collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2013  (gelezen 996314 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3650 Gepost op: 14 december 2012, 15:07:31 »
Ondertrouw was hier gratis

Geen leges hoeven te betalen? Die zijn hier €11,80.
Die zitten dan waarschijnlijk bij de ceremonieprijs inbegrepen?

jorani

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3651 Gepost op: 14 december 2012, 15:09:37 »
Dat is die 300 euro en voor de locatie moeten we nog 340 betalen maar dat staat los van de gemeente

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3652 Gepost op: 14 december 2012, 20:41:16 »
Ondertrouw was hier ook gratis, Wij hebben gisteren betaald voor de gemeente enz, dus echt voor 13 mei, daar hebben we dus in ieder geval geen zorgen meer over

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3653 Gepost op: 14 december 2012, 22:34:27 »
Bij ons moeten we voor ondertrouw alleen voor wat papieren betalen, dat zal rond de 12-15€ zijn. Wij trouwen in een andere gemeente op locatie en dat kost 773€ maar dat wordt iets meer in 2013. Echt duur vind ik het, maar ja, wat doe je eraan.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3654 Gepost op: 14 december 2012, 22:40:54 »
@ Ondertrouw: Wij hoeven tijdens de ondertrouw niks te betalen. Ook niet voor papieren, want die vragen ze op uit de computer. Maar het bedrag voor de ondertrouw zal vast wel in de prijs van de ceremonie zitten, daar betalen wij ongeveer €425,- voor.
Trouwboekje zit daar nog niet bij, dat zal ongeveer €30,- zijn.

@ Dees: fijn dat jullie het nu afgerond hebben, de ondertrouw en het regelen van het stadhuis. Nu staat het echt officieel vast, leuk hoor!!  :biggrin: Kan me indenken dat je daar een heel goed gevoel bij krijgt.

@ CM: bij ons regelen ze onze vrijgezellenfeesten (zijn ze al druk mee bezig :D), ze helpt mee met het bedenken van dingen en regelt ook verrassingen. Daarvoor doet ze ook een brief bij de uitnodiging.

@ Judith: Jeetje wat enorm balen zeg! mag je nu zelf kiezen wat je gaat doen, wel of geen operatie? Waar neigt je voorkeur naar nu? Ik zou overal goed informatie e.d. opvragen en misschien ervaringen opzoeken op internet als dat kan.

Frutsel26

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3655 Gepost op: 16 december 2012, 11:49:18 »
Dames wat een rust hier, na ongeveer 8 maanden afwezigheid meld ik me ook maar weer is een keer.
Hier gaan de voorbereidingen goed, hebben bijna alles klaar en nu is het nog 5 maanden wachten.
In de tussenperiode roerige tijd gehad en helemaal geen tijd gehad om me hier op het forum te melden, laat staan mee te lezen.
Wat wij nog moeten regelen zijn de trouwringen, de bedankjes en pak en de rest is thank god allemaal klaar.

Nu nog 5 maanden wachten/
.

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3656 Gepost op: 16 december 2012, 11:52:05 »
Dus jullie hoeven echt verder niets meer te doen?
Geen proefkapsel, geen adressen schrijven, geen bloemen meer uitzoeken, geen muziek op usb zetten, enzovoort?

Wij hebben veel grote dingen wel geregeld maar moeten toch echt nog wel een hoop kleine dingetjes!
(en sommige kleine dingetjes nemen toch wel wat tijd in beslag haha)

Maar welkom terug, of is dit even een quick bezoekje?

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3657 Gepost op: 16 december 2012, 23:08:04 »
wij moeten ook nog allemaap kleine dingen hoor!

heb het gisteren eerst allemaal eveb op n rijtje gezet.
maar morgen eerst n sollicitatie! Duimen dames! ik wil zo graag weer werken

ikkuh

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3658 Gepost op: 17 december 2012, 00:20:31 »
@dees87, heel veel succes morgen. zal zeker voor je duimen.

Wij hoeven (hoop ik) alleen nog even telefoontjes te plegen om zeker te zijn dat alles rond is.  :applaus:

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3659 Gepost op: 17 december 2012, 07:55:46 »
Lieve Dees ik duim heel hard voor je!!

En wij hopen nu eindelijk klaar te zijn met de uitnodiging, krijgen als t goed is binnenkort de proefdruk!
Super spannend!!
Want dat wordt nog wel wat knutselwerk als hij er dadelijk is..
Moeten 1 kant vastplakken, insteekkaarten erin en dan de enveloppen nog schrijven!

Boel werk dus!

jorani

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3660 Gepost op: 17 december 2012, 08:12:47 »
Succes dees met je sollicitatie,

@uitnodigingen, wij gaan na oud en nieuw even naar de drukker om te kijken wat ze hebben

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3661 Gepost op: 17 december 2012, 08:33:49 »
Na 4 wkn met de uitnodigingen bezig te zijn geweest. was er nu nog 1 aanpassing nodig (waren ergeten erbij te zetten hoelaat e daggasten bij me ouders aanwezig moeten zijn) hoop ik vandaag of morgen een mailtje te krijgen dat ik moet betalen en dat ze dan opgestuurd worden. jeeeeeh denk alleen dat ze niet meer voor de kerst binnen zijn.

flower87

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3662 Gepost op: 17 december 2012, 09:41:53 »
Goedemorgen!

Dees: heel veel succes met je sollicitatie!

miseagle: heb je een plaatjevan je trouwkaart...

ikkuh: jeetje al helemaal klaar, wanneer trouwen jullie/

Ik vind het wel leuk om nog bezig te zijn met allerlei dingen, wij trouwen natuurlijk ook pas over 5 maanden.
Vandaag de trouwkaarten boeken omruilen, ben beniuwd naar de andere kaarten!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3663 Gepost op: 17 december 2012, 10:26:27 »
Dees, heel veel succes vandaag! Laat je even weten hoe het is gegaan?

Misseagle, Hopelijk is de trouwkaart nu wel helemaal naar jullie smaak en heeft de mevrouw geluisterd.

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3664 Gepost op: 17 december 2012, 13:21:32 »
Lieve Dees, ik duim me suf voor je!! Laat je snel iets weten?

Ikkuh, het komt steeds dichterbij voor jou, je kunt echt gaan aftellen!

MissEagle, wat fijn dat het nu eindelijk goed lijkt te zijn met jullie trouwkaart! Heeft ze nu eindelijk wel geluisterd?

Ik heb net mijn beoordelingsgesprek gehad en ik kan bijna niet meer zitten door alle veren :biggrin:. Heerlijk om te horen, maar ben toch nog steeds bang voor mijn baan. Zitten midden in bezuinigingsronde en er moet 5% van alle werknemers weg. We zitten hier met een kleine 40 personen, dus dat is best veel...
Maar vandaag maak ik me daar even niet druk om, ben ik alleen maar blij!

mrs.Jones

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3665 Gepost op: 17 december 2012, 13:26:30 »
ik kom me ook maar weer eens melden, vooral eerste week van januari moeten we een heeeeele hoop regelen voor de bruiloft.

2 maandjes terug dachten we nog in juni te trouwen, niet verwacht dat het ons zo snel gegund zou zijn om zwanger te raken, met veel liefde en plezier trouwen we dan ook al veel eerder: 22-02-2012.

we hebben het gelukkig al wel vastgelegd bij gemeentehuis en kerk dat het veranderd.
wat moet er nog gebeuren:

- oom pastoor inlichten, dat wordt nog spannend.... voor het huwelijk wordt niet erg gewaardeerd! 
- kaarten ontwerpen en laten drukken, ik heb al wel een idee gelukkig.
- adressen verzamelen 2e deel familie en vrienden.
- opbouw van de huwelijksmis inclusies kiezen psalmen en aanstellen mensen voor lezing 1 en 2.
- we hebben nog maar 2 liedjes voor gemeente en moeten er dus nog 1 bij voor na het tekenen.
   bij binnenkomst hebben we 'somebody to love' van queen en bij het weglopen 'happy together' van de turtles.
- beslissen of we wat doen met kinderen van onze broers/zussen allen tussen de 2 en 3, 4 kids.
- winkel uitkiezen waar vriendlief zijn jaquet gaat huren.
- corsages daggasten afmaken, van origami.
- keuze maken tussen 2 restaurants voor het diner.
- knoop doorhakken welke cateraar voor de receptie en broodjes voor lunch.
- bruidssuite reserveren, we weten al wel waar.
- polshoogte nemen op de fotolocatie, of het ook echt is wat we willen.
- 2 weken van tevoren bruidsjurk laten vermaken, nu nog 1 maat te groot gelukkig dus dat komt wel goed.
- lingerie shoppen incl. kousen.
- paraplu(s) inslaan
- wensen doorspreken wat betreft ballon versiering.
- kerkbankversiering maken en bruidspaarstoel versiering maken.
- wensballonnen bestellen voor na het gemeentelijk huwelijk.
- nagelstudio zoeken
- hobbyist zoeken die graag taarten maakt, ik heb al een idee in mijn hoofd. ik had iemand gevonden maar die kan niet in februari i.v.m. wereldreis. (iemand nog tips?)
- lijst opstellen met wensen, allemaal spullen voor de baby-uitzet. dit moet voor we de kaart op de bus doen want anders komt het nooit meer bij de genodigden.
- videogastenboek omzetten adres en datum.
- informeren over spraytann en 16,5 week zwangerschap.

ben ik nog wat vergeten???
nog tips?
lekker druk dus, maar eerst lekker op wintersport volgende week.
eerste week van januari zal heeeeelemaal in het teken van het huwelijk staan.
het zal echt voor vrienden en familie als een verassing komen, we verkondigen nog aan iederen dat we 7-06 trouwen en dan openen ze straks de envelop en staat er 22-02 en dan openen ze de wensenlijst en zien ze allemaal babyspullen!!
benieuwd naar de reacties!

naaste familie hebben we al wel ingelicht hoor!!

mrs.Jones

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3666 Gepost op: 17 december 2012, 13:28:12 »
ow en dan vergeet ik nog dat we de ringen moeten laten graferen, gelukkig hadden we dat nog niet gedaan!
en ik moet ook nog aan een stola/bontje komen en mijn kanten bolero verkopen!

jorani

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3667 Gepost op: 17 december 2012, 13:44:04 »
Gefeliciteerd met je zwangerschap!, je hebt het nu nog wel even erg druk maar het komt vast allemaal goed

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3668 Gepost op: 17 december 2012, 13:53:02 »
Dees succes vandaag!
Mrs. Jones, zo snel al. Wat een leuke verrassing vooriedereen. En dat wordt vast een leuke cadeau lijst. Succes met de laatste dingen regelen

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3669 Gepost op: 17 december 2012, 14:04:54 »
:applaus: voor judith

@ Mrs Jones, Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Dat zijn nog veel dingen die opeens veranderd of geregeld moeten worden! Maar dat komt vast helemaal goed  :biggrin:

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3670 Gepost op: 17 december 2012, 14:37:16 »
Gefeliciteerd Mrs. Jones. En veel succes met alles zo snel te regelen.

@ Judith: lekker dat ze zo tevreden zijn.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3671 Gepost op: 17 december 2012, 15:18:34 »
Bedankt voor het duimen dames, Volgens mij ging het onwijs lekker, Ze waren erg enthousiast over de cursus kinderpsychologie waar ik mee bezig ben, en mijn manier van werken sprak ze geloof ik ook wel aan, Vrijdag hoor ik meer.
Het is in eerste instantie een 0 uren contract, maar gelukkig kan ik dat aannemen omdat het uwv aanvult wat ik tekort kom, (ziektewet) Ik hoop zo ontzettend hard dat ik vrijdag goed nieuws krijg.


JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3672 Gepost op: 17 december 2012, 15:20:36 »
 :applaus: voor Dees. Fijn dat het zo goed ging.
Hopen op goed nieuws vrijdag. Zou een leuk pré-kerstcadeau'tje zijn.

Cahira

  • Gast
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3673 Gepost op: 17 december 2012, 15:47:34 »
Ik duim voor je Dees.

Ik heb voorlopig de hoop opgegeven dat ik binnenkort in de administratie aan de slag kan. Ik heb gesolliciteerd bij de post en ga voorlopig een aantal uurtjes in de week postbezorgen. Morgen moet ik weer, dus ik hoop dat het dan droger is dan nu.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In 2013
« Reactie #3674 Gepost op: 17 december 2012, 19:46:36 »
Klinkt goed deed, duim voor je!

Mrs Jones, gefeliciteerd! Dat zijn nog veel dingetjes die geregeld moeten worden, veel plezier en succes!

Wij zijn de laatste tijd vooral druk geweest met de verkoop van ons huis.. volgende week hebben mijn as en ik vakantie, gaan we weer even op een rijtje zetten wat er voor de bruiloft moet gebeuren en daarmee aan de slag

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards