik per stuk kan bestellen!

Thnx hier staan inderdaad erg leuke tussen!!

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #69 Gepost op: 6 mei 2011, 09:32:54 »
Mijn taart, met echte bloemen!! Met tiramisu-vulling in de bovenste en onderste en in de middelste wittechocolademousse.

Kastanjaa

  • Gast
De Taart!
« Reactie #70 Gepost op: 6 mei 2011, 10:36:46 »
wow... die taart ga ik even plaatsen in de Oktoberbruidjestopic

Daar zoeken mensen nog voorbeelden voor een herfsttaart!! Deze vind ik daar bij passen!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #71 Gepost op: 6 mei 2011, 10:53:26 »
hahaah kastanjaa bedankt, is idd helemaal waar :tongue:

@ wievie: Mag ik een kritische vraag stellen... was het de bedoeling dat hij niet recht/strak bekleed is? De rimpel/deuk links vind ik persoonlijk best wel storen. Erg jammer want het totaal beeld van de taart is erg mooi!

LindaD

  • Gast
De Taart!
« Reactie #72 Gepost op: 6 mei 2011, 10:55:18 »
Ik ben afgelopen week bij roberta van carribeansoulfood geweest. Wij kiezen voor een taart met pruimenvulling en hazelnootvulling in de ene laag en "gewoon" vanille met bosvruchten in de andere laag. Ik ben heel benieuwd want de taart en de topper worden echt speciaal voor ons gemaakt. Toen wij een beetje vertelden over onszelf werd ze helemaal enthousiast en kwam ze met fantastische ideeen. In september laat ik weten hoe hij is geworden.

wievie

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 732
  • Geslacht: Vrouw
De Taart!
« Reactie #73 Gepost op: 6 mei 2011, 20:19:33 »
@ Kastanjaa, het was ook een echte herfsttaart, ik ben afgelopen oktober getrouwd!

@ wievie: Mag ik een kritische vraag stellen... was het de bedoeling dat hij niet recht/strak bekleed is? De rimpel/deuk links vind ik persoonlijk best wel storen. Erg jammer want het totaal beeld van de taart is erg mooi!

Ja je hebt gelijk, en het staat ook niet netjes, maar hij was zo gruwelijk lekker. Ik heb ook geen idee waarom hij een beetje is ingestort. Hij is door een vriendin gemaakt, dus we hadden alleen materiaalkosten, mij hoor je dan niet klagen. Vooral als ik lees wat andere mensen voor een taart betaald hebben, ik was 50 euro kwijt!

De bloemen zijn echt, en het waren dezelfde bloemen als in mijn boeket/auto/corsage, want ik had er gewoon een hele hoop extra van besteld bij de bloemist!

missy-ila

  • Gast
De Taart!
« Reactie #74 Gepost op: 7 mei 2011, 07:00:44 »
@ Wievie,

Hij ziet er ook erg lekker uit, mooi ook met die oranje gerbera's.  :) Ik houd wel van herfsttinten!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards