collapse

Auteur Topic: Activiteiten  (gelezen 4226 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anneli

  • Gast
Activiteiten
« Gepost op: 15 maart 2012, 15:18:33 »
Onze locatie ligt heel mooi aan het water. Om wat loze uurtjes op te vullen (en alles in gereedheid te kunnen brengen voor het buffet/diner 's avonds), bieden zij dan gewoonlijk een vaartocht over de Vecht aan. Hoewel mij dit heel leuk lijkt (J. is er sowieso iets minder van gecharmeerd), zitten we in ons kleine intieme dag-gezelschap van 20 mensen en 7 kinderen met minstens 4 mensen die grote moeite hebben met het water op gaan. Dus ik ben bang dat het niet echt een optie is voor ons.  :rolleyes:

Ik breek me nu het hoofd over wat we dan ter plaatse zouden kunnen doen om de gasten te vermaken. Er zijn ongetwijfeld vele mogelijkheden, vooral omdat de locatie een grote tuin heeft.

Heeft iemand suggesties of een lumineus idee voor een geweldige activiteit? :sad:

m.

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1585
  • Geslacht: Vrouw
Activiteiten
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2012, 16:20:40 »
ik snap nooit zo goed dat de gasten heel de dag bezig gehouden moeten worden, je verzorgd hun hele dag al, hapjes drankjes een locatie, lijkt me juist heerlijk om op deze dag even niets te hoeven, maar gewoon kunnen genieten van het gezellig hebben met elkaar onder het genot van een hapje en een drankje! Je gasten vermaken zich echt wel hoor!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Activiteiten
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2012, 16:47:18 »
Sluit me volledig aan bij Loesje,
Misschien kun je de mensen de optie geven te gaan varen, willen ze dit niet blijven ze lekker op het terras met een drankje en een hapje oid?

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Activiteiten
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2012, 16:56:42 »
Neem een bal en een frisbee mee en laat de mensen zich lekker zelf vermaken :) Wie wil varen gaat varen, wie lekker wil wandelen door de tuin die gaat maar wandelen... Wij zorgen zelf in ieder geval dat er een aantal bord- en kaartspelletjes zijn omdat we zelf grote spelletjesfanaten zijn. En dan moet iedereen maar zelf weten wat ie gaat doen :)

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Activiteiten
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2012, 16:58:13 »
En anders plant je ceremoniemeester misschien op dat moment wel wat stukjes. sketches en dat soort zaken?

Anneli

  • Gast
Activiteiten
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2012, 17:04:53 »
Ja, mijn moeder dacht ook al dat een lekker rustig moment in de tuin een goed idee zou zijn. Maar ik ben natuurlijk bang dat mensen zich gaan vervelen (het gaat wel om anderhalf uur, hahahaha, met een heel aantal mensen die elkaar wel kennen, maar heel lang niet gezien hebben, dus die vast ook helemaal niets bij te praten hebben...). Kortom, ik maak me druk om niets. Maar één sloep laten komen voor degenen die daar in in hebben is nog wel een mooie tussenoptie. We kunnen natuurlijk ook van die lekker lullige Oud-Hollandsche spelen in de tuin zetten. Ik weet wel een aantal gasten die daar veel lol mee zouden kunnen hebben. Zie alleen mezelf niet direct spijkerpoepen in mijn bruidsjurk.  :laugh:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Activiteiten
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2012, 17:06:08 »
Om hoeveel tijd gaat het?
Vaak is een bruiloft ook een mooi moment om bij te kletsen met degene die je niet zo vaak ziet.
Dus vaak is een glas drinken en een statafel al genoeg. Is er niet een mooie wandelroute anders zou je dan ook nog kunnen doen of een huifkartocht.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Activiteiten
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2012, 17:07:46 »
Ik zou me er echt niet druk om maken. Wij hadden in onze planning ook zo'n anderhalf uur 'loze'  ruimte tussen bruidstaart aan snijden en het diner. Nou nik svan gemerkt, de tijd was voorbij en kregen juist complimenten dat het zo heerlijk rustig was. Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij prachtig weer hadde. Bij slecht weer is het wellicht lastiger, omdat je dan dus niet even lekker op een terras gaat zitten :tongue:

Anikaa

  • Gast
Activiteiten
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2012, 20:21:42 »
Stiekem ben ik erg nieuwsgierig geworden;
Wat is jullie trouwlocatie? Want hij klinkt precies als onze locatie!

Ik zou gewoon lekker een rustig uurtje inlassen. Mensen vermaken zich vast en zeker wel en dan hebben jullie ook de tijd om ál je daggasten even te spreken. Misschien moeten er ook nog foto's gemaakt worden met de daggasten? Dat zou daar ook een mooi moment voor zijn dan.

Ik zie net in een ander topic dat je inderdaad bij 'de Parel van Zuilen' trouwt! Ook wij gaan daar trouwen! Wat een prachtige locatie he.. Wij doen ook geen boottocht tussendoor maar komen wel aan op de locatie op een sloep.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2012, 20:50:27 door Anikaa »

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Activiteiten
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2012, 21:50:05 »
Wij gebruiken dat moment idd ook om even met alle daggasten op de foto te gaan en de rest vermaakt zich wel in de tussentijd met een lekker drankje op het terras of een stukje wandelen op het landgoed...

Anneli

  • Gast
Activiteiten
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2012, 22:04:06 »
Stiekem ben ik erg nieuwsgierig geworden;
Wat is jullie trouwlocatie? Want hij klinkt precies als onze locatie!

Ik zou gewoon lekker een rustig uurtje inlassen. Mensen vermaken zich vast en zeker wel en dan hebben jullie ook de tijd om ál je daggasten even te spreken. Misschien moeten er ook nog foto's gemaakt worden met de daggasten? Dat zou daar ook een mooi moment voor zijn dan.

Ik zie net in een ander topic dat je inderdaad bij 'de Parel van Zuilen' trouwt! Ook wij gaan daar trouwen! Wat een prachtige locatie he.. Wij doen ook geen boottocht tussendoor maar komen wel aan op de locatie op een sloep.

Hee, wat grappig! Ja, wij vinden het ook een heel mooie plek en het is op een steenworp afstand van ons huis.
Idioot genoeg ga ik dan wel vanuit het huis van mijn ouders trouwen, dat niet direct naast de deur is. Maar wel goed bereikbaar. Ik vind dat wel romantisch en ik heb daar véél meer ruimte om me aan te kleden, want wij hebben maar een heel klein huisje.  :laugh:

Gaan jullie dan 's avonds ook weer weg met een sloep? Dat vind ik ook heel romantisch, maar J. vindt het niks. En hij is sowieso niet van de uitgebreide bruiloft, dus hij doet al zo veel omdat ik het leuk vind.  :wink:  

En wat doen jullie met het diner/buffet 's avonds?

Ik zie dat jullie eerder trouwen dan wij. Dan zijn wij natuurlijk wel heel nieuwsgierig naar de ervaringen bij de Parel!  :)
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2012, 22:05:04 door Anneli »

boogschutter

  • Gast
Activiteiten
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2012, 12:45:07 »
Mijn tip is hetzelfde als hierboven: laat de gasten lekker een beetje kletsen.
Ik heb een keer een bruiloft meegemaakt waar iedereen een speurtocht moest gaan doen (die betrekking had op het bruidspaar). Dat viel echt in slechte aarde! Alle dames op hun hakjes door de stad lopen... Vaak is het heerlijk om gewoon even rustig te kletsen!
Je kan ook je ceremoniemeester vragen iets te doen.

Wat je ook nog kunt overwegen: er is een soort boek verkrijgbaar met losse bladen, die gaat over het bruidspaar en moet ingevuld worden door mensen die hen kennen. Wellicht dat je daar iets mee kan? Het heet 'vertel eens over het bruidspaar'.

Anneli

  • Gast
Activiteiten
« Reactie #12 Gepost op: 17 maart 2012, 00:20:35 »
Dat is ook wel een leuk idee!

Weet je wat ik ook zo leuk zou vinden (maar ik vind het lastig om daar zelf om te vragen/iemand subtiel op het idee te brengen): zo'n kookboek samengesteld uit iedereens favoriete recept en voor jou verzameld.  :) Maar daar heb ik bij de activiteiten niks aan.

Op de bruiloft van een vriendin van mij hadden de zussen van het bruidspaar een hele gekke reuze fotolijst in elkaar geknutseld, waar iedereen achter gefotografeerd moest worden. Klinkt misschien heel lullig, maar was echt vreselijk leuk, we hebben er enorm veel lol mee gehad. Zoiets zou ook nog kunnen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards