collapse

Auteur Topic: Oktober 2012  (gelezen 194220 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #150 Gepost op: 9 juli 2012, 12:52:43 »
@Veer

Onze kaart wordt paars. Op de voorkant staat een touw (we hebben elkaar ontmoet via Scouting) in de vorm van een hart, die aan de achterkant nog doorloopt. In het hart onderin staat 12-10-12. Er boven staat:
Geef mij je hand,
geef mij ze allebei,
en vertel me even
dat je niet kunt leven zonder mij.

Op de binnenkant staan onze namen op het stuk wat je kunt zien zonder de kaart open te doen. Binnenin staat:  
De voordeur blijft hetzelfde
De bewoners ook
Toch verandert er iets:
Wij gaan trouwen!

En dan daaronder alle info rondom de locatie etc.

Het versje/liedje op de voorkant is een liedje uit de tijd dat ik in het kinderkoor in de kerk heb gezongen. Het liedje hoort bij mijn communie, maar ook bij die van mijn zusjes en nichtje. Aangezien Jeroen niet gelovig is, trouwen wij niet in de kerk, maar op deze manier zit het geloof er wel een beetje in verwerkt. Mijn familie zal het liedje misschien herkennen, maar een hele hoop mensen ook niet. Maar dat geeft ook niks, rondom het trouwen heeft het ook een mooie betekenis. Bovendien hoeft niet iedereen te weten dat het voor mij van oorsprong een kerkelijk liedje is en dat ik het mede daarom uitgekozen heb.

Ik hoop dat de offerte mee gaat vallen. Als het tegenvalt kunnen wij nog kiezen voor een vierkante kaart en dan zelf de rand eraf snijden. We verwachten namelijk dat dat een stuk goedkoper zal zijn, maar we zullen zien. Ik zal proberen van de week de voorkant even op het forum te zetten zodat jullie je ook een beeld kunnen vormen van het touw.

Veer

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #151 Gepost op: 9 juli 2012, 15:22:18 »
Zo te lezen gaat het een hele mooie kaart worden. Ik wist niet dat het een liedje was, ik heb de regels al verschillende keren gelezen. Het is heel toepasselijk en zo een leuke verwijzing naar je kindertijd en die van anderen. Zelf heb ik me na de geboorte van de drie kinderen laten dopen en laten vormen in de Paaswake van 2010. Ik heb altijd open gestaan voor het geloof en het geeft toch een speciale betekenis aan onze trouwdag. Na de hele korte huwelijksceremonie in het gemeentehuis gaan we trouwen in de kerk. Hopelijk kunnen we zelf de huwelijksmis samenstellen. Een zus gaat misschien zingen en anderen gaan een tekst voorlezen.

Het is goed om de prijzen te vergelijken van de verschillende drukkers van kaarten want daar kan best veel verschil inzitten. Het is ook heel verstandig om een proefdruk te vragen. Onze kaart vind ik achteraf gedrukt op te dun papier. Maar degene die ik dat zei vond dat niet. Succes en ben benieuwd.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #152 Gepost op: 9 juli 2012, 23:28:29 »
@Kaartje, gefeliciteerd met je ondertrouw! Leuk leuk!

@Marianne, ik heb je jurk van de week wel gezien, maar toen nog niet gereageerd.. Maar wat was ie mooi!

Hier nog tot vrijdag stage en dan ben ik klaar.. Aankomende woensdag mijn eindgesprek en daarna moet ik nog feedback krijgen op de verantwoording van mijn scriptie.. Maar goed, dan heb ik geen stage meer... Ik weet dat ik vrijdag een afscheid krijg van de kinderen.. Moet zeggen dat ik er nu al tegenop zie..
Daarna kan ik me weer volop bezig houden met mijn bruiloft...

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #153 Gepost op: 10 juli 2012, 11:33:21 »
@duurtnogeven Vreselijk he, afscheid nemen. Ik hou daar ook echt niet van. Maar ja, soms ontkom je er niet aan.

@veer We hebben inmiddels een site gevonden waar de kaarten inclusief enveloppen voor 150 euro gedrukt worden. Dus daar gaan we een proefdruk bestellen. Die kost dan alleen weer 10 euro. Maar ja dat maakt de kaarten nog niet heel duur als ik bedenk dat we uit gegaan zijn van 150 kaarten.

Verder heb ik vannacht echt voor een van de eerste keren gedroomd over de bruiloft. We waren op het stadhuis en het enige wat Jeroen deed was bezig zijn met zijn telefoon/ipad/laptop. Verder had hij nergens oog voor. Dit is iets wat normaal gesproken ook best wel een gebeurd, dan vertel ik hele verhalen en dan blijkt hij mij niet te horen of niet te luisten. Nu gaan de telefoons die dag toch niet mee of ze gaan mee met de getuigen ofzo, dus het zal wel niet gebeuren, maar het is wel heel vervelend wakker worden.

Veer

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #154 Gepost op: 10 juli 2012, 12:14:18 »
@Marianne dat is een hele mooie prijs. Hopelijk zijn jullie blij met de proefdruk. Hier had ik gelukkig wat extra kaarten besteld omdat Tom een ander gedacht dan ik. Wij moesten de enveloppen nog apart gaan kopen.

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #155 Gepost op: 11 juli 2012, 20:09:40 »
De proefdruk van onze kaart is vandaag binnengekomen. We zijn er erg blij mee.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #156 Gepost op: 15 juli 2012, 00:25:52 »
He Marianne wat een toffe kaart! Mooie kleur ook en echt passend bij jullie lijkt me! Het liedje ken ik ook uit de kerk en door jou zit het weer regelmatig in mijn hoofd! Vond het zo'n mooi liedje om te zingen met de hele communie groep! :-)

De aankomende week nog een paar dingen doen voor 12-10-12 en dan lekker op naar de Italiaanse zon!
Afgelopen week de CM en assistent (haar vader en een getuige) op bezoek gehad en alles goed doorgespit.
Besloten toch voor video-zuil te gaan, via de DJ (van Skyfly), offerte DJ verstuurd, knoop gehakt over bedankjes, schoenen gekocht waar mijn zooltjes in kunnen (niet echt bijzonder maar heb in ieder geval iets en kan rustig verder kijken zonder enorme druk voor de pas van 22 augustus), vanavond bezig geweest met de adressen.
Verder deze week de hotdogkar zoeken, voor na het feest als after-hapje. De ondertrouw in Baarn regelen en een afspraak bij lokatie maken voor in augustus.

En mijn dochter van 7 bezig houden, inpakken en kado voor dochter die in vakantie jarig is verzinnen en kopen..  Ze wordt 14, iemand nog leuke ideeën??

Sorry zit op telefoon en kan de vorige Posts niet lezen. Zal kijken of ik van de week nog tijd en rust heb terug te lezen ;-)

Liefs Ka
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2012, 00:28:03 door kaatje68 »

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #157 Gepost op: 15 juli 2012, 11:28:50 »
@kaatje Jullie hebben weer veel gedaan in de tussentijd. Dat is wel erg lekker natuurlijk. Wij zitten inmiddels op het punt, we moeten nog een aantal dingen doen, maar het zijn allemaal van die kleine dingen.

Mijn zusje begon gisteren ook spontaan te zingen toen ze de kaart zag. Zij was de enige die hem nog niet gezien had.

Fijn dat je schoenen hebt gevonden voor onder je jurk. Dan kan je jurk in elk geval op lengte gemaakt gaan worden. Nadeel is wel dat als je andere schoenen koopt en die hebben net een hogere hak/dikkere zool, dat je jurk wat kort kan worden.

Ik heb zelf een nichtje van 13 en die hebben we afgelopen jaar het boek: Hoe overleef ik .... de puberteit? cadeau gedaan. Dat vond ze erg leuk. Verder is zij heel erg van de nagellak en soms de nepnagels. Maar ook op z'n tijd een spelletje vindt ze leuk. We hebben haar ook eens carcassonne cadeau gedaan.

Vrijdag hebben wij onze trouwringen gemaakt. Dus die staan nu in een doosje te wachten tot 12 oktober. Stiekem duurt dat nog best lang, nog ongeveer 13 weken.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #158 Gepost op: 15 juli 2012, 20:02:56 »
Oh spannend jullie zelfgemaakte ringen! Was het leuk, niet moeilijk? Ernstig benieuwd naar het resultaat!

Wij houden de ringen die we al 2 jaar hebben, waren al ernstig duur en we vinden ze nog steeds prachtig! Misschien nog steentjes erbij bij de mijne, laten poetsen en datum erbij laten graveren en klaar. Ik heb nu 1 ieniemienie diamantje en zou het wel mooi vinden er 4 bij te plaatsen, voor elk gezinslid 1! Wij trouwen ten slotte met z'n vijven! ;-) maar geen idee wat dat kost dus kan zijn dat we het niet doen. Was tenslotte 1 van de dingen waar we geld mee bespaarden

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #159 Gepost op: 16 juli 2012, 20:42:21 »
@Marianne, wat een mooie kaart! Ziet er erg mooi uit!

@Kaatje; wauw :wub: wat een mooie locatie. Heb nu alleen de voorkant nog maar gezien en ik ben al in zwijmelland :)


Ik/wij kunnen vanaf deze week weer aan de voorbereidingen denken.. Eindgesprek achter de rug, nu moet nog 1 verslag goedgekeurd worden en dan ben ik geslaagd!

October Bride

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #160 Gepost op: 16 juli 2012, 21:38:19 »
Marianne: wat een toffe kaart zo! Liedje zit bij mij ook meteen in m'n hoofd. Als mede-scout viel het me trouwens op dat het touw nu geen knoop maakt - is dat een bewuste keuze?

Kaatje: Wat een superlocatie! Mag ik vragen wat je er voor kwijt bent? (en sorry als het een brutale vraag is :wink:)


Hier weinig nieuws, behalve dan dat ik eindelijk schoenen gevonden heb, woohoo! Besteld via Light in the Box:


Ze staan me echt super, en passen perfect bij mij en mijn jurk (ondanks dat ze niet zwart of paars zijn), dus ik ben helemaal blij! :biggrin:

wefoundlove

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #161 Gepost op: 16 juli 2012, 21:55:46 »
@kaatje68. Mooie locatie hoor!!

@october Bride. Is het allemaal goed verlopen bij die site?  Ik heb er even een ring bestel voor €1,- als dit goed gaat wil uk mijn trouwboeket er bestellen.

 Wij hebben namelijk helemaal niets met bloemen maar willen toch een bloemstukje. dan vond ik een nepboeket de oplossing. Verder is bij ons alles geregeld zijn nu helemaal klaar! In september een gesprekje met onze babs. En vrijdag de taart besproken.  

Hoe staat het er bij jullie voor??

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #162 Gepost op: 16 juli 2012, 23:12:06 »
ff heel kort want moet nodig naar bed...

@Octoberbride Ja hoor dat mag je wel vragen. De offerte was, schrik niet... €18.000. En het wordt nog meer maar dat is eigen keuze omdat we alle 19 de hotelkamers vol zullen hebben met vrienden en famile en hebben besloten dat op onze kosten te doen.
Voor dit bedrag trouwen we daar, borrelen en eten we met 71 mensen en feesten we met 140 man. We slapen en ontbijten er met ongeveer 40 gasten (maar er zitten nu maar 5 kamers in offerte). Juist het slapen vonden we heel erg belangrijk en zo zijn we ook daar terecht gekomen ooit. Verder is het hele kasteel (vind het zelf meer landhuis eigenlijk) exclusief voor ons.
Gelukkig zijn we in de gelukkige omstandigheid dat het geen probleem is dat het zo duur is. Maar soms schaam ik me bijna als ik op het forum lees hoe moeilijk het is voor sommigen hier, om te trouwen hoe ze dat graag zouden willen maar er geen centjes voor hebben... Maar ja, aan de andere kant, het kan dus laat ik er maar van genieten dan ;-)

nu echt naar bed, morgen om half 9 in de fitnesszaal...

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #163 Gepost op: 18 juli 2012, 10:26:21 »
@kaatje WAUW, wat een geweldige locatie, maar ook wat een prijzen zeg  :ohmy:. Ik geloof dat wij dat niet op hadden kunnen brengen. Maar goed wij zijn zeer tevreden met de locatie die wij hebben, dus dat is helemaal niet erg.

@duurtnogeven Is je verslag inmiddels ook goedgekeurd?? Want dan had je echt vakantie toch?
Enne al op jurkenjacht geweest? Las ergens dat jij ook met de kaart bezig bent. Wil dat een beetje lukken.

@octoberbride Dat het geen knoop wordt klopt, dat is geen bewuste keuze geweest. Het maken van dit hard van touw was al een klus op zich als ik Jeroen moet geloven. Dus heeft hij het zo gelaten.
En je hebt schoenen gevonden! Gaaf hoor. Jouw jurk hebben we nog niet gezien toch? Ben wel heel benieuwd.

@wefoundlove wij hebben onze nepbloemen bij de pompoenzaden en decoshop besteld. Dat hebben ook allemaal nepbloemen en ook kant en klare boeketten en corsages.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #164 Gepost op: 18 juli 2012, 23:55:18 »
Wauw October Bride, wat een mooie schoenen! Kan me voorstellen dat je daar verliefd op wordt!

@Marianne; verslag is helaas niet goedgekeurd, ze belde me vandaag (wat ik overigens wel fijn vond). Heb het nu teruggekregen en heb het streven om het voor volgend weekend klaar te hebben... Als het dan is goedgekeurd, kan het allemaal nog voor de 'vakantie' geregeld worden en anders pas op 28 augustus (en dan is een deadline van 31 augustus wel érrug krap).
Deze week is mijn moeder in Nijmegen (even voor het beeld, dat is hier ruim 2 uur vandaan), maar zodra ze weer thuis is, ga ik met haar op jurkenjacht... 't Klokje begint zo langzaamaan toch wel te tikken hoor!
En ja, inderdaad, we zijn ook bezig met de kaart. Ik wil gaan kijken of, wat ik in mijn hoofd heb, ook zelf maakbaar is op internet. Als dat niet wil, ga ik even bij de drukker langs om daar eens mee te praten.. Heb voor mezelf 1 augustus als doel gesteld, kan ik de kaart in ieder geval van mijn lijstje strepen dan :wink:

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #165 Gepost op: 19 juli 2012, 08:26:16 »
@duurtnogeven Balen zeg dat je verslag niet goedgekeurd is. Hopelijk lukt het om alles voor het weekend te corrigeren en weer opnieuw in te leveren. Zou wel fijn zijn als je straks kunt zeggen dat je echt klaar bent.

Veer

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #166 Gepost op: 19 juli 2012, 16:19:42 »
@Marianne woh wat een prachtige kaart! Super mooi! Ik kan me heel goed voorstellen dat je er blij mee bent. Leuk dat de ringen thuis zijn. Die van ons liggen ook al zo lang te wachten. Nog twee maanden voor we ze echt kunnen dragen.

 @Kaatje Heel veel plezier in Italië. Waren de prijzen van de ringen twee jaar geleden niet goedkoper? Ze zijn het laatste jaar erg om hoog gegaan. Ik wilde ook steentjes in mijn ringen. We trouwen hier ook met vijf. Voor ieder kindje een steentje. Het is nu voor ieder kindje een kleur in de ring geworden. Verloofde wilde perse dat de ringen gelijk zouden zijn. En hij mag geen steentjes in zijn ring van zijn werk. We hebben nu een mooi compromis. Mooie locatie is dat. En wat super dat er zoveel mensen gaan logeren. Heel lief dat jullie dat op eigen kosten gaan doen. Het is mooi dat jullie het kunnen. Dus naast de offerte hebben jullie nog een ander lijstje denk ik met de kleding enz. Gelukkig trouwen jullie daar en zit die kosten er al in. Wens jullie echt een super dag. En ik ben alvast benieuwd naar het verslag!

 @Ocober Bride mooie schoenen.

 @Duurtnogeven Duim voor je dat je je verslag goed gekeurd gaat worden. Dat je dan helemaal op je trouw kan richten. Hopelijk vind je snel de jurk van je dromen. Ik hoop dat ik snel een belletje krijg van mijn schoonzus dat ik die van mij kan passen. Naast mij jurk heeft ze heel veel jurken die ze gaat maken voor onze bruiloft. Ik moet me er maar niet druk om maken. :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2012, 16:20:02 door Veer »

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #167 Gepost op: 23 juli 2012, 12:24:30 »
@duurtnogeven is het nog gelukt met je verslag? Ik hoop het wel voor je!

Verder zijn hier de kaarten inmiddels binnen! Dus ik kan enveloppen gaan schrijven. Maar dan moet de gastenlijst eerst nog definitief gemaakt worden. We zijn een heel eind, maar er zijn nogsteeds twijfels.

Zaterdag hebben we een cupcakeronde gedaan. Een heel deel van de cupcakes ligt nu in de vriezer om te kijken of dat wil lukken en dat gaat dan met name om het ontdooien. Donderdag gaan we de eerste er weer uithalen. Ik hoop dat het lukt. Anders moeten we nog wat anders gaan bedenken.

Hoe gaat het verder met jullie? Lekker aan het genieten van het mooie weer?

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #168 Gepost op: 24 juli 2012, 17:00:04 »
Ha even kort vanuit Florence!
Wij zijn met z'n 5jes eerst 3 nachtjes op "pre-honeymoon", in een mega geweldig hotel op 10 minuutjes uit het centrum, met uitzicht op de stad vanaf een berg (vooral 's avonds moooooi!!!). Daarna lekker 2 weekjes op een camping
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2012, 17:02:05 door kaatje68 »

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #169 Gepost op: 30 juli 2012, 11:41:18 »
@kaatje wij moeten ongeveer 150 cupcakes en er gaan er 24 per keer in de oven (ik ga nog even kijken of ik er geen 36 per keer in kan krijgen) dus dat gaat nog veel tijd kosten. Als wij voor mini cupcakes gaan, krijgen wij er 48 euro in de oven. Mogelijk gaan wij voor een combinatie grote en kleine cupcakes.

De eerste paar cupcakes hebben we ontdooid en dat ging erg goed. Dus wij gaan er mee door. Waarschijnlijk nodigen wij zussen en schoonzus uit en gaan we met een hoop mensen cupcakes decoreren. Misschien ook leuk om met je kinderen te doen. Je oudste dochter kan dat vast ook en je jongste dochter kan vast ook wel helpen.

@Duurtnogeven is alles nog gelukt met je verslag? Ik hoop het voor je.
Ben je ook al op jacht geweest voor je jurk? Ben heel benieuwd wat jij voor jurk hebt.

En hoe is het met alle andere bruidjes. Hoe is het met jullie? Allemaal lekker aan het genieten van de vakantie? Of zit het er al weer op?

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #170 Gepost op: 31 juli 2012, 10:00:16 »
@duurtnogeven Alsnog hartelijk gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je zoontje. Zag net dat hij 3 dagen terug jarig is geweest.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #171 Gepost op: 2 augustus 2012, 12:54:23 »
@Marianne, dank je!

Meiden... Ik ga morgen kijken voor een jurk :) , net een afspraak gemaakt bij een winkeltje in Hoogezand... Ik laat morgen meer weten :)

@Verslag... We gaan stug door , docent zou hem vorige week nakijken, toen van het weekend... En heb nog steeds niets gehoord.. Net maar weer een mailtje gestuurd.. *To be continued...*
« Laatst bewerkt op: 2 augustus 2012, 12:54:33 door Duurtnogeven »

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #172 Gepost op: 2 augustus 2012, 14:20:17 »
@duurtnogeven Spannend hoor kijken voor een jurk. Ik hoop dat je kunt slagen!!! Enne mocht je een foto online willen zetten: Ik ben benieuwd naar je jurk  :biggrin: .

Balen dat het nakijken van je verslag niet wil lukken. Jij hebt hard gewerkt om het optijd gecorrigeerd te hebben, werkt de docent niet mee.  :mad:

Enne hier goed nieuws!! Ik mag vanaf 20 augustus weer gaan werken.  :biggrin:  :)  :biggrin:

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #173 Gepost op: 3 augustus 2012, 00:02:58 »
Oh, wat fijn (goede datum, dat is mijn verjaardag :wink: )! Wat voor werk ga je doen?

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #174 Gepost op: 3 augustus 2012, 09:54:37 »
@duurtnogeven
Ik mag beginnen op de klantenservice van R.abobank Nederland. Zij nemen alle telefonie over als de lokale filialen gesloten, in gesprek of in overleg zijn.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards