collapse

Auteur Topic: Zelf Receptie Organiseren  (gelezen 7984 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Receptie Organiseren
« Gepost op: 3 mei 2012, 21:06:40 »
We zitten er aan te denken om de receptie op onze trouwdag zelf te organiseren. Dus een zaaltje huren en dan zelf hapjes en drankjes inkopen. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Waar moet je dan zoal aan denken qua inkopen?

Tot nu toe denk ik aan het volgende:
Koffie, thee, taarten, frisdrank, bier, wijn, zoutjes, snackjes, chocolaatjes. Mis ik dan nog iets belangrijks?

Qua bediening kunnen we misschien wel vriendinnen van mijn schoonmoeder of schoonzusjes vragen, denk ik.

We hebben een zaaltje op het oog waar een goede keuken bij in zit, dus om apparaten, servies, glazen, etc maak ik me niet zo druk. kHeb een mailtje gestuurd of die zaal te huur is (want het is niet echt bedoeld voor bruiloften voor zover ik weet), dus ik ben benieuwd of zoiets kan! Maar even van het positieve uitgaand, ben ik dus wel alvast aan het verzinnen over de invulling, dus alle tips van mensen die zoiets ook weleens georganiseerd hebben, zijn welkom!

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #1 Gepost op: 3 mei 2012, 23:33:45 »
Wil je aan het eind van het feest ook nog iets lekker te eten/snacken? Zo ja, dan moet je dat ook regelen...
Verder ga ik even nadenken wat zwager en schoonzusje allemaal hadden....

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2012, 08:16:42 »
Wij hebben ook zo'n locatie. Wij hebben een cateraar die de hapjes  en het diner voor ons regelt. Het personeel regelt hij ook.

De drank laten wij via de Slijterij komen. Zij halen alles op wat niet aangebroken is. Dus dan blijf je ook niet met heel veel zitten. Je houdt hooguit van elke soort drank 1 max 2 flessen over. Misschien kun je ook zo iets regelen.

jassou

  • Gast
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2012, 09:38:30 »
Naast genoeg drankjes en hapjes heb je denk ik niet erg veel nodig voor een receptie. Afhankelijk van de tijd van je receptie zou ik kiezen voor zoet of hartig. Misschien nog aankleding, als er dat niet is op de locatie? (linnen, bloemen, dat soort werk?)

Qua bediening zou ik daar je gasten niet voor vragen (ik neem aan dat de vriendinnen van je moeder en je schoonzusjes ook gasten zijn?), of ze moeten het spontaan aangeboden hebben. Lijkt me niet aardig, en ook ivm vlekken op hun nette kleding. Ik zou gewoon de drankjes e.d. dan op een buffet tafel zetten, leuke informele sfeer.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2012, 14:06:29 »
Ik zou geen bediening doen, maar de mensen zelf laten lopen naar drank en eten.

Dan heb je alleen een aantal mensen nodig voor achter de bar (die je dus ook weer kan laten afwisselen met anderen)

Als je taart wilt dan zou ik zorgen dat de taart al helemaal verdeeld is op bordjes (petit four achtig misschien?) zodat mensen die bij aankomst (of na jullie feliciteren) gelijk mee kunnen pakken.

En een lekkere snoeptafel neerzetten in de zaal met allemaal lekkere dingetjes erop die mensen zelf kunnen pakken.

En dan voor de hartige mensen een zoutje idd op de tafels.


Edit: Zoiest wat Jassou dus zegt (sorry, had niet heel je reactie gelezen Jassou!)
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2012, 14:07:04 door Esprit »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2012, 20:42:37 »
Qua bediening zou ik daar je gasten niet voor vragen (ik neem aan dat de vriendinnen van je moeder en je schoonzusjes ook gasten zijn?), of ze moeten het spontaan aangeboden hebben. Lijkt me niet aardig, en ook ivm vlekken op hun nette kleding. Ik zou gewoon de drankjes e.d. dan op een buffet tafel zetten, leuke informele sfeer.

Nee, ik zou er zeker geen gasten voor vragen! Ik bedoelde niet mijn eigen vriendinnen, maar vriendinnen van mijn schoonmoeder of vriendinnen van schoonzusjes. Dus dat zijn niet mijn vriendinnen en zullen we ook niet uitnodigen als gasten.

En verder een reactie op de andere suggesties:
- Het idee van een buffet vind ik een goede, die zal ik onthouden!
- De taarten al gesneden op bordjes zetten, had ik inderdaad ook in gedachten. Lekker makkelijk en ziet er ook leuk uit.
- Versiering vind ik ook leuk. Als het lukt om dit zaaltje te regelen, heb ik daar al wel ideeën bij. Ik hoop dat we dat dan een dag van te voren kunnen doen, lijkt me wel leuk om met vriendinnen of zusjes te doen oid.
- Wat betreft het inkopen doen bij een slijter: ik ben bang dat dat juist duurder is dan in een supermarkt. We hebben ruim de tijd om bijvoorbeeld aanbiedingen in te slaan en als daar iets of veel van overblijft wat verder goed houdbaar is, vind ik dat geen probleem. Dat drinken we dan wel in de weken/maanden erna;-)
- Snoeptafel: dat vind ik een leuk idee!
- Snacks: die was ik inderdaad wel van plan. Ik weet nog niet hoe we het gaan doen met eten. Misschien na de receptie met de daggasten naar een restaurantje...moeten we nog even over nadenken.

Super dat jullie zo meedenken, daar heb ik echt wel wat aan. Meer tips en ideetjes zijn welkom!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2012, 14:57:35 »
Hmm... tegenslagje: het blijkt een alcoholvrij centrum te zijn, dat zaaltje wat we op het oog hadden. Nu ben ik zelf totaal geen alcoholdrinker, maar een hele alcoholvrije receptie gaat me net te ver;-) Iemand ideeën voor een zaaltje waar je zelf je drank en hapjes mag regelen, ergens in de driehoek Dokkum, Burgum en Kollum?

Cynthiag

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2012, 16:17:03 »
Heb je de locale sportverenigingen al geprobeerd?

October Bride

  • Gast
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2012, 23:04:10 »
Of een scoutinggebouw?

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #9 Gepost op: 23 mei 2012, 22:10:16 »
Bedankt voor het meedenken allemaal! We zijn inmiddels van het idee afgestapt en gaan nu toch voor een locatie waar wel catering bij in zit. Bleek toch handiger te zijn in ons geval.

Maidenofmay

  • Gast
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2012, 16:11:51 »
Verstandig plan denk ik Roze! 't Is toch veel meer werk om het allemaal zelf te organiseren en het is al zo'n drukke tijd :)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #11 Gepost op: 24 mei 2012, 16:16:16 »
Dankje!

Het stel

  • Gast
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #12 Gepost op: 20 juni 2012, 10:16:11 »
Weet je het zeker?

Wij gaan d.v. wel trouwen in een locatie zonder catering.
Groot voordeel daarvan voor ons is dat je echt stevig bespaart op die catering (zelf inkopen is een duizenvoud goedkoper)
en die besparing kun je investeren in andere leuke dingen, bijvoorbeeld de kwaliteit van de locatie.
Hoewel wij low-budget zitten mikken we toch op een wat duurdere locatie, met het vrijgekomen geld van de catering.

Wees creatief! 300 euro extra voor een leuke aankleding van de zaal vind je misschien duur, maar als je regelt dat je aanstaande je romantisch op een bakfiets naar de locatie fietst, heb je per saldo niks extra's uitgegeven. (http://www.defietsfabriek.nl/nl/nl/99/details_nieuwsbericht/46/de_fietsfabriek_trouwbakfiets)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Zelf Receptie Organiseren
« Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2012, 13:25:24 »
Ja, ik weet het zeker. Eigen catering + aankleding hoeft namelijk helemaal niet persé goedkoper te zijn. Plus dat je meer zelf moet regelen, wat ook stress kan geven. De locatie die we nu op het oog hebben, biedt alles wat wij willen en de prijs is redelijk.

En wat betreft die fietsensite, is dat reclame? Die bakfiets is overigens écht geen optie, mijn vriend háát fietsen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards