collapse

Auteur Topic: Trouwalbum Laten Maken  (gelezen 26918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fee

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #50 Gepost op: 12 augustus 2011, 15:41:28 »
Van de week hebben wij het concept voor ons fotoalbum bekeken bij onze fotograaf. Toen zag ik dat hij het album bij www.pixbook.nl bestelt.
We hadden vorig jaar zijn voorbeeldalbums gezien en bij een kennis haar album, wij vonden het er erg mooi uitzien.

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #51 Gepost op: 4 september 2011, 14:34:20 »
*schopje*

Ben nu ons album aan het bestellen op ProfotoNet! Zal zodra we hem hebben vertellen hoe het is bevallen om zelf te maken en of het resultaat is wat we ervan hopen :)

Trouwring

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #52 Gepost op: 5 september 2011, 10:37:31 »
Ja leuk :) Misschien dat ik't alsnog ga doen, ben niet zo tevreden over onze huidige.
« Laatst bewerkt op: 5 september 2011, 10:38:17 door Trouwring »

Utrechtsmeisje

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #53 Gepost op: 5 september 2011, 12:23:50 »
op Blurb kun je heel gave boeken maken, de kwaliteit is ook goed en ze zijn niet zo duur! Echt een aanrader! Ik geloof dat ze ook bezig zijn met een Nederlandse site, maar dan zal t wel duurder worden... Mijn zus maakt ook trouwboeken, ik weet niet of ze dat ook doet als ze niet de bruiloft heeft gefotografeerd maar je kunt t altijd ff vragen! Hier kun je ze bekijken.

MichelleJ

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #54 Gepost op: 8 september 2011, 16:10:38 »
Ik heb hele goede ervaringen met Albelli.
Ik riep steeds 'nee dat moet door een professioneel fotoboek bedrijf.' Maar na nader onderzoek waren zij toch echt de meest geschikte kandidaat. Hun tool is eenvoudig in gebruik, veel mogelijkheden en betaalbaar ook. Het fotoboek ziet er echt super uit. En nu ook veel kortingscodes online te vinden.

ChrisenMarieke

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #55 Gepost op: 8 september 2011, 18:39:51 »
Ik ben ook bezig met profotonet. Werkt heel fijn en heeft heel veel mogelijkheden qua blad indeling!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #56 Gepost op: 8 september 2011, 18:54:18 »
Ja ik was dus ook bezig bij profotonet.... Qua foto's was ik bij het moment dat we aankwamen op de trouwlocatie... toen ik ontdekte dat ik al 46 bladzijdes gevuld had  :huh: Dat gaat dus never nooit passen! Had niet door dat er maar zo weinig bladzijden mogelijk waren.
Weet nu niet zo goed wat ik moet doen aangezien we zo veel prachtige foto's hebben. Vind het zonde om er veel uit te laten of ze maar heel klein te plaatsen.. ben nog in dubio...

Utrechtsmeisje

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #57 Gepost op: 8 september 2011, 21:36:34 »
Jnine89, ik zou echt voor een boek van Blurb gaan, volgens mij gaan die wel tot 400 pagina's ofzo en dan is het nog steeds betaalbaar. Het is geen superhoge kwaliteit zoals bijv. bij CoutureBook en Asukabook, maar zeker goed. Gewoon alle duurste opties kiezen met papiersoorten enzo , dan heb je zeker weten goed resultaat. En dan op elke bladzij 1 foto of een foto door laten lopen over de twee pagina's.

Als je nog tips nodig hebt voor het maken geef maar een gil. Ik maak zelf ook regelmatig fotoboeken. Check deze link hiereven voor een layout van een professional van couturebook, als je een beetje handig bent met photoshop is dit echt supermakkelijk te maken. Ook met Blurb.

Ik heb zelf een trouwboek van asukabook, krijg er veel lovende reacties over. Het papier is heel mooi 'zacht'. En scherp. Die krengen zijn alleen wel duur..
« Laatst bewerkt op: 8 september 2011, 21:54:50 door Utrechtsmeisje »

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #58 Gepost op: 8 september 2011, 22:18:07 »
@utrechtsmeisje: Ik ben grafisch vormgever dus dat moet wel goed komen :wink: Zou hem graag in InDesign willen maken en ik weet dat dat kan bij Blurb. Alleen is Blurb mij op dit forum juist een paar keer afgeraden vanwege de kwaliteit  :huh:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #59 Gepost op: 8 september 2011, 22:37:51 »
@jnine, wellicht het overwegen waard om 2 boeken te maken? Het idee is toch om er doorheen te bladeren. Een boek met 400pagina's lijkt me niet bepaald blader of door kijkbaar. In het begin heel leuk om er uitgebreid door heen te gaan, maar later wil je ook gewoon wel eens kort even kijken.
« Laatst bewerkt op: 8 september 2011, 22:38:57 door Jof »

ChrisenMarieke

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #60 Gepost op: 9 september 2011, 15:26:09 »
Ja ik was dus ook bezig bij profotonet.... Qua foto's was ik bij het moment dat we aankwamen op de trouwlocatie... toen ik ontdekte dat ik al 46 bladzijdes gevuld had  :huh: Dat gaat dus never nooit passen! Had niet door dat er maar zo weinig bladzijden mogelijk waren.
Weet nu niet zo goed wat ik moet doen aangezien we zo veel prachtige foto's hebben. Vind het zonde om er veel uit te laten of ze maar heel klein te plaatsen.. ben nog in dubio...

Wij hebben 72 pagina's... je kunt wel pagina's toevoegen volgens mij!

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #61 Gepost op: 9 september 2011, 17:42:41 »
Volgende week mogen wij ons Profonet album ophalen :biggrin: Wij hebben ook meer pagina's dan het standaard, extra pagina's zijn met een klik op de knop ingevoegd, het album wordt er wel duurder van.

Wij hebben bewust een 'pronkalbum' gemaakt, mensen moeten niet tot in het oneindige door moeten bladeren, wij hebben ongeveer 30 pagina's. Dat is natuurlijk onze keuze, we maken er wellicht nog een ander klein album naast met meer foto's erin (we hebben in totaal 900 foto's, die zullen we nooit allemaal gebruiken behalve om lekker zelf te kijken op de pc)

Dus, komende week een review van mijn kant :wink:

anna23

  • Gast
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #62 Gepost op: 12 september 2011, 09:46:40 »
Wij hebben ook ons Profotonet album binnengekregen afgelopen vrijdag en ik vind hem echt super geworden! We hebben 60 pagina's (volgens mij de max) maar ook echt alleen maar de mooiste foto's ingedaan van onze twee feesten.

Verder hebben we een witte leren kaft gekozen en duurste papier en alles bij elkaar was nog geen 100 euro. (afmeting 20x20, dus kan overal mee :biggrin:) Dus vond het qua prijs wel meevallen!

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #63 Gepost op: 18 september 2011, 20:08:46 »
Ons Profotonet album is er ook!! Wij zijn er ontzettend blij mee, de foto's lopen mooi door over de pagina's. Op 2 foto's is de kleur wel minder (door over/onderbelichting), maar dat is alleen omdat wij weten hoe het origineel eruit ziet. Prachtig dikke pagina's en de matte opmaak doet er mooi aan. Wij hebbben er absoluut geen spijt van :)

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwalbum Laten Maken
« Reactie #64 Gepost op: 18 september 2011, 21:22:23 »
Profotonet ziet er goed uit!
Ik had ook blurb gezien, maar ik wil graag zo'n layflat album, en dat kan ik bij blurb nergens terug vinden?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards