collapse

Auteur Topic: December 2011  (gelezen 55384 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #50 Gepost op: 23 mei 2011, 07:04:49 »
Kennen jullie elkaar al sinds de basisschool?
Das lang!

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #51 Gepost op: 23 mei 2011, 11:21:55 »
Nee hoor, maar de basisschool waar ik op heb gezeten was zo'n mooi oud schoolgebouw van de jaren 20, dus dat was wel een mooie locatie geweest om binnenfoto's te maken eventueel.
Wij leerden elkaar kennen toen ik 16 was en zijn nu 19 jaar bij elkaar.

nemo

  • Gast
December 2011
« Reactie #52 Gepost op: 23 mei 2011, 16:40:27 »
Zo hee! Al 19 jaar bij elkaar? :blink: Bij ons staat de teller op 9 jaar, bijna 10 jaar als we gaan trouwen.

Leuke locatie voor de foto's twijfeltje. Hebben jullie ook een buitenlocatie?

Deze week ga ik de bruidswinkel maar even bellen; even vragen of mijn jasje al binnen is. In principe had hij een maand geleden al binnen kunnen zijn, dus ik vind mezelf nu niet te ongeduldig als ik bel  :biggrin: Ik heb er veel zin in om mijn jurk weer even aan te mogen;het is al zo lang geleden dat ik amper meer weet hoe ie er uit ziet. Gelukkig heb ik foto's :)

Ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor trouwkaarten en teksten; wat een diversiteit heb je daarin! Wel leuk hoor, om een beetje rond te neuzen op internet; er is echt zooooooveel wat met trouwen te maken heeft!

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #53 Gepost op: 23 mei 2011, 18:41:27 »
Buitenlocatie: het bos bij ons om de hoek, maar alleen als het niet modderig is natuurlijk...
Verder niet echt, behalve buiten bij school, voor het kerkje waar we trouwen, buiten bij de feestlocatie enzo.

Na een maand zou ik zeker bellen waar mijn jasje blijft!

19 jaar bij elkaar is inderdaad toch wel lang!
Ik vind 11 jaar en 11 maanden al een flinke tijd (dan trouwen wij)  
Was ook 16 toen we verkering kregen.
Nemo ook al een aantal jaar trouwens.
En Dwencke?

Wat betreft de kaart zijn we er laatst ineens uit gekomen.
We wilden een soort flyer doen en hebben een aantal plaatjes van Keith Haring gevonden die we leuk vinden en waar we iets mee willen maken. Schoonzusje heeft een grafisch bedrijfje, dus hopelijk komt dat wel goed :wink:

Bij ons willen dingen echter wel eens veranderen :wink:, dus dit is de voorlopige optie...
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2011, 06:14:04 door twijfeltje »

Dwencke

  • Gast
December 2011
« Reactie #54 Gepost op: 24 mei 2011, 10:03:47 »
Wow zo te lezen zijn jullie allemaal al flink lang bij elkaar voordat er getrouwd wordt, en ik maar denken dat wij "laat" zijn met trouwen ;-) Ik ben gevraagd op de dag dat we 10 jaar samen waren en we trouwen op de dag dat we 11 jaar samen zijn (dat maakt het tellen wel zo makkelijk). Ik was net 24 toen we wat kregen en hij 26. In de afgelopen jaren hebben we iedereen om ons heen zien trouwen (inclusief mijn "kleine" broertje en zusje, laat ze het niet lezen  :laugh: ) dus nu werd het wel eens tijd voor "ons" feestje.

Kaart hebben wij eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht....maar gelukkig hebben we nog even de tijd.

Leuk idee voor een kaart Twijfeltje. Het swingt in elk geval goed en ik vind die met het hartje super. Het wordt dan in elk geval een trouwkaart die ik nog niet eerder heb gezien.

Hier verder nog niet zo veel nieuws. Ik heb de notaris gemaild, hopelijk komt die snel met een prijsopgave. We hebben destijds bij hem ook onze samenlevingsovereenkomst met testamenten afgesloten, dus we hebben een lichte voorkeur om onze huwelijkse voorwaarden ook bij hem te regelen, maar dan wil ik wel graag weten wat het gaat kosten. En ik ben begonnen met een lijstje te maken van wat ik nog allemaal moet doen (was het overzicht een beetje kwijt) vooral ook omdat ik steeds het gevoel heb dat we nog zeeën van tijd hebben...maar dat natuurlijk niet helemaal waar is :tongue: .

En nu maar eens aan het werk...voordat ze zich hier gaan afvragen waarom ze wel getik op het toetsenbord horen, maar niets zien verschijnen.

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #55 Gepost op: 24 mei 2011, 14:07:21 »
Ja ik was altijd degene die het onzin vond om te trouwen, dus het is verder nooit echt ter sprake gekomen.
Nu moest er nodig het 1 en ander weer vast gezet worden op papier en toen kreeg m'n vriend het idee om dan maar te trouwen.
Totaal onverwachts en niemand die het ooit had kunnen bedenken! tuurlijk zei ik huilend ja  :laugh:
En ik riep wel gelijk we houden het klein, naar het stadhuis en een etentje met naaste familie, maar na een paar uur had ik zoiets van.. ja daaaag nu wordt het een groot feest ook, met alles erop en eraan.. en dat had hij nooit zien aankomen dat ik dat zou willen  :rofl:

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #56 Gepost op: 24 mei 2011, 23:23:17 »
Wow zo te lezen zijn jullie allemaal al flink lang bij elkaar voordat er getrouwd wordt, en ik maar denken dat wij "laat" zijn met trouwen ;-) Ik ben gevraagd op de dag dat we 10 jaar samen waren en we trouwen op de dag dat we 11 jaar samen zijn (dat maakt het tellen wel zo makkelijk). Ik was net 24 toen we wat kregen en hij 26. In de afgelopen jaren hebben we iedereen om ons heen zien trouwen (inclusief mijn "kleine" broertje en zusje, laat ze het niet lezen  :laugh: ) dus nu werd het wel eens tijd voor "ons" feestje.

Kaart hebben wij eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht....maar gelukkig hebben we nog even de tijd.

Leuk idee voor een kaart Twijfeltje. Het swingt in elk geval goed en ik vind die met het hartje super. Het wordt dan in elk geval een trouwkaart die ik nog niet eerder heb gezien.

Hier verder nog niet zo veel nieuws. Ik heb de notaris gemaild, hopelijk komt die snel met een prijsopgave. We hebben destijds bij hem ook onze samenlevingsovereenkomst met testamenten afgesloten, dus we hebben een lichte voorkeur om onze huwelijkse voorwaarden ook bij hem te regelen, maar dan wil ik wel graag weten wat het gaat kosten. En ik ben begonnen met een lijstje te maken van wat ik nog allemaal moet doen (was het overzicht een beetje kwijt) vooral ook omdat ik steeds het gevoel heb dat we nog zeeën van tijd hebben...maar dat natuurlijk niet helemaal waar is :tongue: .

En nu maar eens aan het werk...voordat ze zich hier gaan afvragen waarom ze wel getik op het toetsenbord horen, maar niets zien verschijnen.

De tijd tikt inderdaad stiekem gewoon door, voor je het weet is het december!
Mooie datum hebben jullie.
Lijstje heb ik nog niet, maar zal ik tijdens de zomer eens maken.
Misschien een keer weer samen met de CM's afspreken, zodat we niets vergeten.

Candy, leuk dat je er toch een groot feest van maakt.
Als jullie daar zin in hebben, lekker doen.

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #57 Gepost op: 31 mei 2011, 22:34:09 »
Ik heb net m'n trouwschoenen besteld  :applaus:

Dwencke

  • Gast
December 2011
« Reactie #58 Gepost op: 1 juni 2011, 10:19:29 »
Leuk! Wat voor schoenen zijn het geworden??

Twijfeltje heb je je jurk al gekocht?

Nemo, was je je jasje al binnen? Ik hoop van wel, want dat betekent dat je je jurk weer een keertje aangehad hebt en dat moet vast leuk geweest zijn.

Hier niet zo veel nieuws, doordat het een beetje druk op het werk geweest is. Wel heb ik het allerliefste "nichtje" van de hele wereld; ik ga voor haar een jurkje naaien voor de bruiloft, belde ze vorige week met de vraag of ze het jurkje dan na de bruiloft ook mag houden. Echt super lief.

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #59 Gepost op: 1 juni 2011, 15:03:53 »

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #60 Gepost op: 1 juni 2011, 16:46:25 »
Leuk met die veters!

Ik heb nog geen jurk gekocht, mams is op vakantie en die gaat mee.
Wil wel snel een afspraak maken.
Nu ik eindelijk een keuze heb gemaakt wil ik hem eigenlijk wel gewoon graag hebben!
Zul je zien dat het anders niet meer te bestellen is ofzo, moet er niet aan denken...

Verder hier ook even rustig.

Leuk dat je een jurk voor je nichtje maakt Dwencke!
Matcht hij met je eigen jurk?
Succes in ieder geval.

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #61 Gepost op: 2 juni 2011, 00:25:59 »
Leuk met die veters!

Ja he, allleen komen er een andere kleur veters in  :tongue:

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #62 Gepost op: 14 juni 2011, 20:57:16 »
Het heeft even geduurd, maar morgen ga ik dan (eindelijk) met m'n moeder naar Antwerpen om mijn jurk te bestellen.
Heb er zin in!

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #63 Gepost op: 14 juni 2011, 22:20:39 »
Het heeft even geduurd, maar morgen ga ik dan (eindelijk) met m'n moeder naar Antwerpen om mijn jurk te bestellen.
Heb er zin in!
Leuk! veel plezier morgen.

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
December 2011
« Reactie #64 Gepost op: 19 juni 2011, 11:34:39 »
trouwen in december is superleuk!! :)....

« Laatst bewerkt op: 6 februari 2015, 22:33:28 door m. »

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #65 Gepost op: 19 juni 2011, 17:35:57 »
Nog een vraag aan iedereen die al in december is getrouwd:
Is het koud met foto's maken, hadden jullie een deken achter de schermen om om te slaan?
Ik heb geen jasje of bolero bij mijn jurk, ga tegen die tijd misschien bij de feestkleding op zoek naar iets, maar anders dus 'bloot' van boven.
Volgens mij is het prima om even buiten te staan (hopelijk!), maar aan de andere kant wil ik niet ziek worden en dat onze huwelijksreis in het water valt...
Tips voor het maken van foto's buiten?

Loesje, blijft prachtig die foto's!
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2011, 17:36:11 door twijfeltje »

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
December 2011
« Reactie #66 Gepost op: 19 juni 2011, 19:59:32 »
een bolero zou ik zeker aanraden, ik heb wel foto's zonder bolero, maar die foto's zijn eigenlijk veel minder mooi, omdat het er gewoon koud uitziet! binnen had ik wel mijn bolero uit en dat kon prima!

je zit die dag zo vol adrenaline dat je de kou eigenlijk helemaal niet voelt! alleen tijdens het foto's maken zou ik wel warme schoenen ofzo aandoen, zie je vaak toch niet onder een grote jurk, stel dat er sneeuw ligt heb je anders snel koude en vooral natte voeten :-)

ik had wle een deken bij me, maar niet gebruikt :)

Dwencke

  • Gast
December 2011
« Reactie #67 Gepost op: 23 juni 2011, 11:37:30 »
Ben even afwezig geweest, door werk enzo. Leuk om te lezen dat je naar Antwerpen bent geweest, Twijfeltje. Is het helemaal gelukt met het bestellen van de jurk en wanneer komt hij binnen?

Zelf neem ik wel iets van een ruim zittende jas mee voor als het erg koud is, waarschijnlijk overbodig, maar het zou jammer zijn als je de dag na de bruiloft op bed ligt met een rode neus ;-)
Goed plan om in elk geval waterdichte schoenen aan te doen, dan kun je binnen altijd nog wisselen als ze erg lelijk zijn.

Hier niet zoveel nieuws, we stellen het meeste regelwerk uit tot de vakantie (half augustus). Met de locatie zijn we nog steeds in het offerte stadium (dat schiet niet echt op) maar hopelijk gaan we nu binnen 2 weken echt tekenen.
En we hebben de verzekering geregeld, voor die 150 euro die de verzekering kost, krijg ik een hoop rust terug, dus dat is het wel waard.

Ik verheug me nu al op het uitzoeken van de ringen (dat gaan we ook in de vakantie doen) en het ontwerpen van de kaarten.

Hoe is het eigenlijk met Cendy en Nemo, nog leuke nieuwtjes??

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #68 Gepost op: 23 juni 2011, 14:36:48 »
Hier verder ook niet echt vorderingen. We zitten een beetje in een dilemma met wat we nou voor trouwauto nemen en of we die wel nemen. Aan de ene kant heb ik zoiets van we pakken lekker onze eigen auto, maar voor de fotoshoot vind ik het wel leuk om wat anders te hebben. En dan denk ik weer van we huren een bus zodat alle dag gasten gewoon lekker mee kunnen rijden.
Dus daar moeten we nog eens goed over nadenken.
Over een week of 5 gaan we een weekje naar duitsland, daar willen we naar ringen gaan kijken, we waren er in maart ook en toen hebben we ook bij een juwelier staan kijken en volgens mij scheelt het best wat qua prijs.
Uitnodigen willen we ook op ons gemak in de vakantie bekijken. En ik ben nog op zoek naar een bolero, het liefst wil ik een bontje  :biggrin: dat vind ik altijd zo schattig staan. Heb al een leuke gezien maar ik durf hem niet te bestellen want ik weet niet of de kleur overeen komt met m'n jurk.

@twijfeltje, ik ben ook wel benieuwd of het gelukt is met m'n jurk!

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #69 Gepost op: 23 juni 2011, 17:05:37 »
Volgens mij alles wel gelukt met het bestellen van de jurk, nu wachten.
Zal 4 maanden duren met vakantiestop ertussen.
Heb in de herfstvakantie een pasafspraak gepland.
(Jammer dat ik hem nu niet gewoon heb...)

wij doen deze weken ook even niets, beide druk op school voor de vakantie.
Dan 6 weken de tijd om alles weer op de rit te zetten.
Dat is het voordeel van het onderwijs :wink:

Dwenke nog geen jurken aan het naaien?

Cendy

  • Gast
December 2011
« Reactie #70 Gepost op: 18 juli 2011, 16:30:16 »
En hoe gaat het met de voorbereidingen dames? zijn er nog nieuwtjes van jullie kant?

Dwencke

  • Gast
December 2011
« Reactie #71 Gepost op: 20 juli 2011, 10:24:23 »
Ja er zijn nieuwtjes, welliswaar niet heel erg veel maar wel een paar. Ik ben begonnen aan het proef-jurkje van m'n "nichtje" (zie fotootje. Verder hebben we een afspraak bij de notaris half augustus om te praten over de huwelijkse voorwaarden. We zijn op zoek naar een leuke fotograaf (dat wil nog niet echt vlotten, ik had hoop dat een fotograaf in mijn netwerk wel iemand zou weten, maar dat viel tegen). Onze website is inmiddels ook in de lucht (niet dat daar veel op staat, maar het heeft in elk geval geholpen om bij iedereen duidelijk te krijgen dat we een thema-feestje geven).
Ohh en we zijn bezig met trouwvervoer, dat is een dure hobby aangezien we maar voor 800 meter iets nodig hebben, maar ze allemaal wel gewoon het volle pond rekenen alsof je er 4 uur van gebruik maakt :wink: Maar we gaan vast iets vinden wat wel redelijk betaalbaar is.

Dat was 'm denk ik wel weer even voor nu.

Hoe gaat het bij jou Cendy?

Twijfeltje heeft denk ik al vakantie, aangezien alleen het NW van het land volgens mij nog vakantie moet krijgen. Dus wie weet zijn daar ook al leuke vorderingen.

Ben ook wel benieuwd hoe het met Nemo is, volgens mij zag ik ergens dat ze bezig is met jurkjes voor haar dochters. Leuk!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
December 2011
« Reactie #72 Gepost op: 20 juli 2011, 10:40:35 »
@ dwencke: mooi jurkje! Leuk Thema, broer van mijn collega had ook een middeleeuws/renaissance thema (weet even niet meer welke van de 2) op de foto's zag het er echt heel leuk uit. Mensen hadden echt heel erg hun best gedaan om bijpassende dingen te vinden. Ook op het avond feest, daar hadden ze bij aangegeven dat het niet verplicht was, maar dat het zeker gewaardeerd zou worden, en echt iedereen had wel iets gedaan.

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #73 Gepost op: 20 juli 2011, 11:48:17 »
Je thema is meteen duidelijk te zien aan het jurkje, gaaf hoor.

Hier inderdaad vakantie.
Alleen niet zo heel veel vorderingen.
Zijn nu aan het klussen in huis.
Willen de benedenverdieping op zijn kop zetten, andere indeling, paar nieuwe meubels, serre verven...

Trouwen komt daarna zeker weer.
Doelen voor de vakantie:
afspraak met fotograaf
afspraak met ceremoniemeesters
op zoek naar schoenen en ondergoed
AS misschien op zoek naar een pak?
op zoek naar een ring voor mij en oorbel voor AS

En verder alles wat we nog tegenkomen om te doen.
« Laatst bewerkt op: 20 juli 2011, 11:50:01 door twijfeltje »

twijfeltje

  • Gast
December 2011
« Reactie #74 Gepost op: 31 juli 2011, 13:05:34 »
Hier hebben we langzaam aan toch weer wat geregeld en er wordt steeds meer op touw gezet.
Het reisbureau is druk bezig met het uitzoeken van alle mogelijkheden voor onze reis naar Cuba.
Die kunnen we hopelijk komende week boeken dan.
We hebben ook een boekje met cd Spaans en een audiocursus.
Die heb ik in de auto zitten om alvast te oefenen.
Vind het wel fijn om me een beetje verstaanbaar te kunnen maken.
De eerste zin lukt al: Buenos dias senor :wink:
Krijg er wel zin in door al dat oefenen.
Ook door het laatste gesprek met onze cm.
We hebben een beetje een draaiboek gemaakt voor de dag en een to do lijst met dingen die we nog moeten uitzoeken.
Mijn zus heeft een lijst gevraagd van mensen die ik op mijn vrijgezellenfeestje zou willen.
Ook wel spannend...
Vanavond of morgen (afhankelijk of de treinen weer rijden) komt de fotograaf, dus nog een punt van de lijst.
Wel fijn zo allemaal.
Hoe zijn de vorderingen bij jullie?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards