collapse

Auteur Topic: Trouwalbum Laten Maken  (gelezen 26919 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Trouwalbum Laten Maken
« Gepost op: 13 april 2011, 22:12:09 »
Via de zoekfunctie heb ik nog geen topic hierover kunnen vinden, maar mocht ik me vergissen dan weten de mods wel wat te doen :)

Wij hebben een fotograaf uitgezocht die onze foto's op DVD af zal leveren en niet doet aan albums maken. Eerst wilden we zelf ons album gaan maken daarna (deels ook om de kosten te besparen), maar we zouden het eigenlijk toch wel mooi vinden om te investeren in een professioneel album. Onze fotograaf biedt die dienst niet aan, weet iemand hier toevallig een persoon/adres/bedrijf die albums zou kunnen maken van foto's die hij/zij niet zelf heeft gemakt?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2011, 09:04:01 »
Wij zitten met hetzelfde, lees dus graag mee. Op een bruidsbeurs heb ik bij verschillende fotograven gevraagd meesten wilden dan idd geen album voor je maken. Ik heb wel een vrouw gevonden die dat wilde doen. Ik zal even kijken of ik de gegevens voor je heb. Bij haar moeten de foto's bewerkt aangeleverd worden in normaal foto formaat, weet even niet meer wat ze zei, maar onze fotograaf zei in elk geval gelijk geen probleem :tongue:
Ik hoorde dat veel van die fotograaf winkels het ook wel doen. Kun je altijd eens binnen lopen en informeren naar prijs etc.
« Laatst bewerkt op: 14 april 2011, 09:05:03 door Jof »

Yvie

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2011, 09:09:06 »
Ben wel benieuwd waarom je kiest voor iemand die geen album maakt, die keuze vind ik alleen logisch als je het zelf gaat doen... :unsure:

Ook ik weet geen adresje, al heb ik wel eens ergens gelezen dat bruidsparen de foto's lieten maken door een andere fotograaf dan de albummaker... ik hoop dat je iemand vindt!  :biggrin:

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2011, 09:34:06 »
Er zijn fotografen die het altijd uitbesteden aan bijv een grafisch vormgever. Wellicht kun je ook in die hoek iets zoeken. Maar hoe dan ook, de maker van het album was niet aanwezig op de dag zelf en daardoor zal die persoon alles moeten beleven ahv de foto's. Die belevenis zal altijd anders zijn dan die van de fotograaf. Ik denk dat het daarom belangrijk is dat je zelf inspraak hebt op de foto's en op de opmaak.

[size="1"]Maar wellicht kan ik jullie helpen. Zie mijn onderschrift.[/size]

Laurien

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2011, 10:32:55 »
Hoi meiden,

Mijn as en ik hebben ook een fotograaf die geen albums maakt. Zijn argument was dat hij een album maken, zeer persoonlijk vindt en dat hij daar niet goed genoeg in is. Wij vinden dat een goed argument en zijn blij dat hij dat ook zo tegen ons zegt dan iemand die maar wat gaat doen met het risico dat je album niet naar je smaak is.

@Yvie: mijn as en ik hebben gekozen voor deze fotograaf omdat we niemand anders konden vinden die zulke mooie foto's maakt! De foto's die hij maakt zijn gewoon helemaal zoals wij de foto's willen hebben. En waar gaat het om? dat je een fotograaf vind die redelijke foto's maakt samen met een album, of een fotograaf die foto's maakt die je helemaal prachtig vind en dan zelf opzoek moet naar iemand die een album maakt?
Zoals ik het zie heb ik de mooiste keuze die je maar kan hebben!

Ik en mijn as hebben ook via de trouwbeurs een fotograaf gevonden die met het werk van een ander een album wil maken. Maar we wachten het nog even af. Een album kan je ook een halfjaar later nog laten maken.

Groetjes Laurien

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2011, 12:07:03 »
Maar we wachten het nog even af. Een album kan je ook een halfjaar later nog laten maken.

Al zou ik dat niet doen, want ik weet 2 mensen die een aantal jaar na hun trouwen nog steeds geen album hebben laten maken.

Yvie

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #6 Gepost op: 14 april 2011, 12:08:41 »
Laurien, je hebt gelijk hoor... als die fotograaf DE FOTO's maakt waar jullie voorgaan! Maar ik zou zo snel mogelijk mijn album klaar willen hebben  :laugh: maar dat is voor iedereen persoonlijk!

MichelleJ

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2011, 13:17:57 »
Waarom zou je het niet zelf doen? Zijn tegenwoordig zoveel sites die deze dmv simpele software je zoveel mogelijkheden bieden om je album zelf te maken.

ik ga het wel zelf doen. Nog even kijken waar ik het ga maken, maar het is niet moeilijk. Je hebt daarnaast ook nog gratis speciale software om zelf je foto's te bewerken (denk aan al die gave apps die je nu op je telefoon kan downloaden om je foto's te bewerken, dat heb je ook online om te downloaden voor je PC, bijv. fotoflexer.com)

Ik vind het wel leuk om zelf een beetje te stoeien hiermee.

gr. Michelle

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2011, 14:37:34 »
Ik heb er júist voor gekozen het zelf te doen, vind ik veel te leuk.
Maar ik denk dat mijn vraag hier wel thuis kan: op de trouwbeurs had ik een album gezien, dat als je m open slaat de bladzijdes helemaal plat liggen,d us dat de foto mooi aansluit,.. ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.. weet iemand hoe zo'n album heet, en waar je dat kan laten maken/bestellen?

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2011, 14:44:39 »
Ik heb er júist voor gekozen het zelf te doen, vind ik veel te leuk.
Maar ik denk dat mijn vraag hier wel thuis kan: op de trouwbeurs had ik een album gezien, dat als je m open slaat de bladzijdes helemaal plat liggen,d us dat de foto mooi aansluit,.. ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.. weet iemand hoe zo'n album heet, en waar je dat kan laten maken/bestellen?

Wij hebben zo'n album, bij www.memoriesforlife.nl vandaan. Misschien kun je daar wat vinden.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2011, 14:53:59 »
Bedankt voor het meedenken!
Ik zie alleen daar niet hoe zo'n album heet, en je kan het daar helaas niet los bestellen. En een fotograaf heb ik al :wink: Dus ik ga nog even verder zoeken!

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2011, 15:18:12 »
Dank voor de reacties :)

Wij zouden in eerste instatie zelf ons album gaan maken, deels ook vanuit budget overweging in combinatie met mijn creatieve instelling. Nu zijn we aan het overwegen om het toch door een pro te laten doen, dat heeft toch ook aantrekkelijke voordelen.

Maar dat brengt inderdaad een dilemma: iemand werkt met foto's die niet van zichzelf zijn, over een dag waar hij/zij niet bij was en van mensen die hij/zij niet kent. Ik had wat rondgezocht op internet maar ik kon er weinig tot geen informatie over vinden, vandaar dat ik hier eens een balletje opgooi. We staan 100% achter onze fotograaf (ik ben verliefd op zijn stijl van fotograferen en zijn portfolio) dus we staan nog steeds achter de keuze voor hem. 't Is meer dat we stiekem wat aan het rondkijken zijn of er ook 'albummakers' zijn.

Maar aan de andere kant: zelf maken is inderdaad niet zo moeilijk meer deze tijden. Met al die software, mogelijkheden, etc. kun je ook heel goed zelf een album maken. Waarvan ik zeker weet dat de foto's die mijn lief en ik mooi vinden op de goede plek staan als het ware...

Moeilijk, moeilijk :tongue:

Jolanda

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2011, 16:22:10 »
Weet jullie fotograaf niet iemand?

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #13 Gepost op: 14 april 2011, 16:30:09 »
Zelf doen is natuurlijk heel goed mogelijk. Ik maak als ik een album moet maken ook wel gebruik van standaard templates. Een professionele fotograaf met kvk nummer kan wel aan veel meer albumtypes komen dan de gewone consument. Albumtypes die een luxere uitstraling hebben. Iets voor de consument wat enigzins in de buurt komt, is het album van profotonet. Zij leveren trouwens ook een professioneel album, maar daarvoor moet je wel eerst klant zijn.

maylan

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #14 Gepost op: 18 april 2011, 18:06:57 »
*post verwijderd ivm reclame*
« Laatst bewerkt op: 19 april 2011, 12:32:34 door suzan1983 »

Lianne&Ron

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2011, 03:29:23 »
Ik heb zelf mijn trouwalbum ontworpen en laten afdrukken. Misschien kan ik jullie helpen. Laat het me dan even weten.
Ik heb ter inspiratie wat voorbeelden van de mooiste paginas uit mijn boek bijgesloten.
« Laatst bewerkt op: 2 mei 2011, 03:31:11 door Lianne&Ron »

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #16 Gepost op: 16 juli 2011, 16:11:38 »
Dit topic mag op slot :) Bedankt voor alle tips! We hebben ervoor gekozen om toch ons album zelf te gaan maken, via Profotonet. De software is goed te doen voor mensen die creatief zijn aangelegd en biedt veel mogelijkheden. Het is duidelijk meer en luxer dan bijvoorbeeld een Kruidvat album, zonder meteen te extravagant te worden. Het kost uiteraard ook meer, maar dat hebben we er zeker voor over :)

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #17 Gepost op: 18 juli 2011, 10:07:39 »
Wat mij betreft blijft het topic open voor anderen die met hetzelfde "probleem" zitten. Ik ben zelf via Hema aan het knutselen geweest, maar heb het album nog niet durven laten maken (typisch eigenlijk, het is al heel lang "klaar"). Ik hoor veel mensen die positieve ervaringen hebben met Blurb.com...

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #18 Gepost op: 18 juli 2011, 11:49:23 »
Ik heb zelf ervaring met zowel Blurb als Hema en moet zeggen dat ik beide even goed vind. Ik heb voor mijn opa en oma een album gemaakt bij de Hema en dat was prima. Let wel..prima. Blurb heb ik voor vakantiefoto's gebruikt en ook daar vond ik de kwaliteit prima. Misschien ben ik gewoon kieskeurig maar ik vind het niet zo mooi dat ik nog spikkeltjes kan zien op het papier. Bij Blurb zie ik ditzelfde "probleem". Afdrukkwaliteit is dus hetzelfde. In de software zit wel meer verschil.

Tegenwoordig kan je bij de Hema de fotoboeken ook op fotopapier ipv gewoon printpapier laten afdrukken en daar ben ik wel nieuwsgierig na. Is wel duurder en het is dan ook mogelijk het zodanig in te laten binden dat je je boek plat kan laten liggen. http://fotoalbum.hema.nl/productoverzicht/groot/op-foto-papier

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #19 Gepost op: 18 juli 2011, 12:06:09 »
Ik blijf dat soort albums als een hema etc biedt niet geschikt vinden voor een trouwalbum. Voor mijn vakantiefoto's prima. Of andere persoonlijke/familie/gezien foto's. Echter vind ik dat een trouwalbum speciaal moet zijn. Tja ik vind niet dat een hema, kruidvat of iets in die trant dat kan.
Persoonlijk houd ik ook niet zo van die albums zonder 'echte' foto's erin geplakt. Wij zijn op zoek naar een 'ouderwets' ingeplakte album. No offence, maar heb tot nu toe nog niet een album gezien door iemand zelf gemaakt dat er echt geweldig uit zag. Meestal gewoon ja leuk,  maar niet echt geweldig en dit heb ik wel bij mensen die ze professioneel laten inplakken.
Vrienden van ons hebben het ook zelf gedaan en vind dat zo zonde. Heb je een behoorlijke bak met geld neer gelegd om goede foto's te hebben van de dag en dan ga je zelf een 'gewoon' album er van maken.
Overigens vind ik dat wat Lianne & Ron hebben er zeer professionele uitzien! Tja dan moet je dus alleen nog ergens een goede manier van drukken/maken vinden. Een hema kan dat volgens mij echt niet.

Nou ja ik blijf de ideeën even volgen hier. Wij hebben het echt zoeken van iemand om het te doen uitgesteld tot na de bruiloft. Dus we hebben nog even om rustig af te wachten wat anderen hier hebben :wink:

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #20 Gepost op: 18 juli 2011, 12:14:59 »
@Jof: Maar als je zelf wilt plakken, dan kan je toch gewoon een album kopen en dat inplakken? Of wil je dat op een andere manier doen?

Helemaal mee eens dat Hema en dergelijke niet mooi genoeg zijn voor een echt trouwalbum, maar ik was toch wel onder de indruk wat ik daar had laten maken (was even snel voor mijn opa en oma die al aardig op leeftijd zijn en daardoor de eerste helft van de dag hadden gemist). Laat ik het zo zeggen..de kwaliteit had ik slechter verwacht. Voor mezelf weet ik nog niet waar ik het wil laten drukken.

@Jalikaatje: is Profotonet bevallen?
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2011, 12:15:29 door Marliese »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #21 Gepost op: 18 juli 2011, 12:16:45 »
Ik ga zeker wel ons eigen album maken! (maar dat zal niemand verbazen) Ik gebruik www.blurb.com omdat je daar ook via pdf aan kan leveren en veel luxe opties hebt. Nu nog wachten op de foto's.. Kan niet wachten om er aan te beginnen!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #22 Gepost op: 18 juli 2011, 12:27:51 »
@ marliese, ik wil een echt trouwalbum, en dat moet gewoon wel bijzonder zijn en niet gewoon ingeplakt. En die albums die dan echt heel mooi zijn kun je als particulier niet verkrijgen. Verder kan ik zelf niet heel mooi inplakken en wat ik al aangaf heb ook nog nooit een zelf ingeplakt album gezien wat echt heel erg mooi was.
(onze fotograaf maakt geen albums anders hadden we het zeker door hem laten doen)

@ jnine, jij vind de kwaliteit waarmee blurb drukt wel goed dan? ( en nee van jou kan ik me dat goed voorstellen dat je het zelf gaat doen, maar vind dan persoonlijk ook wel weer als grafisch ontwerper, dat je onder de professionals hoort :wink:)
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2011, 12:28:48 door Jof »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #23 Gepost op: 18 juli 2011, 12:31:32 »
Tsjah ik heb geen album van blurb in levende lijve bekeken, maar een gok blijft het altijd lijkt me... Ik zou niet weten waar ik het anders moest doen.

Na even zoeken heb ik ook AsukaBook gevonden.. ziet er ook heel erg mooi uit! Oh is alleen voor professionals :sad:
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2011, 12:55:06 door Jnine89 »

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #24 Gepost op: 18 juli 2011, 14:10:26 »
Ik weet vanuit mijn fotografiehobby dat semiprofessionals, maar ook professionals helemaal zweren bij profotonet. Ik ook :) Het basisalbum ziet er al heel mooi uit met dikke pagina's van echt fotopapier. Het professionele album is ook dor iedereen te bestellen. Als je eerst wat foto's besteld, heb je een inlognaam, waarmee je ook in het professionele gedeelte kan. Dat album benadert de heel dure albums van professionele fotografen heel erg: 1 mm dikke pagina's, mooi groot boek, verschillende kaften mogelijk (waaronder foto geprint op leer), incl beschermdoek en koffer). Ik heb een keer zo'n album mogen maken en dan heb je echt kwaliteit in handen. Kosten: zo'n 250-300 euro.

Idee voor inplakalbum: sommige fotografen hebben ook een webshop waar je professionele albums, waaronder die van Verka, kunt kopen. Google maar eens. Wat ik mooi vind (en zo is ons album ook, opgemaakt door onze prof fotograaf) is een groot album (40*40) met foto's van 13*19 cm en enkele 20*30 cm waarachter een gekleurd velletje papier is geplakt als een soort passe-partout. Het album vinden we daardoor zeer luxe uitstralen en omdat er slechts 1 foto per pagina is, oogt het ook nog erg rustig, waardoor alle foto's aandacht krijgen ipv verdwijnen in de collage.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards