collapse

Auteur Topic: Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen  (gelezen 6180 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lieke23

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Gepost op: 23 april 2012, 13:59:50 »
Vrijdag is het zover... Onze grote dag komt eraan! Nu ben ik alleen een beetje aan het twijfelen gegaan over de volgorde van klaar maken zeg maar. Wat is nou handiger? Om eerst je jurk aan te doen en dan met je jurk aan je haar en make-up laten doen (kapper & visagist komen aan huis) of andersom?

Ik was eerst in de veronderstelling dat gewoon in de jurk kon stappen, dus er niets over mijn hoofd hoefde. Maar dat gaat dus niet, omdat je de hoepel er dan nooit fatsoenlijk onder krijgt.

Dus hoe hebben jullie dit aangepakt / hoe gaan jullie dit aanpakken :)

Dwencke

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2012, 14:09:35 »
Ik heb eerst m'n haar en make-up gedaan en daarna pas m'n jurk. Voordeel is dat je dan ook nog gewoon even een kopje thee kan drinken enzo :wink:

jassou

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2012, 14:45:24 »
Deed ook eerst mijn haar, dan make-up, daarna jurk. Het is niet handig om je make-up op te doen met je jurk aan (poeder vlekken). En de kapper komt ook bij je gezicht, lokken weghalen, hairspray etc, niet handig nadat je make-up net mooi zit.

Eviexxx

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #3 Gepost op: 23 april 2012, 15:14:18 »
Ik had het er net over met de visagiste.
Zij zei wel dat je er rekening me moet houden of je jurk niet over je hoofd moet.
Anders moet je dus eerst je jurk aan en dan haar en make up.

Ik heb net ff snel getest maar gelukkig, zelfs met spijkerboek aan kan ik zo in mijn jurk stappen.
Alleen moeten we de hoepel er wel ff onder hijsen. Maar goed dat lukt vast wel

Dwencke

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #4 Gepost op: 23 april 2012, 15:26:30 »
Ik heb m'n jurk gewoon over m'n hoofd aangetrokken, omdat ik eerst m'n petticoat aan wilde kunnen trekken en dan pas m'n jurk. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je jurk ver genoeg open kan dat hij breed over je hoofd kan. Als je het dan voorzichtig met 2 personen doet, is de kans dat je jurk je haar of make-up raakt heel erg klein.

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2012, 15:29:12 »
Of je trekt je jurk alvast aan en je knoopt een groot laken om als je je make-up laat doen, net als bij de kapper zo'n soort cape zeg maar. Dan blijft je jurk wel schoon.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #6 Gepost op: 23 april 2012, 16:01:56 »
Ik heb eerst mijn haar laten doen, toen de makeup. Ik kon niet in mijn jurk stappen, die moest over mijn hoofd en ik had ook nog eens een hoepel :)

Heel simpel op te lossen:

Spreid de hoepel rond uit en leg hem op de grond, ga in de opening staan. Leg een theedoek over je haren/gezicht, en laat je kapster samen met je moeder of wie er dan ook bij is, de jurk over je hoofd tillen. Vastmaken, daarna iemand onder je rok laten duiken om de hoepel vast te maken. Klaaaaarrrr! Ik bedoel, ze zien je toch in ondergoed, dus of er nou iemand onder je rok duikt maakt ook niks meer uit haha.

Levert ook hilarische foto's op kan ik je vertellen.

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #7 Gepost op: 23 april 2012, 16:02:55 »
ik deed een stuk voering over mijn hoofd, is glad en je haar blijft netjes en jurk wordt niet vies.

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #8 Gepost op: 23 april 2012, 16:13:11 »
Ik heb eerst mijn haar en make-up laten doen en daarna mijn jurk aangetrokken. Mijn jurk moest echt over mijn hoofd, maar ging prima. Ik had een shawl over mijn hoofd gedaan zodat ik geen make-up op de jurk zou smeren en zo bleven de speldjes in mijn haar ook niet aan de jurk hangen. Ideaal!
Het zag er dus zo uit haha!

Lieke23

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #9 Gepost op: 24 april 2012, 08:25:24 »
Thxx voor de antwoorden!

Ik ga eerst mijn haar en make-up laten doen en dan de jurk pas aan. Dat lijkt me idd toch handiger. Overigens is de kapper er dan nog gewoon, dus als er iets los is gegaan, kan ze het altijd nog eventjes bijwerken!

De kriebels zijn er al behoorlijk, haha!

blondbruidje

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #10 Gepost op: 24 april 2012, 08:30:59 »
Je hoort ook wel vaak dat de bruidjes een sloop over hun hoofd doen om te voorkomen dat de make-up afgeeft en het haar in de war gaat.

twijfeltje

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #11 Gepost op: 24 april 2012, 10:57:54 »
Als je een jurk hebt met veters, kun je die gewoon heel ver open doen.
Bij mij was het geen probleem en ging de jurk makkelijk over mijn hoofd.
Armen omhoog en over je heen laten zakken.
Als je er een sloop overheen gooit of sjaal, lijkt me dat het daarvan juist inzakt, smeert en vlekt.
Ik zou niets doen en voorzichtig de jurk laten zakken.

(Maar ik weet het niet precies: heb kort haar, geen ingewikkeld opgestoken kapsel.)

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #12 Gepost op: 24 april 2012, 12:13:09 »
Hier ook eerst haar&make-up. De hoepel en de jurk hebben we op de grond gelegd en daar ben ik ingestapt. Eerst de jurk omhoog, die even opheisen en vasthouden om de hoepel omhoog te halen. Hoepel zit vast, jurk uit mn armen laten vallen en voilá!

Tip: doe bij de make-up dus een bloes/vestje aan zodat je gewone kleren niet alsnog over je hoofd moeten als je tiptop klaar ben :)

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #13 Gepost op: 24 april 2012, 12:55:58 »
yup, wat al meer wordt gezegd, eerst haar&make-up, daarna je jurk over je hoofd. Ik had een kussensloop over mijn hoofd   :biggrin:

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #14 Gepost op: 24 april 2012, 16:14:27 »
Ik had een handdoek over m'n hoofd en de kapper heeft nadat ik m'n jurk aan had nog een paar dingen bijgewerkt.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #15 Gepost op: 24 april 2012, 19:03:01 »
Mijn vriendinnetje legde de hoepel open op de grond, de jurk er open overheen, dan de hoepel omhoog trekken en goed doen.
Daarna de jurk aantrekken. Zij ging op deze manier gekapt en wel in haar jurk

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #16 Gepost op: 24 april 2012, 23:24:38 »
Whahaha en dat soort foto's zie je nou nooit terug bij de trouwreportage boeken :laugh:

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #17 Gepost op: 25 april 2012, 09:10:47 »
Whahaha en dat soort foto's zie je nou nooit terug bij de trouwreportage boeken :laugh:

Haha klopt! Wij moeten het boek nog maken en ik denk ook dat deze foto de selectie niet gaat halen. :laugh:

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #18 Gepost op: 25 april 2012, 10:59:20 »
Als je een jurk hebt met veters, kun je die gewoon heel ver open doen.
Bij mij was het geen probleem en ging de jurk makkelijk over mijn hoofd.
Armen omhoog en over je heen laten zakken.
Als je er een sloop overheen gooit of sjaal, lijkt me dat het daarvan juist inzakt, smeert en vlekt.
Ik zou niets doen en voorzichtig de jurk laten zakken.

(Maar ik weet het niet precies: heb kort haar, geen ingewikkeld opgestoken kapsel.)

Ik had wel een opgestoken kapsel met krullen en heb het ¨precies hetzelfde gedaan. Ging prima, gewoon beetje voorzichtig doen, ik ws ook bang dat het met ets eroverheen in zou zakken. En ach, als je kapsel van een beetje tegen de jurk aanstoten al nzakt zou k toch eens goed met de kapper gaan praten..

En een make up vlekje aan de binnenkant, zou me er niet een zorgen om maken :wink:! Je sleep wordt straks mooi zwart,...dat zijn pas vlekken :tongue:

twijfeltje

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #19 Gepost op: 25 april 2012, 11:03:04 »
Mijn jurk was inderdaad ook niet schoon gebleven van make-up.
Ik had mijn foundation helemaal doorgesmeerd in mijn nek, decollete en schouders.
Anders zie je misschien een overgang en dat wilde ik natuurlijk niet.
Aan de voorkant zie je nu wel een beetje bruine vlekken (bovenaan de cups ongeveer)
Wel aan de binnenkant gelukkig!
Heeft afgegeven tijdens het dragen.
Als ik de jurk aan heb, zie je niets.

MeisjeM

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #20 Gepost op: 25 april 2012, 14:46:18 »
Ik heb eerst mijn haar en make up gedaan. Zelf mijn sluier zat al in mijn haar. Mijn jurk vervolgens met behulp van 3 dames heel langzaam en voorzichtig over mijn hoofd laten zakken. Is prima gegaan! Ik had wel een jurk met een rijgsluiting, dus die kon heel ver open.

roossje

  • Gast
Jurk Aantrekken En Haren Laten Doen
« Reactie #21 Gepost op: 27 april 2012, 08:56:56 »
Hmm, ik ben ook erg blij dat ik bij de laatste passessie nog geprobeerd heb om in mijn jurk te stappen! En het lukte gelukkig nog ook, ik ga namelijk na de kapper toe ipv dat ze aan huis komt. Heeft de kapper tenminste alles bij de hand, we hadden mijn proefkapsel met make up binnen uur af!
Wil alles gewoon heel basic! En heel veel plezier  vandaag! Geloof dat het vrijdag is;)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards