collapse

Auteur Topic: Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?  (gelezen 25146 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cahira

  • Gast
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Gepost op: 2 april 2012, 22:22:35 »
Mijn pa kwam vandaag gezellig een bakje koffie doen en we raakten aan de praat over de bruiloft. Ik vertelde dat we al aan het orienteren waren voor trouwringen en dat we zaten te denken aan een combinatie van witgoud en geelgoud.
Mijn pa vertelde echter dat witgoud niet of moeilijker te vermaken is en dat dat dus een probleem is als je ring groter of kleiner gemaakt moet worden. Ik was hier zeer verbaasd over want ik heb er nog nooit van gehoord.
Als dat zo is wil ik toch een geheel geelgouden ring en moet ik het beeld wat ik nu in mijn hoofd loslaten.
Is het bij jullie bekend dat witgoud niet te vermaken is?
Ik zal anders binnenkort eens een juwelier opbellen.

twijfeltje

  • Gast
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2012, 22:24:43 »
Volgens mij kan dat gewoon hoor.
Nooit gehoord dat het niet zou kunnen.
Maar een juwelier of edelsmid zal het vast wel precies weten.

October Bride

  • Gast
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #2 Gepost op: 2 april 2012, 23:09:52 »
Mijn verlovingsring is van witgoud en die kon gewoon kleiner gemaakt worden, hebben er verder ook niets over gehoord bij de juwelier dat dat moeilijk zou zijn of wat dan ook...
Ik zou voor de zekerheid eens navragen bij een juwelier/goudsmid, dan weet je het zeker. :)

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2012, 08:24:33 »
Ik heb zelf een witgouden ring kleiner laten maken bij een goudsmid, was geen probleem en je ziet er helemaal niks van.
« Laatst bewerkt op: 3 april 2012, 08:24:50 door roxymilan »

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2012, 09:02:21 »
Wij hebben voor bicolor trouwringen gekozen en bij het bestellen heb ik nog nagevraagd of ze nog groter gemaakt konden worden. Volgens de dame die ons hielp was dat geen enkel probleem. Ik zou het dus gewoon nog even navragen als je iets moois op het oog hebt.

Succes!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2012, 10:41:41 »
Alleen titanium kan volgens mij niet worden verkleind of vergroot

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #6 Gepost op: 3 april 2012, 10:50:13 »
Onze stalen (RVS) trouwringen kunnen ook niet groter of kleiner gemaakt worden, maar goed dat is wel een wat ongebruikelijk materiaal.

Judith32

  • Gast
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #7 Gepost op: 3 april 2012, 13:55:06 »
hoi

ja dat kan gewoon hoor.
als er geen steentjes op of inzitten en hij is gewoon glad dan kunnen ze hem optekken of iets in elkaar duwen zeg maar. Anders zetten ze er gewoon een stukje tussen of halen ze er een stukje uit. Dit is niet zo heel duur. paar tientjes. teminste bij ons. koste voor mij geloof ik 25 euro dus dat is te doen.

judith

Cahira

  • Gast
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #8 Gepost op: 3 april 2012, 14:22:47 »
Vreemd dat mijn pa dan zegt dat het niet of moeilijk kan. Hij zegt dat de ring van ma jaren gelden wat groter gemaakt moest worden en volgens pa zit er een witgouden randje in hun ring. Hij zegt dat het erg moeilijk ging en ook niet verder groter gemaakt kan worden mocht dat nodig zijn. Je blijft het ook echt zien dat het witgouden randje niet goed mee opgerekt is.
Misschien is het gewoon een ander materiaal dan pa denkt, want tja, de ringen zijn al 40 jaar geleden in Belgiƫ gekocht.

Ik zal het voor de zekerheid nog even navragen als we naar de juwelier gaan, maar fijn dat het waarschijnlijk gewoon kan. Iedereen bedankt voor de reacties!

twijfeltje

  • Gast
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #9 Gepost op: 3 april 2012, 19:17:32 »
Best kans dat het niet helemaal goed is gelukt, maar dat hoeft niet aan het materiaal alleen te liggen.
Misschien aan de combinatie of de manier waarop de twee materialen aan elkaar zijn gemaakt.
Vorm van de ring, bezetting?
Succes in ieder geval

FairLady

  • Gast
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #10 Gepost op: 12 april 2012, 20:34:51 »
Hey Cahira,

Een witgouden ring groter of kleiner maken kan wel gewoon, maar is iets meer werk dan een geelgouden ring omdat deze opnieuw gerodineerd moet worden.
Rodineren is een laagje rodium aanbrengen over het goud, dat zorgt voor de kleur die wij kennen van witgoud. Ongerodineerd witgoud heeft een gelige gloed.

Het kan dus wel, maar is vaak iets duurder dan bij geelgoud.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt.

Cahira

  • Gast
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #11 Gepost op: 12 april 2012, 21:44:36 »
Dank je Fairlady, dat is helemaal duidelijk.
Mijn pa blijft volhouden dat zijn ring groter gemaakt moest worden en dat tot twee keer toe niet (goed) gelukt is en dat we niet voor witgoud moeten gaan. Mijn ma blijft volhouden dat ze echt niet weet waar hij het over heeft. Probleem is dat mijn pa niet weet waar zijn trouwring is dus hij kan het ook niet laten zien
Maar iedereen geeft aan dat het kan, dus wij gaan lekker voor ons eigen plan.
Hoewel dat intussen ook weer is gewijzigd. Ik heb namelijk een witgouden ring met steentjes gekregen van mijn ma, deze is van mijn oma geweest en ik mag hem gebruiken voor mijn trouwring. Ik ga het goud en een paar steentjes laten verwerken in een ring. Mijn as gaat de oude geelgouden trouwring van zijn pa laten verwerken in zijn ring. Dus als we ringen willen laten maken die ook nog bij elkaar passen zal het sowieso een combinatie worden van witgoud en geelgoud.

October Bride

  • Gast
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #12 Gepost op: 16 april 2012, 19:27:02 »
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat er het groter/kleiner maken van een ring maar 1 keer kan. Weet iemand toevallig of dat ook zo'n fabeltje is?

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #13 Gepost op: 16 april 2012, 19:52:13 »
Mijn witgouden ring is behoorlijk kleiner gemaakt en daar zie je helemaal niks van. Er zaten oorspronkelijk vijftien briljanten in en dat is voor mij teruggebracht naar vijf. Ook daar zie je helemaal niks van. Het kan gewoon hoor, geen probleem. Of het maar 1 keer kan weet ik niet eigenlijk.

Marry24

  • Gast
Kan Een Witgouden Ring Groter Of Kleiner Gemaakt Worden?
« Reactie #14 Gepost op: 17 april 2012, 22:19:21 »
Ik heb een witgouden ring die bestaat uit allemaal dunne randjes zeg maar en ook die kon gewoon kleiner gemaakt worden.

Voor het groter maken ligt het eraan of het vaker kan of je ring uit 1 geheel is gemaakt zoals van bv aller spaninga  en hoe breed je ring is. Mijn ring kan niet groter worden gemaakt omdat ik een vrij smalle ring heb met een rij steentjes golvend in het midden. Zou ik hem groter maken dan komt het niet goed met de steentjes. Kleiner maken kan wel.
Dit hebben ze me verteld toen we de ringen gingen passen. Dus nu maar hopen dat hij nooit groter hoeft :tongue:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards