collapse

Auteur Topic: Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)  (gelezen 16809 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ellentjuh

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Gepost op: 29 februari 2012, 11:11:41 »
Hoi,

Wij zouden het liefst willen trouwen op 17 juni 2013 omdat we dan precies 5,5jaar samen zijn.
Maar deze dag valt op een maandag, en nou twijfel ik heel erg of dat wel handig is... want tsja mensen moeten dan wel echt dagen vrij nemen, 2 zelfs als ze lekker willen feesten en de volgende dag uitbrakken :wink:

wie heeft er ervaring met trouwen op een doordeweekse dag? (ik tel vrijdag even bij het weekend omdat je dan al de day-after vrij hebt...)

meningen hierover?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #1 Gepost op: 29 februari 2012, 11:33:44 »
Tja persoonlijk heb ik niets met data's dus begrijp het vanuit dat punt niet echt en ik vind 5,5 jaar nu ook niet echt een jubileum ofzo.  :ph34r:

Maar over in het algemeen op doordeweekse dagen trouwen (de vrijdag dan dus niet meegerekend, zoals jij het zegt)
Ik heb dit jaar 3 bruiloften en alle 3 vallen ze op een doordeweekse dag. Daar baal ik flink van ja. Ik hoef geen hele dag er na vrij te nemen, maar toch wel minstens later beginnen of een ochtend vrij nemen. Bij 1 zijn we daggasten, dus ja dat kost je de dag van de bruiloft aan vrije dag en halve dag erna. Tuurlijk heb je dat er voor over, maar helaas is het niet altijd mogelijk. 1 bruiloft is in juli en dan kan ik helaas overdag niet vrij nemen, dus daar zal ik dan ook niet aanwezig zijn bij de ceremonie, het avondfeest ga ik wel heen, maar zal niet echt een latertje worden. Bij een ander ga ik me wel in alle bochten wringen om aanwezig te kunnen zijn bij de ceremonie, maar wrs zal het dan wel iets worden van even anderhalf uur bij het werk weg en daarna gelijk weer terug en dan 's avonds weer aanwezig zijn op het feest.
Uiteindelijk is het jullie keuze wat je wel en niet wilt doen. Zijn uiteraard ook genoeg mensen die diensten draaien, en het dus voor hun niks uitmaakt wat voor dag je kiest. Je directe familie krijgt er een dag voor, dus daarvoor zou het juist alleen maar leuk zijn om het op een doordeweekse dag te doen. Vrienden zullen wellicht er vrij voor moeten nemen. Er werken ook overigens genoeg mensen op zaterdag, dus ja is dan ook een vrije dag nemen. Genoeg moeilijkheden wat dat betreft.
« Laatst bewerkt op: 29 februari 2012, 11:34:55 door Jof »

Little1

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #2 Gepost op: 29 februari 2012, 11:47:05 »
Bij ons wilde mijn AS graag op zaterdag trouwen aangezien hij zelf het liefste de bruiloft van een ander ook op zaterdag heeft(hij werkt dus indd op zaterdag)maar ook omdat wij veel winkeliers in de familie en vriendenkring hebben en die dus werken op zaterdag. Wij willen absoluut niet dat het vroeg rustig zou worden op ons feest!!
Wij hebben een hele mooie middenweg gevonden.. wij trouwen 16 mei 2012.. De woensdag voor hemelvaart! Oftewel veel van de winkeliers zijn vrij die donderdag (ze werken niet in de zorg of horeca). De gasten met een kantoorbaan zijn ook allemaal vrij, sommigen hebben dan zelfs lang weekend. Dat was voor ons echt een uitkomst!
We hebben wel voordelen van die woensdag, zo zijn de kosten bij de gemeente een stuk lager dan dat je op vrijdag of zaterdag trouwt.
Wij hebben overigens, net zoals Jof, niks met bepaalde data dus dat is misschien iets makkelijker praten.

Succes met het kiezen van jullie trouwdatum!Vergeet niet dat ongeacht de datum het toch een onvergetelijke dag zal worden..

ellentjuh

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #3 Gepost op: 29 februari 2012, 11:58:49 »
Ik vind het wel leuk om met een speciale datum iets te doen.

@jof gut ja dan ben je wel een stuk of wat dagen kwijt! Wel leuk, meerdere bruiloften!

@little1 wat een uitkomst zeg! ideaal! vroeg rustig op het feest lijkt me vreselijk, vandaar ook mijn dilemma!

5,5jaar is inderdaad geen jubileum ofzo, maar we wilden graag in mei of juni trouwen, en met een stuk of wat verjaardagen in weekenden beperkt het wel vond ik. Toen kwamen we uit op ergens in de weken rondom 20juni, en bedacht ik ineens dat we 17juni X,5 jaar samen zijn dus hee dat is leuk om te doen!

Aan de andere kant ben ik op 22juni gevraagd door m'n AS en verlovingsdatum is ook leuk plus valt op een vrijdag en zou ook leuk zijn.

Sofraine

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #4 Gepost op: 29 februari 2012, 12:28:12 »
Wij hebben ook 2 bruiloften dit voorjaar op doordeweekse dagen. We zijn bij allebei uitgenodigd als daggast, maar kunnen i.v.m. vrij krijgen maar naar 1 toe. Alleen de avond gaan bij de bruiloft die we moeten missen is voor ons de moeite niet meer (2,5 uur rijden heen en 2,5 uur terug), omdat mijn verloofde de volgende ochtend vroeg op moet. We balen er wel van, waren er graag bijgeweest, maar het is helaas niet anders. Vrije dagen zijn beperkt, zeker met ons eigen huwelijk en de huwelijksreis in aantocht, en als ik heel eerlijk moet zijn neem ik liever op een vrijdag een dag vrij voor een bruiloft dan op een doordeweekse dag.. Zo kun je 's avonds tenminste ook gewoon lekker feesten zonder rekening te hoeven houden met werk de volgende ochtend. Anderhalve dag vrij nemen voor een bruiloft vind ik persoonlijk echt te veel.

Zelf heb ik ook niks met speciale data (ook de reden van die andere twee bruiloften), dus baal ik er altijd stiekem wel een beetje van als er op een doordeweekse dag getrouwd wordt. Ik denk dat een datum vooral leuk is voor het bruidspaar zelf, maar dat het voor een ander niet zoveel uitmaakt.

Maar weet je, het is JULLIE feestje, en als dat voor jullie de kers op de taart is: gewoon doen!

Overigens vind ik die 16 mei echt heel goed gevonden, als ik me dat van te voren had bedacht hadden wij dat denk ik ook gedaan, ivm de kosten van onze trouwlocatie die dan veel lager zijn natuurlijk. Slim!!

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #5 Gepost op: 29 februari 2012, 12:31:05 »
Wil je ook voor de kerk trouwen? Anders zou je bijvoobeeld 17 juni voor de wet kunnen trouwen (lekker met z'n tweetjes of met een beperkt aantal gasten die het niet erg vinden om vrij te nemen, zoals ouders) en een andere dag voor de kerk met alle gasten? Dan heb je zowel de gewenste datum, als een bruiloft op een weekenddag zodat gasten geen vrij hoeven nemen.

Wij trouwen wel op een vrijdag, maar vonden het belangrijk dat alle gasten bij de ceremonie aanwezig kunnen zijn. Daarom houden we het bij het burgerlijk huwelijk 's middags heel klein, 's avonds om half acht is dan het kerkelijk huwelijk waarbij alle gasten worden verwacht, met aansluitend een feest. Misschien is 's avonds trouwen een optie? Dan hoeven de gasten in elk geval op de dag van de bruiloft geen vrij te nemen. Ik weet niet of je overal 's avonds kunt trouwen, maar als je dat een optie vindt kun je dat in elk geval navragen.

Succes!

ellentjuh

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #6 Gepost op: 29 februari 2012, 12:48:37 »
We gaan niet voor de kerk trouwen. Zijn beiden wel gelovig opgevoed maar doen er zelf helemaal niks mee dus ik zie de toegevoegde waarde niet zo.

Het is niet echt de kers op de taart vind ik, maar ik heb wel een beetje zoiets van 'als ik dan toch in die week ga trouwen, dan liever op een speciale datum dan er net een paar dagen voor/na'.

Ik zal me wel veel te druk maken hierover xD want bij ons staat nog helemaal niks vast! vanwege afstuderen van mij dus baan zoeken en as bezuinigingen geen contractverlenging ook baan zoeken weten we niet of we uberhaupt wel genoeg kunnen sparen voor een mooie bruiloft... zelfs de datum is dus onder voorbehoud van ons beiden een baan vinden.

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #7 Gepost op: 29 februari 2012, 13:16:44 »
wij trouwen op 20-12-2012 omdat we dit een leuke datum vinden. Het is gewoon een donderdag. Ik maak me soms wel druk dat er heel veel mensen al op tijd naar huis gaan en dat het feest dus op tijd afgelopen is. Maar ach, zo kun je je wel druk maken om alles...
Gewoon trouwen op de datum wat jullie het meeste aanspreekt! Het is jullie dag.

En wat betreft sparen, dat lukt ons ook helaas niet... Maar ik wil dat het kost wat het kost door gaat!

Marry24

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #8 Gepost op: 29 februari 2012, 13:23:22 »
Hier hebben we bijna een doordeweekse bruiloft meegemaakt, bijna omdat de feestlocatie die ze wilden door de week eerder gingen sluiten dan in het weekend. 12 uur ipv 2 uur zoiets. Dus zou dat wel navragen :)
Datums vind ik op zich wel leuk maar wij zouden dan een jaar langer hebben moeten wachten en dat had ik er dan weer niet voor over :tongue:

Cynthiag

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #9 Gepost op: 29 februari 2012, 13:24:25 »
Wij zijn op een donderdag getrouwd, en iedereen die we er bij wilden hebben kwam ook gewoon. Geen woord van commentaar gehoord. Ook niet achteraf of via via.

twijfeltje

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #10 Gepost op: 29 februari 2012, 13:33:06 »
Zoals al eerder gezegd is: doe wat jullie willen!
Wat bij jullie past en wat je voor ogen hebt.

Maar om je toch wat advies te geven waar je in dit topic om vraagt:
Wij hebben een bruiloft meegemaakt van goede vrienden op donderdag.
Mijn man was getuige en toevallig vrij (altijd op donderdag)
Ik kon geen vrij krijgen (ben juf en dat was kennismakingsdag voor het volgende schooljaar) Ze trouwden om 2 uur of half 3, dus daar kon ik gewoon bij zijn.
Feest was een avondvullend diner, geen grote bruiloft, was rond 12 uur klaar.
De vrijdag gewoon gewerkt, kon ook niet anders, want dat was de laatste schooldag, kun je ook niet echt vrij krijgen.

Kortom, voor mij geen probleem op donderdag, maar als je een groot feest wilt, kan ik me voorstellen dat het een probleem kan zijn en gasten kunnen niet vrij krijgen.

Zelf hebben we gezocht naar een vrijdag.

22 juni klinkt als een goede optie.
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2012, 08:45:32 door twijfeltje »

Sofraine

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #11 Gepost op: 29 februari 2012, 13:37:17 »
Je maakt je niet te druk hoor! Wij hadden ook al ruim een jaar van te voren een datum geprikt. Wij hebben een populaire locatie, dus deze (ruim) een jaar van te voren reserveren voor die datum bleek achteraf geen overbodige luxe! En het is natuurlijk gewoon heel leuk om een datum te hebben, dan kan je ook echt ergens naar toe leven.

Hopelijk lukt het allemaal met sparen en jullie beider nieuwe banen. Ik denk overigens dat er maar weinig werkgevers zijn die zeggen dat je geen vrij krijgt op de datum waarop je wil gaan trouwen, of erger nog, dat ze je niet aannemen omdat je gaat trouwen. Soms kan het nog wel makkelijker zijn van te voren gewoon een datum te prikken, dan staat het maar vast en kunnen ze zich er ook niet meer mee bemoeien.

ellentjuh

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #12 Gepost op: 29 februari 2012, 13:53:07 »
oh ik maak me niet druk om vrij krijgen voor de bruiloft hoor! Dat moet wel goed komen! Nee, het is meer een kwestie van geld. Want we leven op een studentenbudget, dus niet veel te besteden. We komen prima uit, maar sparen gaat niet zo snel. Zodra ik afgestudeerd ben en een baan heb komt er meer geld binnen en daarvan wil ik dan een flink deel sparen voor de bruiloft. Baan vinden van AS verandert er niet veel in het inkomen vergeleken met nu.

Kortom: met baan hebben we geld kunnen we de bruiloft doen zoals we willen, zonder baan = zonder geld dus moeten we of dingen wegstrepen wat jammer is of wachten.

Ik denk dat ik het er vanavond gewoon ff met hem over moet hebben en dat ik toch wel zit te dubben tussen de 17e of 22e. Want allebei zijn 'leuke' data en tsja dat mensen dan makkelijker komen en/of langer kunnen blijven is wel wat. Ook omdat wij beiden gestudeerd hebben in Groningen en nu vlakbij Amsterdam wonen en toch echt wel vrienden van de studententijd willen uitnodigen...whoops! Ik keek even in de agenda... ik dacht al er klopt iets niet. De 22e is de zaterdag, niet vrijdag!! LOL. Dat verandert het natuurlijk weer omdat zaterdags trouwen veel duurder is...

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #13 Gepost op: 29 februari 2012, 16:16:15 »
Zaterdag trouwen is niet per definitie (veel) duurder, dit hangt van alles af! Van je gemeente bijvoorbeeld. In de gemeente waar we wonen scheelde het maar 50 euro trouwen doordeweeks of zaterdag. okay de gemeente waar we getrouwd zijn zou het bijna 300 euro schelen :tongue: Voor de locatie maakte het niet uit qua kosten om welke dag het ging. De andere 2 opties die we hadden voor locatie overigens wel :tongue:
Misschien idee om eerst goed te kijken naar wat voor locatie je wilt gaan en daar de datum vanaf te laten hangen? Je geeft nu zelf al aan dat er 2 of 3 datums zijn die wel leuk vind rondom die juni week. ik zou zeggen zoek locatie en gemeente en bepaal aan de hand daarvoor welke datum het moet worden.

Wij hebben dan wel eens waar niks met datums, maar wij hebben wel eerst een locatie gezocht en daar de datum vanaf laten hangen.
« Laatst bewerkt op: 29 februari 2012, 16:17:06 door Jof »

Soraaytje

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #14 Gepost op: 29 februari 2012, 16:16:29 »
Wij zijn ook van plan te trouwen op een doordeweekse dag, 29 mei 2013, op een woensdag dus.
Mijn AS vond dat een mooie datum, zijn vader is in 2008 een dag voor z'n eigen verjaardag overleden en hij was dus 29 mei jarig. Op die manier is hij toch een beetje bij ons en vieren we wel feest op zijn verjaardag. Ik wil het alleen nog wel overleggen met m'n schoonmoeder, of het niet te gevoelig voor haar ligt.

Om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk problemem voor je gasten zijn met vrij krijgen, is een save the date kaartje misschien een aanrader. Ik wil met kerst, kleine kaartjes toevoegen waarop de datum alvast staat. Dan kunnen ze m 'reserveren'  bij de baas.

Ooh btw, misschien nog een leuke kostenbespaarder. Ik heb al verschillende locaties gezien met een "ma di wo do wedding arrangement" bepaald arrangement, waar alles al inclusief zit.
« Laatst bewerkt op: 29 februari 2012, 16:18:04 door Soraaytje »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #15 Gepost op: 29 februari 2012, 16:20:04 »
Wij zijn op een donderdag getrouwd, en iedereen die we er bij wilden hebben kwam ook gewoon. Geen woord van commentaar gehoord. Ook niet achteraf of via via.
Sorry maar ik zou ook echt niet tegen de bruid en bruidegom vertellen dat ik die datum/dag toch wel erg vervelend vind, dus vind het nogal logisch dat je daar nooit over gehoord hebt. Vrienden van ons zijn ook op woensdag getrouwd en was echt een rot datum voor hun getuige en ceremoniemeester, maar ja daar maak je geen opmerking over, daar beweeg je je omheen en verplaats je afspraken etc voor. Zij weten nog steeds niet wat de getuige en ceremoniemeester ervoor hebben moeten opzeggen en als het ana mij ligt krijgen ze dat ook nooit te horen, het was hun dag...
« Laatst bewerkt op: 29 februari 2012, 16:21:18 door Jof »

deniesje

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #16 Gepost op: 29 februari 2012, 16:22:54 »
Wij trouwen op een donderdag. Wilden eerst op vrijdag maar dan is mijn zusje jarig, vond ik ook niet zo leuk voor haar.
De donderdag voor pinksteren, iedereen is die maandag vrij. Wij zeiden al, joh als je slim bent plak je de vrijdag eraan vast en heb je een minivakantie. Dit werd goed opgevat hoor! Wel van 1 iemand gehoord dat ze het niet laat maakt omdat ze de volgende dag moet werken. Sja, zo is er voor iedereen wel iets.

Ohja, budget technisch, wij kregen 10% korting op de totaalprijs (dan praat je dus over honderden euro's) van de locatie, omdat het op een donderdag is :wink:

October Bride

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #17 Gepost op: 29 februari 2012, 20:34:07 »
Wij trouwen op een maandag, maar hebben de dag zo ingepland dat mensen in principe geen vrij hoeven te nemen op de dag zelf als ze dat niet willen. De receptie is aan het eind van de middag (en die zal vooral bevolkt worden door kids en bejaarden, dus geen probleem), en het feest duurt tot ongeveer 12u, dus ook dat zal niet te laat worden. En als mensen eerder weg willen, dan moeten ze dat vooral lekker doen, ik verwacht eigenlijk niet dat dat problemen op gaat leveren.
Wij hebben trouwens die maandag gekozen omdat we dan exact 7 jaar bij elkaar zijn, en daarnaast ook iets 'speciaals' hebben met het getal 29.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #18 Gepost op: 29 februari 2012, 23:57:20 »
Wij trouwen ook op een maandag, omdat die datum speciaal is voor mij (en Lief vindt dat goed :)). Hier is de club mensen die wij uitnodigen niet zo heel groot en we hebben bij de locatie besproken dat we van half 8 tot 11 uur een feest houden. Zo wordt het voor de mensen die de volgende dag geen vrij kunnen/willen vragen ook niet zo heel laat.
En verder kan het me vrij weinig schelen wat andere mensen er van vinden dat wij op een maandag trouwen (het is onze dag).

twijfeltje

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #19 Gepost op: 1 maart 2012, 08:45:41 »
Natuurlijk kun je zeggen 'Het is onze dag'.
Maar je wilt er wel mensen bij hebben.
Dan wil ik er graag voor zorgen dat het ook voor de gasten leuk is.
Anders kun je net zo goed samen trouwen en niemand uitnodigen.
Je mag je feest helemaal op je eigen manier inrichten, zodat je het zelf naar je zin hebt, dat hebben wij ook gedaan, maar ik houd dan toch ook rekening met de gasten.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #20 Gepost op: 1 maart 2012, 09:08:57 »
Als je het tot 11 uur laat duren, lijkt me ook niet echt dat mensen er vrij voor hoeven te vragen de volgende dag. Maar goed dan kies je dus ook al met een reden voor een kortere avond :tongue: Schijnbaar houd je meer rekening met de mensen die komen, dan dat je laatste zin aangeeft :wink:

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #21 Gepost op: 1 maart 2012, 09:21:26 »
Natuurlijk kun je zeggen 'Het is onze dag'.
Maar je wilt er wel mensen bij hebben.
Dan wil ik er graag voor zorgen dat het ook voor de gasten leuk is.
Anders kun je net zo goed samen trouwen en niemand uitnodigen.
Je mag je feest helemaal op je eigen manier inrichten, zodat je het zelf naar je zin hebt, dat hebben wij ook gedaan, maar ik houd dan toch ook rekening met de gasten.

Dat ben ik helemaal met je eens, Twijfeltje.
Iedereen doet het op zijn manier, maar als het belangrijk is dat bepaalde mensen erbij kunnen zijn, is het wel goed om rekening met hen te houden. Ouders en broers en zussen zullen toch wel komen, krijgen vaak zelfs bijzonder verlof. Maar vrienden die er speciaal vrij voor moeten vragen, dat is een ander verhaal. Aan de andere kant: daggasten moeten vaak toch vrij nemen, of de bruiloft nou op maandag of op vrijdag is. Dus als je dan rekening houdt met de eindtijd van het feest en de locatie niet al te ver weg kiest, hoeven mensen niet meer dan die ene dag vrij te nemen.

Het is ook maar net hoe belangrijk je het vindt dat iedereen erbij kan zijn. Bij ons ligt er 80 km tussen het burgerlijk huwelijk en het kerkelijk huwelijk. Wij wilden graag in onze woonplaats trouwen voor de wet, maar vonden het ook belangrijk dat de opa en oma van AS erbij kunnen zijn. Dat is voor ons heel belangrijk, dus kiezen we voor een kerkelijk huwelijk in de geboorteplaats van AS. Maar je kunt ook zeggen: leuk als ze erbij zijn, maar dat vind ik niet zo belangrijk dat ik daar 80 km voor ga rijden op mijn bruiloft. Ook prima. Zo is het ook met mensen die vrij moeten nemen. Als het heel belanrijk is voor jullie dat ze erbij zijn, dan moet je - denk ik - ook wel een beetje rekening met ze houden. Als je het belangrijk vindt om op die ene bijzondere datum te trouwen, dan moet je dat vooral doen, maar er wel rekening mee houden dat dat voor sommige gasten misschien lastig is en dat ze misschien niet komen.

Dus volgens mij vooral de vraag: wat vind je het meest belangrijk, de datum of de aanwezigheid van (al) je genodigden. Voor mij zou dat de aanwezigheid van de genodigden zijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk en is voor iedereen anders.
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2012, 09:29:53 door Elgee »

blondbruidje

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #22 Gepost op: 1 maart 2012, 09:26:07 »
Helemaal eens met wat elgee zegt aan het eind. Wat vind je belangrijk op zo'n dag. Wij vinden het bijvoorbeeld belangrijk een lekker feestje te kunnen bouwen met de nodige drankjes voor de mensen die daar behoefte aan hebben, dus is een doordeweekse dag eigenlijk nooit aan de orde geweest hier. We hebben daarom ook voor een locatie vlakbij gekozen. Onze vrienden zouden op de fiets kunnen komen als ze zouden willen.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #23 Gepost op: 1 maart 2012, 10:03:59 »
Wij trouwen op zaterdag.

Mede omdat wij beide in een eigen bedrijf werken. En, eigenlijk is het ook wel ideaal voor de meeste (dag) gasten.

Zaterdag is geen populaire trouwdag, maar wij zijn er zelf meer dan tevreden over! Daarbij is onze feestlokatie op zaterdag goedkoper dan op vrijdag, dat was mooi meegenomen!

Edit: om even on-topic te blijven, een doordeweekse dag zou mijn voorkeur zeker niet hebben.
« Laatst bewerkt op: 1 maart 2012, 10:05:13 door Esprit »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #24 Gepost op: 1 maart 2012, 10:50:44 »
Ook hier de voorkeur voor een vrijdag/zaterdag. Maar ook wij zien liever de gasten komen dan dat we op een specialere datum gaan trouwen. En we houden wel van een feestje, dus is het wel leuk als iedereen tot het einde kan blijven! Maar op het feest nodigen wij alleen vrienden/collega's uit en die wonen hier allemaal in de buurt en kunnen, net zoals bij blondbruidje, gewoon weer op de fiets naar huis.

Speciaal vrij regelen op een doordeweekse dag, tsja. Als het bruidspaar het graag wil.. maar dan ga je wel kijken hoe dicht het bruidspaar bij je staat of je het er speciaal voor over hebt om 1,5 dag vrij te regelen! Ten minste, in mijn geval.. ANders zou ik eerder weggaan bij bijvoorbeeld het feest savonds.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards