collapse

Auteur Topic: Binnenlocatie Foto'S Gezocht  (gelezen 6900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Myrretje

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Gepost op: 7 augustus 2011, 21:43:34 »
Hallo!

Wij gaan op 16 september a.s. trouwen en hebben al een mooie buitenlocatie voor de foto's in gedachten. Ik heb erg mijn zinnen gezet op buitenfoto's, maar helaas hebben we het in Nederland niet voor het zeggen qua weer en mijn fotografe (goede vriendin die een fotografie opleiding doet) hamert erop dat we toch écht een back-up plan moeten hebben.

Ik ben dus op zoek naar een leuke binnenlocatie in Den Bosch of directe omgeving... vooral niet te klassiek en "truttig". Wie o wie heeft er briljante ideeën?? Alvast bedankt!

Groetjes,
Myrna

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2011, 22:01:28 »
Wij hebben foto's gemaakt in de markthallen hier, die zijn al best oud, waren leeg, en zag er ontzettend stoer uit! Dus misschien is zoiets een idee. De bioscoop of het theater is ook gaaf! Of misschien een leuk (eventueel modern) museum? Als je een plaats in gedachten hebt kun je het gewoon vragen, die instellingen vinden het vaak alleen maar leuk, een bruidspaar over de vloer.

Ik heb hier trouwens op het forum ook eens foto's in een etalage van een warenhuis gezien. Ook stoer!

Myrretje

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2011, 09:09:12 »
Bedankt voor je reactie, Inx!
Markthallen vind ik een heel leuk idee, alleen de oude markthallen in Den Bosch (Brabanthallen) zijn een paar jaar geleden flink verbouwd en zijn er helaas niet mooier op geworden.
Bij het Noord-Brabants museum wilden we afgelopen week gaan kijken maar dit blijkt gesloten te zijn ivm verbouwing (tot 2012  :ph34r: ). Wel willen we nog bij het Stedelijk Museum (SM's) gaan kijken, dat is een modern museum.

Bisocoop vind ik zelf leuk maar vriendlief niet zo (überhaupt geen bioscoopliefhebber) en het theater in Den Bosch is een lelijk jaren '70 gebouw. Ik bedenk me nu wél dat er nog een veel kleiner theatertje is, wat misschien wél leuk is. Daar ga ik ook maar eens kijken! Volgens mij is het daar binnen wel erg donker (en wij hebben geen professionele fotograaf ivm budget, maar een vriendin die een fotografie opleiding doet).

Ik heb dus al wat ideetje opgedaan die ik verder kan gaan onderzoeken, thanx! Nog meer mensen met leuke ideeën??

Carmen

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2011, 09:20:27 »
wat voor stijl zoek je voor je foto's????

twijfeltje

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 8 augustus 2011, 10:31:22 »
Volgens mij mag je zowel in het Noordbrabants Museum en het Stedelijk Museum geen foto's maken.
In ieder geval niet met flits. Wel even iets om na te vragen voor je daar aankomt dus.
(Misschien dat het voor een trouwreportage wel mag?)
Ik heb in ieder geval een keer op mijn donder gekregen in het Noordbrabants Museum toen ik het per ongeluk deed...
Bij SMS stond het aangegeven.
In het eerste, algemene deel bij de ingang mag het volgens mij wel, maar dat is echt niet bijzonder.
Kun je net zo goed naar de V&D.  
Kan erg leuk zijn, maar weet niet wat vor iets je zoekt.

Heb je zelf in Den Bosch gewoond of op school gezeten?
Misschien de hogeschool achter het station (of station zelf)
Wij gaan op onze middelbare schoool foto's maken waar we elkaar hebben leren kennen.
Misschien de plaats waar jullie elkaar hebben leren kennen?

Mocht het wel gewoon mogen bij het stedelijk museum, dan kun je daaronder ook in de parkeergarage misschien foto's maken.

Irene85

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 8 augustus 2011, 12:58:42 »
Wij hebben als binnenlocatie de bush van Burgers Zoo.
Ik ben niet bekend in Den Bosch, maar ze hebben daar vast wel een dierentuin. Misschien dat daar een binnengedeelte is, wat leuk is?

twijfeltje

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 8 augustus 2011, 13:31:14 »
Voor zover ik weet heeft Den Bosch geen dierentuin.
Wel een grote kerk: Sint Jan

suzanned

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 8 augustus 2011, 13:46:24 »
Onze fotograaf heeft ook gezegd dat we bij een binnenlocatie rekening moeten houden met licht. Het moet niet té donker zijn binnen anders moet hij teveel gebruik maken van flits en dan kan toch ten koste gaan van de kwaliteit van de foto's. Daarnaast vond hij het ook niet verstandig om in een kas of iets dergelijks een foto te maken in verband met het temperatuurverschil. Hij moet zijn lens dan eerst een half uur fhönen  :biggrin:

Wij gaan bij het tropenmuseum informeren of het mag, in amsterdam. Ze hebben een groot glazen dak, veel licht dus en mooi gebouw. Maar ja daar heb jij niet zoveel aan in Den Bosch  :dry:

ansjedansje

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 8 augustus 2011, 14:29:32 »
Wij zitten met hetzelfde probleem, alleen iets zuidelijker (meer richting Eindhoven). Wij gaan binnenkort kijken bij het jukeboxmuseum in Sint-Oedenrode. Weet dus nog niet of het iets is...
Misschien het Zwanenbroedershuis in Den Bosch?

petroesca

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 8 augustus 2011, 14:46:57 »
theater de leest in Waalwijk is misschien een idee? Het is een modern gebouw waar je eens zou kunnen kijken. Ook de grote hal van het gemeentehuis in Waalwijk is erg leuk. Verder had ik naar een meubelzaak (Che Bello) in Heusden gebeld waar we altijd binnen mochten lopen als het begon te gieten (we hebben in Heusden zelf foto's gemaakt)Andere tips zijn de bioscoop, kasteel maurick in Vught of een wat luxer tuincentrum? Je kunt eventueel de bioscoop benaderen :wink:

Myrretje

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 11 augustus 2011, 13:37:05 »
Zóóó, wat een tips, bedankt!

Ik ga alles eens even op mijn gemakje uitzoeken, maar dat moet toch goedkomen, lijkt me...

Den Bosch heeft inderdaad geen dierentuin. De Sint Jan vind ik prachtig, maar omdat wij beiden niet gelovig zijn en dus ook niet in de kerk trouwen, zou ik het "vreemd" vinden om foto's in een kerk (sterker nog; basiliek) te gaan nemen.

Noord Brabants Musuem gaat sowieso niet lukken (wordt verbouwd), bij het SM's wil ik nog gaan kijken en dan kan ik altijd even vragen of ze voor een trouwreportage een uitzondering willen maken mbt flitsen.

Ik woon al mijn hele leven in Den Bosch, maar mijn AS niet. We hebben elkaar in een studentenhuis leren kennen, maar dat is geen optie. Foto's op de middelbare school vind ik erg leuk maar toen kenden we elkaar nog niet  :wink:, AS heeft in een andere plaats op de middelbare school gezeten.

Maar zoals gezegd, bedankt voor tips! Ik ga ermee aan de gang...

Fee

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2011, 13:38:55 »
Wij hebben uiteindelijk thuis ook hele leuke foto's kunnen maken.

Carmen

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2011, 13:48:09 »
gelukkig kunnen wij op onze buitenlocatie ook binnen foto's maken.
Wij gaan (ook in Sint Oedenrode overigens, las dat hier boven) in & om het oude kantoorpand van mijn opa (heeft hij destjids zelf laten bouwen in 1965) waar nu de Ahrend in zit foto's maken. Lekker origineel dus, want omdat ik een kleindochter van de oprichter ben is er veel mogelijk....krijg een begeleiding mee, mag overal komen etc....worden dus wel hele aparte foto's hoop ik, niet zo zeer omdat het een heel mooi pand is, maar juist vanwege de geschiedenis & het is echt iets uit die tijd, dus glas, beton en staal....

Den Bosch binnen locatie, al eens gedacht aan de Verkade fabriek? daar ooit een seminar gehad met het werk, ook wel een mooie locatie.

ansjedansje

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2011, 16:54:02 »
Carmen, bedoel je de Odaflat?! Dat is wel gaaf ja! Inderdaad geen bijzonder mooi pand maar er zit voor heel Rooi veel geschiedenis aan!

Myrretje, waar ik ook nog aan dacht, vlakbij de Sint Jan zit een oud ziekenhuis of klooster of zoiets wat nu door een woongroep bewoond wordt. Zij onderhouden het pand ook en het is erg apart, met grote trappenhuizen en een binnentuin enzo. Als je dat leuk lijkt, kan ik het adres wel eens opzoeken en het eens navragen voor je.

Nanna

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2011, 17:32:31 »
Ik weet niet of je van lezen houdt, maar de bibliotheek lijkt me echt geweldig om foto's te maken! Ik hou namelijk erg van lezen (mijn man niet, dus het was maar goed dat de zon scheen :wink:) en het lag op loopafstand dus dat zou geweldig zijn geweest.

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2011, 17:50:30 »
Hoever willen jullie rijden voor de foto's? Wij hebben o.a. hier onze foto's laten maken.

Myrretje

  • Gast
Binnenlocatie Foto'S Gezocht
« Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2011, 20:09:57 »
Wat grappig dat er meerdere mensen in Sint-Oedenrode foto's gaan maken! Mijn ouders komen daar oorspronkelijk vandaan en mijn moeder woont daar sinds een paar jaar weer (in verzorgingshuis Odendael).

@Carmen; de Verkadefabriek is een goed idee... daar ga ik eens even mee aan de gang! Daar had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht...

@ansjedansje; ik denk dat ik weet wat je bedoelt, ik ben daar vroeger (érg lang geleden) wel eens geweest. Volgens mij heet het De Papenhulst. Daar kan ik inderdaad ook nog wel eens gaan informeren!

@Nanna; Dat vind ik ook een erg goed idee!

@Amanda; wat een super gave locatie! Ik ben alleen bang dat het nét iets te ver voor ons is.

Wauw, super ideeën zeg! Hier kan ik zeker wat mee, bedankt iedereen!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards