collapse

Auteur Topic: Wie Kan Mij Helpen?  (gelezen 4462 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nayture

  • Gast
Wie Kan Mij Helpen?
« Gepost op: 6 februari 2012, 00:27:24 »
Hallo allemaal!!

Ik ben hier nieuw, dus ik zal mij eerst even voorstellen :)

Ik ben Naomi, ik woon samen en heb 2 ontzettend lieve katten: Jinti en Diego.

Dit is Jinti:



En dit is Diego:



Samen met mijn compagnon ben ik momenteel bezig een uniek concept neer te zetten, beetje in de richting van Weddingplanner moet je dan denken ;-)

Omdat ik er echt net aan begonnen ben, is de mening van onafhankelijke consumenten voor mij erg belangrijk. Daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen bij het beantwoorden van een paar vragen. Ik wil er namelijk achter kunnen komen of er interesse voor is en wat ik eventueel zou kunnen bijschaven, verbeteren, aanvullen of anders zou kunnen doen en daar is jullie input heel erg belangrijk bij dus ik hoop dat jullie mij willen helpen hierbij. Hoe meer reacties, hoe beter :)

Ook mensen die al getrouwd geweest zijn mogen natuurlijk reageren!

Hier komen de vragen:

1. Ben je al eens eerder getrouwd geweest?

2. Heb je destijds je huwelijk zelf gepland of heb je dit laten doen?

A Dit heb ik allemaal zelf geregeld
B Dit heb ik gedeeltelijk laten regelen
C Dit heb ik geheel uit handen gegeven
D Niet van toepassing


3. Waren er destijds bepaalde aspecten waar je toen geen rekening mee had gehouden maar wat je achteraf wel anders had gedaan m.b.t het plannen van je huwelijk?

4. Waarschijnlijk hebben jij en je partner al een beeld van jullie ideale huwelijk en hoe deze eruit moet komen te zien. Welke dingen zijn voor jou het meest belangrijk op deze dag?

5. Wat is voor jou een aannemelijk tijdsbestek waarin een huwelijk over het algemeen geregeld zou moeten zijn?

A 1 jaar of langer
B 10 maanden
C 8 maanden
D 6 maanden
E 4 maanden of korter


6. Op welke termijn ben je van plan te gaan trouwen?

7. Welk budget heb je zelf in gedachten om te besteden of heb je besteed aan je huwelijk?

8. Gemiddeld neemt het plannen van een huwelijk een jaar of langer in beslag. Stel dat er zich in de privé sfeer een situatie voordoet die het noodzakelijk maakt het huwelijk eerder te laten plaatsvinden. In hoeverre zou het voor jou dan een toegevoegde waarde hebben als deze termijn verkort zou kunnen worden naar bijvoorbeeld 2 maanden?

A Heel erg belangrijk
B Erg belangrijk
C Redelijk belangrijk
D Niet echt belangrijk
E Totaal niet belangrijk


9. Hebben jij en je partner al besloten of je je huwelijk zelf wilt plannen of dat je dit liever, al dan niet gedeeltelijk, wilt laten doen?

A Dit doe ik liever zelf
B Ik geef mijn huwelijk, al dan niet gedeeltelijk, uit handen
C Dat weet ik nog niet
D Niet van toepassing


10. In hoeverre is het merk voor jou belangrijk wanneer het gaat om bijvoorbeeld de trouwringen of -kleding?

A Heel erg belangrijk
B Redelijk belangrijk
C Niet echt belangrijk
D Totaal niet belangrijk


11. Onze startende onderneming is momenteel bezig om het plannen van een huwelijk, in tegenstelling tot een Weddingplanner, geheel kosteloos aan te bieden. Wat kun je je hierbij voorstellen? Samen met jou en je partner kiezen wij uit wat het beste bij jullie huwelijk past en hoe je het graag ingedeeld wilt hebben (welke kleding, bloemen, trouwauto, ringen, entertainment, noem het maar op) en wij zullen dit kosteloos regelen en de producten tegen scherpere tarieven kunnen aanbieden d.m.v. direct contact met de betreffende aanbieders van de producten van de meest bekende merken. Hoe zou je er tegenover staan om onze onderneming jouw huwelijk, gedeeltelijk of geheel, te laten regelen?

A Ik zou deze mogelijkheid zeker aangrijpen als ik hiermee aanzienlijk veel kosten zou kunnen besparen
B Ik zou wel overwegen deze mogelijkheid aan te grijpen, het geeft mij een goed en vertrouwd gevoel dat er uitsluitend gewerkt wordt met de meest bekende merken
C Ik twijfel nog of ik dit zal laten doen, ik zou hierover eerst graag nader geïnformeerd willen worden
D Ik plan mijn huwelijk liever zelf, zodat ik alles ook zelf in de hand heb


12. Onze onderneming kan veel voor jou en je partner betekenen wanneer het gaat om het regelen van jouw huwelijk. Wat is voor jullie het meest belangrijk wanneer je je huwelijk zou laten regelen?

A Trouwringen
B Trouwkleding
C Trouwauto
D Trouwlocatie
E Catering
F Uitstraling
G Entertainment
H Huwelijksreis
I Een pakket samengesteld op mijn eigen behoeften en wensen
J Anders, namelijk:


13. Nu je het belangrijkste onderdeel hebt aangegeven, zijn wij erg benieuwd wat jullie hierna het meest belangrijk vinden en vervolgens het minst belangrijk. Zou je onderstaande onderdelen in volgorde van belangrijkheid willen zetten door een cijfer voor ieder onderdeel te plaatsen waarbij 1 de hoogste waarde heeft en zo verder? Als je meerdere onderdelen even belangrijk vindt, kun je die hetzelfde cijfer geven.

.. Trouwkleding
.. Accessoires (corsages, bloemen, etc.)
.. Locatie
.. Entourage
.. Sieraden
.. Trouwringen
.. Catering
.. Huwelijksreis
.. Trouwauto
.. Entertainment
.. Anders, namelijk:


14. Wanneer je ideeën op wilt doen voor je huwelijk, trekken jij en je partner er dan op uit en bezoek je bijvoorbeeld actief trouwbeurzen, winkels, trouwlocaties, etc. of doe je dit liever vanuit huis?

A Ik trek er actief op uit
B Ik bezoek regelmatig trouwbeurzen, winkels, trouwlocaties, etc., maar kijk ook zeker op internet of in bladen of ik iets leuks kan vinden
C Ik kijk zoveel mogelijk op internet en in bladen om ideeën op te doen


15. Welke informatiebronnen gebruik je voornamelijk voor het opdoen van ideeën?

A Magazines/bladen, namelijk:
B Websites, namelijk:
C Weddingplanner
D Trouwbeurzen
E Media
F Anders, namelijk:


Tot slot voor onze statistieken nog een paar laatste vragen:

16. Ben je een man of een vrouw?

17. Wat is je leeftijd?

18. Wat is je opleidingsniveau?

A MAVO/LBO
B HAVO/VWO
C MBO
D HBO
E Universitair
F Anders, namelijk:


19. Wat is je huidige gezinssamentstelling?

A Alleenstaand
B Samenwonend
C Alleenstaande ouder
D Samenwonend met een of meer kinderen


20. Wat is je totale jaarinkomen inclusief partner? (€ 30.000,- bruto is modaal)

A Beneden modaal
B Modaal
C Boven modaal


Einde!

Ik wil jullie alvast heel erg bedanken voor het beantwoorden van bovenstaande vragen! Onze onderneming maakt in de loop van dit jaar een definitieve start, mocht je van onze diensten gebruik willen maken tegen die tijd of mogen wij jullie vrijblijvend informeren of adviseren, laat dan s.v.p. even in een persoonlijke email je emailadres en telefoonnummer achter zodat wij tegen die tijd contact met jullie kunnen opnemen.



Groetjes,
Naomi

deniesje

  • Gast
Wie Kan Mij Helpen?
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2012, 10:11:52 »

Tot slot voor onze statistieken nog een paar laatste vragen:

16. Ben je een man of een vrouw?

17. Wat is je leeftijd?

18. Wat is je opleidingsniveau?

A MAVO/LBO
B HAVO/VWO
C MBO
D HBO
E Universitair
F Anders, namelijk:


19. Wat is je huidige gezinssamentstelling?

A Alleenstaand
B Samenwonend
C Alleenstaande ouder
D Samenwonend met een of meer kinderen


20. Wat is je totale jaarinkomen inclusief partner? (€ 30.000,- bruto is modaal)

A Beneden modaal
B Modaal
C Boven modaal



Ik vind echt dat deze vragen heel persoonlijk zijn, wat doet het er toe welke opleiding je hebt als je gaat trouwen???
En bij gezinssamenstelling de keuze alleenstaand... :ph34r:
Vind dit een heel vreemde manier van enqueteren. Denk niet dat je hier reacties zal ontvangen

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wie Kan Mij Helpen?
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2012, 15:05:22 »
Ook ik denk niet dat hier veel reacties op zullen komen. Persoonlijk vind ik de vragenlijst veel te lang en zitten er vragen tussen waarvan ik verwacht dat veel dames ze liever niet beantwoorden (oa inkomen, is in een ander topic destijds ook gebeurt en ook daar waren de dames niet gecharmeerd). Evenals de vraag over opleiding, waarom die vraag?

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Wie Kan Mij Helpen?
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2012, 11:20:59 »
Op dit forum ga ik deze vragen niet beantwoorden. Als je een anonieme site zou gebruiken (bijvoorbeeld thesistools) heb je meer kans op respons. Dan is het een kwestie van klikken en invullen, in plaats van alles overnemen en uittypen. Ook al is het via een nickname, zoveel informatie bij elkaar zetten op internet lijkt me niet zo'n strak plan.

Nayture

  • Gast
Wie Kan Mij Helpen?
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2012, 09:50:09 »
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie.

Ik ben blij met deze feedback, want dan kan ik ook daar rekening mee houden.

En sorry dat ik de verkeerde indruk heb gewekt, ik wil absoluut niet de indruk wekken dat ik persoonlijke informatie wil inwinnen van personen zoals inkomen en opleiding. Dat is echt mijn intentie niet. De reden waarom deze vragen gesteld werden, is omdat wij verschillende doelgroepen willen benaderen om te zien welke groep welke antwoorden heeft gegeven, net als het Centraal Bureau voor Statistieken dit ook zo doet en uitsplitst in geslacht,opleiding,leeftijd en inkomen om zo betrouwbare informatie te vergaren.

Ik begrijp het volkomen als jullie bepaalde vragen liever niet beantwoorden hoor, dit hoeft ook niet als je daar geen goed gevoel over hebt. Nu ik er zo over nadenk, zou ik het waarschijnlijk zelf ook niet doen. Maar zouden jullie dan misschien de andere, niet persoonlijke vragen, willen beantwoorden? Jullie zouden ons er echt onwijs mee helpen :)

Alvast bedankt!


Grt
Nayture

Veer

  • Gast
Wie Kan Mij Helpen?
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2012, 11:33:32 »
Misschien kun je het aanpassen door nog een keuzemogelijkheid bij te voegen. Want bij andere vragenlijsten staat de keuze erbij dat je niet wilt antwoorden.

Nayture

  • Gast
Wie Kan Mij Helpen?
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2012, 22:12:20 »
Misschien kun je het aanpassen door nog een keuzemogelijkheid bij te voegen. Want bij andere vragenlijsten staat de keuze erbij dat je niet wilt antwoorden.

Hoi Veer!

Dat is inderdaad een goed idee!
Ik ga deze mogelijkheid zeker bij de volgende enquetes toevoegen :wink:

Dank je wel!

Groetjes,
Nayture

Lotte09-09

  • Gast
Wie Kan Mij Helpen?
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2012, 22:55:01 »
ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook een vreemde manier van enquêteren vind.
Het allereerste wat ik dacht toen ik je bericht las is: "wat hebben die poezen er in hemelsnaam mee te maken?" en verder is het zoals gezegd niet geheel handig.
Ik heb ook al wel enquêtes ingevuld via deze site, maar dit ging dan of via een link zoals thesistools, of met uitleg waar het voor was (dus in jullie geval wat het verschil zou maken met een weddingplanner/ wat jullie unieke concept zou zijn) en als je bereid was om te helpen of je dat dan wilde aangeven zodat je een pb kreeg en het op een voor mij prettige manier geregeld kon worden.

Daarbij is reclame niet toegestaan hier en ik vind dit:

Onze onderneming maakt in de loop van dit jaar een definitieve start, mocht je van onze diensten gebruik willen maken tegen die tijd of mogen wij jullie vrijblijvend informeren of adviseren, laat dan s.v.p. even in een persoonlijke email je emailadres en telefoonnummer achter zodat wij tegen die tijd contact met jullie kunnen opnemen.

toch wel een beetje lijken op reclame...

Ik bedoel je zeker niet onderuit te halen, maar hoop dat je met de bovenstaande tips/handvatten iets kunt.

Succes
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2012, 22:56:12 door Lotte09-09 »

deniesje

  • Gast
Wie Kan Mij Helpen?
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2012, 14:08:04 »
@ lotte amen :hail:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards