collapse

Auteur Topic: Wat Geven Jullie Uit Voor Een Huwelijksreis? En Zijn Er Mensen Die Pas Na Het Feest Een Reis Boeken?  (gelezen 21942 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snoes

  • Gast
Twijfeltje, Cuba lijkt me ook mooi.
Maar zonder Tomtom, haha, nou dat beloofd wat! Wordt dan misschien wel de eerste echtelijke ruzie :wink:

twijfeltje

  • Gast
Sowieso de eerste ECHTELIJKE ruzie, maar ik denk dat het wel goed moet komen.

Lieke23

  • Gast
Cuba is super gaaf, wij zijn er vorig jaar geweest, toevallig vandaag precies een jaar geleden!

Maar daar rondrijden zonder tomtom moet niet heel lastig zijn hoor. In Cuba heb je maar weinig verharde wegen, vaak rechtstreeks van de ene naar de andere stad. De rest zijn zandpaden... Als je daar op zit, dan ben je verkeerd gereden :tongue: anders komt het vaak wel goed.
« Laatst bewerkt op: 8 december 2011, 13:20:55 door Lieke23 »

druif

  • Gast
Wij zijn momenteel bezig met het zoeken naar vliegtickets. We trouwen op 11 mei en willen eind juli/begin augustus (helaas hoogseizoen) weg. Er zit enige tijd tussen ivm studie van mijn as. We willen ongeveer vier weken naar Indonesië. Nog druk bezig met zoeken en oriënteren dus :-)
Hebben vooralsnog 5000 euro begroot voor de reis, hopelijk kunnen we daar een mooie reis van maken.

twijfeltje

  • Gast
Cuba is super gaaf, wij zijn er vorig jaar geweest, toevallig vandaag precies een jaar geleden!

Maar daar rondrijden zonder tomtom moet niet heel lastig zijn hoor. In Cuba heb je maar weinig verharde wegen, vaak rechtstreeks van de ene naar de andere stad. De rest zijn zandpaden... Als je daar op zit, dan ben je verkeerd gereden :tongue: anders komt het vaak wel goed.
Hee wat leuk om te horen, nog iemand in Cuba geweest.
En fijn dat het meevalt met de wegen.
Het zal inderdaad wel goed komen, meer een beetje zorgen vooraf.

Heb je nog tips of bijzonderheden?
Wat hebben jullie gedaan?


Druif. Ik weet niet of Indonesie duur is, maar 4 weken zal wel prijzig worden ben ik bang.
« Laatst bewerkt op: 11 december 2011, 11:30:09 door twijfeltje »

patatje

  • Gast
Wij trouwen in Mei en gaan op onze huwelijksreis in September/October (vanwege werken etc. We're having a destination wedding so even the wedding is already in a foreign country). Onze budget is ongeveer 8000 euro en wij willen graag naar Afrika (Kenya?) of Seychelles.

smsje

  • Gast
Wij gaan a.s. donderdag onze reis boeken.
We willen dit graag ruim van te voren doen, zodat we misschien wat meer gespreid kunnen betalen.
Wij trouwen op een donderdag en gaan dan waarschijlijk de week erop vrijdag weg. (ik wil nl niet meteen de dag erna weg)
Zoals het er nu naar uitziet gaan we naar Amerika, 3 dagen San Francisco, 1 dag reizen, 3 dagen Las Vegas, 3 dagen LA en dan als het budget t toelaat 5 dagen Hawaii.
We zijn zoals we nu hebben uitgerekend € 4000,00 kwijt. Zit er geen eten en drinken bij, en maar een paar excursies en we willen nogal wat excursies doen.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Ik vind het een flink bedrag voor aleen dat stukje west-Amerika zeg. Dat kan echt zoveel goedkoper, als ik jou was zou ik nog wat zoeken op het internet, dat kan veel geld schelen. Alhoewel Hawaii zoizo wel heel prijzig is.

Wij gaan waarschijnlijk een roadtrip USA maken, van Niagara Falls via Memphis naar Los Angeles. Het idee is om alleen de tickets de huurauto te boeken en verder op de bonnefooi te gaan, spannend, maar wel heerlijk avontuurlijk!

Overigens kan ik Maleisië als vakantieland ook enorm aanraden. Daar zijn wij afgelopen oktober geweest en was echt prachtig en ook helemaal niet duur!

smsje

  • Gast
@esprit Juist hawaii is zo duur.
Wij hebben eerst gekeken naar alleen hawaii en los boeken is nog duurder.
Vandaar dat we voor deze optie hebben gekozen!
Maar als jij nog tips hebt waar we hem beter kunnen boeken dan hoor ik het graag!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Na jouw berichtje ben ik wat gaan zoeken, ik wist dat Hawaii duur was, maar ik schrok echt van de prijs. Vanaf LA is het zomaar 500euro extra voor alleen de vliegreis, en dan nog het hotel erbij, ineens begrijp ik jullie budget :biggrin:

Persoonlijk zou ik Hawaii laten varen en alle tijd stoppen in de westkust. Maar, ik begrijp jullie drang naar Hawaii, toch iets unieks!

Annebloem

  • Gast
Na jouw berichtje ben ik wat gaan zoeken, ik wist dat Hawaii duur was, maar ik schrok echt van de prijs. Vanaf LA is het zomaar 500euro extra voor alleen de vliegreis, en dan nog het hotel erbij, ineens begrijp ik jullie budget :biggrin:

Persoonlijk zou ik Hawaii laten varen en alle tijd stoppen in de westkust. Maar, ik begrijp jullie drang naar Hawaii, toch iets unieks!

Mee eens! Westkust is mooi! Neem route 1! Wanneer gaan jullie? Met wat geluk zie je nog wat walvissen voorbij zwemmen. :)

Wat ook erg tof is, (als je tijd hebt) is doorreizen vanuit Vegas doortrekken naar het Colorado plateau (Zion, Bryce canyon, Canyonlands, Arches park, Grand Canyon). Dat hebben wij als huwelijksreis gedaan. Het is daar zo onvergetelijk mooi! Die reis doen we ooit nog wel een keertje over! :wub:

Liesje1984

  • Gast
Wat leuk om te lezen over alle geplande en gemaakte reizen! Wij hebben afgelopen zondag ook geboekt :biggrin:
We trouwen op 1 juni 2012 en vliegen op 3 juni lekker naar Indonesie. We gaan 3 weken naar Bali en waren voor vlucht en hotel 2200 euro kwijt. Was het maar vast zo ver, ik heb er nu al zin in!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
ik sluit me aan bij annebloem wbt amerika :)
wij zijn ook heel west afgerezen in 24 dgn. geweldig!! als je de route wilt :wink: valt zelf aan e passen natuurlijk he! mischien is het allesamerika.nl forum iets voor je voor info?

En Liesje: Bali!! Heeeeerlijk! ben er heel vaak geweest, en ik mis het enorm! als je nog een nls sprekende chauffeur wilt? wij hebben hem daar nu alweer 15 jaar geleden ontmoet, en het is een enorm aardige man, mijn ouders hebben hem en zijn gezin als pleeggezingeadopteerd. Hij weet bijna alles over het eiland :) dus ook hier, mocht het nodig zijn, kun je zijn nr en/of email krijgen via pb :)

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Wij zijn €1475 kwijt we vertrekken 11juni voor 2 weken italië. 1 week dolomieten en daarna 1 week gardameer.

smsje

  • Gast
Helaas gaat het niet lukken om vanavond te gaan informeren naar de daadwerkelijke prijzen.
Onze datum staat er nog niet bij, hij blijft in maart hangen.
Jammer hoor...
@ Esprit, Ook al je georganiseerd naar alleen amerika gaat kost het ook veel. Nu staat die reis die we willen zonder Hawaii voor € 1569,00 per persoon.
Dat is voor logies.
Heb al veel rond gekeken, maar kan die reis nog nergens goedkoper vinden.
@ Annebloem, Wij trouwen op 26 april en willen een week erna gaan! Waar hebben jullie toen die reis geboekt?
@ sel , ga meteen even kijken of dat forum, wie weet hebben ze inderdaad goede tips, waar we nog op kunnen bezuinigen.

(misschien moet dit wel in een andere topic, dan hoor ik het graag!!)
Dan zit ik ook nog met de vrije dagen.
Ik heb over 1 jaar 24 vrije dagen.
Wij trouwen op donderdag, dus ik denk erover om dan woensdag vrij ervoor te nemen, donderdag en vrijdag krijg ik van de baas.
en maandag erop is koninginnendag, dus die krijgen we ook.
Als we vrijdags dan pas vertrekken, dan kost me dat toch weer 3 dagen om er tussen niet te gaan werken, hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik wil namelijk ook niet al mijn vrije dagen voor t trouwen gebruiken, omdat het dan nog een heel lang 2012 wordt
!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Georganiseerde reizen zijn zoizo duurder. Jammer dat je nog niet kan boeken, ik hoop dat jullie wat moois/betaalbaars/helemaal naar jullie zin vinden!

Ik zat ook met de vrije dagen met trouwen. Ik ga volgend jaar 1 week op wintersport, 1 week naar New York en dan nog de huwelijksreis. Ik houdt niks meer over!
Wij trouwen op zaterdag, dan neem ik de 2dagen ervoor vrij en dan gaan we de dinsdag of donderdag erop op huwelijksreis. Als het donderdag wordt
dan zal ik maandag t/m woensdag nog even gaan werken, als we dinsdags al gaan dan denk ik dat ik de maandag er ook nog maar bijneem (indien mogelijk).

Bruidje!

  • Gast
Ons plan is ook om geld te vragen als huwelijkscadeau en dan in de dagen na ons huwelijk onze huwelijksreis te boeken. Het huwelijk gaat steeds meer kosten ;-), dus we hebben waarschijnlijk geen geld meer voor een huwelijksreis. We zijn helemaal gek van Amerika (een van onze reizen was Hawai, Los Angeles, Las Vegas en een ander o.a. San Fransisco, Seattle en Vancouver Island, Canada. Alles even top!), maar gaan waarschijnlijk toch voor iets anders. Ik zit nu aan de Filipijnen te denken. Iemand ervaring?

dootje25

  • Gast
Wij willen erg graag naar curaçao... 15 dagen... Of naar amerika, daar motoren huren en een rondreis op de motor maken... In beide gevallen zijn we erg veel geld kwijt en moeten het nog ergens in ons budget drukken... Misschien inderdaad een goed idee om pas na de bruiloft te boeken...
Aan de  andere kant heb je nu natuurlijk wel hoge vroegboek kortingen bij de reisbureaus... Ga van de week in ieder geval even langs bij een reisbureau zodat ik een beetje duidelijk krijg wat we dan kwijt zijn....

bruidegom2012

  • Gast
Heb je nog tips of bijzonderheden?
Wat hebben jullie gedaan?

Koop een landkaart in Nederland. Dan heb je tenminste iets bij je. Daar kun je niet echt een goede kaart krijgen.
Verder genieten! Ook bij de mensen thuis blijven slapen indien mogelijk.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards