collapse

Auteur Topic: September 2012  (gelezen 50191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lnvw

  • Gast
September 2012
« Reactie #50 Gepost op: 17 april 2012, 11:23:26 »
Wij hebben issues.
Mijn vriend heeft twee nichtjes van 2 en 5 jaar oud. Op zich hele leuke kindjes maar gewend dat alles om haar draait. Alles wat we doen met de familie wordt op haar en de kinderen aangepast.

We hadden paasdiner, wij konden eigenlijk niet op eerste paasdag want we hadden een afpspraak. Schoonzus wilde juist wél op eerste paasdag want dan konden de kinderen de volgende dag uitslapen. Dus moesten wij onze afspraak verschuiven. Naar ons werd niet meer geluisterd.

Nu hebben wij gezegd dat we de kindjes er liever niet bij hebben tijdens ons diner, dat hebben we vrij laat. Van 20.00 tot 23.00 ongeveer. Schoonzus zegt dat ze dan wel een grote bak speelgoed meeneemt en dat ze lekker rond de tafel kunnen rennen. Oppas is geen optie. De jongste dochter van mijn zus (9 jaar) kon de kinderen wel bezig houden. En ze konden wel slapen op de kamer waar de meiden van mijn zus zouden slapen, want die konden dan wel bij hun ouders op de kamer.

De kinderen zijn van harte welkom hoor, de hele dag. Maar omdat we dus zo laat dineren vinden we het niet handig. Niet voor de kindjes, vermoeiend. En niet voor ons, want geklier. Ik vind het zó lastig.
hoi,
Ja zoiets is idd erg lastig..
Vooral als schoonzus niet wil begrijpen dat je niet echt op klieren zit te wachten..
succes ermee

OsCarel

  • Gast
September 2012
« Reactie #51 Gepost op: 18 april 2012, 15:40:32 »
Echt klieren zullen ze niet gaan doen, maar wel jengelen. Wijzelf hebben daar waarschijnlijk niet zoveel last van, maar de ouders des te meer. Nouja, hun probleem.

Ik ben al vijf kilo kwijt. Voor de jurk hoeft het niet per se. Maar zo voel ik me wel wat zekerder.

Veer

  • Gast
September 2012
« Reactie #52 Gepost op: 18 april 2012, 16:30:15 »
Ik ben benieuwd hoe lang onze kinderen het vol gaan houden. Hopelijk kunnen ze er heel lang bij zijn. Maar moe is moe en dan mogen ze met de oppas mee naar hun eigen bedje thuis. We hebben een locatie dicht bij ons huis. Goed van jou dat je afgevallen bent. Ik heb er eigenlijk geen idee van hoeveel ik woog bij de meting voor de trouwjurk en nu. Misschien dat ik de maten eens ga opvragen. Zodat ik me er niet meer zo druk om moet maken. Ik heb niet het idee dat ik verdikt ben maar toch vind ik het griezelig.

Zojuist heb ik het uittreksel uit het geboorteregister van mijn geboorte gemeente Harlingen opgevraagd en alvast de kosten overgemaakt naar de rekening van de afdeling burgerzaken. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan zes maanden. En nu is ons huwelijk al over vijf maanden en vier dagen dus kan ze met een gerust hart opvragen. En dan kan ik het papier binnen brengen bij de gemeente van Heusden-Zolder en dan stellen ze de akte van aangifte van huwelijk op. En dan moeten we samen de opgestelde akte komen ondertekenen. En zijn we een stapje verder in het regelen van het huwelijk op de gemeente.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2012, 16:31:53 door Veer »

OsCarel

  • Gast
September 2012
« Reactie #53 Gepost op: 18 april 2012, 16:39:38 »
Op onze locatie is er slaapplaats, maar ze kennen het daar niet en ze zijn geen makkelijke slapers.
En misschien ben ik een bridezilla, maar ik wil geen babyfoon op tafel.

We gaan het binnenkort nog eventjes overleggen met schoonmoeder, die is wat redelijker en niet zo gevoelig voor de grillen van haar dochter.
Gek he, voor een schoonmoeder. Haha.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
September 2012
« Reactie #54 Gepost op: 19 april 2012, 10:54:36 »
Benieuwd wat je schoon moeder vind Oscarel!
Lastig hoor zulke dingen, blij dat wij daar snel uitwaren!

OsCarel

  • Gast
September 2012
« Reactie #55 Gepost op: 19 april 2012, 12:25:22 »
Haha, mijn schoonvader is nogal een dadzilla als het op bruiloften aankomt. Haha.
Met de bruiloft van schoonzus, tijdens de ceremonie. In het midden het bruidspaar, aan de rechterhand van het bruidspaar rijen stoelen en aan de rechterhand van het bruidspaar rijen stoelen. Aan de ene kant zat op de eerste rij alle naaste familie, behalve wij. Wij moesten op de tweede rij en aan de andere kant de rest van de familie.

Met haar getuigen was het ook zo raar. Man van schoonzus heeft niet zo een goede band met zijn broer maar twijfelde hem toch als getuige te vragen. Schoonzus was het daar niet mee eens en zei: Als hij R. vraagt, dan vraag ik jou Mama! Of die vriendin, of die collega, of die collega, of die kennis, echt een lijst van 20 mensen ofzo. Vriendlief stond er niet tussen. Nu vond ie het niet erg dat ie geen getuige mocht zijn. Maar wel dat ie niet eens in het lijstje van 20 opties stond.

Veer

  • Gast
September 2012
« Reactie #56 Gepost op: 25 april 2012, 19:35:01 »
Tom weet nog niet wie hij als getuige wil vragen en hij wil er maar een. Zijn zus die mijn trouwkleed en bruidsmeisjesjurkjes in een zet zou heel graag de getuige van Tom zijn en dat heeft ze hem verteld. Ik ben heel benieuwd wie hij gaat vragen.

Binnenkort gaan we foto's maken voor de trouwkaart. De fotografe heeft leuke ideeën. Ik ben alvast heel benieuwd en dan moet ik ook de tekst op de kaart bedenken.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
September 2012
« Reactie #57 Gepost op: 26 april 2012, 16:01:07 »
Bijzonder volk toch die schoonfamilies.
Hier gelukkig weinig strubbelingen met schoonpaps en mams. Uiteraard wel wat dingen die anders gaan dan wij thuis gewend zijn, maar dat zal AS andersom ook wel zo hebben!

Dat is nog eens wat anders Veer, dat een zus zelf aangeeft graag getuige te zijn!
Benieuwd wie hij gaat vragen idd! AS kon hier ook niet kiezen en koos uiteindelijk voor zijn vader.
Al moet hij dat nog wel gaan vragen.

Benieuwd naar je fotos!

Veer

  • Gast
September 2012
« Reactie #58 Gepost op: 26 april 2012, 18:47:59 »
@Lies ik heb geen idee wat de ongeschreven regels zijn bij mijn schoonfamilie. Want sommigen waren ook verbaasd dat we zijn zussen of hun echtgenoten niet hadden gevraagd als peters en meters vonden van onze kinderen. Maar gezien het leeftijdsverschil kozen voor de oudste kinderen van Tom zijn zussen. Ik weet dat er iemand zich gepasseerd heeft gevoeld. We voelen ons nog altijd blij met onze keuze. Zeker omdat ze allemaal al meter en peter zijn van kinderen.

Hier zijn ook verschillende dingen verschillend dat heb jij dus ook. Ik dacht dat het vooral kwam omdat ik boven uit Nederland komt en hij in Vlaanderen woont. Maar over het algemeen komen we er wel samen uit.

Ik hoop snel een mail te krijgen van de fotografe. Ik twijfel of ik nog mailtje ga sturen of nog even ga wachten.

Vandaag naar het gemeentehuis geweest. Een stugge mevrouw van U bent nog al eens geweest. Ja, ik ben nog al eens geweest om de datum 22 september 2012 door te geven. Is er een dossier opgemaakt vraagt ze. Toen had ik toch even schrik voor niets. Want ze vond ons dossier. En inderdaad 22 september om 12:30. Ze zei dat we nog samen het document moesten ondertekenen en of een we huwelijkscontract hadden. Morgenochtend word ik terug gebeld of het ingeleverde document in orde is.
« Laatst bewerkt op: 26 april 2012, 18:49:36 door Veer »

OsCarel

  • Gast
September 2012
« Reactie #59 Gepost op: 28 april 2012, 14:15:54 »
Wij laten het maar zo zitten met de kinderen. Als ze vervelend worden gaat een van de ouders met ze naar boven. Ze zal wel balen dat ze niet mee kan eten dan, maargoed. Da's dan niet meer ons probleem.

Veer

  • Gast
September 2012
« Reactie #60 Gepost op: 28 april 2012, 14:53:36 »
@OsCarel Je hebt je gedacht er over gezegd. Wie weet gaat het allemaal mee vallen.

De gemeente heeft ingesproken dat het huwelijkscontract in orde is. Nu kunnen we volgende week vrijdagmorgen de akte om in ondertrouw gaan ondertekenen en dan zijn we officieel verloofd. En dan ' s middags gaan we twee vriendinnen als ceremoniemeester vragen.
En maandag gaan we de foto's laten maken voor op de trouwkaart. 30 april is meestal een mooie dag.

OsCarel

  • Gast
September 2012
« Reactie #61 Gepost op: 28 april 2012, 18:24:28 »
Ik houd erover op, Veer. ;-) We zien wel hoe het loopt.
« Laatst bewerkt op: 28 april 2012, 18:47:56 door OsCarel »

Veer

  • Gast
September 2012
« Reactie #62 Gepost op: 29 april 2012, 11:46:23 »
Ik houd erover op, Veer. ;-) We zien wel hoe het loopt.

Oeps het was een beetje kort geschreven :wink: Ik bedoelde te zeggen je hebt gedacht tegen haar gezegd. Ze weet dat je haar wilde helpen om toch bij het eten te kunnen zijn.
Als ik het nu lees is het net of je er niets hier meer over mocht zeggen is niet zo. Vorige keer ging ik mee de kinderen naar huis brengen. Deze keer zal ik dat maar niet doen het is een beetje raar als de bruid er van door gaat :wink: Al is het maar voor even. Er zullen dan maar net gasten naar huis willen. Dit vond ik net leuk om te lezen misschien ook voor jou? http://www.theperfectwedding.nl/artikelen/111/kinderen-bruiloft?utm_source=Gebruikers&utm_campaign=05492af67e-30_4_2012_Nieuwsbrief&utm_medium=email

Vanmorgen eten gekocht en drinken voor morgen. Ik ben heel benieuwd. Morgen hebben een "Vintage" Picknick. Het zal wel niet helemaal vintage zijn maar zo veel mogelijk. We gaan foto's maken voor de onze huwelijks uitnodigingen. Ik ga het nog druk krijgen voor morgen. Het gaat vast super worden.

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
September 2012
« Reactie #63 Gepost op: 18 juni 2012, 14:18:18 »
Ik heb nu uitnodigingen nu eindelijk geregeld, gaan nu naar de drukker etc. :) Ga me nu bezig houden naar wie we ze gaan sturen, oftewel: De gastenlijst bepalen. Vreselijk. Kan daar echt geen lol in hebben. Jullie wel?

misseagle

  • Gast
September 2012
« Reactie #64 Gepost op: 18 juni 2012, 14:25:42 »
Nee ik ben nu al bezig (trouw over 11 maanden) met dat onding!
Maar ja, we hebben nog even en we kijken sowieso naar komend half jaar.. wie toont interesse, met wie hebben we uberhaupt contact.. etc!

Succes ermee!

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
September 2012
« Reactie #65 Gepost op: 18 juni 2012, 14:34:24 »
Ja, wij hadden ook een lijst gemaakt een paar maanden geleden, maar die gaat weer aardig op de schop. Sommige mensen zijn heel betrokken, dus nodig ik ze ook uit, en sommige tonen heel geen interesse. Dat maakt het dan idd wel wat makkelijker :wink:

Veer

  • Gast
September 2012
« Reactie #66 Gepost op: 18 juni 2012, 14:46:02 »
pfff gastenlijst is hier klaar. Maar ben er ook maanden mee bezig geweest. Echt niet gemakkelijk. Echt een klus om tegen op te zien.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
September 2012
« Reactie #67 Gepost op: 18 juni 2012, 19:42:44 »
Hier was het juist zo geregeld en vonden we het fijn daar duidelijkheid over te hebben!

OsCarel

  • Gast
September 2012
« Reactie #68 Gepost op: 21 juni 2012, 23:19:25 »
Wij hebben trouwringen gekocht. Heel blij mee!

Veer

  • Gast
September 2012
« Reactie #69 Gepost op: 29 juni 2012, 16:25:35 »
Hoera vandaag de uitnodigingen opgehaald. Een hele opluchting dat ze nu klaar zijn. Eindelijk kon het ontwerp gisteren goed gekeurd worden. Een schoonzus had naar de uitnodigingen gekeken en nog wat tips en wijzigingen door gemaild naar mij. Ik wilde eigenlijk dat het een verrassing bleef maar wilde ook dat er geen fouten in de uitnodiging staan. En liggen de uitnodigingen thuis. Ik wil zo meteen nog even naar een winkel gaan om mooie bijpassende enveloppen te kopen.

Onze drie kleuters kregen vandaag hun jaarlijkse einde van het schooljaar ijsje en hebben nu twee maanden zomervakantie. Ze hebben aan alle kleuterjuffen en de directrice een mooie rode roos gegeven met op een A4 een door mij geschreven gedicht en foto's van de drie kinderen. Ze waren er allemaal blij mee.

Na de zomervakantie hebben ze drie weken school. Daarna gaan we trouwen en een midweekje op huwelijksreis naar Parijs en Disneyland.

-Trouwringen liggen al weer een poosje in de schuif tot we ze er op de grote dag uit kunnen halen.

-Mijn pasjurk is in elkaar gezet en volgende week zet de schoonzus de trouwjurk verder in elkaar. En daarna gaat ze de jurkjes voor de meisjes in elkaar zetten.

-Kostuum voor Tom is gekozen. Volgende week zaterdag gaan schoonzus en Tom een bijpassend kostuum voor Jonas kopen.

-Volgende week zaterdag gaan we schoenen kopen voor mij en de kinderen.

-Wanneer de trouwjurk in een zit gaat ons nichtje mee om mijn haren op te steken en me een beetje op te maken.

- In juli afspraak met de videograaf en met de cateraar.

Zo zijn er verschillende dingen die we verder gaan afhandelen.

- Na de uitnodigingen het overige drukwerk regelen.
- Bedankjes bedenken maken en of kopen.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2012, 16:26:31 door Veer »

jeroenSan

  • Gast
September 2012
« Reactie #70 Gepost op: 29 juni 2012, 19:06:06 »
Ik trouw op 28 september 2012.

Wij zijn pas net begonnen met de voorbereidingen, direct na thuiskomst van onze wereldreis, en dat gaat prima lukken. ;-)

Veer

  • Gast
September 2012
« Reactie #71 Gepost op: 29 juni 2012, 19:17:25 »
Ik trouw op 28 september 2012.

Wij zijn pas net begonnen met de voorbereidingen, direct na thuiskomst van onze wereldreis, en dat gaat prima lukken. ;-)

Leuk jullie trouwen zes dagen na ons.

Succes met de voorbereidingen. Een fijne wereldreis gehad?

Marie-Louise

  • Gast
September 2012
« Reactie #72 Gepost op: 3 juli 2012, 13:23:43 »
Hallo Dames,

ik ben er weer, kon met geen mogenlijkheid meer inloggen
en hij kende mn gebruikersnaam ook niet?
dus nu ben ik Marie-Louise2 :wink: maar wel dezelfde als eerst.

wij trouwen dus 21-09

Ik heb mn jurk vd 2e keer gespast laatst en doordat ik ben afgevallen
hoeft hij dus nietmeer uitgelegd te worden *Blij*

de ringen zijn inmiddels besteld,
kaarten bestellen we deze week maar ben nog vreslijk aant stoeien met de tekst,
wat lastig zeg..

schoenen gaan we binnenkort uitzoeken, zus & ik
en de taart & bloemen moeten we nog regelen,
taart word door vriendin gemaakt, die heeft die datum wel genoteerd
en kennisje maakt de bloemen die weet er ook al van,
alleen nog ff langs voor de puntjes op de i :)

bedankjes & autoversieringen moet ik nog mee beginnen,

proefkapsel heb ik gehad, binnenkort 1e gesprek (van 3) met dominee
verder is alles wel zo ongeveer geregeld.

Nou zijn jullie weer op de hoogte,
ik ga nu even VEEL bijlezen..

Grtjsss ML

tochwel

  • Gast
September 2012
« Reactie #73 Gepost op: 5 juli 2012, 19:59:02 »
Nog maar even! Wij trouwen op 7-9-2012, vonden we een mooie datum en we zijn dan op een dag na 6,5 jaar bij elkaar (maar dat ontdekten we pas nadat we de datum al bepaald hadden). Alles is zo goed als geregeld, zit nu alleen nog met de aankleding en decoratie van het feest. Dat moeten we namelijk voor het grootste gedeelte - met hulp van naasten natuurlijk - zelf regelen, omdat we niet op een horecalocatie trouwen, zegmaar. Lastig om te verzinnen hoe en wat, hopelijk kan ik dat een beetje uitvogelen op dit forum. Heb al veel leuke ideeen gezien in ieder geval!

Enfin, de kaarten gaan binnenkort de deur uit, de jurk moet nog even afgespeld worden en m'n vriend moet nog schoenen voor onder zn pak. Taart, locaties, catering, stadhuis enz enz gelukkig al kunnen afstrepen. spannend!

Veer

  • Gast
September 2012
« Reactie #74 Gepost op: 6 juli 2012, 13:08:19 »
@Marie-Louise succes met alles te regelen. Jullie trouwen een dag voor ons.

@toch wel Wij hebben een parochiezaal en moeten ook de locatie versieren. Denk dat we vooral de tafels mooi versieren. Met mooie kaarsjes op tafel enz. Onze uitnodigingen zijn groen en dat zal ook in de versiering en aankleding van de zaal te zien zijn.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards