collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis Begin Juni  (gelezen 26986 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

marjolein1987

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Gepost op: 19 februari 2012, 12:27:06 »
Hallo allemaal,

Wij trouwen pas 31-5-2013 maar zijn nu al aan het kijken waar we naartoe op huwelijksreis willen..  :biggrin:
Het lijkt alleen erg lastig te worden want we willen dan eigenlijk begin juni en het lijkt dan (bijna overal) ''regentijd'' te zijn.
We hebben gekeken naar de dominicaanse republiek maar daar (schijnt) het nogal gevaarlijk te zijn? Je mag dan niet van je resort af? Als dat zo is, dan zit ik daar natuurlijk niet op te wachten. :blink:
Wie kan ons helpen de ideale bestemming te vinden?
Dit zijn onze eisen  :)

* het moet mooi weer zijn ( 30-35 graden vinden we wel lekker)
* het liefst aan het strand
* mooie groene omgeving
* er moeten genoeg excursies te doen zijn maar we willen ook onze rust pakken
* het liefst hotel zonder kinderen
* geen inmens groot hotel maar gezellig knus hotelletje
* geen rijen aan hotels naast elkaar
* maximaal 10 uur vliegen
* rond 2000-2500 euro

we zijn vorig jaar voor het eerst naar Turkije geweest, we hadden nog nooit gevlogen. We zijn in het gebied bij Bodrum geweest, prachtig en echt genoten. Ik zou graag nog eens teruggaan naar Turkije maar dan niet in dezelfde omgeving. Het schijnt alleen zo te zijn dat als je ergens anders heen gaat dat daar alleen maar rijen aan hotels staan, dat lijkt me verschrikkelijk! Ook schijnt de zee heel koud te zijn. Wie heeft er ervaring met een vakantie in turkije in juni?

gr marjolein

~M*M~

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2012, 12:43:44 »
Is dat budget pp of totaal?

Arkefly vliegt op zanzibar! Groen, excursies en tropisch!
Wij zaten op pongwebeach resort, kleine huisjes en een heerlijk restaurant!

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2012, 12:47:43 »
Wij zijn naar Malta geweest, het weer was heerlijk.
Maar of t echt een groene omgeving is...
het is een klein eiland, redelijk aanbod aan excursies.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2012, 12:47:57 door 11-06-2010 »

marjolein1987

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2012, 12:55:42 »
Aangegeven budger is een totaal :biggrin:

is zanzibar ook niet "gevaarlijk?" we willen wel heelhuids terugkomen namelijk  :)

~M*M~

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2012, 12:58:53 »
Nee hoor, wij leven ook nog  :wink:
Grapje. Mijn tante is er jaren geleden geweest en moet toen een paar dagen in t hotel blijven vanwege verkiezingen. Maar wij hebben nergens last van gehad.
Je kan pongwe niet boeken via arkefly, maar er zijn vast andere fantastische hotels die je wel kan boeken.

marjolein1987

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2012, 13:05:08 »
Haha ja gelukkig wel :)
ik ben ook niet bang aangelegd maar ga het natuurlijk ook niet opzoeken :wink:

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2012, 09:25:46 »
Hoi Marjolein,

Wil je persé ver weg? Wij zijn een paar jaar terug in de eerste helft van juni naar Kreta geweest en dat was echt fantastisch. Ook elke dag +30 graden (maar check even wat normaal is voor die tijd van het jaar, misschien hadden wij geluk) en Kreta is ook echt een mooi eiland. De zuid-kant is minder toeristisch en mooier qua natuur, maar daar is het zeewater ook echt kouder (hebben het uitgeprobeerd). Wij zaten in Rhetymnon, dat is ook al minder toeristisch dan bijvoorbeeld Chersonissos en plaatsen daar in de buurt. En we hadden een auto gehuurd en zijn daarmee lekker gaan touren, vooral onze trip naar de zuidkant van het Eiland was echt supermooi. Dus als je je goed laat informeren over eilanden en plaatsen die bij jullie wensen passen, is Griekenland misschien ook een optie?

Succes met kiezen!

jassou

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2012, 09:41:56 »
Om aan te sluiten bij Elgee, over griekenland: Mythos suites in rethymnon op Kreta is erg mooi (www.mythos-crete.gr), klein, authentiek en ik geloof dat je er vrijwel geen kinderen gaat vinden vanwege de ligging en faciliteiten. We zijn er een paar keer geweest, overigens zonder tour operator dus weet niet wat voor deal je daarbij krijgt.

Een andere huwelijksreis topper voor griekenland is Santorini. We zijn een paar keer bij chelidonia villas in Oia op Santorini geweest (www.cheledonia.com) Het plaatje wat je ziet als je de website opent was ons terras. Ook hier weer geen tour operator gebruikt, dus kan geen kosten indicatie geven.

Op beide plaatsen geen sprake van lange rijen hotels. Al heeft Santorini weinig echte stranden, wel veel verlaten baaitjes. Beide hotels zijn niet perse kind-vriendelijk, heb ze ook niet gezien. Excursies zat mogelijk. Al is griekenland niet echt groen. Vooral Santorini is erg droog, maar dat merk je niet, omdat je toch de hele tijd naar de zee in de krater zit te staren. :)

edit: beide plaatsen zijn wel erg toeristisch, dus niet stil en verlaten. Al zijn de hotels die ik beschrijf weer wel wat achteraf, dus wel wat stiller.
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2012, 09:43:04 door jassou »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2012, 10:05:55 »
Ook wij gaan naar Kreta en wij gaan ook begin juni. Heb begrepen dat het daar dan echt wel heel mooi weer is al.

Tip: kijk eens op www.elizawashere.nl
Daar staan echt supermooie bestemmingen op (bijna allemaal fly-drive's) en leuke knusse plekjes, dus niet de toeristische massahotels.

Wij hebben hier 2 weken een villa met privé zwembad geboekt op een mooi rustig plekje. Er is wel een dorpje op loopafstand zodat we 's morgens lekker broodjes enzo kunnen halen. En je beschikt 2 weken over een auto dus je kunt ook lekker de omgeving gaan verkennen.
Voor dit alles waren wij nog geen 2000 euro kwijt!
Wij zitten in deze villa's: Ellotis Villa's

Zankyou

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2012, 12:11:38 »
Hoi Marjolein

Turkijke in juni kan behoorlijk warm zijn (waarschijnlijk te warm voor lekker op strand liggen...) Misschien is Kroatië iets? Het is nog niet heel bekend als vakantieland dus ik denk dat je wel een plek moet kunnen vinden waar je niet hutje mutje zit met alle andere nederlanders zit en het heeft prachtige stranden. En het valt zeker in je budget...

Groetjes!

deniesje

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2012, 12:15:13 »
@roxymilan, vind je het niet spannend om naar griekenland te gaan nu de economie daar op instorten staat en het daar wellicht heel onrustig kan worden?

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #11 Gepost op: 20 februari 2012, 12:18:29 »
@roxymilan, vind je het niet spannend om naar griekenland te gaan nu de economie daar op instorten staat en het daar wellicht heel onrustig kan worden?

Mwoah daar maak ik me niet echt druk om, de meeste rellen zijn toch in Athene en in de grote steden. Ik denk dat we daar in een afgelegen dorpje op een eiland niet veel van zullen merken..

jassou

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #12 Gepost op: 20 februari 2012, 12:21:47 »
@ deniesje, ik geloof niet dat je daar in de toeristische oorden veel van zou merken. Daar komt het geld binnen en ze zullen wel gek zijn dat te verstoren. De grote steden zullen misschien wat onrustiger zijn, maar een occupy rhodos beweging zie ik nog niet verschijnen ;-)

twijfeltje

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #13 Gepost op: 20 februari 2012, 15:44:43 »
Hoi Marjolein

Turkijke in juni kan behoorlijk warm zijn (waarschijnlijk te warm voor lekker op strand liggen...) Misschien is Kroatië iets? Het is nog niet heel bekend als vakantieland dus ik denk dat je wel een plek moet kunnen vinden waar je niet hutje mutje zit met alle andere nederlanders zit en het heeft prachtige stranden. En het valt zeker in je budget...

Groetjes!
Mijn ervaring met Kroatie: verschrikkelijk!
Heel warm en mijn onderbenen waren onherkenbaar geworden door tientallen muggenbulten.
(Maar wij zaten op een stomme camping en geen hotel, scheelt misschien?)
Het westen is behoorlijk toeristisch en in het oosten is vrijwel niets te doen.

Slovenie vond ik weer wel leuk.
Mooi land, vriendelijke mensen.
Ljubljana is een mooie stad, verder mooie natuur, bergen, leuke kasteeltjes.
Maar verder niet heel veel te doen, niet zo toeristisch.

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #14 Gepost op: 20 februari 2012, 23:31:04 »
-
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2016, 14:53:53 door Ik83 »

marjolein1987

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #15 Gepost op: 21 februari 2012, 14:08:01 »
dank jullie wel voor al jullie reacties. We hadden inderdaad zelf ook al over griekenland nagedacht, dus dat is het uitzoeken dus wel waard. We vinden het gewoon belangrijk om zeker te zijn van mooi weer.
Het is eventueel ook een optie om niet gelijk in juni te gaan maar in september ofzo. En dan na ons trouwen naar een hotel in maastricht te gaan zitten(we willen maastricht namelijk ook wel een keer zien) alle opties staan dus nog open :)

cerylle

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #16 Gepost op: 14 maart 2012, 22:25:47 »
Hoi!

Wij gaan ook in juni op huweljksreis en wel naar Bali...het is er dan heerlijk weer en geen regenseizoen meer...

jassou

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #17 Gepost op: 15 maart 2012, 09:01:05 »
Voor Maastricht ik heb natuurlijk wel een hoop tips!  :biggrin:

roossje

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #18 Gepost op: 8 mei 2012, 09:45:42 »
Hoi, wij gaan naar valencia, daar is het gemiddeld nu al 27 graden, ook wij trouwen in eerste week van juni, en zitten in een super luxe kamer.
Hangt er denk ik ook echt vanaf wat je wilt doen in je vakantie, wil je vooral zonnen of wil je ook echt dingen gaan bekijken! Ik kan me voorstellen dat wanneer je naar een tropisch eiland gaat, je dit echt voor je rust doet...
Wij gingen voor rust, lekker eten, cultuur ( maar zijn dan ook echt van de stedentrips)

Kijk anders een naar de madeira, daar zouden wij in eerste instantie heengaan, maar je hebt daar wel veel zon zee en strand, gezien je midden in de atlantische oceaan zit en groen en hele luxe hotels, mooie parken enz.

Uiteindelijk hebben wij voor valencia gekozen, omdat wij echt doe- mensen zijn, een dag rusten is prima, maar geen 10 dagen lang:)

Succes met zoeken, marjolein!

marjolein1987

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2012, 19:31:14 »
We zijn er nog steeds niet over uit. We willen inderdaad wel IETS te doen hebben. De rust is ook heerlijk maar inderdaad niet 10 dagen lang!
Ik zal eens naar valencia kijken, misschien is het wel iets voor ons  :biggrin:

Zankyou

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #20 Gepost op: 21 mei 2012, 12:38:48 »
Spanje! Het zuiden van Spanje is prachtig, Granada (zeker naar het Alhambra gaan en dan wel van tevoren kaartjes reserveren), Sevilla (lekker biertjes drinken staand op straat), de Sierra (bergen, om actieve wandelingen te maken) en Malaga (voor het strand). Absoluut een aanrader. En het zou mooi weer moeten zijn begin juni, sterker, misschien is het al te warm, dan is Valencia perfect, minder warm en toch strand en natuurlijk Paella eten  (liefst in El Palmar, even buiten Valencia, daar heb je de beste Paelle restaurants)

@Twijfeltje, wat jammer dat kroatië voor jullie geen goede ervaring was!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #21 Gepost op: 22 mei 2012, 09:27:31 »
Heb je al eens naar Cyprus gekeken?? Wij zijn eind april naar de Pafos geweest en het is daar super mooi! Hadden een hotel direct aan het strand, ging de de ene kant het eiland op werd het wat rotsachtiger, meer het binnenland in was erg groen. Er stonden veel sinaasappelbomen waardoor het heerlijk rook! Het was er tussen de 20 en 25 graden, dus begin juni zal de temperatuur er hoger liggen... Cyprus is echt een aanrader (en dat zeg ik niet alleen omdat ik er ten huwelijk ben gevraagd  :tongue: )

jassou

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #22 Gepost op: 22 mei 2012, 10:31:45 »
Cyprus is inderdaad leuk, ja! Huur een auto, ga de bergen in (daar zijn ook wat kleinere hotelletjes te vinden als je dat meer aanstaat dan de grote aan de kust), of vind verlaten baaitjes. Er gebeurt genoeg in de steden voor levendigheid, maar kalmte is er ook makkelijk te vinden. En als je van katten houdt: tussen Paphos en Limassol, bij de akrotiri legerbasis zit een kattenasiel. Een enorm terrein waar ze zwerfkatten opvangen, steriliseren/castreren en herplaatsen. Een van onze katten komt daar vandaan, hoop dat de link het doet, maar even een plaatje spammen:  http://www.malcolmcat.org/hof_detail.php?id=38
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2012, 10:32:15 door jassou »

Chantal_84

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 48
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #23 Gepost op: 22 mei 2012, 13:59:52 »
Lanzarote is mooi. Indrukwekkend door het vulkaanlandschap, maar toch ook enigzins groen door de vele wijnbouw.
Bijzonder om te zien hoe dat allemaal aan is gelegd. Verder mooie stranden (Papagayo) bij Playa Blanca.
Wij zijn er zelf 12 dagen geweest en hebben toen een dag of 5 een auto gehuurd, waarmee we op ons gemak het eiland konden bekijken.

Sevilla in Andalusie (Spanje) is ook echt een aanrader!
Hele knusse, gezellige plaats waar het leven zich echt buiten afspeelt.
Vele mooie terassen, mooi centrum en prachtige parken.
Echter 10 dagen is te lang om je daar echt te vermaken en het ligt niet aan zee..

Verder misschien een combinatie van een aantal Griekse eilanden?
Wij zijn bijvoorbeeld eens gaan eilandhoppen op de Cycladen!
We hebben zelf een combinatie gedaan van Mykonos, Paros, Naxos en Santorini.
Voordeel is dat dit natuurlijk allemaal aan zee ligt en de mensen zijn er echt super vriendelijk!

Cyprus kwam inderdaad ook in mij op. Ben er zelf nooit geweest, maar hoor er veel goede verhalen over.

Keecee

  • Gast
Huwelijksreis Begin Juni
« Reactie #24 Gepost op: 28 mei 2012, 11:22:38 »
als turkije goed bevallen is, dan is voyage torba private misschien iets voor je
Torba ligt wel vlak bij bodrum, maar zoals je al zei erg mooi (is ook de plek waar de turken zelf op vakantie gaan)
Het is met de dolmus iets van 10 minuten naar bodrum.

Het private gedeelte van voyage torba is echt mooi (niet alleen op de foto), scoort ook hoog op zoover.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards