collapse

Auteur Topic: Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)  (gelezen 16808 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #25 Gepost op: 1 maart 2012, 13:00:10 »
Wij zijn op donderdag getrouwd, omdat lief dat graag wilde. Het klopt wel dat er mensen eerder weg gingen omdat ze weer moesten werken, maar ik heb geen idee hoe laat dat was.
Ons feest duurde tot 1 uur, maar het was nog best druk, dansvloer nog goed gevuld.

Een aantal mensen waren niet bij het ja-woord die we er wel verwacht hadden, maar de mensen waarvan wij wilden dat ze erbij waren, waren er bij, zonder te vragen. Aangezien het drukker was dan verwacht bij het ja-woord, zullen mensen het wel voor ons over gehad hebben ;-)

I-Know-What-I-Am

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #26 Gepost op: 6 maart 2012, 18:49:49 »
Wij gaan ook op donderdag trouwen. De locatie was op vrijdag en op zaterdag zoveel duurder, dat we besloten om dan doordeweeks te gaan. We houden de groep toch relatief klein, en de familie kan 'gratis' vrij nemen. Omdat het dan zomer is, is het voor vrienden waarschijnlijk ook minder vervelend om vrij te nemen. Alleen de daggasten gaan door naar diner en feest, terwijl andere gasten alleen trouwen en receptie met ons vieren. De receptie is daarom aan het eind vn de middag: daarna kunnen die gasten dus zonder problemen weer naar huis en de dag daarna aan het werk.

kim89

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #27 Gepost op: 30 maart 2012, 20:04:07 »
Ook ik ga op een donderdag trouwen en moet heel eerlijk zeggen dat ik er nog niet eens echt over na had gedacht dat het voor sommige mensen problemen op kan leveren.....
Nu ik het toppic zo lees zit er natuurlijk wel wat in...
gelukkig hebben wij maar een kleine groep daggasten die dus al 1,5 jaar van te voren weten dat ze dat zijn en ga er vanuit dat dit geen problemen op gaat leveren en zij er allemaal wel bij zullen zijn.
(ik hoop wel dat het niet in een tentamen week valt of iets dergelijks want dan zal het voor mijn vrienden wel lastig worden)

Het zou goed kunnen dat men inderdaad eerder van het feest vertrekt zeker de mensen van mijn kant (aangezien die allemaal aan de andere kant van brabant wonen)
maar tot nu toe hebben zij allemaal het plan de vrijdag vrij te nemen en in het hotel te overnachten. Mochten zij wel eerder vertrekken maakt het mij ook niet zo veel uit is dan al leuk dat ze geweest zijn!

Wij hebben ook een donderdag gekozen speciaal voor de datum 13-06-2013

13 is voor ons de dag dat we verkering hebben gekregen en zijn ook op de 13e gaan samenwonen lijkt ons mooi om dan ook op een 13e te trouwen....
als we dan een vrijdag wilde werd het september en dan heb je toch minder kans op mooi weer en mijn zus is 12 september getrouwd dus vond ik dan ook niet zo leuk!

Harmky

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #28 Gepost op: 24 mei 2012, 14:24:26 »
Wij gaan op een dinsdag trouwen. We trouwen op de datum dat we verkering gekregen hebben. De dinsdag is voor ons handig omdat we niet zo'n groot budget hebben. En dat de mensen dan wat eerder naar huis gaan, ach. Je hebt uiteindelijk de hele dag al feest, dus ik vind het wel prima als het een beetje op tijd afgelopen is. Ben normaal ook niet iemand die tot diep in de nacht doorgaat.

Ploefje91

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #29 Gepost op: 6 juli 2012, 11:14:07 »
Wij hebben net als 1 van de posters hierboven de dag gepakt waarop we verkering kregen en zijn gaan samenwonen, namelijk 4. Juli vonden we gewoon leuk, en het viel toevallig op een donderdag, vind ik prima want ik heb een hekel aan de eerste drie dagen van de week. Onze familie komt allemaal uit Den Haag en ommestreken, maar de meesten nemen er wel vrij voor, als ze op tijd weer wegwillen dan is dat ook prima. Maar waarschijnlijk doen ze dat toch niet.

Veer

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #30 Gepost op: 8 juli 2012, 16:25:40 »
Wij gaan op zaterdag trouwen. Er is maar een op tegen omdat die nu geen vrije dag krijgt omdat we niet op vrijdag trouwen. Spijtig maar dat is niet de reden waarom wij trouwen. As heeft vier oudere zussen. Hij scheelt 13 jaar met zijn jongste zus. Een zus is vorig jaar 25 jaar getrouwd, eentje dit jaar en nog een volgend jaar en een is er al lang gescheiden. Samen hebben de zussen 13 kinderen en die horen door hun leeftijd en vijf van hun zijn de peter of meter van onze drie kindjes er echt helemaal. Een aantal hebben we een baan. En om het voor iedereen "gemakkelijk" te maken erbij te kunnen zijn kiezen wij voor een zaterdag. Het verschilt hier niet in prijs. Het trouwen op de gemeente kost tien euro het trouwboekje en bij de kerk 250. En verder zijn de andere kosten ook hetzelfde en maakte het geen verschil als we een andere dag zouden trouwen. 21-09-12 zou ook tof zijn geweest de vrijdag maar het gaat toch echt 22-09-12 worden en dat gaat onze dag worden. In onze gemeente kan je alleen op vrijdag of zaterdag trouwen. Zo zijn er heel veel mooie data weggevallen.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #31 Gepost op: 13 juli 2012, 20:44:12 »
Wij trouwen op maandag 13-05-2013, We hebben de hele dag nu gepland, en iedereen is ook op de hoogte, Wij beginnen s'middags met het feestje, en gaan dan bbq-en met elkaar, Nu hebben wij geen hele grote groep gasten dus dat is goed te doen, Om 20.30 gaan wij lekker samen naar huis, en dus hoeven de gasten de 14e ook geen vrij te nemen, Ik trouw met mijn lief op de dag die wij willen, En natuurlijk is het fijn als de mensen vrij hebben die je erbij wilt hebben, maar ik weet ook dat de echt belangrijke mensen daar ook alles aan zullen doen!

ikkuh

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #32 Gepost op: 13 augustus 2012, 23:20:29 »
wij trouwen op een zaterdag maar zuslief had liever doordeweeks. kreeg ze een vrije dag voor  :laugh:  maar wij zijn op 5 januari,5 jaar samen dus vond dat wel leuk :wink:

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #33 Gepost op: 16 augustus 2012, 16:07:17 »
Wij trouwen ook op donderdag, naaste familie krijgt er vrije dagen voor en ik heb al meerdere mensen gehoord die de hele week vrij willen nemen, omdat wij de donderdag na pinksteren trouwen en de maandag dan toch al een vrije dag is.  Daarnaast hebben een aantal van de daggasten wisselende diensten en komt het dus altijd wel voor iemand minder goed uit..

2juli2013

  • Gast
Doordeweeks Trouwen (Ma-Do)
« Reactie #34 Gepost op: 16 augustus 2012, 16:36:08 »
Wij trouwen met alle naaste familie op een woensdag.
Dit is dan tevens de eerste week van de zomervakantie (in het noorden)
Waarschijnlijk komen alle daggasten de maandag al naar Texel en blijven zij de vrijdag en hebben ze "tussendoor" nog even een bruiloft.

De week daarna doen we op een zaterdag een apart feest voor alle kennisen/vrienden/collega's e.d. !

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards