collapse

Auteur Topic: 30 Juni 2011 Cynthiag En Lief  (gelezen 4495 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cynthiag

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
30 Juni 2011 Cynthiag En Lief
« Gepost op: 6 juli 2011, 19:41:17 »
Ik heb sinds mijn aanmelding maar weinig actief gepost, maar wel veel meegelezen en veel goede tips van het forum gehaald. Daarom toch ook mijn verslag, persoonlijk mijn favoriete onderdeel van het forum.

Wij zijn op 30 juni 2011 getrouwd in Westzaan. In de Zuidervermaning. Een voormalige doopsgezinde kerk die nu dienst doet als een van de officiele trouwlocaties van Gemeente Zaanstad.

Lief was rond half 11 bij mijn ouders, en rond 11 uur zijn we naar de Zaanse Schans gegaan voor foto's. Het was stralend weer, en niet te warm. De fotoshoot was erg ontspannend. Onze fotograaf was Sonja Stengewis uit Purmerend. Een topper! De foto's bij dit verhaal zijn door mijn zwager gemaakt, de vader van de bruidsmeisjes. Voor de bruidsmeisjes was het heel fijn dat hun vader en moeder er bij waren. Dat gaf zoveel rust (ook voor de fotograaf) dat we heel ontspannen foto's hebben gemaakt en lekker hebben gewandeld op de Zaanse Schans.

Nadien zijn we bij de Burger King geweest (een paar honderd meter van de Zaanse Schans) omdat de broodjes voor de lunch niet meegekomen waren. Ook wel apart, met je trouweend door de drive....

Daarna door naar Westzaan. Om in Westzaan te komen moesten we weer langs de Zaanse Schans. Toen we bij de rotonde kwamen die leidt naar het parkeerterrein stond daar een koeriersbus half op de weg, met een motor er naast en politie er bij. Een aanrijding dachten we... Niets was helaas minder waar. De diamantair op de Zaanse Schans was kort daarvoor overvallen, en voordat we door hadden wat er precies gebeurde kwamen er 3 overvallers in de richting van de weg gerend met politie er achter aan.

De overvallers waren op zoek naar een vluchtauto. Een schietpartij tussen overvallers en politie volgde, en de overvallers kaapten met bruut geweld een auto.

Echt te bizar voor woorden! Van zenuwen over de plechtigheid was daarna geen sprake meer!

Met enige vertraging beleefden we een warme, intieme ceremonie in de Zuidervermaning. Deze was geleid door een goede vriend die voor deze plechtigheid beeidigd was.

Er was nadien heerlijk taart, en we hebben veel foto's met alle gasten gemaakt.

Vervolgens terug naar Zaandam. Daar in een gehuurd zaaltje van de sportclub lekker geborreld met daarna een Chinees buffet en ijs toe.

We hebben geen feest gegeven, maar een uitgebreide borrel die we zelf om 23.00 hebben verlaten. Later hoorden we dat de laatsten pas rond half 1 het pand hebben verlaten.

Al met al een geslaagde dag, maar als iemand me vraagt wat het hoogtepunt was kan ik eigenlijk alleen maar denken aan het dieptepunt, de schietpartij waar we ineens midden in zaten...
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2011, 19:43:06 door Cynthiag »

Myrretje

  • Gast
30 Juni 2011 Cynthiag En Lief
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2011, 19:46:20 »
Allereerst gefeliciteerd natuurlijk!
Maar wat een bizar verhaal, joh! Ongelofelijk...

Jullie zagen er echt prachtig uit, wat leuk dat de bruidsmeisjes dezelfde bolerootjes (als ik het goed heb gezien?) aanhebben als jij! En de trouweend vind ik érg cool...

Dwencke

  • Gast
30 Juni 2011 Cynthiag En Lief
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2011, 22:13:09 »
Gefeliciteerd en wat een mooie foto's! Wel balen dat jullie middenin die overval terecht kwamen, hopelijk verdwijnt die herinnering met het zien van alle mooie foto's van jullie huwelijk, want ze zijn echt prachtig en jullie staan er heel ontspannen op.

twijfeltje

  • Gast
30 Juni 2011 Cynthiag En Lief
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2011, 23:09:41 »
Gefeliciteerd!

Leuke eend :)

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
30 Juni 2011 Cynthiag En Lief
« Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2011, 09:56:34 »
Jeetje, wat naar dat jullie getuige waren van zoiets, zeker op je trouwdag. Gelukkig hebben jullie verder wel genoten. Gefeliciteerd!

Nanna

  • Gast
30 Juni 2011 Cynthiag En Lief
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2011, 10:18:45 »
Wow, wat vormen jullie een mooi plaatje. Leuk ook de kleding van de bruidsmeisjes. Wat een verhaal zeg. Het is uitgebreid in het nieuws geweest! En jullie zaten er minden in. Hopelijk zullen de mooie herinneringen de overhand krijgen in de loop van de tijd en wordt dit een verhaal dat je tot in lengte van dagen op verjaardagen verteld.
Gefeliciteerd en geniet van jullie wiite broodsweken!

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
30 Juni 2011 Cynthiag En Lief
« Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2011, 11:35:56 »
nou nog van harte gefeliciteerd :biggrin:
En wat een bizar verhaal idd
snap dat je idd niet meer zenuwachtig was voor de plechtigheid haahha
zagen jullie er mooi uit trouwens :biggrin:

trouwen2012

  • Gast
30 Juni 2011 Cynthiag En Lief
« Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2011, 11:36:16 »
Gefeliciteerd!

Dit zijn al leuke foto's, die van de fotograaf zullen ook erg mooi worden!

En wat een bizarre ervaring! Probeer maar aan de leuke dingen te denken! En het goede nieuws dat niemand gewond is geraakt toen.

Faith

  • Gast
30 Juni 2011 Cynthiag En Lief
« Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2011, 19:10:41 »
Klinkt als een liefdevolle, prachtige dag. En zoals iemand hierboven al opmerkte: die overval wordt een leuke anekdote voor bijvoorbeeld op verjaardagen... (maar ik kan me voorstellen dat het op het moment zelf vreselijk is). Hoe dan ook, jullie zijn getrouwd! Dus gefeliciteerd! :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards