collapse

Auteur Topic: Aan Wie Stuur Je De Save The Dates  (gelezen 33415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

trouwen2012

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Gepost op: 6 juni 2011, 13:24:18 »
Hoi,

Ik vroeg me af aan wie jullie de Save the Date kaarten sturen?

De zoekfunctie geeft vrij veel info, maar niet over aan welke personen je deze stuurt?

Ik heb het gevoel alleen aan de daggasten, aangezien zij echt de dag ervoor vrij moeten houden.
Echter de receptiegasten komen ook overdag, alleen de feestgasten komen 's avonds.

Daarnaast ben ik toch nieuwsgierig wanneer iedereen ze stuurt. Wij willen ze komende maand gaan sturen, dat is dan 11 maanden van te voren.

Ik ben benieuwd!

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2011, 13:43:40 »
Ik zou ze alleen naar de daggasten sturen, zij moeten tenslotte een vrije dag aanvragen.
Persoonlijk vind ik 11 maanden van te voren wel een beetje te vroeg, wij zijn 25 juni getrouwd en heb de save the date kaarten gecombineerd met de kerstkaarten. 6 maanden van te voren is echt wel vroeg genoeg hoor, anders loop je weer het risico dat het te lang duurt en dat mensen het alsnog 'vergeten'.

Lotte09-09

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2011, 13:48:43 »
[font="Century Gothic"]Wij hebben ze in oktober-november gestuurd dus zo'n 10-11 maanden van te voren. Dit omdat we het en aan mensen wilde laten weten, en wij 9 september trouwen en dit nog net een tijd is waarin mensen op vakantie gaan.
Wij hebben het alleen naar de daggasten gestuurd omdat het voor ons belangrijk is dat zij er de hele dag bij zijn.
Als er een feestgast niet kan (in jullie geval ook receptie) dan is dit jammer, maar geen ramp. Bij de daggasten zou ik het persoonlijk wel erg jammer vinden als ze niet zouden kunnen komen.

Hopelijk heb je wat aan deze informatie[/font]

chadya

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #3 Gepost op: 6 juni 2011, 14:17:23 »
ik stuur ze aan de avond en dag gasten.
en stuur ze ongeveer 6 maanden van te voren in combinatie met de kerstkaarten.

groetjes
Chadya

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #4 Gepost op: 6 juni 2011, 14:18:18 »
Wij hebben onze Save the dates (wij zijn al getrouwd en ons feest is in augustus) met de kerstkaarten meegestuurd. Tamelijk vroeg, maar omdat wij rond de vakantieperiode zitten niet echt overbodige luxe.

De Save the dates zijn er toen overigens onder het mom van een verjaardagsfeestje uitgegaan (trouwen was nl. geheim)...

leentjeb

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 30
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #5 Gepost op: 6 juni 2011, 14:36:19 »
Wij hebben onze save the date kaartjes afgelopen vrijdag verstuurd en trouwen volgend jaar (1 juni 2012).

Ook wij hebben ze alleen naar de daggasten verstuurd. Wat lotte09-09 ook al zegt, daggasten zijn mensen die dicht bij je staan en die je er graag de hele dag bij wilt hebben.

Je moet je alleen wel realiseren dat de mensen die je nu een kaartje stuurt, volgend jaar ook echt moet uitnodigen.

groetjes Heleen

marian1313

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #6 Gepost op: 6 juni 2011, 14:47:38 »
Wij hebben er geen gestuurd, de daggasten hebben we verteld dat we gingen trouwen en op welke datum.
11 maanden van tevoren lijkt me wel erg vroeg, maar weet ook niet wat makkelijker is, vind je met de kerstkaarten te laat?

twijfeltje

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2011, 15:26:19 »
Wij hebben ze ook niet verstuurd.
Gewoon al verteld aan iedereen die we er graag bij willen hebben.
Mensen die iets verder van ons afstaan krijgen de 'gewone' kaarten.
Die versturen we wel ruim op tijd.
Wij hebben ook geen onderscheid tussen dag/avond/feest/receptie/... gasten.
Iedereen is er de hele tijd voor uitgenodigd, scheelt ook al.

trouwen2012

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #8 Gepost op: 6 juni 2011, 17:27:23 »
We willen het nu gaan versturen omdat we ze ook de optie willen geven te blijven slapen, we nemen nu opties op de hotelkamers, maar moeten dat wel zsm laten weten.
Er zit dus ook meteen de vraag bij of ze in het hotel willen verblijven.

Omdat wij in juni gaan trouwen vind ik 6 maanden van te voren te kort. De meeste van onze vrienden gaan juist in die periode op vakantie. Net ervoor of ernaar, maar je zal zien dat ze het al geboekt hebben. (Vrienden van ons trouwen as vrijdag, die hebben vrij laat de save the dates verstuurd, pas eind januari, en nu zijn er dus twee stellen niet op de dag aanwezig...) dat willen we voorkomen.

Ben het wel met lotte09-09 eens, inderdaad zijn de daggasten echt belangrijk, de anderen horen het wel van horen zeggen. We trouwen overigens op een zaterdag, dus er zullen vrijwel geen mensen zijn die vrij hoeven te nemen.. Denk dat het alleen daggasten zal worden :)

Bedankt alvast voor de tips!

Sofraine

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #9 Gepost op: 6 juni 2011, 20:25:11 »
Wij sturen ze (denk ik) ook alleen aan de daggasten. Ook omdat we mensen niet op het verkeerde been willen zetten, door ze een save the date te sturen terwijl ze "alleen" 's avonds zijn uitgenodigd. Dan lijkt het alsof ze de hele dag vrij moeten houden vind ik, terwijl ze pas welkom zijn vanaf 19.30... Daarnaast kan er een hoop gebeuren in een jaar, en verwachten we dat er her en der nog wel iets kan veranderen qua gasten. Avondgasten naar daggasten, contacten die verwateren, contacten die juist hechter worden, je weet maar nooit!

Wij gaan de save the dates voor onze juni bruiloft ook deze zomer al de deur uit doen. Wij hebben zelf een heel druk sociaal leven, en dit geldt ook voor het meerendeel van onze vrienden (en familie). Afspraken leggen we ook altijd ver vtv (maanden soms) vast, zodat we allebei nog kunnen op een bepaalde datum. En zeker bij ons trouwen in juni, want dan gaan veel van onze vrienden jĂșist net voor het hoogseizoen op vakantie, omdat het dan nog lekker goedkoop is. Voor ons is het heel belangrijk dat zij er allemaal bij zijn, dus dan kan je eigenlijk niet te vroeg zijn, toch?

MichelleJ

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #10 Gepost op: 7 juni 2011, 15:49:51 »
Wij hebben een Save the Date E-mail gestuurd.
Wat je zag was een reddingsboei (we houden nogal van water en we gaan zeilen als huwelijksreis en ook nog het grapje save/redden) op deze boei stond rondom Save the Date | 10 juni 2011

Onderaan de afbeelding stond 'official invitation to follow'

Wij hebben deze in jan. gemaild, dus 6 maanden van te voren naar ALLE gasten. Met als achterliggende gedachte dat mensen niet hun vakantie plannen. WE hebben ook redelijk ruim van te voren (2,5/3 maanden) onze trouwkaarten gestuurd zodat iedereen wist waar hij aan toe was.

Volgens mij is het ook de achterliggende gedachte van een STD dat men even de datum in zijn agenda noteert als zijnde herinnering, niet dat de persoon meteen vrij moet vragen van werk en er dus later achterkomt dat dit voor niets is geweest....

Faith

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #11 Gepost op: 7 juni 2011, 22:43:52 »
Wij hadden geen save the date-kaarten. Op de kerstkaarten heb ik onder 'Gelukkig nieuwjaar!' erbij gekrabbeld dat wij in 2011 op 19 augustus gaan trouwen. Helaas hadden we toen de gastenlijst nog niet af en heb ik het er ook bij sommige receptiegasten erbij gezet.
Wel een beetje jammer dus ik raad iedereen uit ervaring aan wel eerst zeker te zijn over z'n gastenlijst om teleurstellingen te voorkomen... :)
(Overigens zijn alle receptiegasten ook uitgenodigd voor het trouwen zelf, en dat is 's middags, dus op zich is het nog niet eens zo erg in ons geval.)

Fee

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #12 Gepost op: 8 juni 2011, 14:49:37 »
Of en wanneer je kaarten safe-the-date kaarten verstuurd is denk ik ook afhankelijk van degene wie je uitnodigt. Sommige gasten hebben bepaalde beroepen waarbij ze al bijna een jaar van te voren vrij moeten vragen.

Wij hebben ca 10 maanden voor de grote dag ons verlovingsfeest gehad. Hier waren alle daggasten uitgenodigd. Wij hebben toen mondeling de datum bekend gemaakt.
Een half jaar voor de datum ging onze website life. De URL hebben we toen naar alle gasten gemaild (maar niet letterlijk benoemd dat het een vooruitnoiging was ofzo).

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2012, 22:12:00 »
Wij hebben alleen een save the date aan de daggasten gestuurd. Van hen vinden wij het belangrijkst dat ze er bij zijn.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2012, 21:22:31 »
Wij hebben ze verstuurd naar onze daggasten en de gasten die bij de ceremonie + receptie aanwezig zijn ( alleen maar familie!). Velen komen van ver van de familie en voor hun was het erg handig om ver van tevoren die datum te weten.

Anneli

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2012, 22:28:45 »
Ik heb aan mijn deel van de daggasten een mailtje gestuurd zodra we een serieuze optie hadden op een datum bij een leuke locatie. En aan ons beider naaste familie natuurlijk (krijg je soms leuke reacties op, proest, zie ander topic...). En nu push ik J. om zijn deel van de daggasten te verwittigen, maar ik verwacht dat nog met grote regelmaat te zullen moeten herhalen tot het gebeurd is.  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2012, 09:27:36 door Anneli »

jassou

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2012, 09:07:43 »
Wij hebben geen 'echte' save the dates gestuurd, maar gewoon een mailtje naar familie en (intieme) vrienden die daggasten waren de vraag de datum vrij te houden. Gewoon informeel dus. Familie wist het eigenlijk al, want de datum prikten me samen met hen.

Frutsel26

  • Gast
Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2012, 09:44:19 »
Wij gaan de save the date kaartjes mee sturen met de kerstkaarten ongeveer 5 maanden van te voren.
Maar de mensen die er de hele dag bij zijn weten het over het algemeen al. Alleen de mensen waarover we twijfelen nog niet.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #18 Gepost op: 23 november 2012, 21:43:52 »
Wij sturen de daggasten een STD kaartje samen met de kerstkaarten.

Singha87

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 992
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #19 Gepost op: 24 november 2012, 19:11:13 »
Wij combineren de kaarten ook met de kerstkaarten. Nou ja, we hebben in de kaart een kerstgroet staan. Wij zijn sowiezo nooit zo van de kerstkaarten geweest ;)

Ik stuur de kaarten naar de daggasten. Maar eigenlijk hebben wij niet echt een verschil. Want iedereen komt de hele dag. Het stadhuis, de kerk en de feestlocatie is voor 100 mensen. Die krijgen dus allemaal een STD. Wel gaat het hier om gezinnen enzo, dus niet om 100 kaarten ;)

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #20 Gepost op: 25 november 2012, 13:13:12 »
Wij hebben ze verstuurd alleen naar de daggasten en verstuurd om het moment dat de datum en locatie bekend waren, dat was toen 9 maanden van te voren. De timing had meer te maken met het vastleggen van de datum, en dat we dat heel graag wilden delen met de mensen die we die dag dicht bij ons willen hebben.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #21 Gepost op: 12 december 2012, 17:10:29 »
Wij hebben ze met de kerstkaarten mee gestuurd, en aan al onze gasten. Dus dag en feestgasten :)

Destino

  • Gast
Re: Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #22 Gepost op: 12 december 2012, 17:13:15 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:49:44 door destino »

jorani

  • Gast
Re: Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #23 Gepost op: 13 december 2012, 11:45:31 »
Omdat wij in een vakantieperiode trouwen laat ik aan zoveel mogelijk gasten weten wanneer we gaan trouwen,
Ik heb deze week de kerstkaarten de deur uit gedaan met daarop ook een save the date berichtje, en alle ooms en tantes heb ik een mailtje gestuurd, dat ze alvast de datum weten.

Nu kreeg ik vandaag een mailtje terug dat de datum midden in de bouwvak valt en dat we dus niet kunnen verwachten dat mensen hun vakantie omgooien...


Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aan Wie Stuur Je De Save The Dates
« Reactie #24 Gepost op: 13 december 2012, 12:05:24 »
Jorani, balen van de reactie, je kunt eventueel als je daar behoefte aan hebt op reageren met:
Nee dat verwachten wij ook niet, maar we willen iedereen die er eventueel rekening mee wil houden de kans geven, door het op tijd te laten weten. (Of iets in die strekking)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards