collapse

Auteur Topic: Wat Geven Jullie Uit Voor Een Huwelijksreis? En Zijn Er Mensen Die Pas Na Het Feest Een Reis Boeken?  (gelezen 21943 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

sophos

  • Gast
Budgetlijst gemaakt voor de grote dag! Helaas zie ik in dat de reis niet wil ' toegelaten' worden omdat we anders gigatisch boven onze  budget uitsteken :sad:  zat te denken om geld als kadotip te vragen dan kunnen we alsnog een reis boeken. Alleen je hoort nooit dat er mensen zijn die pas na de bruiloft hun honeymoon gaan boeken ( altijd boeken ze van tevoren  naar bali, malediven etc, toe maar)   vroeg me af wat jullie ervaringen hierin zijn. Ik wil echt weg, ff tussenuit met mijn vent en wel liefst buiten europa.

En niet onbelangrijk: wat geven jullie uit aan zo'n reis?

Ben benieuwd!! Groetjes sophie

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Wij zijn op vrijdag getrouwd en zaterdagmiddag zaten we bij het reisbureau en dinsdag zaten we in het vliegtuig!
Je hoeft van te voren niet te boeken maar vaak is het zo dat hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper het is.
Maar helaas kun je geen geld uitgeven dat je niet hebt dus wat jullie doen is heel verstandig. (zo hebben wij het ook gedaan)
Houdt er wel rekening mee dat je vaak wel een inenting nodig hebt voor bepaalde bestemming, dus het is wel handig om die alvast te halen, mits je weet waar je heen wilt ongeveer. (denk ook aan Visa!)

Kastanjaa

  • Gast
Wij gaan na de bruiloft een paar dagen naar Renesse. Als we een jaar getrouwd zijn gaan we pas op huwelijksreis. Kun je nog extra sparen (alhoewel dat niet onze reden is).

twijfeltje

  • Gast
Wij willen graag op huwelijksreis, maar hebben ook geen onbeperkt budget.
Bij ons was de oplossing om geen groot feest te geven, maar toch twee weken naar Cuba.
Dat wilden wij liever, maar dat is ieder voor zich...

Om 14.00 trouwen, 15.00 feest / borrel / hoe je het noemen wilt.
Om 18.30 zwaait iedereen ons uit en stappen wij in de taxi naar schiphol.
(eerst even naar huis omkleden en dan door, slapen doen we daar en de volgende dag vliegen we weg)

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Ik vind het heel verstandig wat jullie doen hoor! En zoals Marjolein het beschrijft klinkt het nog leuk ook! Je kan natuurlijk al snel na het boeken vertrekken als je wilt!
Wij vertrekken na onze bruiloft de dag erna naar Amerika. Wij hebben dus wel van te voren geboekt

Liz30

  • Gast
Wij trouwen op vrijdag en wilden zaterdag of zondag weg, maar er waren geen beschikbare reizen meer. Nu vertrekken we op maandag voor een week naar Egypte. We wilden een plek waar het in november nog wel redelijk warm is, maar we hadden ook geen zin om duizenden euros uit te geven. Eigenlijk was 1000 euro ons budget, maar we zagen al snel in dat dat niet haalbaar was (niet met het hotel wat wij graag wilden). Nu zijn we 1300 euro kwijt.

Marretje

  • Gast
Vrijdag`s zijn wij getrouwd en de dinsdag erop, vertrokken we voor 2 weken naar Thailand.
Vond het zelf erg fijn om niet gelijk na de trouwdag te vertrekken..
We zaten nog zo in een roes en hebben het weekend echt voor nodig gehad om te "landen" en met vrienden en familie na te praten over onze dag!

Huwelijksreis hadden we al zo`n 4 maanden van te voren geboekt..
Deze hadden we wel in het budget mee gerekend.
Twee weken in een geweldig huisje in een resort, diverse uitstapjes met private guide zoals Jungletour, kajakken,olifantentour, massages, Thaise kookworkshops, eten en drinken waren we 3300 € kwijt.
Het is een beste slok op een borrel maar dit wisten we van te voren en hebben daar voor gespaard.

Kijken er in elk geval heeeel erg fijn op terug en dat is onbetaalbaar..
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2011, 20:15:40 door Marretje »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Ik heb gisteren onze huwelijksreis geboekt: 2 weken naar Kreta (ver weg van het massatoerisme en oh oh cherso-achtige toestanden) in een luxe villa met privézwembad (zie: Ellotis Villas).
Wij zijn voor 15 dagen incl. vlucht, deze luxe accommodatie en 2 weken huurauto nog geen €2000 euro kwijt. Viel mij heel erg mee want ik zat eerst naar Curacao te kijken maar daar zouden we minstens het dubbele voor kwijt zijn en dan zouden we 'gewoon' een appartementje hebben. En omdat we wel graag een x lekker luxe op vakantie wilden maar niet te duur is dit voor ons perfect!

We hebben geboekt via www.Elizawashere.nl , echt een aanrader er staan zoveel mooie bestemmingen op! En niet zo duur
« Laatst bewerkt op: 2 november 2011, 16:04:59 door roxymilan »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wij gaan ook pas later op huwelijksreis, wegens twee redenen. Ten eerste het budget, daar is geen geld voor.. We vragen als cadeautip ook een envelopje die we daarbij willen leggen.
Ten tweede zijn wij allebei student en aangezien wij midden in het schooljaar trouwen( we trouwen op 30 maart), is dat wat lastig ( hogescholen houden geen rekening met dit soort dagen zoals je werk doet, onder het motto: je kan ook in een vakantie trouwen).

Waarschijnlijk gaan wij doorsparen tot aan de zomervakantie, zodat we dan een mooie reis kunnen boeken :).

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Mijn schoonmoeder kwam er mee dat we een huwelijksreis ook wel konden vragen aan onze familie (sm, mijn ouders en broers/zussen). Dat is op zich ook wel een goed idee... Weet dan alleen niet waar we eindigen (als in... camping 2 kilometer verderop of bijvoorbeeld Maleisië). Dus dan zouden we moeten wachten met boeken, of gewoon moeten boeken en dan het bonnetje aan de familie geven :wink:.
Maar goed, midweekje Ierland valt toch wel mee toch?

Blitzey

  • Gast
Zoals het er nu naar uitziet, zullen we waarschijnlijk of net voor of net na het huwelijk boeken.
De reden?? Budget! We moeten alles opzij leggen voor die dag, daar kan eigenlijk geen budget voor een reis meer bij.

De reis zal iets worden in de richting van 8 dagen zon, zee en strand redelijk in de buurt. Dus griekenland, spanje oid.
We hebben 2 zoons die we ergens moeten laten logeren, wat een hele opgave is (meer voor mij dan voor hen) De jongste is 11 dagen na ons huwelijk jarig, en daar wil en zal en moet ik bij zijn!! Dus nog maar even zien hoe of wat!

Oja, wil eigenlijk niet meer dan 1000 euro kwijt zijn aan de reis. (wat we daar opmaken zien we dan wel)

deniesje

  • Gast
Blitzey, hier precies hetzelfde! 2 jongens uit logeren, budget ook niet meer dan 1000,- We weten alleen niet zo goed waar we de jongens kunnen brengen. Binnenkort maar eens rondvragen hier en daar. En het budget moet dan ook even onder de loep worden genomen.
Ik ben benieuwd of jij al een beetje aan het kijken bent hier en daar. En of je misschien al iets op het oog hebt?
Zelf vind ik rond de 1000 ook een schappelijk bedrag, wil het liefst niet meer dan dat kwijt zijn, dus hier ook wss 8 daagjes zon zee strand in europa

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Onze huwelijksreis heeft ons niet heel veel meer gekost dan een normale vakantie.
Moet ook zeggen dat zo'n bounty eiland huwelijksreis helemaal niet bij ons past, dus wij zijn lekker naar Frankrijk gegaan.
In plaats van een tent hadden we een huisje geboekt (niet zo'n mega luxe ding en niet op een speciaal park) en hebben we ietsjes meer terrassjes gepakt en wat meer uit eten geweest als anders.
Voor ons de perfecte huwelijksreis.

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Zoals het er nu naar uitziet, zullen we waarschijnlijk of net voor of net na het huwelijk boeken.
De reden?? Budget! We moeten alles opzij leggen voor die dag, daar kan eigenlijk geen budget voor een reis meer bij.

De reis zal iets worden in de richting van 8 dagen zon, zee en strand redelijk in de buurt. Dus griekenland, spanje oid.
We hebben 2 zoons die we ergens moeten laten logeren, wat een hele opgave is (meer voor mij dan voor hen) De jongste is 11 dagen na ons huwelijk jarig, en daar wil en zal en moet ik bij zijn!! Dus nog maar even zien hoe of wat!

Oja, wil eigenlijk niet meer dan 1000 euro kwijt zijn aan de reis. (wat we daar opmaken zien we dan wel)


@Blitzey en Deniesje ik zou echt even op www.elizawashere.nl kijken als ik jullie was. Hier staan echt de meest mooie plekjes op waar je lekker romantisch met zn tweetjes heen kan gaan.
Dit is bv eentje die ik zag: http://www.elizawash...m?view=overview

8 dagen inclusief vliegreis en huurauto iets meer dan 1000 euro. Er staan vast nog wel meer bestemmingen op, helemaal als je met eigen vervoer gaat is het heel goedkoop. En het is weer eens wat anders dan de toeristische resorts/hotels.

succes met het vinden van een leuke bestemming!
« Laatst bewerkt op: 7 november 2011, 18:56:35 door roxymilan »

gracegladys

  • Gast
Wij trouwen op een vrijdag, en vertrekken de zondag erna voor twee weken naar Mexico. We hebben bewust voor een wat luxer hotel gekozen en zijn € 3100,- kwijt.

Ook ik heb goede ervaringen met www.elizawashere.nl ! Dus het is zeker het kijken waard...

Richelle

  • Gast
Wij zullen ook pas na het huwelijk gaan boeken.
Planning is, vrijdags trouwens, zaterdag bij het reisbureau en dan zaterdag erop wegwezen...moet namelijk wss gewoon nog 4 daagjes ertussen werken. ....oeps....

Ben nog bezig moed te verzamelen of ik 4 dagen extra vrij kan krijgen.
(trouwen vrijdag, maandags ben ik altijd vrij, moet dan eigenlijk 4 dagen werken en dan "carnavalsvakantie") :rolleyes:
Ik sta voor de klas dus zomaar 4 snipperdaagjes heb ik niet...miss onbetaald verlof.

Maar goed als ik wel vrij kan krijgen, dan liefst wat langer weg en eerder mar ligt ook aan de "vrijgevigheid" van onze gasten...daar laten we het wel vna af hangen. We vinden het beide errug leuk om op reis te gaan maar het is ons het niet waard om ons in de schulden te steken....bruiloft is al duur genoeg :laugh:

Lieke23

  • Gast
Wij trouwen 27 april, maar gaan in september pas op 'huwelijksreis'.

8 januari gaan wij namelijk 4 weken naar Thailand, om dan na het trouwen ook weer meteen weg te gaan wordt toch een beetje te gek.
Wel hebben de reis in september al geboekt. We gaan 1,5 week naar Aruba. Deze reis kost bijna 3000 euro, alles wat we krijgen op de bruiloft gaat dan naar deze reis.

Gelukkig hebben wij veel dingen ruim begroot en houden we over van ons huwelijksbudget. Daarnaast hebben we alles wat we aan hebben tijdens het huwelijk gekregen van onze ouders. Dat scheelt enorm!
« Laatst bewerkt op: 30 november 2011, 14:49:59 door Lieke23 »

Snoes

  • Gast
Wij trouwen op vrijdag en gaan die woensdag op huwelijksreis voor 2 weken. Eerst een priverondreis door Sri Lanka en dan 5 nachten bijkomen op de Malediven.
De prijs is € 5500, maar krijg korting, zitten nu op bijna € 4900(werk nu nog op een reisbureau, dat scheelt). Een hoop geld, maar wij hadden zoiets van, dit doe je maar 1 keer in je leven. Voor de reis die je er voor krijgt, valt de prijs wel mee. Maar het blijft veel geld!

SGV

  • Gast
Toch wel zo´n 8000 euro

twijfeltje

  • Gast
Waar ben je geweest?

Snoes, lijkt me gaaf die rondreis door Sri Lanka!
En fijn dat het prive is en niet met een groep.

SGV

  • Gast
Zonnig en mega mega luxe!!!!!!!!!!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Zonnig en mega mega luxe!!!!!!!!!!
Ik ben wel benieuwd waar.Lijkt me wel heel gaaf.
Dat hebben wij in 2 maanden Australië nog niet uitgegeven  :blink:
« Laatst bewerkt op: 4 december 2011, 20:07:02 door Happy Bride »

Snoes

  • Gast
@ Twijfeltje; dat vonden wij ook erg belangrijk, priverondreis! Ook al is een chauffeur bij en ben je niet helemaal samen, zo zal het denk ik wel voelen!

@ SGV; Je maakt me nieuwsgierig! Wat was de bestemming?

leentjeb

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 30
@ snoes, jullie gaan een hele mooie reis tegemoet, anderhalf jaar geleden hebben mijn vriend en ik een soortgelijke reis gemaakt. Sri Lanka is een ontzettend mooi land, mooie natuur, wildlife, cultuur en ook het eten vonden wij ontzettend lekker. En de Malediven is gewoon het paradijs, onze mooiste duik hebben wij daar gemaakt.

Onze Honeymoon heb ik nog niet geboekt, weet niet zo goed wat ik wil. Na de bruiloft willen we 10 dagen weg (zijn verplicht om ook met de bouwvak vrij te nemen, en hebben helaas niet meer dagen voor de honeymoon), naar een bestemming waar we nog niet geweest zijn en waar we kunnen duiken. Heb altijd geroepen als honeymoon gaan we naar Frans Polynesie, maar vind dat wel erg ver weg voor 10 dagen. Dus blijf nog maar even zoeken.

twijfeltje

  • Gast
Snoes, wat luxe met chauffeur.
Wij gaan door Cuba reizen zonder chauffeur.
En zonder TomTom, help!
Je mag daar namelijk geen navigatie gebruiken.
Maar we gaan vooraf wel even op Googlemaps kijken en kaarten printen van de steden waar we komen.
Misschien dat we het zo toch een beetje uit kunnen stippelen.
En de CD Spaans nog maar eens luisteren...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards