collapse

Auteur Topic: December 2011  (gelezen 55381 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dwencke

  • Gast
December 2011
« Reactie #25 Gepost op: 12 mei 2011, 21:58:58 »
Zooo even bijkomen hier hoor. Net 2 dagen (inclusief avond en overnachting) voor m'n werk op pad geweest. Was weer super leuk, maar ook wel heel intensief. Nu eindelijk tijd om het forum weer eens bij te lezen.

@ Twijfeltje: Leuk dat je lekker gaat kamperen en gelukkig valt het mee met de regen, hoewel het 's nachts nog wel koud kan zijn. Ik hoop dat je een dikke slaapzak hebt  :blink:

Mooie tussenweg die jullie hebben gekozen voor Cuba. Zo heb je veel meer vrijheid dan wanneer je met zo'n georganiseerde tour mee gaat. Kun je ook nog eens een keer een dagje ergens langer blijven als het je er bevalt (zal vast wel te regelen zijn met de hotels ter plekke). Succes met het Spaans oefenen :wink:

@Nemo: BBQ binnen heb ik ooit ook eens gedaan met mijn lief zijn familie. Was heel erg leuk en gezellig. Voordeel is dat iedereen BBQ-en wel leuk vindt en er altijd wel iets tussen zit dat ze lusten. Ook leuk voor de kleintjes.

Fijn dat jullie een goeie fotograaf hebben gevonden. Als de prijs heel hoog is zou ik ook eens bij iemand anders gaan kijken die goedkoper is...gewoon om het verschil te zien. Dan weet je ook gelijk of het het geld waard is. En tja je trouwt in principe maar 1 keer en aangezien de dag in een rush voorbij gaat, zijn mooie foto's wel fijn. Kun je tenminste af en toe nog een beetje nagenieten.

Wij wilden eerst geen fotograaf doen, maar inmiddels krijgt alles steeds meer vorm en denk ik dat we toch wel iemand willen die de dag voor ons vastlegt (al was het maar de super aankleding van de locatie) Nu nog even kijken hoe dat gaat passen in ons budget. :wink:

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #26 Gepost op: 13 mei 2011, 17:04:40 »
Fotograaf is bij ons zojuist ook bevestigd, joehoe:D
Niet duur, dus dat is ook fijn.
Verder dus even weinig geregeld voor het trouwen.

Kamperen was erg gezellig.
Eerste nacht onweersbui gehad  :dry: daarna weer zonnetje.
Alleen vannacht beetje koud gehad, maar met joggingbroek en vest aan ging het prima.
Nu spulletjes uitpakken...

BBQ idee lijkt me erg leuk, aan de ene kant wel een beetje apart natuurlijk, maar wel erg gezellig, misschien juist in de winter.
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2011, 17:05:17 door twijfeltje »

Dwencke

  • Gast
December 2011
« Reactie #27 Gepost op: 16 mei 2011, 11:32:09 »
Fijn dat jullie de fotograaf al geregeld hebben. Maakt hij/zij ook een trouwalbum of maak je dat zelf?
Wij gaan ons trouwalbum zelf maken (als alles meezit). Ik heb op marktplaats een antiek fotoalbum gekocht, daar wip ik de foto's uit en dan wil ik die van ons er voor terug stoppen. Het is gewoon een klein album en ik hou wel van een beetje romantische stijl. Hopelijk gaat dat lukken zonder de passepartouts te beschadigen, maar ik heb gelukkig nog even tijd om dat uit te proberen. Nu nog een fotograaf vinden die bij ons past :wink: Denk dat ik daar nu toch maar eens werk van moet maken.

De locatie/cateraar valt gelukkig toch mee. Ik had ze gebeld om even de grote lijnen door te spreken (voordat ik m'n reactie op de mail zou zetten). Gelijk even aangegeven dat we met heel veel dingen in de offerte erg blij zijn, maar dat die 90% vooruitbetaling toch wel een beetje bizar was. Gelukkig snapte ze dat en is het aangepast naar 50% 30 kalender dagen voor de bruiloft. Nou daar kan ik prima mee leven. Verder al onze aanpassingen op de mail gezet en ik kreeg vrijdag een mailtje met dat alles overgenomen kon worden.
Nu moeten we nog maar een paar knopen doorhakken wat betreft de locatie: 1. aankleding (best prijzig) 2. entertainment. Maar gelukkig mogen we daar wat langer over nadenken.

En ik moet denk ik nodig eens beginnen aan m'n jurk. Ik heb me voorgenomen om alle andere crea klusjes voor 1 juni aanstaande af te ronden, zodat ik daarna nog maar 1 project overhou. Ben benieuwd of ik me aan m'n eigen deadline kan houden  :unsure:

nemo

  • Gast
December 2011
« Reactie #28 Gepost op: 16 mei 2011, 21:54:47 »
Hoi,
Dwencke;Fijn dat jullie er met de cateraar uit zijn gekomen. Wat een origineel idee met dat foto-album! Klinkt echt heel gaaf.
Wij hebben de fotograaf ook vastgelegd. Ik ga het album zelf maken, digitaal.
We laten de fotograaf komen voor de reportage en de ceremonie + toost en taart. Voor de avond regelen we iemand anders, we kennen iemand die fotografeert als hobby, en die willen we vragen.

Tijfeltje; fijn dat het kamperen leuk was. Waar ben je geweest? Het lijkt me idd best frisjes ja, gelukkig dat je er niet zoveel last van had.

Wij zijn onverwachts een weekendje weg geweest, was erg gezellig. Op het moment hoeven we even niet zoveel te regelen voor de bruiloft. Binnenkort willen we een afspraak maken bij voor de ringen. Daarnaast moeten we nu knopen doorhakken wat betreft de precieze dagindeling. O ja, en ik wil op zoek naar een kapper.
Verder wacht ik op een telefoontje van de bruidswinkel dat het bolerojasje binnen is. Dan mag ik mijn jurk weer even aan :biggrin:
Fijne avond nog!

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #29 Gepost op: 16 mei 2011, 22:02:45 »
Nemo, leuk dat je je jurk weer aankunt, kun je meteen zien hoe de combi met het jasje is, of weet je dat al?
Ik ga binnenkort bestellen.  
Als ik jou was zou ik niet al te lang wachten daarmee Dewncke, want je zit soms ook met levertijd en tijd om je jurk op maat te maken.
Ring, make-up en kapper moeten hier ook nog geregeld worden.

Ben inderdaad blij met de fotograaf, album maak ik denk ik zelf ja.
Heb mijn vriend een 101 redenen boekje gegeven, ook zelf in elkaar geknutseld, vind het veel te leuk om het zelf te doen en veel te duur om professioneel te laten doen.
Of ik ze dan laat afdrukken en zelf ga knippen en plakken of digitaal ben ik nog niet uit (AS maakt dat niet echt uit, dus ik kan mezelf uitleven :wink:

Dwencke, fijn  dat de locatie meewerkt qua aanpassingen en aanbetaling.
Kun je zelf niet iets regelen qua versiering?

Leuk dat je ineens een weekeindje weg bent gegaan Nemo!
Waar ben je heen gegaan?
Wij waren kamperen in de Eifel, Duitsland: dorpje Waxweiler, niets te beleven, maar dat maakte niet uit, samen voldoende lol gehad :tongue:
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2012, 15:59:10 door twijfeltje »

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #30 Gepost op: 18 mei 2011, 06:37:33 »
Hier ook een winterbruidje!
Wij trouwen 16 december.
Een jurk heb ik al uitgekozen, nu is het wachten tot ie er is, een locatie voor het feest hebben we ook en een fotograaf.
Ik ben alleen op zoek naar leuke binnenlocatie's om foto's te maken, want ik ga er maar vanuit dat het slecht weer is, al hoop ik natuurlijk op een pak sneeuw! Verder moet er nog een hoop geregeld worden zoals een auto, make up en haar en een pak voor m'n vriend.
En dan schoenen.. tjaa dat vind ik nog moeilijker dan een jurk uitkiezen  :laugh: ik denk dat ik voor enkellaarsjes ga, heb al leuke gezien en hoop dat ik er wat leuks mee kan doen qua kleur.

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #31 Gepost op: 18 mei 2011, 07:52:13 »
Hee Cendy, leuk om te zien dat er nog iemand in december trouwt.
Welkom bij de club :wink:

Schoenen vind ik ook lastig.
Ik wil graag open schoenen of peeptoes, maar ben bang dat dat niet zo slim is :tongue:
Nu dus op zoek naar iets warmers dat ik ook leuk vind...
Heb tot nu toe geen laarsjes gezien naar mijn smaak en die bij de jurk passen.
Heb jij een plaatje van die van jou?

Dwencke

  • Gast
December 2011
« Reactie #32 Gepost op: 18 mei 2011, 10:19:35 »
@Nemo Leuk zo'n onverwachts weekendje weg en het weer werkte gelukkig ook redelijk mee.
Gaaf een bolero jasje...plaats je foto's??

@Twijfeltje Ik heb geen haast met m'n jurk. Ik heb nog (ehhh even ticker spieken) 6 maanden, 3 weken en 2 dagen om m'n jurk af te krijgen. Oke ik moet natuurlijk wel eerst het proefmodel afhebben, om er dan achter te komen, dat dat voor geen meter staat (op dit moment m'n grootste vrees). Daarna stof kopen en dan kan ik op m'n gemakje beginnen aan het echte model. Gelukkig gaan we deze zomer niet op vakantie, dus ik hoop in onze vakantie er ook een paar dagen aan te kunnen werken. Zodat na de zomer de jurk in hoofdlijnen af is en alleen nog afgewerkt moet worden.

@Cendy Leuk dat jullie ook in december trouwen en fijn dat jullie al zo veel geregeld hebben. Wat heb je voor jurk dat je gekleurde schoenen zoekt? Wat voor soort van binnenlocatie zoek je voor foto's? Wij hopen ook dat we alle foto's buiten kunnen maken in een dik pak sneeuw. Of eigenlijk alles is best als het maar niet regent :wink:

Hier is de afgelopen dagen niet zoveel gebeurd. Er staan wel een paar dingen op m'n lijstje voor deze week, zoals gemeente bellem (die geven aan dat je een voorkeur voor een Babs minimaal 2 maanden van te voren moet uitspreken, maar ik kan nergens een overzichtslijstje van Babs-en vinden), m'n rijbewijs verlengen (kan het op een slechter moment, over een half jaar verandert m'n naam en mag ik nog een keer 50 euro betalen :wink: en eindelijk de laatste genodigden persoonlijk vragen.

Oja en goed nieuws. Ik was gister bij een vriendinnetje en toen hadden we het over m'n haar, dus ik had een paar plaatjes laten zien van wat me allemaal leuk lijkt, blijkt ze vroeger het haar van d'r zusje altijd in ingewikkelde patronen te hebben gevlochten, dus ze wou mijn haar ook wel proberen te doen. Dat gaan we binnenkort proberen. Ik zal wel foto's posten van het resultaat.

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #33 Gepost op: 18 mei 2011, 14:14:55 »
@ twijfeltje, deze laarsjes vind ik helemaal geweldig, alleen die prijs  :blink:
http://www.debruidswinkel.nl/images/ryderp_517.jpg

deze vind ik ook wel leuk,en ze zijn maar 69 euro en ipv een witte veter kan ik dan de kleur nemen die in m'n jurk voorkomt
http://images4.brandos.nl/nl/2/29624/29624-g.jpg

@ Dwencke, m'n jurk hou ik nog ff geheim, ben veels te bang dat er iemand meeleest hier  :wink: kan wel verklappen dat er een tintje rood inzit, lekker kerstig  :biggrin:
En tja wat voor locatie ik zoek voor foto's ben ik nog niet helemaal over uit, lastig hoor, als er iemand nog leuke (binnen) locatie's kent in Delft hoor ik het graag.

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #34 Gepost op: 18 mei 2011, 15:49:56 »
Dwencke, ik had niet begrepen dat je jurk zelf ging maken  :blink: wat knap als je dat kunt!
(Ik kom dan ook niet veel verder als vestjes innemen en knopen aannaaien...)
Inderdaad jammer van je rijbewijs...
Kun je niet naar de gemeente bellen waar je een lijstje van BABS kunt vinden?
Zo heb ik het ook gedaan, kon het zelf ook niet vinden.
En zeker fijn als je vriendin je haar kan doen!

Candy, de prijs staat er niet bij als ik je linkje open.
Die andere kun je inderdaad leuk met gekleurde veters combineren.
Weet verder niets in Delft, sorry.
Wij willen foto's gaan maken op onze middelbare school, omdat we elkaar daar hebben leren kennen.
Hebben jullie misschien een gezamelijke locatie?
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2012, 16:00:47 door twijfeltje »

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
December 2011
« Reactie #35 Gepost op: 18 mei 2011, 15:55:23 »
Wij zijn ook in December getrouwd ( 2009) en ik krijg weer helemaal de kriebels als ik hier lees :wink: Trouwen in December is gewoon echt supergaaf en hoop echt dat jullie net zo'n mooie, zonnige en spierwitte dag hebben als wij!
Veel plezier met alle voorbereidingen!

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #36 Gepost op: 18 mei 2011, 15:59:48 »
Wat ziet dat er gaaf uit.

*Zit hier al een half jaar te duimen voor sneeuw :wink: *

nemo

  • Gast
December 2011
« Reactie #37 Gepost op: 18 mei 2011, 19:36:22 »
Woh lalalala, wat supergaaf! oooooohhhhhwwwwww daar hoop ik ook zo op! Krijg alleen de kriebels als ik aan mijn satijnen schoentjes denk. Ik zit er echt een beetje over in. Laarsjes passen echt niet bij mijn jurk. Misschien moet ik toch maar op zoek gaan naar een paar simpele leren schoenen met een evenhoge hak als de satijnen. Ofzoiets.

Cendy; wij trouwen ook op de 16e! En ik heb ook rood in mijn jurk :biggrin:

Dwencke; wat gaaf dat jij je jurk zelf gaat maken! Wat een enorme uitdaging lijkt me dat! Ik vind het ook heel erg knap dat je dat kunt. Wat leuk dat je vriendin je haar wilt doen!
Ik heb mijn jurk al wel met het jasje gepast maar dan met hele korte mouwen en de definitieve heeft 3/4 mouwen. Geeft denk ik toch weer een heel ander plaatje en ik ben superbenieuwd. Ik ben alleen bang dat ik mijn jurk niet meer pas want ik ben sindsdien 5 kilo aangekomen :ohmy: Ik probeer nu die kilo's er maar weer af te krijgen.

Eerlijk gezegd ben ik niet heel erg bezig met een binnenlocatie voor de foto's.  December schijnt een maand te zijn met weinig neerslag. Natuurlijk moeten we een plan B bedenken maar dat komt terzijnertijd wel.

Ik ga even bij mijn dochter kijken, die heeft niet zo'n zin om te slapen.

Samantha22

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Vrouw
December 2011
« Reactie #38 Gepost op: 18 mei 2011, 20:42:49 »
Same here als lalalala....hier zijn we afgelopen winter getrouwd....op 20 december...met meer dan 30 cm sneeuw en -6 graden....Maar vind het echt geweldig!! Het was KOUD maar ook echt geweldig!

Wat betreft de schoenen...ik had gewoon ballerina's aan tijdens de ceremonie....en met foto's maken mooi even mijn winter laarzen aangedaan....en dat werkt prima, niemand die het ziet...tot je je rok optrekt...... :wink:



Dwencke

  • Gast
December 2011
« Reactie #39 Gepost op: 18 mei 2011, 21:12:11 »
@Lalalala en Samantha22: wow............ zo gaaf dat jullie allebei sneeuw hebben gehad op jullie bruiloft. Hele mooie foto's zo in de sneeuw. En een goed plan stevige laarzen onder je jurk, staat ook heel stoer!

Het gaat vast goedkomen met je jurk Nemo, die paar kilo vangt die jurk wel op en anders doe je je corselet een standje strakker  :biggrin:
Heb je al wat gehoord? Is het jasje al binnen?

Leuke laarzen Cendy, die tweede had ik ook al op mijn lijstje staan. Die eerste ken ik nog niet, maar zijn zeker ook mooi. Wat is duur?? :wink:
Pfoeh Delft, prachtige stad, maar om heel eerlijk te zijn ken ik alleen het prachtige stadhuis op de markt met de kerk ertegenover. Je zou nog kunnen overwegen om foto's te maken in de Porseleinen fles (als je van delfts-blauw in overdaad houdt), maar verder ken ik eigenlijk alleen prachtige buitenlocaties in Delft. Mijn vriendje en ik hebben een tijdje op de BvdP gewoond, studententerrein zeg maar, dus ik ken de stad verder niet zo goed.

Kreeg de vraag van m'n zusje om een lijstje aan te leveren met emailadressen voor m'n vrijgezellenfeest. Gelukkig is het nog een eind weg, maar haar ervaring is dat het niet makkelijk is een datum te plannen :wink: Nou zit ik te dubben of ik mijn moeder en m'n schoonmoeder er ook bij zal vragen. Op zich heb ik maar een kleine vriendenkring, en bij mijn zusje is onze moeder en haar schoonmoeder ook mee geweest. Op zich was dat heel gezellig, maar het geeft ook weer een hele andere sfeer. Wat zouden jullie doen?

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #40 Gepost op: 18 mei 2011, 21:19:09 »
Saamantha, die tweede foto is gaaf!
Had ik nog niet gezien.
Verder heb ik naar alle winterbruidjes van afgelopen jaar genoeg keren zitten kijken :wink:

Wat betreft vrijgezellenfeest lastig.
Kan heel gezellig zijn, maar ligt ook maar net aan wat voor vriendinnen je hebt, of ze elkaar allemaal kennen en je (schoon) moeder en wat je gaat doen, maar dat weet je natuurlijk niet.
Ook kan het zo zijn dat ze er overdag wel bij zijn, maar dat je daarna nog gaat stappen zonder moeders, maar alleen vriendinnen (en zus)

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #41 Gepost op: 18 mei 2011, 23:56:12 »
@ twijfeltje en Dwencke, de prijs van de laarsjes in de 1e link is 430 euro  :blink:
Ik hoop nog op een meevaller in de staatsloterij ofzo, dan haal ik ze direct  :biggrin:

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #42 Gepost op: 19 mei 2011, 09:00:27 »
:blink:

Dwencke

  • Gast
December 2011
« Reactie #43 Gepost op: 19 mei 2011, 09:56:08 »
*slik* dat is een hoop geld voor een paar laarsjes. Als ik me niet vergis kosten die 2e "maar" 190 euro en dat vond ik al veel geld.

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #44 Gepost op: 19 mei 2011, 11:21:27 »
Nee die andere zijn maar 69 euro  :biggrin:

Dwencke

  • Gast
December 2011
« Reactie #45 Gepost op: 19 mei 2011, 12:04:44 »
Ohhhh dan zijn ze nog goedkoper dan dat ik ze ergens had gezien........ waar heb jij ze voor dat bedrag gevonden? (met dat bedrag kan ik me er geen buil aan vallen :wink:

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #46 Gepost op: 19 mei 2011, 13:44:11 »
Ohhhh dan zijn ze nog goedkoper dan dat ik ze ergens had gezien........ waar heb jij ze voor dat bedrag gevonden? (met dat bedrag kan ik me er geen buil aan vallen :wink:

http://www.brandos.nl/bruidsschoenen/c173/pagesize/99  :wink:

nemo

  • Gast
December 2011
« Reactie #47 Gepost op: 20 mei 2011, 14:02:32 »
Hoi!
430 euro voor een paar laarzen  :blink: Dat is wel heeeeeeeel veel geld!
Ik moet ook al een lijstje opstellen voor mijn vrijgezellenfeest. Ik vraag mijn moeder en schoonmoeder niet mee. Bij ons is dat ook niet zo gebruikelijk, geen van mijn getrouwde vriendinnen heeft haar (schoon)moeder mee gevraagd.
Verder niet echt veel bijzonders hier.

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #48 Gepost op: 22 mei 2011, 21:26:04 »
Afgelopen week oude middelbare school gebeld.
Oud leraar aan de telefoon gekregen, was meteen entousiast over het maken van foto's daar.
Vandaag nog even een mail gestuurd zoals afgesproken.
Wordt vast gezellig, fotografe en een van de CM's hebben daar ook op school gezeten.
Heb er zin in.

Vandaag gezellig een dagje samen naar Antwerpen.
Museum, hapje eten en filmpje :biggrin:

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #49 Gepost op: 22 mei 2011, 21:37:25 »
Dat is een leuk idee Twijfeltje!
Helaas hebben ze van de basisschool waar ik heb gezeten apartamenten gemaakt, heel jammer want dat was een mooi oud gebouw.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards