collapse

Auteur Topic: Al getrouwd, niet tevreden over kwaliteit jurk, nog wel restant betalen?  (gelezen 3702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Abigail91

  • Gast
Beste bruidjes,

ik zit met een dilemma, afgelopen donderdag ben ik getrouwd!
Ik heb hiervoor een trouwjurk laten maken waarvan de kosten 500,- euro zouden zijn, ik heb een aanbetaling van 250 euro gedaan.

Bij de eerste afspraak die we gemaakt hebben heb ik doorgegeven wat ik wou enz, en dat werd ook begrepen. We hebben toen afgesproken dat de jurk klaar zou zijn voor de eerste pas op 6 mei (de bruiloft was 26 mei) wou ik iets veranderen dan zou dat de volgende dag klaar zijn. Begin mei werd deze afspraak afgezegd wanneer ik geen contact meer kon krijgen met deze vrouw, uiteindelijk lukt het om een afspraak te krijgen voor 17 mei.

Op deze afspraak bleek dat mijn jurk een te diep decoletee had. Ik stelde voor om daar een kantje voor te plaatsen prima dat was geen probleem. Ook had ik het idee dat de bandjes van de jurk afzakte. Zij stelde voor op hier een soort bandje voor te maken dat ik het aan de bh zou kunnen vastklikken. Ik zou de jurk zaterdag(5 dagen voor de bruiloft) helemaal klaar en gestreken kunnen komen ophalen.

Vrijdagavond laat kreeg ik te horen dat de afspraak van zaterdag niet door zou gaan, en of dat dinsdag kon. Ik heb daarop gezegd dat ik dat te laat vond omdat we dinsdag al voor de wet trouwen dus dan al een hele drukke dag zouden hebben.

Maandag's ben ik de jurk met mijn moeder gaan ophalen.
- het kantje wat er tussen was geplaats was afgerafeld, het zat veel te wijd en bubbelde heel erg (dit heeft mijn moeder thuis nog losgestikt en opnieuw vastgemaakt, maar het werd niet zoals het had kunnen zijn)
- het door haar bedachte 'bandje tegen het afzakken' zat er niet aan

- de jurk was ontzettend gekreukeld ze heeft daar ter plekke de voorkant nog gedaan maar ze heeft hele stukken overgeslagen (thuis zagen we dat zelfs de vouwen van toen de stof geleverd werd er nog inzaten.

bij het nog een keer passen thuis onstonden er nog meer mankementen.
- het lusje waar het haakje boven de rits door moest knapte.
- De jurk was onder de borsten geplooid (zie foto, foto is niet mijn jurk maar wel de foto waarvan die gemaakt is) en die plooien zaten met een steekje vast wat opeens losliet

Al met al ben ik dus niet erg tevreden over de jurk. Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik niet het hele bedrag moet betalen.
Ik vind zelf dat 500,- euro al niet zo veel was.
Wat is een redelijk bedrag om te betalen?

twijfeltje

  • Gast
Al getrouwd, niet tevreden over kwaliteit jurk, nog wel restant betalen?
« Reactie #1 Gepost op: 1 juni 2011, 16:30:23 »
Heb je al iets betaald behalve die 250 euro?

Als ik dit zo lees, lijkt het alsof je aardig bent opgelicht.
Zou je uberhaupt nog wel iets betalen?
In hoeverre was je WEL tevreden over de jurk?
Heb je een contract getekend voor het maken van de jurk en wat stond daarin?

Carmen

  • Gast
Al getrouwd, niet tevreden over kwaliteit jurk, nog wel restant betalen?
« Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2011, 16:33:25 »
balen, want of een jurk nu 500 of 5000 euro kost, het is JOUW dag en jij hoort te stralen....het prijsverschil zit hem natuurlijk ergens in, maar ook vaak in een naam, stof etc en het zou dus wel netjes afgewerkt moeten zijn is mijn mening....



alleen, je hebt je jurk nu dus zonder te betalen meegekregen (moet hier nl bij de eerste pas het restant betalen)...zou er gewoon over gaan praten voor ik betaal, en dan kijken wat ze er mee doet...

Kastanjaa

  • Gast
Al getrouwd, niet tevreden over kwaliteit jurk, nog wel restant betalen?
« Reactie #3 Gepost op: 1 juni 2011, 17:47:51 »
Ik heb geen idee of ik verder nog wat zou betalen! En als je al betaald, dan zou ik heel rustig aan doen met betalen. Zij kwam haar afspraken immers ook niet op tijd na!

Heb je foto's gemaakt van de "foutjes"? Wacht tot zij om geld begint te vragen en ga dan met haar praten / onderhandelen met de foto's erbij!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Al getrouwd, niet tevreden over kwaliteit jurk, nog wel restant betalen?
« Reactie #4 Gepost op: 1 juni 2011, 17:57:30 »
Wellicht in contact treden met de leverancier, je onvrede uiten en vragen of er een oplossing kan komen die tegemoet komt aan je bezwaren, bijvoorbeeld een korting...

Heb je bezwaren al aangegeven toen je de jurk meenam?
« Laatst bewerkt op: 1 juni 2011, 17:58:42 door stimpy »

stevenenlinda

  • Gast
Al getrouwd, niet tevreden over kwaliteit jurk, nog wel restant betalen?
« Reactie #5 Gepost op: 2 juni 2011, 08:50:11 »
in jouw geval zou ik twijfelen om tot betaling over te gaan. Zij is in gebreken gebleven en heeft de jurk niet gemaakt zoals afgesproken. Zou nog wel zo snel mogelijk je onvreden uitspreken en eventueel al gelijk over de betaling hebben dat je dus zeer teleurgesteld bent in het eind resultaat.

Misschien kan je hier ook neer zetten bij wie je deze ervaring hebt opgedaan?

Succes.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Al getrouwd, niet tevreden over kwaliteit jurk, nog wel restant betalen?
« Reactie #6 Gepost op: 2 juni 2011, 09:44:27 »
Tja heb je toen je de jurk hebt meegenomen je ongenoegen uitgesproken.
Want ik weet niet hoe het zit als je de jurk meegenomen hebt (en dus akkoord bent gegaan) en dan achteraf nog geld inhouden.

Faith

  • Gast
Al getrouwd, niet tevreden over kwaliteit jurk, nog wel restant betalen?
« Reactie #7 Gepost op: 2 juni 2011, 21:21:13 »
Wat een nachtmerrie, zeg. Ik vind 500 euro echt wel veel. Natuurlijk, voor een trouwjurk is het geen astronomisch (of hoe je dat noemt) bedrag, maar dan nog. Voor dat geld mag je minstens verwachten dat je jurk niet uit elkaar valt!
De vraag is idd of je een contract hebt getekend. Ik zou in ieder geval niet zonder mokken betalen!
Ik hoop voor je dat je ondanks dat nog van de dag hebt genoten.

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Al getrouwd, niet tevreden over kwaliteit jurk, nog wel restant betalen?
« Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2011, 10:26:53 »
Hoe is het afgelopen?

(ik zou mijn mond houden en net als haar moeilijk te bereiken worden... Maar dat is misschien wel heel laf)

Kastanjaa

  • Gast
Al getrouwd, niet tevreden over kwaliteit jurk, nog wel restant betalen?
« Reactie #9 Gepost op: 19 juni 2011, 17:49:16 »
Hoe is het afgelopen?(ik zou mijn mond houden en net als haar moeilijk te bereiken worden... Maar dat is misschien wel heel laf)

Vind ik niet laf hoor... doet zij toch ook? En zij wil toch het geld hebben?!? Als je al betaald had dan moest je wel de 1e stap zetten, nu niet!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards