collapse

Auteur Topic: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?  (gelezen 32324 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Judith32

  • Gast
Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Gepost op: 11 maart 2012, 12:46:33 »
Hoi

We zijn druk met de voorbereidingen bezig en natuurlijk hoort daar ook de openingdans bij. Nu kunnen wij allebij niet stijldansen maar we willen toch een openingsdans. Nu hebben we wel vrienden die ons wat kunnen leren en desnoods nemen we wat lessen.
Nu vraag ik me af wat voor dans we het beste kunnen doen. De liedjes die we hebben zijn van guus meeuwis,
- simpelweg gelukkig zijn of dat komt door jou. (langzaam)
- ik ook van jou of ja zij is alles. (snel.

Iemand enig idee?

Ik denk dat het simpelweg gelukkig xijn word en daar dan een wals of zo? op dansen.

ik hoor het graag van jullie.

groetjes Judith.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2012, 13:56:07 »
Heb even voor je geluisterd!

Simpelweg gelukkig zijn  / dat komt door jou: Beide Rumba ( kan geen wals, is een 4 kwarts maat liedje en wals is een 3 kwarts maat :wink: ). Alleen de tweede is niet echt geschikt als rumba, hoe langzamer hoe moeilijker! Wel heel toepasselijk, de rumba . is de dans van de liefde :wink:



Ik ook van jou: Jive / Swing / Boogie woogie



 Ja zij is alles kan ik zo snel even niet vinden op youtube!

Succes ermee! :)

Judith32

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2012, 14:51:52 »
Heb even voor je geluisterd!

Simpelweg gelukkig zijn  / dat komt door jou: Beide Rumba ( kan geen wals, is een 4 kwarts maat liedje en wals is een 3 kwarts maat :wink: ). Alleen de tweede is niet echt geschikt als rumba, hoe langzamer hoe moeilijker! Wel heel toepasselijk, de rumba . is de dans van de liefde :wink:



Ik ook van jou: Jive / Swing / Boogie woogie



 Ja zij is alles kan ik zo snel even niet vinden op youtube!

Succes ermee! :)

dank je
dat zal nog wel moeilijk worden dan. denk niet dat je een rumba of een jive zo snel leert. en met zo'n jurk aan zal wel helemaal moeilijk zijn. dan toch maar schuifelen?? hahaha

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2012, 16:42:42 »
Rumba is prima te doen hoor :wink: Vrij simpele basispasjes, paar keer herhalen en dan moet dat best lukken! Jive zou ik idd niet aanraden, dat wil echt niet met zo'n jurk! Snelle pasjes zoieso niet..

Judith32

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2012, 09:36:34 »
Rumba is prima te doen hoor :wink: Vrij simpele basispasjes, paar keer herhalen en dan moet dat best lukken! Jive zou ik idd niet aanraden, dat wil echt niet met zo'n jurk! Snelle pasjes zoieso niet..

hoi

nou we hebben gisteren met de schoonouders flink gelachen om het oefenen. ik heb de foxtrot onder de kniee. de quickstep is toch hetzelfde?
manlief kan er echt niets van. flink oefenen dus. de rumba heb k me nog niet aan gewaagd hahaha.
weet ook niet was het leukste is. een langzaam nummer met de rumba of een vlotte foxtrot/quickstep.

Judith32

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2012, 14:20:48 »
hoi

wij willen een quickstep dansen als openingsdans. maar nu komt het probleem. we willen persee een leidje van guus meeuwis maar welke dan. er zijn zoveel mooie toepasselijke nummers maar ze zijn of te snel of niet de goede maat. kedeng kedeng wat heel toepasselijk is omdat wij jaen op en neer hebben gerijst met de trein is qua ritme goed maar manlief vind dat echt verscrikkelijk. wie kan me helpen aan een goede niet te snelle quickstep van guus? omdat we beide niet echt kunnen stijldansen en we het willen leren mogen we wel een keer gaan oefenen. voor mij niet zo'n probleem maar voor AS wel denk ik.
alavast bedankt.

judith

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2012, 15:49:19 »
Wat ik een leuk en mooi nummer vind van guus meeuwis om een quickstep op te dansen is: ze houdt gewoon van mij.
Misschien iets voor jullie?

 http://www.youtube.com/watch?v=xd9KBVS_AB0&feature=youtube_gdata_player

Judith32

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #7 Gepost op: 1 april 2012, 19:23:07 »
Wat ik een leuk en mooi nummer vind van guus meeuwis om een quickstep op te dansen is: ze houdt gewoon van mij.
Misschien iets voor jullie?

 http://www.youtube.com/watch?v=xd9KBVS_AB0&feature=youtube_gdata_player
hoi

ja dat is een goede quick step. man lief ziet het helemaal niet zitten. ik vind het nog wel goed te leren.
weet je er nog meer ;-)

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #8 Gepost op: 1 april 2012, 20:39:57 »
Ik denk dat als jullie een wat langzamere quickstep/foxtrot willen dansen op een nummer van Guus Meeuwis dat het moeilijk zal zijn om er 1 te vinden. Ze zullen er vast wel zijn en ik heb er net nog een aantal beluistert maar volgens mij zijn ook die te snel.
Er zijn websites die per dans de nummers hebben gegroepeerd.
Of als je een dj hebt kun je vragen of hij de beats per minute wat lager zet. Maar of het nummer dan nog tot zijn recht komt :-)

Succes!

Judith32

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #9 Gepost op: 2 april 2012, 08:54:11 »
Ik denk dat als jullie een wat langzamere quickstep/foxtrot willen dansen op een nummer van Guus Meeuwis dat het moeilijk zal zijn om er 1 te vinden. Ze zullen er vast wel zijn en ik heb er net nog een aantal beluistert maar volgens mij zijn ook die te snel.
Er zijn websites die per dans de nummers hebben gegroepeerd.
Of als je een dj hebt kun je vragen of hij de beats per minute wat lager zet. Maar of het nummer dan nog tot zijn recht komt :-)

Succes!

AS is als de dood dat hij de pasjes niet geleerd krijgt. Hij is er nu al chagerijnig van hahaha. vrienden van ons kunnen wel goed dansen en ik heb al met hem geoefend, ging best prima. nog ff oefenen op de draaien enzo. heb ook tegen AS gezegd dat hij met haar moet oefenen zeg maar. Hopelijk bedenkt hij zig nog want anders word het een langzaam liedje om op te schuifelen.

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #10 Gepost op: 2 april 2012, 10:18:31 »
Wij hebben jarenlang dansles gehad. Tot aan topklasse toe. Maar na een aantal jaar geen les meer hebben gehad kozen wij voor onze openingsdans een basis quickstep. Wel op een redelijk snel nummer. Hij wilde niet de hele dag tegen dat moment aanhikken al had ik ook graag een uitgebreide rumba gedaan.

Een quickstep is best te leren. Er zijn ook dansscholen die speciaal voor aanstaande bruidsparen een pasr lessen verzorgen. Misschien een idee.

Judith32

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #11 Gepost op: 2 april 2012, 11:49:13 »
Wij hebben jarenlang dansles gehad. Tot aan topklasse toe. Maar na een aantal jaar geen les meer hebben gehad kozen wij voor onze openingsdans een basis quickstep. Wel op een redelijk snel nummer. Hij wilde niet de hele dag tegen dat moment aanhikken al had ik ook graag een uitgebreide rumba gedaan.

Een quickstep is best te leren. Er zijn ook dansscholen die speciaal voor aanstaande bruidsparen een pasr lessen verzorgen. Misschien een idee.

volgens mij moet dat ook best te leren zijn. we zullen het wel zien.

bruidegom2012

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #12 Gepost op: 3 mei 2012, 17:58:09 »
volgens mij moet dat ook best te leren zijn. we zullen het wel zien.

Een quickstep is geen moeilijke dans. Naast de basispas (de zigzag) kun je al snel een rechtse draai er aan toe voegen. Dan lijkt het al heel wat. Volgende stap is een linkse draai en dan heb je echt genoeg om een liedje te vullen hoor.

Als jullie maar plezier uitstralen. Een gestresst danspaar dat moeilijke pasjes doet is een stuk minder leuk om naar te kijken dan een onstpannen paar dat met plezier een simpele dans doet.

Judith32

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #13 Gepost op: 3 mei 2012, 22:11:58 »
Een quickstep is geen moeilijke dans. Naast de basispas (de zigzag) kun je al snel een rechtse draai er aan toe voegen. Dan lijkt het al heel wat. Volgende stap is een linkse draai en dan heb je echt genoeg om een liedje te vullen hoor.

Als jullie maar plezier uitstralen. Een gestresst danspaar dat moeilijke pasjes doet is een stuk minder leuk om naar te kijken dan een onstpannen paar dat met plezier een simpele dans doet.

ja dat is ook zo. Ik wil heel graag een quickstep doen maar manlief stribblet beetje tegen. Maar zullen nu toch wel moeten gaan oefenen. vrienden van ons kunnen het ons wel leren. voor mezelf vrees ik niet zo maar......AS..... hahaha. Ik wil heel graag een liedje van guus Meeuwis en dat is ook wel lastig om iets goeds te vinden.
Hopelijk lukt het allemaal.

Judith32

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2012, 20:58:44 »
hoi hoi

nou na veel wikken en wegen zijn we er denk ik wel uit. het word ik ook van jou van guus meeuwis met de cha cha cha. hoeft manlief niet zo heel veel te doen en leuke we het op met een paar draaien.
heb net geoefend met een vrien van ons en moet zeggen gaat aardig goed, dus hopelijk krijgt AS het ook onder de knie.
wie doet er nog meer een liedje van guus?

Judith

wefoundlove

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2012, 13:38:58 »
Hallo,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen..
Mijn vriend is helemaal Feyenoord fan, ons openingsnummer is dan ook  Ring on fire van Johnny Cash.
Maar welke dans kun je hier op doen? Ik kom er niet aan uit.

Groetjes

Pepper

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #16 Gepost op: 31 mei 2012, 15:01:23 »
Sorry, ik ging het opzoeken en toen kwam ik dit tegen :)

[media]http://www.youtube.com/watch?v=lGm9P1dQ-oQ[/media]

wefoundlove

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #17 Gepost op: 31 mei 2012, 15:25:15 »
HAHAHA vind het wel grappig,
maar nee dat wordt het niet hihi  
Toch bedankt!

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #18 Gepost op: 31 mei 2012, 18:44:33 »
volgens mij kun je hier gewoon een quickstep op dansen, hebben wij op dansles volgens mij wel gedaan. Als je hem te snel vind kun je hem misschien iets laten vertragen? dat deed onze dansleraar altijd, was wel grappig om te horen.
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2012, 18:45:15 door Joyce18 »

carola de vos

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #19 Gepost op: 5 juni 2012, 20:16:45 »
Het enige wat inderdaad kan naar mijn idee is een quickstep, maar dan wel een hele snelle op dit tempo.

wefoundlove

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #20 Gepost op: 14 juni 2012, 11:50:20 »
hoi hoi..

Hij moet in deze stijl worden.. Moeilijk dus hihi..  Nu nog met zang. Maar daar zorgt de DJ voor.

http://www.youtube.com/watch?v=-GUzfIZmWw0

Hopelijk kunnen jullie heb openen

jassou

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #21 Gepost op: 14 juni 2012, 12:10:49 »
Duidelijke vierkwartsmaat, kan gewoon een quickstep op. Maar dit als openingsdans? Is dit niet meer iets om later op de avond gewoon op uit je dak te gaan?

wefoundlove

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #22 Gepost op: 14 juni 2012, 12:13:54 »
Hoi hoi

dit is wel ons ding. de muziek en feyenoord.
Ik ben nu een beetje mijn vriend over aan het halen om een andere openingsnummer te doen. en deze als opening van het knal feest. maar of het lukt hihi

jassou

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #23 Gepost op: 14 juni 2012, 12:18:03 »
Ja idd, ik zou het ook meer zien als begin van het feest, en niet als eerste-dans-met-zijn-tweetjes, wat meestal wel wat romantischer is (of zou moeten zijn?). Die twee mengen door op het een een dansje te gaan doen met z'n tweeen lijkt me een beetje suf, haha.

Overigens hadden wij geen openingsdans, maar gewoon een openingsnummer van het feest (black eyed peas). Ik zag zo'n dansje niet echt zitten, paste niet bij ons. :)

Fabi100782

  • Gast
Re: Welke dans bij deze muziek / Welke muziek bij deze dans?
« Reactie #24 Gepost op: 28 juli 2012, 19:38:55 »
Hallo,

Wij willen graag het liedje "dichtbij" van Marco Borsato als openingsdans. Weet iemand misschien welk soort dans daar het beste op kan?

groetjes!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards