collapse

Auteur Topic: De Afvallers 2013  (gelezen 152916 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #25 Gepost op: 18 april 2012, 22:23:08 »
Lijkt me echt naar om zoveel last ervan te hebben. Ik heb er gelukkig geen last van verder.

Ik heb trouwens echt honger nu. Niet emotioneel, maar echt een rammelende maag. Waarschijnlijk omdat er geen aardappels of rijst bij de aubergine zat  :sad:

OsCarel

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #26 Gepost op: 18 april 2012, 22:24:32 »
Daarom slik ik ook altijd door.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #27 Gepost op: 18 april 2012, 22:24:37 »
Ik meld me hier ook aan....zei ze terwijl ze drop zit te eten :ph34r:

Nee, ik zeg iedere keer tegen mezelf: 'morgen ga ik beginnen'. Maar ik doe het nooit! Ik heb niet veel overgewicht..weeg nu 75 kilo en ben 1,68 lang. Dat is net iets te zwaar dus moet er een paar kilo vanaf. Maar ik ben iemand die echt een stok achter de deur nodig heeft, en hopelijk helpt dit!

Succes allemaal! :hungry:

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #28 Gepost op: 18 april 2012, 22:31:30 »
Als ik het goed heb uitgerekend trouwen wij vlak na elkaar. Mooie manier om elkaar op te peppen zo, toch?  :biggrin:

Zet 'm op Sjaantje!!

OsCarel

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #29 Gepost op: 18 april 2012, 22:32:26 »
Ooh, dat valt mee hoor.
Ik heb echt obesitas. :sad:

gympie

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #30 Gepost op: 18 april 2012, 22:45:56 »
Ik wil echt een boterham met hagelslag in de ochtend, dat vind ik zo lekker. Soms kan ik mij beheersen en doe ik er 20+ kaas op.
Daarbij een bakje yoghurt of kwart en als ik tijd heb nog 2 peentjes.
En ik hou ook echt die 6 momenten om te eten aan anders heb je nog honger en ligt ook je stofwisseling stil. En ik denk
dat als je gewoon niet snoept en goed let op je frisdrank dat dat ook al enorm scheelt.

OsCarel

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #31 Gepost op: 18 april 2012, 23:00:00 »
Ai, ik vind 20+ kaas zó smakeloos.

Cahira

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #32 Gepost op: 18 april 2012, 23:20:36 »
Hoi allemaal,ik had me hier al gemeld, maar nu even iets meer vertellen.
Ik ben 34 jaar en ik ga trouwen op 1 maart 2013.
Ik heb behoorlijk overgewicht en heb dit al vaker gehad, maar ben toen flink afgevallen. Helaas kon ik op een gegeven moment niet meer sporten vanwege terugkerende luchtweginfecties en daarna heftige rugpijn welke nog steeds niet over is. Al bij al ben ik de afgelopen anderhalf weer flink aangekomen en daar baal ik van. Ik voel me gewoon veel beter als ik minder weeg.
Zeker omdat AS en ik na ons trouwen aan kinderen zitten te denken wil ik weer wat gezonder worden. We zijn allebei al gestopt met roken bijna een half jaar geleden. Nu wordt het tijd om langzaam meer te gaan bewegen en af te vallen.
Een slanke den zal ik nooit worden, maar dat hoeft ook niet.

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #33 Gepost op: 19 april 2012, 07:11:57 »
Veel succes Cahira!
Ik hoop dat je snel een manier van sporten vindt die je wél kunt doen met een pijnlijke rug.
Mijn moeder heeft ook altijd rugklachten, zij fietst vrij veel. Misschin is dat wat voor je?  :)

gympie

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #34 Gepost op: 19 april 2012, 10:28:02 »
He Cahira, dan trouw je op dezelfde datum als ik. Leuk!
En ik ben begonnen met zwemmen om niet gelijk mijn lijf zwaar te belasten. Ben begonnen met 40 baantjes
en heb die langzaam opgebouwd tot 70. Moet ik eerlijk bekennen dat ik 2 weekjes niet ben geweest ivm verkoudheid
die maar niet weg wil trekken.

Maar heeft er nog iemand een lekker koolhydraadarm recept?

Cahira

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #35 Gepost op: 19 april 2012, 10:46:09 »
Hoi gympie, mooie datum, hè?

Zwemmen is inderdaad heerlijk en goed voor je. Mijn AS heeft elke woensdagavond zwemles. Ik ben al drie keer meegeweest, dan gaan we gewoon iets eerder en dan ik voor zijn zwemles begint ook even een klein half uurtje zwemmen. Ik moet het echt op mijn gemak doen want ik heb totaal geen conditie meer en vooral mijn nek gaat erg verkrampen want daar zitten de spieren ook allemaal vast. Maar ik vind het wel lekker om te doen.

Verder heb ik sinds kort een stappenteller en probeer ik er op te letten dat ik niet teveel stil zit en toch behoorlijk wat loop op een dag. Ik kan niet lang lopen achter elkaar want dan gaan mijn onderrugspieren verkrampen, maar ik probeer het heel langzaam op te bouwen.
Maar pff, het valt niet mee hoor.

En daarnaast is het eten een probleem. Zo ontzettend veel of ongezond eet ik niet, zeker niet vergeleken met vroeger, maar met name ´s avonds kan ik het niet laten om toch regelmatig nog een klein bakje chips ofzo te nemen.

Pepper

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #36 Gepost op: 19 april 2012, 11:26:20 »
Ok ik hoor hier niet thuis maar ik moet even reageren.

Kwarkje: jij eet te weinig! En sowieso te weinig groenten/fruit. Je lichaam gaat in overlevingsmodus en alles wat je wel eet dat slaat je lichaam op. Je geeft al aan dat je vrij lang bent, hier kan jouw lichaam niet op overleven.
Kim: Top, Weight Watchers is een goede gezonde manier om af te vallen!
Gympie: Minderen met koolhydraten is gewoonweg niet genoeg, of schrappen of een dieet met koolhydraten doen. Om je dag al te beginnen met brood en 20+ kaas (20+ kaas mag trouwens geen kaas heten) is al een slecht begin van een koolhydraatarm dieet. Voor recepten raad ik je aan op de website van Dr. Frank te kijken of google op lowcarb recepten.
OsCarel: Klinkt top dat dieet! Vooral met het leren weer normaal te eten! En de mental coaching! Het gaat tenslotte om een knop en patroon omzetten!
Sjaantje: Lekker sporten! En let niet op de cijfers maar de omvang.

Ik ben wat lijnen betreft een expert, helaas , ik zal altijd op mijn gewicht moeten blijven letten. Ik kom van 46-48 en ik heb nu maat 38-40. Mijn fout? Ik at/eet te weinig! En wat ik at dat was verkeerd. Een dag terugval betekent niet dat het meteen allemaal voor niets is geweest. De fijnste tip die ik kan geven : als je zondigt, laat het je smaken. Het is zooo nutteloos om te zondigen op goedkope chocola of chips omdat het chips zijn, dan zit je met een rotgevoel en heeft het je ook nog niet eens echt gesmaakt. En sporten, blijf bewegen, wandel een half uur per dag, maar zorg ervoor dat het je niet tegen gaat staan. Afvallen is niet afstraffen.

Dat zijn mijn twee centjes. Verder kan je in het algemene dieettopic hele goede tips opdoen over de dieeten die jullie volgen.

OsCarel

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #37 Gepost op: 19 april 2012, 12:28:13 »
Goede toevoeging, Pepper!
Dat was mijn probleem ook, veeel te weinig eten. En dan at ik weer wat, niet eens heel veel en bám 2 kilo erbij.

gympie

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #38 Gepost op: 19 april 2012, 14:07:49 »
@pepper: leg uit. Die boterham is het enige aan kh

OsCarel

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #39 Gepost op: 19 april 2012, 16:20:17 »
Het moet niet vervelend worden voor je Gympie, als jij graag die boterham met hagelslag neemt en je kan niet zonder, dan neem je die boterham.

Hier gaan we nog steeds lekker.

Ik merk wel dat ik dat echt nodig heb, dat strenge. Anders ga ik zondigen. Nu niet. Niet eens behoefte aan.

gympie

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #40 Gepost op: 19 april 2012, 16:23:10 »
:biggrin: die werkt voor mij  :biggrin:  haha. Maar het afvallen werkt ook echt hoor, anders was ik niet al een maatje kwijt :wink:
En ik kan mijn oude trainingspak weer aan. Die moest ooit eens aangeschaft worden en die heb ik nooit goed gepast. Die ga
ik dus vanavond mooi aantrekken :biggrin:

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #41 Gepost op: 19 april 2012, 16:46:56 »
Hm, ik zal het eens gaan bijhouden met kcal, volgens mij eet ik niet te weinig hoor!! Maar idd wel te weinig fruit; ik lust weinig fruitsoorten.

OsCarel

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #42 Gepost op: 19 april 2012, 16:52:33 »
Dan eet je de fruitsoorten die je wel lust. En groente.

-Zegt zij die geen van beide eet momenteel.

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #43 Gepost op: 19 april 2012, 16:56:01 »
Ik zou eigenlijk niet weten welke fruitsoorten ik wél lekker vind. Aardbeien... maar dan alleen met slagroom, en dat is weer niet zo goed  :huh:

OsCarel

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #44 Gepost op: 19 april 2012, 17:01:50 »
Hmm, aardbeien. Ik lust eigenlijk alle fruit.
Wat ook wel een goede is. Bewust eten, elke hap rustig doorslikken voordat je een volgende neemt. Voorheen was ik echt aan 't proppen.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #45 Gepost op: 19 april 2012, 17:51:20 »
Kwarkje, ik trouw op 7-6-2013...en dan ben ik trouwens net 21. En ik moet ook echt gaan sporten Pepper! Ik heb het heel lang gedaan maar ben er toen mee gestopt vanwege werk en school. Dit is een goede reden om het weer op te pakken.

Over fruit, aardbeien, ananas, mango, kiwi's, grapefruits, granaatappels...ik vind het allemaal lekker. Behalve meloen, dat krijg ik echt niet door mn keel heen! Waarschijnlijk is te weinig eten ook mijn probleem. Ik ontbijt bijna nooit, eet dan om half elf een time-out (granenbiscuit) en dan om half één 2 broodjes met vleeswaren en/of kaas. En als ik dan 's middags thuis kom...tsja! Dan is een chippie zo lekker. Wel eet ik altijd veel avondeten, aardappels, groenten en vlees. En 1x in de week vis. En dan in het weekend eet ik echt alles wat ik maar kan eten..chips, toastjes, pizza, patat... :ph34r:

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #46 Gepost op: 23 april 2012, 09:22:25 »
Hoi allemaal!

Ik ben al ff aan het opletten op mijn eten. Ben niet echt aan het lijnen.
Als ik trek heb in iets lekkers, dan pak ik het vaak ook wel, maar niet overdreven.
Probeer het wel in de hand te houden haha.
Ik hoop dat het jullie gaat lukken om af te vallen, ik hou het topic in de gaten!
Succes!!!!

Kimmtt

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #47 Gepost op: 23 april 2012, 11:35:15 »
Gevonden ik doe ook mee,

Na mijn zwangerschap 15 kilo aangekomen (zaten er voor mijn zwangerschap al 5 extra op)
Eerst een maand ww gedaan 5 kilo kwijt, maar ik hield maar honger en heb het dus niet volgehouden, kilo's zijn er wel vanaf gebleven.
Nu sinds 2 weken calorieen aan het tellen (via de calorieen teller op mijn telefoon) uitgerekend voor me dat ik ong 2000 calorieen nodig heb per dag, en nu na 2 weken ben ik 3,6 kilo kwijt. Nog 10 te gaan dan zit ik ideaal, Met 7 zit ik op het gewicht van voor mijn zwangerschap  :biggrin: Ik probeer dus af te vallen door mijn eetgewoontes aan te passen.
Beetje gezonder en geen snoep meer.


en GEEN honger gehad tot nu toe
« Laatst bewerkt op: 23 april 2012, 11:48:56 door Kimmtt »

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #48 Gepost op: 23 april 2012, 12:43:58 »
Mooi dat je het topic hebt gevonden  :laugh:

Hier gaat het ook goed. Mijn AS zei dat mijn buik wat platter is geworden. ik heb mijn eetgewoontes niet echt aangepast, maar ben wel meer gaan fietsen en buikdans-oefeningen als niemand kijkt :blush: Dus da's mooi  :)

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #49 Gepost op: 23 april 2012, 17:02:38 »
Zo, vanmiddag even door het oog van de naald gekropen! Had al een zakje drop meegenomen bij de boodschappen. Gedurende de tijd in de rij liep ik al te balen, maar kon me toch niet eroverheen zetten om ze niet te nemen. Toen de kassiere zei dat ik nog wat moest afwegen zag ik dat als een teken en heb ze TOCH maar weggelegd... Pfiewww... Dat was weer snaaien geworden, zo'n zakje drop gaat in 10 minuten leeg... :blush:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards