collapse

Auteur Topic: Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!  (gelezen 16495 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marretje

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Gepost op: 16 april 2011, 11:56:41 »
Ja, hier zit ik dan achter mijn laptopje, nog helemaal overdonderd van onze trouwdag..

Het was echt in een woord SUPER !
Genoten van de eerste tot de allerlaatste seconde..
Ik zal jullie niet langer in spanning houden en jullie mijn verslag van de dag te laten lezen.
Hoop dat jij ook net zo geniet..


De nacht van donderdag op vrijdag had ik slecht geslapen, allerlei kleine detailtjes die je nog door je hoofd schieten en om 6.30 was ik het beu en ben het bed uit gestapt.
Langzaam aan kwamen de mannen ook tot leven en die hadden tot 7.30 de badkamer tot hun beschikking want na die tijd was de 1e verdieping een NO GO zone voor alles wat man was( uitgezonderd van de fotograaf,die na kloppen natuurlijk pas binnen mocht komen)
De visagiste en de kapster waren ruim op tijd, dus zoals het op zijn Brabants betaamd eerst een kop koffie met een broodje en al een hoop lol.
Intussen waren mijn zussen en ons pap er ook al en werd ik als eerste opgemaakt en daarna werden mijn woeste krullen door de kapster onderhanden genomen.
De visagiste was in tussentijd druk met mijn andere zusjes..
Het was een gezellig kippenhok zo met al die meiden onder elkaar.
De hele sfeer was relaxt en ongedwongen, en ook nog het fantastische weer wat we als extra kado er boven op kregen.


Om 10.15 waren we allemaal op ons allermooist en kwam het moment dat de badjas uitging en ik in mijn bruidsondergoed stond.
Als finishing touch dan eindelijk mijn prachtige bruidsjurk aan.
Wat is dat een machtig mooi gevoel, mijn zusjes die me mee hielpen en daar stond ik dan ....die aanblik in de spiegel..het hele plaatje klopte gewoon helemaal.
En toen was het wachten...pffft wat duren 10 minuten dan lang.


Paul en ik hadden besloten om geen aanbelscene te doen.
We hebben een vide en een draaitrap dus ik kreeg mijn eigen trapmomentje.
Na een seintje van mijn zus dat iedereen klaar stond, kreeg ik een enorme kriebel in mijn buik hahaha.
Even paar diepe zuchten en daar ging ik..
Ik liep over de vide en zag al onze lieve daggasten en mijn man met een geweldig mooi bruidsboeket..
En Paul, wow ik was flabbergasted, hij zag er super uit in zijn Hugo Boss.
Ook lief was ontroerd en hij vond me zo mooi, hij heeft het wel 100 x gezegd ofzo.
Dit moment was zo emotioneel. Daar stond ik, in vol ornaat een prinses te wezen..
Alle die ohhhhh,s en ahhhhhh,s.
We voelden ons zo gelukkig met al die lieve mensen om ons heen..[attachment=16450:trapscene.jpeg]

Na een klein half uurtje zijn we in ons kleine Fiatje 500 gestapt, richting ons werk.
We werken in het zelfde bedrijf en omdat daar ons 1e afspraakje was afgesproken vonden we het leuk om dit terug te laten komen in onze trouwreportage
[attachment=16451:trouwautootje.jpeg]
Ik werk als cateringmanager en zo liep Paul met een dienblad volgeladen langs mijn kassa en ik had en ellenlange bon in mijn handen( foto volgt)
Ook bij de koffie automaat en dat was wel lachen hoor.
De hele fotoreportage was een heerlijk relaxmoment.

Na de shoot op het werk zijn we op ons gemak met het autooke naar het gemeentehuis gereden, niet eens hard want ik was dan bang dat het op zou stijgen hahaha, het leek wel een vliegtuig als mijn schat gas gaf.
We zaten ruim in onze tijd dus we konden rustig aan doen,en al het bekijks met zo`n eitje, echt lachen hoor.
Iedereen zwaaide en riepen gefeliciteerd( toen waren we nog niet eens getrouwd)

Toen we aankwamen bij het gemeentehuis stonden onze daggasten ons al op te wachten.
En werden we ontvangen door de bode en de ambtenaar die ons zou trouwen.
Ons pap en ik werden in de raadskamer neergezet, Ons pap zou mij aan Paul geven..

Door de glas in loodruitjes heen konden we het allemaal een beetje volgen en hoorden we de eerste klanken "She" van Elvis Costello al.
Pa nam mijn arm en zo liepen we samen naar voren toe..dit was vooral voor ons beide een moeilijk moment.
Mijn moeder is anderhalf jaar geleden overleden en heeft helaas dit mooie feest niet mee mogen maken.
Eenmaal bij Paul aangekomen zei hij tegen hem:
Paul ik geef je de hand van mijn dochter .
Ik heb altijd goed voor haar gezorgd, en ik vertrouw erop dat je net zo goed voor haar zult zorgen als dat ik voor haar heb gedaan.

Dat was weer een heel mooi moment...
Ik weet zeker dat ons mam naar beneden heeft gekeken en dat ze kei trots is.

De ambtenaar heeft er een hele leuke ceremonie van gemaakt en we hebben echt weer veel gelachen zeg
Een grap op zijn tijd ertussen en vooral toen hij me Martine begon te noemen. Hilarisch!!

Uiteindelijk dan toch de vraag..Wat is hierop U antwoord..
Wat denkje...JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!
Getuigen die hun krabbel moesten zetten en de kids van Paul(11 en 13) die een kinderkrabbel mochten zetten.
En na een stevige handdruk van de BABS mochten we weer allemaal naar buiten, het zonnetje scheen en de gasten stonden in een haag bellen te blazen..Zo leuk en daar hebben we met de sneakpreview al hele leuke foto`s van gezien( deze volgen snel)
Hups, weer in ons Fiatje en op weg naar de kerk.. opeens allemaal herrie, hadden de CMs blikjes achter  het autootje gehangen en een Just Married bordje..
Dus toen reden we nog rustiger en veroorzaakten we een file in het dorp..[attachment=16452:gemeentehuis.jpeg]

De kerk...het moment waar we het meeste naar uit hebben gekeken..
In ons dorp staat een heel oud kerkje en hier wilden we graag ons huwelijk laten inzegenen.
Heel speciaal is ook dat we door de broer van Paul zijn getrouwd ( altijd handig een geestelijk in de familie)
Nadat iedereen op zijn stoeltje zat klonken de orgelklanken al..
Samen kwamen we binnen op de Weddingmarch van Felix Mendelsohn..
Rob verwelkomde ons en heeft een hele intieme dienst voorgedragen.
Ook heel speciaal waren die momentjes dat mijn schoonmoeder(82) een evangelie voorlas, de jongste van Paul een gitaarstukje speelde en de oudste het verhaal van Hazeltje, Ik hou van jou, tot aan de maan en weer helemaal terug.
Mijn zoon las een gedicht voor over de trouwkaars.
Tjee wat ben je dan trots op je kind en net zo trots op je kadokinderen.
De sopraan die ons kippenvel bezorgde.
Het Ave Maria.
Ook onze persoonlijke trouwbeloftes waren zo recht uit het hart en zo ons..

Ik zal proberen echt snel fotootjes er bij te zetten want die foto`s zeggen zoveel meer dan woorden.
Inmiddels staan die door het hele topicverslag heen..lees of kijk even de bladzijdes door..

Na de dienst zijn we in de kerktuin de glazen gaan vullen en hebben we de gasten allemaal een ballon gegeven,s`morgens hadden ze al een kaartje gekregen waar ze een lieve wens of zo op konden schrijven.
Ook hadden we twee paarse hartenballonnen en die stonden voor ons mam en Paul zijn pap, deze hebben we samen met de overgebleven ouders opgelaten.
Hierna lieten om beurten de andere gasten hun ballon op..
Daarna was de speech, champagne en de bruidstaart..
Het weer was echt top! We hebben heerlijk buiten gezeten en de familiefoto`s en kinderen die op het speelveld aan het voetballen waren, de sfeer was heel erg goed en vooral heel erg gezellig.

Na 2 uurtjes borrelen zijn we met de stoet richting ons feestlocatie gereden..
Bruidspaar nog even bij een ven gestopt om wat foto`s te schieten en toen op naar het buffet...
Tussen het buffet en de ijstaart nog ff een checkup van de makeup gehad en voor we er erg in hadden kwamen de eerste avonddgasten al binnen,de tijd vliegt echt zo hard.
Dj draaide onze muziek jaren 70 en 80 en de vloer stond al vol eer wij onze openingsdans hadden gedaan..
2100 uur hebben wij ons foxtrotje  gedaan en vanaf die tijd was het FEEST, FEEST, FEEST..
De dansvloer is niet meer leeg geweest.
We hebben genoten en het was zo als een warm bad om al die mensen te zien genieten en ook zelf zo veel van die avond mee te krijgen.
Maar helaas kwam er aan dit feest ook een eind...
1.30  was het Last Dance van Donna Summer, nog een keertje helemaal los en.........toen was het voorbij.

Eenmaal thuis konden we gewoon nog niet naar bed, zo vol met indrukken en nu nog...zo verwend met kadootjes, kaarten, heel veel enveloppen met inhoud, een paasboom met eieren die gevuld zijn met geld en een lege I Pad doos...(denk dat de inhoud nog komt..tenminste dat hoopt mijn man haha)heel veel VVVbonnen, weekendje weg naar een boomhut ;-D..
Weekendje Roompot met de kinderen..echt te veel om op te noemen.

En dan....zo blij dat je s`morgens bent om je jurk aan te doen, zo blij ben je als je hem weer uit mag doen  s`nachts.
En als dan ook je slaapkamer vol ligt met ballonnen en hartjes in je bed en dat je te moe bent om ze er uit te vegen , dan ben je moe en voldaan.

Vanmorgen half 9...de bel !!!
ONTBIJTSERVICE...Nou heerlijk gesmuld van de verse croissantjes en sapjes.
Onbekende gever, dankjewel we hebben er heerlijk van gesmuld.

Lieve meiden, ik hoop dat ik jullie een indruk heb kunnen geven van 1 van de allermooiste dagen in mijn leven en ik hoop bruidjes in spe..dat jullie net zo een grandioose topdag krijgen als ik gisteren met mijn allerliefste lief.
Ik heb door het hele topic heen foto`s van de dag geplaatst, dus lees het topic door.

Gertje , keilief dat je een felicitatie topic voor mijn Mede 15 aprilbruidje Yadah en mij hebt aangemaakt.
De 15e april is voor mij net als voor jou een hele speciale datum...

Heel veel liefs Marina...

PS...dit forum heeft me zoveel inspiratie gegeven...
Al die leuke ideeen en tips..ze zijn heel waardevol geweest.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2011, 21:26:47 door Marretje »

Maewyn

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2011, 12:06:13 »
Wow, dat klinkt echt helemaal geweldig!! Marina en Paul, van harte gefeliciteerd en ik hoop maar dat wij ook zo'n mooie dag mogen gaan beleven!!

Diamond

  • Junior
  • **
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Vrouw
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2011, 12:12:33 »
Héérlijk om te lezen, Marretje en man, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!!

marian1313

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2011, 12:12:47 »
Dat klinkt als een hele mooie dag, ben benieuwd naar de foto's!

15 juli

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2011, 12:17:07 »
Gefeliciteerd!
Het klinkt als een topdag, geniet er van!
gr 15 juli

SGV

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #5 Gepost op: 16 april 2011, 12:22:32 »
Klinkt als een mega lieve, romantische, knusse en gave bruiloft Marretje!!!!!!
Nog lekker nagenieten hoor! Ik hoop dat mijn dag over 7 nachtejs, net zo gaaf wordt!

Joyfullady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1146
  • Geslacht: Vrouw
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #6 Gepost op: 16 april 2011, 12:23:33 »
Wat een prachtige mooie dag is dat voor jullie geweest!! Een heerlijk verslag om te lezen!
Geniet lekker van de wittebroodsweken, enne ook hier nieuwsgierig geworden naar de foto's!


twijfeltje

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #7 Gepost op: 16 april 2011, 14:07:33 »
Gefeliciteerd Marina en Paul!  
Wat een mooi verslag.
Wauw!

Zeker het weggeef moment en het jawoord omschrijf je ook prachtig en dan de kerkceremonie!
Leuk dat iedereen die jullie dierbaar zijn ook een rol hebben gekregen in het geheel.
Ook grappig die blikjes achter de auto :laugh:
Ballonnen oplaten ook een mooi idee.

Fijn dat het zo'n prachtige dag is geweest, lekker nagenieten nu!
« Laatst bewerkt op: 16 april 2011, 14:07:54 door twijfeltje »

Nanna

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #8 Gepost op: 16 april 2011, 14:15:01 »
Wat een prachtig verslag, krijg er kippenvel van. Gefeliciteerd!!! geniet er nog lekker van na.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #9 Gepost op: 16 april 2011, 16:01:58 »
Gefeliciteerd! :) Heerlijk verslag, ben benieuwd naar de foto's!

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #10 Gepost op: 16 april 2011, 16:04:14 »
Kippenvel! Gefeliciteerd!

Angie89

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #11 Gepost op: 16 april 2011, 16:16:54 »
Klinkt als een hele mooie dag!!! Gefeliciteerd :biggrin:

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #12 Gepost op: 16 april 2011, 16:36:08 »
Gefeliciteeerd! Leuk, zo'n uitgebreid verslag :)

Dwencke

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #13 Gepost op: 16 april 2011, 17:22:09 »
Gefeliciteerd! En wat een geweldig verslag....als ik dit soort van verslagen lees kan ik niet wachten tot de dag dat ik zelf "ja" mag zeggen.

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #14 Gepost op: 16 april 2011, 17:44:09 »
Gefeliciteerd! Wat een heerlijk verslag om te lezen, wacht met spanning op de foto's.

pinkbride

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #15 Gepost op: 16 april 2011, 17:50:30 »
nog gefeliciteerd als ik dit zo leest kan ik niet wachten tot ik ook mag
geniet lekker van je wittebroodsweken

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #16 Gepost op: 16 april 2011, 20:19:29 »
Gefeliciteerd! Het klinkt als een super dag!

trouwenaug2011

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #17 Gepost op: 16 april 2011, 20:29:19 »
Gefeliciteerd! leuk om je verhaal te lezen...krijg zelf ook zo'n zin de bruiloft. Ook hoop dat jullie nog heerlijk lang nagenieten.

Faith

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #18 Gepost op: 16 april 2011, 21:32:45 »
Ik genoot er zeker van om het te lezen! :biggrin:

Van harte gefeliciteerd met je huwelijk, wat een droomdag!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #19 Gepost op: 17 april 2011, 11:04:20 »
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en super dat jullie zo genoten hebben van die prachtige en speciale dag!

Yadah

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2312
  • Geslacht: Vrouw
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #20 Gepost op: 17 april 2011, 11:42:44 »
Marina en Paul van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!! wat heerlijk om jou verslag te lezen, wat een dag! en wat een mooi weer hadden we he? volgens mij hebben jullie net to'n topdag gehad als wij! geniet van jullie huwelijksreis en ben heel benieuwd naar de foto's!

anna23

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #21 Gepost op: 17 april 2011, 13:41:46 »
Gefeliciteerd!, ben ook zeer benieuwd naar de fotos!,

Gertje

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #22 Gepost op: 17 april 2011, 13:58:12 »
Wat een heerlijk geschreven verslag!!! En graag gedaan uiteraard  :biggrin: . Ik heb de hele dag aan jullie gedacht. Geniet lekker van de honeymoon En ik kijk uit naar de foto's!!!!
Liefs, Gerty

Marretje

  • Gast
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #23 Gepost op: 17 april 2011, 21:00:35 »
Dank jullie wel voor de lieve reacties, ik heb er  inmiddels enkele foto`s bij gezet.
Ik zal proberen er nog meer bij te plaatsen..

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Een Geweldige Dag Om Nooit Meer Te Vergeten!
« Reactie #24 Gepost op: 17 april 2011, 21:14:16 »
Jullie zien er prachtig uit! Heb je toevallig ook een foto van de taart? Ben wel benieuwd naar de creatie van Noëmí.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards