collapse

Auteur Topic: Oktober 2012  (gelezen 193662 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2012, 20:48:28 »
@wefoundlove Gefeliciteerd! leuk dat jullie ook in oktober gaan trouwen! Fijn dat jullie zo'n bijzondere datum hebben gekozen, heel bijzonder om je schoonmoeder zo te gedenken. Heb je haar nog gekend? En snap je keuze voor 2 dagen, lijkt me best leuk! En ook wel relaxed!

@Marianne, ik ga eens snuffelen op interrnet of ik je jurk kan vinden! Goed hoor dat je er al eentje hebt gevonden... Nu mijn dochters het weten ga ik samen met hun binnenkort eens op zoek! Ik ben een enorme koukleum dus het liefst wil ik iets met lange mouwen of een mooi jasje. Dat laatste is denk ik fijner zodat het 's avonds uit kan...

Vandaag heel lief een prachtige bos tulpen over de post gekregen van mijn lief... met een kaartje dat het nu de laatste valentijnsdag is dat ik zijn vriendinnetje ben!  :floating: (volgend jaar zijn vrouw!) Normaal doen we er niet echt aan, dus erg leuke verrassing! Ik heb toen maar extra lekker gekookt! :)

Behalve de locatie hebben we nog niets geregeld. Nu doen we daar wel alles dus dat scheelt ;-)
Ik weet wel dat ik mijn moeder en mijn broer als getuigen ga vragen, maar we weten bijvoorbeeld nog niet eens wie we als CM vragen. We hebben wel ongeveer de planning voor de dag.

- ong. half 2 komen wij op locatie en gaan we foto's maken
- half 3 ontvangst met koffie/thee en klein hapje (cupcake?) voor de daggasten (55 personen)
- 3 tot 4 trouwen, behalve met ambtenaar gaan we zeker ng een bekende vragen te spreken, net iets persoonlijker!
- 4 tot half 6 borrelen (mensen die geen daggasten zijn moeten dan vertrekken, geen idee of er veel mensen naar het trouwen komen die verder         alleen voor 's avonds worden uitgenodigd. We willen wel dat iedereen die wil er bij kan zijn. Hoe doen jullie dat?)
- 6 tot 8 dinerbuffet
- vanaf half 9 feest!
- 1 uur afgelopen, bij de uitgang komt een hotdogkar

Wij en we hopen flink wat familie en vrienden (deel wordt door ons gevraagd en slaapt op onze kosten) blijven slapen. De volgende ochtend nog lekker samen ontbijten en dan naar huis!

Weten jullie al hoe jullie het gaan doen?

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #26 Gepost op: 15 februari 2012, 18:06:58 »
Onze dag gaat er vermoedelijk zo uit zien:

Rond half 1 komt Jeroen mij ophalen bij mijn ouders. Het is alleen een half uur rijden weer terug naar de plaats waar ik woon en waar Jeroen 's morgens zal vertrekken, dus Jeroen mag lekker veel in de auto zitten die dag. Maar dat heeft hij er wel voor over.

Om 14.00 trouwen wij voor de gemeente. Hierna gaan wij foto's maken en gaan onze daggasten naar de feestlocatie. Dit is zo'n 5 minuten lopen vanaf het stadhuis. Dus iedereen kan lekker te voet en indien nodig de auto nog even verplaatsen naar de gratis parkeerplaats.

Wij verwachten vervolgens zelf rond 4 uur/half 5 hier ook te zijn. Dan hebben we een felicitatiemoment voor de daggasten en een moment om even lekker te kletsen en wat te drinken met de daggasten.

Rond half 6 willen wij gaan eten (ook een dinerbuffet) en dan zal rond 8 uur het feest beginnen tot 12 uur.

October Bride

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #27 Gepost op: 17 februari 2012, 23:07:58 »
@Wefoundlove: Ah, zo. Onze familie en vrienden wonen allemaal gelukkig redelijk in de buurt. Alleen mijn broer en zijn gezin wonen wel ver weg, maar zij komen altijd minstens 2 dagen hierheen als ze met de kids hierheen komen... :)

@Marianne: Oh, scouting, leuk leuk! Ga je daar nog iets bijzonders mee doen? (Ik twijfel zelf nog)

Wij hebben zelf inmiddels een afspraak met een fotograaf. De fotograaf die we eerst op het oog hadden, kan helaas dan niet ivm werk in het buitenland, maar nu hij heeft een andere fotograaf in dezelfde stijl aangeraden. Over 2 weken afspraak, dus ik ben heel benieuwd!

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #28 Gepost op: 17 februari 2012, 23:51:27 »
Wij zijn een weekje op de lange latten! In Oostenrijk zullen we ons grote nieuws gaan vertellen aan onze beste vrienden. Leuk!
Succes met de voorbereudingen en tot volgende week!

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #29 Gepost op: 19 februari 2012, 13:49:02 »
@kaatje veel plezier met skiëen en vertellen van jullie grote nieuws natuurlijk

@octoberbride Wij kennen elkaar via de NJ (nationale jamboree) en zijn sindsdien samen naar verschillende nationale en internationale kampen geweest. En we draaien elke week nog bevers/gidsen. Scouting is tot op heden echt nog een deel van ons leven. Dus eigenlijk zou een bruiloft zonder scouting bij ons niet passen.

Op dit moment zitten wij te denken aan de scoutingbeker en die een speciaal laten bedrukken voor onze bruiloft. De scoutingbeker is normaal gesproken een beker die je koopt en dan steeds weer inlevert als je drinken haalt. En je neemt er altijd 1 (of meer, want die bekers blijven om een of andere reden steeds in de tent liggen waardoor je maar weer een nieuwe koopt) mee naar huis. Als ik eerlijk ben hebben wij ook nauwelijks glazen in onze kast, maar zijn het vooral scoutingbekers die wij hebben van alle verschillende kampen waar wij ooit geweest zijn.

Die scoutingbeker willen wij dan gevuld met iets van snoep, mooi verpakt meegeven als bedankje. Daarnaast willen wij de beker gebruiken als glazen op de bruiloft. Of er verder nog een scoutingtintje aan onze bruiloft komt weten we eigenlijk nog niet.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2012, 18:26:14 »
@Wefoundlove: Hé, wat toevallig! Wij trouwen die dag ook en hebben een soortgelijke reden!
@Kaatje68: wat een leuke reactie en wat gaaf dat jullie het zo hebben verteld!

Hier is de locatie nu écht definitief, nu de rest nog :laugh:

October Bride

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #31 Gepost op: 22 februari 2012, 19:17:32 »
Duurtnogeven: Dat klinkt bekend, haha! We hebben nu dan de locatie geregeld en een afspraak met een fotograaf, maar de rest moet allemaal nog, pfft!

Marianne: Leuk idee! Nodigen jullie de bevers/gidsen zelf ook uit? Ik denk dat ik mijn groep zelf op de receptie uitnodig, en mijn medeleidsters daarnaast ook op het feest...

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #32 Gepost op: 22 februari 2012, 20:15:39 »
@oktoberbride
De bevers nodigen wij waarschijnlijk niet uit, want ik ga vanaf september hier (ik draai nu nog bij mijn ouders in het dorp) bevers draaien en dan heb ik alle kinderen net 4 of 5 keer gezien. Bovendien hebben wij geen receptie en hebben wij alleen een feest dat begint om 8 uur. Dus dat is voor de bevers wel erg laat.
De gidsen komen mogelijk wel. Jeroen draait al jaren deze groep en kent de gidsen allemaal minstens een half jaar als staflid (de welpen zijn namelijk vervroegd overgevlogen in januari). En hij kent ze ook nog van de gezamelijke kampen.
Onze medeleiding en allerlei mensen die wij de afgelopen jaren hebben leren kennen zijn welkom op het feest. De gastenlijst is ook wel heel veel scouting en weinig familie enzo. Maar ja dat zijn wij nou eenmaal.

Ik ben van de week aan het rond kijken geweest op internet voor een trouwauto. Waarschijnlijk wordt dat gewoon onze eigen blauwige ford fusion of mijn groengelige panda (is wel apart toch??). Enerzijds is een trouwauto erg leuk, maar het motto is hier een beetje: Vind ik het leuk genoeg of heb ik liever meer gasten op het feest.

Voor corsages heb ik ook al rond gekeken. Ik denk dat wij voor de lintcorsages gaan met een leuke knoop erop als eyecatcher. Lekker apart en stiekem een beetje scoutingachtig.

Curly_san

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #33 Gepost op: 23 februari 2012, 21:05:40 »
Jeuj, ik mag me ook hier melden. Wij gaan trouwen op 12-10-12!!

Het enige dat op dit moment vaststaat is dat we om 13.00 gaan trouwen voor de gemeente. De rest is allemaal nog onbekend, zal ook geheel aan het budget liggen (helaas)... Een ding staat ook als een paal boven water, het wordt een Rock n Roll fifties bruiloft!!!

Als iemand tips heeft over trouwen in oktober dan hoor ik het graag!

October Bride

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #34 Gepost op: 23 februari 2012, 21:15:00 »
Leuk thema Curly_san! Hebben jullie daar iets bijzonders mee?

Oh, en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk natuurlijk!
Ik heb niet specifiek tips voor trouwen in oktober - maar het forum barst bijna uit z'n voegen van de leuke tips in het algemeen. :)


@Marianne: Wij twijfelen ook nog over trouwvervoer, we twijfelen heel erg of we niet gewoon onze eigen Corsa moeten nemen, of dat we toch wat meer geld uitgeven voor een toffe limo ofzo. Lastige keuzes allemaal!
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2012, 21:16:15 door October Bride »

wefoundlove

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #35 Gepost op: 23 februari 2012, 23:35:04 »
CUrly_san gefeliciteerd !

Leuk thema!
Wij hebben de stijl winterwonder..
Wilde eerst voor helloween gaan. Maar dat paste niet bij mijn mooie ivoorkleurige jurk hihi

succes met de voorbereidingen.

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #36 Gepost op: 24 februari 2012, 08:12:17 »
@Curly_san Gefeliciteerd!!! Enne leuke datum  :wink:  Hebben jullie die gekozen omdat het leuk klinkt of hebben jullie ook een reden?

Winterwonder en rock en roll fifties zijn beide leuke thema's. Ben benieuwd hoe jullie die vorm gaan geven. Wij gaan niet echt voor een thema. Zoals het er nu uitziet wordt het een centraal kleurthema met lintjes die overal terugkomen.

Curly_san

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #37 Gepost op: 26 februari 2012, 00:34:06 »
@Marianne121012 Deze datum hebben we gekozen omdat deze leuk klinkt :-) en ik wilde perse niet in 2013 trouwen dus dan nog maar in 2012 met een leuke datum :-)

Hoe we het thema gaan inkleden weten we ook nog niet, we zien wel! Ik weet het echt nog niet (en wat het allemaal gaat kosten daar wil ik al helemaal niet over nadenken boehoe)

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #38 Gepost op: 2 maart 2012, 13:55:18 »
Het begint hier weer helemaal stil te worden  :sad:

@Kaatje hoe was je vakantie? Hoe hebben je vrienden gereageerd??

Wij hebben hier inmiddels aardig geknutseld. We hebben al een idee voor de corsages. Wij hebben het lint met onze namen al besteld. Ik weet alleen niet hoe ik een foto toevoeg. Anders had ik ze kunnen laten zien. Onze kleur is in elk geval paars/lila geworden.

Als het goed is komt de postbode zo bloemen brengen. Ik heb namelijk een mooi boeket gezien met kunstbloemen en een polscorsage (wel verkeerde kleur). Dus nu gaan we kijken of de bloemen passen bij mijn jurk (que kleur) en of we ze ook wel mooi vinden. Voordeel is wel dat we dan straks het boeket nog jaren kunnen laten staan. In elk geval totdat de kleur verschoten is.




karin68

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #39 Gepost op: 2 maart 2012, 14:45:01 »
Hoihoi!

Daar ben ik weer!
De vakantie was lekker en zonnig, geen benen gebroken  ;-)
Met onze vrienden hebben we onze M&M's truc gedaan, we hebben van die persoonlijke in rood, roze en wit met onze namen en met JA!!! en 12-10-12 erop laten maken. Tijdens de koffie heb ik ze uitgedeeld! Ze waren erg enthousiast en erg blij voor ons. Ze kennen mijn AS al sinds hij 10 was en hebben dus ook zijn vorige huwelijk en scheiding van heel dichtbij meegemaakt. Ze zijn erg blij dat hij nu weer zo gelukkig is.

Direkt zondag na terugkomst zijn we ook bij mijn moeder op de koffie geweest en hebben dezelfde truc uitgehaald, leuk! Ik heb haar ook gevraagd of ze mijn getuige wil zijn. Toen we jaren geleden bedachten te gaan trouwen werd zij vlak erna ziek, borstkanker. Daarbij kreeg ze tijdens de chemo hiertegen ook nog een andere vorm, baarmoeder.. Dat was toendertijd een reden om onze plannen op te schorten. Gelukkig heeft ze alles goed doorstaan en is ze genezen. Daar ben ik erg dankbaar voor en daarom wil ik graag dat ze mijn getuige is! Verder vraag ik mijn broer als getuige, maar die weet nog van niets! Achteraf hadden we beter met kerst in 1x de hele bubs het kunnen vertellen, nu moet het echt in stukjes en beetjes.
Verder hebben we niets meer geregeld intussen. Moet nu echt eens wat gaan plannen voor de jurkenzoektocht. Ik wil eigenlijk niet in wit of creme trouwen. Ook de 1e keer heb ik dat niet gedaan en ben ik in het rood getrouwd. Nu heb ik op internet wel iets moois gezien van Marylise, bovenlijf s wel licht en met mouwtjes (ben  dan 44 = zwabberrarmpjes beginnen te tonen  :sleep: ), maar lijkt me ernstig duur... Maar toch maar passen om te kijken of het uberhaupt bij me past.
De bedankjes zijn we wel uit, dat worden mini-weckflesjes van Xenos of Blokker met de persoonlijke M&M's erin en een gezellig strikje met kaartje eraan. Iedereen vindt ze zo leuk! Kan wel dat we ze in andere kleuren bestellen, wat herfstiger waarschijnlijk!

@Curly-San Welkom en gefeliciteerd! Leuke datum hè! Wij hebben deze gekozen omdat het de vrijdag voor de herfstvakantie is en we onze kids meenemen naar Disneyland. 't Is voor ons allebei de 2e keer en we hebben 3 kids (15,13 en 7, laatse van ons samen, eerste 2 uit mijn vorige relatie). Leuk thema, de fifties! Wij hebben geen, maar wie weet komt dat nog ;-)

@Marianne Jullie zijn echt al enorm op dreef hè! Mijn zoon begon al heel snel over een coole trouwauto (Ferrari...) ha ha, maar aangezien wij al op de lokatie zijn voor de rest aankomt denk ik niet dat we iets gaan huren en gewoon thuis met z'n allen in de 807 stappen.
Als ik achter mijn gewone pc zit en niet op de iPad zal ik je linkjes eens bekijken, ben wel benieuwd!

@wefound love, leuk thema! Weet je al wat je er allemaal mee wilt doen?

@Octoberbride, hoe was de afspraak met de fotograaf? Mijn vader was fotograaf en mijn broer ook een tijdje. Met mijn vader ging ik wel eens mee met bruidsreportages om hem te helpen, was erg leuk! Bij mijn vorige huwelijk heeft een vriend foto's gemaakt omdat mijn vader het fysiek niet kon op het laatste moment. Niet echt geweldige foto's maar goed, dit keer beter hopen we maar (niet met mijn vader hoor, die kan het niet mee...).

Zal eens kijken hoe je hier foto's kan plaatsen, kan ik de taart en de M&M's nog even showen!

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #40 Gepost op: 2 maart 2012, 14:51:02 »
Oh, die hierboven dat ben ik dus :-) Had niet ingelgd blijkbaar en was bang dat ik anders de hele tekst kwijt zou zijn  :rolleyes:Ha ha en nu merk ik opeens Marianne dat ik je foto's wel kan zien!! Mooi boeket hoor, hoop dat het er net zo "echt" uitziet als het nu lijkt op de foto!
En hoe deed je dat met die foto's??

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #41 Gepost op: 2 maart 2012, 14:58:18 »
@kaatje deze foto's staan al op internet ergens. En dan kun je die makkelijk plaatsen door het tweede icoontje rechts langs de smilie aan te klikken en de link te plakken.

Ik weet alleen niet hoe ik de foto's vanaf mijn pc moet doen.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #42 Gepost op: 2 maart 2012, 15:08:51 »
Was nog aan het snuffelen naar jurken Marianne, ga jij in het wit of deels gekleurd? (collectie 2012), zag er 2 met bloemenrand op de halter

Misschien moeten we onze eigen foto's dan uploaden naar t een of ander en dan de link plakken? Met Picasa misschien?Nou de stilte is meteen voorbij, ha ha! :biggrin:

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #43 Gepost op: 2 maart 2012, 15:31:42 »
De stilte is weer over, is tenminste wel gezellig. Kunnen we weer lekker overal over kletsen en ideeën uitwisselen :).

Mijn jurk is helemaal wit. Er zijn twee witte met een bloemenhalter. Een  met alleen een halter en een met ook bloemen aan de voorkant. Die met bloemen aan de voorkant is het niet in elk geval.

Als het goed is, wordt mijn jurk over 3 a 4 maanden geleverd. In plaats van de 4 a 5 maanden waar ik mee begonnen ben. Het lijkt echt nog alsof ik vorige week mijn jurk uitgezocht heb, maar ik ben al weer een maand verder. De tijd vliegt.

Enerzijds kan de tijd niet snel genoeg gaan en mag het 12-10-12 zijn. Maar aan de andere kant deze periode is er maar 1 keer als het goed is, dus daar wil ik ook echt wel van genieten.

Gisteren was de kapper bij mijn ouders en zij knipt mijn haar al sinds ik een jaar of 10/11 ben (ben nu 25). Dus ik heb haar gevraagd of ze mijn haren zou willen doen. En dat gaat ze doen :). En met de jurk die ik heb gekozen is het wel het mooiste als mijn haren opgestoken worden. Het nadeel is alleen dat ik onwijs dik en veel haar heb. Maar het zou goed komen, zei ze. Hebben nu 2 juli een afspraak gemaakt voor een proefkapsel (duurt nog 4 maanden pfff).

15 maart hebben we een afspraak met de fotograaf. We kennen hem al van een fotoshoot met ons gezin. Dit hebben we in oktober gedaan en die foto's waren erg leuk.

En 28 april heb ik een afspraak voor een proef make-up. Dit is via de love and marriagebeurs afgesproken. Ik ben geen make-up type, dus ik ben benieuwd.

October Bride

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #44 Gepost op: 2 maart 2012, 15:46:49 »
@Karin: Gesprek met de fotograaf is vanavond, dus nog even spannend! :) Ik probeer al de hele middag foto's bij elkaar te scharrelen die ik leuk vind, maar de meeste bruidsfoto's die ik op internet vind ik veel te 'gewoon'... Ik ben bang dat die fotograaf een flinke kluif aan ons krijgt. :wink:

@Marianne: De tijd vliegt inderdaad! Morgen is het voor mij alweer 2 maanden geleden dat ik mijn jurk heb uitgezocht, pfft! Ik moet echter nog wel schoenen uitzoeken, haaraccesoires, en bolero of stola ofzo.
Hebben jullie ook een stola en/of bolera? Ik vind dat eigenlijk zo zonde van mijn mooie jurk, maar ik ben ook echt een enorme koukleum en blauwe lippen lijken me ook niet echt charmant op de foto's :wink:

@Plaatjes uploaden: Onder het veld waarin je je post typt, staat een dingetje "bijlagen toevoegen" - zo kun je plaatjes uploaden bij je post (mits ze niet te groot zijn qua formaat).

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #45 Gepost op: 2 maart 2012, 15:59:40 »
@octoberbride
Ik heb gekozen voor een bolero. Ik heb geen idee wat voor weer het gaat worden en ik wil geen kou hebben. En het zal uiteindelijk wel alleen voor het reizen, het stadhuis en een deel van de foto's zijn. 's Avonds zal de bolero wel uit gaan. Mijn Bolero wordt op maat gemaakt bij mijn jurk. Zodat de halter niet weg valt enzo.

Voor mijn schoenen ga ik waarschijnlijk naar België. Mijn ouders hebben via via een adres gekregen en daar wilde ze graag gaan kijken. Dus ik mag nog een dag met mijn ouders op pad.

Verder moet ik ook nog een eventuele haaraccesoir, torselet enzo. Maar dat moet ik allemaal nog even kijken hoe en wat. Torselet kon ik eventueel gewoon bij de bruidsmodezaak kopen. Daar hadden ze er ook genoeg.

Het uploaden van de afbeelding van de lintcorsage's zou nu moeten lukken. De middelste wordt een lint met onze namen en waarschijnlijk wordt het ook nog een andere bloem, maar dat krijgen jullie ook vast een idee.

October Bride

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #46 Gepost op: 3 maart 2012, 21:51:57 »
@Marianne: Gaaf hoor, die lintjes! Ik heb mijn torselet en hoepel ook meteen gekocht bij de zaak waar ik mijn jurk kocht, de rest moet ik dus nog kopen... Leuk ook dat je al een afspraak voor het proefkapsel hebt! Heb je al een idee wat je met je haar wilt doen? Heb je een sluier voor erin?


Gisteravond gesprek met de fotograaf gehad. In het begin twijfelde ik even, maar na een kwartiertje bleek hij precies te begrijpen wat we willen. En ook heel fijn: hij stelde zelf al voor om tijdens de receptie naar huis te gaan en 's avonds terug te komen bij het feest om dan nog een uurtje daarvan op de foto te zetten, omdat het zo dichtbij is voor hem. Jeej!
Nu moeten we nog op zoek naar een locatie voor de foto's. We zoeken eigenlijk iets van een verlaten fabriek o.i.d., maar die zijn best lastig te vinden in de randstad... Vandaag zijn we bij het gemaal van Cruquius geweest, en wat mij betreft is dat wel een toffe optie voor de reportage. Nu even afwachten wat de fotograaf er van vind! :)

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #47 Gepost op: 4 maart 2012, 17:08:45 »
@Octoberbride Oh das leuk dat de fotograaf s avonds nog even komt, lijkt mij ook ideaal. Toch fijn om van de avond ook in ieder geval wat goede foto's te hebben! Aan fotolokaties kan ik je niet helpen in jouw buurt  :biggrin:

@Marianne, leuk je corsages! Wij gaan dat niet doen denk ik, veel te veel  voor 60 man denk ik, misschien alleen voor mijn gezin, maar zelfs dat weet ik nog niet. Handig dat je je kapster ook al hebt!

Ik ga gewoon bij de kapper waar ik al 20 jaar kom vragen wie het leuk vinden om het te doen bij mij en de meiden. Ik laat me in periodes door dezelfde knippen maar wissel ook weleens, dus ik zie wel. De heren kunnen op tijd geknipt en het verder wel zelf doen die dag.

Vandaag mijn zus en zwager het nieuws verteld, weer met de M&M's, blijft leuk! Nog mijn broer en mijn andere zus te gaan en dan de familie van AS nog... allemaal pesoonlijk gaat niet lukken vrees ik, dus nog een leuke manier zoeken...

kittyloverknits

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #48 Gepost op: 5 maart 2012, 09:40:08 »
Hallo allemaal,

Ik mag me ook hier melden. Wij trouwen op 26-10-2012! Ben nu druk bezig met de voorbereidingen. Momenteel ben ik bezig met de gastenlijst en dat gaat niet echt soepel. Mijn AS heeft een enorm grote familie. 18 ooms en tantes, met aanhang dus 36 en die hebben allemaal weer kinderen(neven en nichten) en die hebben kinderen. Op de een of andere manier lukt het mij niet om aan AS duidelijk te maken dat je niet iedereeen hoeft uit te nodigen en dat mensen heus wel begrijpen dat als ze niet worden uitgenodigt waarom dat is. Wij wonen nu 2 jaar samen en niet een van de ooms en tantes is ooit in ons huis wezen kijken. Van beiden kanten niet. We zijn dus niet echt familie mensen. Daar komt bij dat heel veel neven en nichten wij van beiden kanten nog nooit hebben ontmoet. Daarom vind ik het raar om die allemaal uit te nodigen. Ik wil dat niet maar AS is bang dat hierdoor problemen krijgt. Ik wil het liefst alleen oom en tantes uitnodigen en nichten en neven selecteren en dan wel zonder kinderen. En vrienden en collega's natuurlijk maar die slecteer je toch al. Waarom is het vaak zo dat familie automatisch uitgenodigt moet worden.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Het tweede punt van stress is de jurk. Ik ben vorig jaar begonnen met dieet. Mede om gezondheidsredenen en omdat ik ooit kindjes wil. Daar ben ik tot op heden 30,6 kilo mee afgevallen. Het aanzoek kwam toch nog een beetje onverwacht. Omdat je zo lang van tevoren je jurk moet kopen zit ik nu met de overige kilo's in de knoop. Ik moet nog 19,4 kilo en heb nog 2 maanden voordat de afspraak met de bruidswinkel staat. Nu ben ik er heel de tijd mee bezig om zoveel mogelijk kwijt te raken voordat ik op jurkenjacht ga. Ik kan dit proces helemaal neit beinvloeden maar ben er wel heel de tijd mee bezig. Zijn jullie ook aan het lijnen en wat zeggen ze hierover bij jullie in de bruidswinkel?

Verder vind ik wel leuk om te trouwen hahah het lijkt een beetje alsof het alleen stress is. Maar ik geniet er van om zo vaak mogelijk tegen AS te zeggen aanstaande man of verloofde.. :biggrin:

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #49 Gepost op: 5 maart 2012, 18:14:01 »
@kittyloverknits Gefeliciteerd!!!

Hier is het ook even ellende geweest over de daggasten. Dat onze ooms en tante's komen naar het feest was meteen duidelijk. Maar voor mij zijn ooms en tantes wel erg belangrijk en ik wil ze dan ook de hele dag mee hebben. Jeroen vindt zijn ooms en tantes (8 mensen) minder belangrijk (ziet ze ook alleen maar met de verjaardag van zijn ouders en oma) en vindt alleen het feest wel voldoende.

Mijn ooms en tantes komen allemaal nog naar mijn verjaardag en de meeste ook naar die van Jeroen (maar die is met kerst en dat is vaak wat lastiger). Mijn ooms en tantes (6 mensen) hebben ook geholpen met het zandkruien toen wij bezig waren met het aanleggen van de tuin. Dus de band is ook gewoon echt anders.

Jeroen wil geen onderscheid maken tussen ooms en tantes want ze zijn eigenlijk allemaal gelijk aan elkaar. Dus uiteindelijk na een hoop gediscussieerd komen alle ooms en tantes als daggast en mijn neef en nichtjes (6 mensen) ook. De neven en nichten van Jeroen komen helemaal niet, ook niet 's avonds. In 3,5 jaar tijd heb ik ze één keer gezien op de negentigste verjaardag, maar zelfs toen heb ik ze eigenlijk niet gesproken.

Maar die gastenlijst is lastig. Je wilt niemand vergeten, niemand beledigen etc. Maar je wil ook de mensen die je zelf belangrijk vindt uitnodigen. Wij gaan straks aan onze ouders nog vragen om een gastenlijst(je) voor ons te maken. Dan kunnen we zien wie we vergeten en dan voorkomen we in elk geval dat we hen voor het hoofd stoten, door een belangrijk iemand te vergeten.

Wat het lijnen betreft: Mijn Jurk is besteld. Toen ze maten gingen nemen, heb ik het nog wel even gevraagd wat als ik nou nog wat wil afvallen (ik zou best nog wel wat kilo's kwijt mogen). Toen gaven ze in de winkel aan dat dit niet zo erg is. Ze maken liever de jurk kleiner dan groter en een paar kilo scheelde toch maar 3 mm aan beide kanten gaf ze aan(en daar vloog mijn motivatie om af te vallen).

Dus ik zou het in de winkel gewoon even vragen. Misschien kunnen ze de jurk nog wel wat vermaken, want inschatten hoe je omvang is als je 19 kilo lichter bent kunnen ze niet ben ik bang.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards