collapse

Auteur Topic: Bruidssuite In Het Buitenland  (gelezen 7072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

October Bride

  • Gast
Bruidssuite In Het Buitenland
« Gepost op: 16 april 2012, 19:48:31 »
Hoi allemaal,

We zijn er eindelijk uit - we gaan naar Ijsland op huwelijksreis. Omdat we niet zo lang weg kunnen, willen we die paar daagjes wel lekker relaxen en het liefst zo luxe mogelijk. Het leek ons dan ook leuk om aldaar een bruidssuite te boeken, maar ik loop er een beetje tegenaan dat ik niet zoveel verstand heb van als die soorten hotelkamers... In geen van de hotels heb ik iets van 'bridal suite' of 'honeymoon suite' kunnen vinden, maar ik kom wel allerlei junior suites e.d. tegen. Is dat vergelijkbaar? Of is dat echt iets anders? En als we contact op gaan nemen met de hotels zelf - waar moeten we dan naar vragen?

Alvast bedankt!

Lieke23

  • Gast
Bruidssuite In Het Buitenland
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2012, 20:33:52 »
Dat ligt een beetje aan het hotel denk ik. In Thailand hebben wij in veel junior suites geslapen, dat was niet standaard, maar ook niet super luxe. Vaak hadden ze dan ook nog een king suit, die was net wat luxer. Ik zou contact opnemen met een paar hotels die je aanspreken en vragen of luxe kamers voor honeymoon hebben. Sommige hotel hebben maar 1of 2 typen kamers...

October Bride

  • Gast
Bruidssuite In Het Buitenland
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2012, 21:47:05 »
Ah, ja, natuurlijk, logisch! We gaan eens een paar hotels mailen, dank voor de tip! :)

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Bruidssuite In Het Buitenland
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2012, 07:12:51 »
Waar in Ijsland ga je heen?

October Bride

  • Gast
Bruidssuite In Het Buitenland
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2012, 18:54:12 »
Reykjavik. We gaan niet lang genoeg om ook andere steden aan te doen, maar we gaan wel een dagje naar de Blue Lagoon. Waarschijnlijk gaan we later nog een keer voor langere periode en dan kunnen we ook een echte rondreis doen (hebben we in Zweden ook gedaan, en beviel heel goed).

jassou

  • Gast
Bruidssuite In Het Buitenland
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2012, 21:35:04 »
Best leuke stad, hebben we ook aangedaan tijdens onze huwelijksreis. Dat was met een cruise, dus heel erg veel zie je dan niet. Ik weet niet hoe lang je gaat, maar met een auto zou je best veel van ijsland kunnen zien, in ieder geval ook het noorden, waar de sulfaat 'badjes' zijn. Wat betreft de honeymoon suites zou ik ook gewoon een hotel emailen, of bellen. Ik geloof niet dat veel hotels een speciale honeymoon suite hebben, maar dat een luxere kamer gewoon wat gepimpt wordt (met extraatjes, zoals een hemel, chocolaatjes, champagne, fruit, ik zeg maar wat) zodat je toch nog een speciaal verblijf hebt.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Bruidssuite In Het Buitenland
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2012, 22:45:11 »
Hoi! Veel andere steden zijn er niet hoor, Reykjavik is al vrij klein. Wat jullie kunnen doen is een lekkere stoere auto huren en dan richting de watervallen (Gulfoss) en de geisers (Strokkur in Geysir), het nationale park pingvellir. Er is op een dag al veel te zien als je even een stukje wil rijden, het is er prachtig! Zou zonde zijn om alleen in de stad te blijven hoor! En de Blue Lagoon is inderdaad heerlijk...
alvast veel voorpret gewenst!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Bruidssuite In Het Buitenland
« Reactie #7 Gepost op: 18 april 2012, 09:55:40 »
Hier pas naar reykjavik geweest, als je excursies boekt, doe het dan via de lobby in je hotel. Ze halen je op, brengen je terug, echt ideaal!!

October Bride

  • Gast
Bruidssuite In Het Buitenland
« Reactie #8 Gepost op: 18 april 2012, 22:34:01 »
We hebben geboekt via Iceland Air, en daar wilden we eerst excursies bijboeken, maar dat ging niet vanwege het limiet op onze creditcards en eer we daar achter waren... (ja, ik ben blond van nature, haha!)
Nu hebben we alleen de vlucht, het verblijf in een hotel, transfers van vliegveld naar hotel en terug, en een noorderlicht-exercusie. En voor de rest gaan we er inderdaad maar vanuit dat we wel bij het hotel zelf excursies of dingen kunnen regelen. Werkte in Zweden ook geweldig, en vinden we zelf ook leuk (beetje jezelf verrassen, is best lastig als je een control freak bent :wink:), dus ik heb er helemaal zin in!
Jammer dat het nog zo lang duurt! :wink:

Oh, en we hebben inderdaad het hotel zelf gemaild. De medewerkers van Iceland Air raadde ons dit ook al aan, dus dat hebben we maar gedaan. Nu maar hopen dat ze er wat bijzonders van kunnen maken, zou leuk zijn! :)


Bedankt voor jullie tips in ieder geval! Helaas zijn we er niet zo lang, maar als jullie nog andere tips hebben dan hoor ik ze ook graag (desnoods voor een volgende, langere vakantie)! :)

gebruiker11

  • Gast
Bruidssuite In Het Buitenland
« Reactie #9 Gepost op: 4 juni 2012, 21:21:35 »
Mag ik weten wat zoiest gekost heeft ? En heb je misschien foto's ?

October Bride

  • Gast
Bruidssuite In Het Buitenland
« Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2012, 13:28:55 »
Mag ik weten wat zoiest gekost heeft ? En heb je misschien foto's ?
Sorry voor de late reactie... Ik heb geen foto's, want we gaan pas eind oktober :wink: Qua kosten kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Wij zijn geloof ik iets van 800 euro kwijt voor hotel en tickets.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards