collapse

Auteur Topic: 'S Avonds Trouwen  (gelezen 12566 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marrie

  • Gast
'S Avonds Trouwen
« Gepost op: 20 juni 2012, 23:19:17 »
Wij willen waarschijnlijk 's avonds trouwen.
Dit om meer mensen de gelegenheid te geven om erbij te zijn en ook om geen mensen rond etenstijd te hoeven 'wegsturen'.

Iemand ervaring?

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
'S Avonds Trouwen
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2012, 23:31:09 »
Ik heb er geen ervaring mee, maar vraag me af of een babs ook s'avonds wil trouwen. Of je moet bijbetalen natuurlijk :)
Ben benieuwd, als het lukt is het wel erg leuk! Wat ik me wel afvraag. Wanneer je daggasten hebt en 'gewoon' overdag trouwd, hoef je toch ook geen mensen weg te sturen? Want die eten toch al met jullie, of is dit een hele domme vraag :tongue:

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
'S Avonds Trouwen
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2012, 08:45:20 »
Wij zijn 's middags op het stadhuis getrouwd met een klein gezelschap en hadden 's avonds het kerkelijk huwelijk. Wij vonden het ook heel belangrijk en fijn dat alle gasten bij de ceremonie konden zijn (en de meesten waren er ook). Vanuit de kerk gingen we meteen door naar de feestlocatie (tegenover de kerk).
Ik vond het zo heel fijn, overdag lekker intiem en 's avonds een grote club mensen in de kerk en op het feest. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet alleen 's avonds te trouwen, omdat wij dachten dat de dag dan wat kort zou zijn (en omdat ik graag mijn jurk de hele dag aan wilde in plaats van alleen 's avonds). Maar als dat voor jullie geen bezwaar is, zou ik lekker 's avonds trouwen. Ik vond het echt heel bijzonder dat iedereen in de kerk was!
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2012, 08:47:20 door Elgee »

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
'S Avonds Trouwen
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2012, 10:27:31 »
Mijn grootste 'bezwaar' tegen 's avonds trouwens zou zijn: De zenuwen! Je hoort/leest vaak (en voor onszelf gold dat ook) dat bruidsparen toch wel gespannen zijn voor de ceremonie en dat als de ceremonie/dienst voorbij is, er echt wel iets van je afvalt en de rest van de dag dubbelop genieten is.
Als je 's avonds trouwt ben je waarschijnlijk toch de hele dag gespannen waardoor je misschien minder kunt genieten van de dingen die je vóór de ceremonie doet (ik zou een uur voor de kerkdienst geen hap door m'n keel hebben kunnen krijgen, al was het eten nog zo lekker!). En als de ceremonie eenmaal geweest is valt die spanning wel weg, maar dan heb je nog maar een heel klein deel van de 'dag' (avond dus) om onbezorgd te genieten. Ik was blij dat wij 's middags trouwden.

Maar dat bezwaar hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden! En het is ook wel heel speciaal denk ik, 's avonds trouwen.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
'S Avonds Trouwen
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2012, 11:55:37 »
Hier kwamen de zenuwen pas 10 minuten voor de ceremonie, toen de ambtenaar ons even apart nam. Daarvoor nergens last van gehad, nouja nergens :wink: zenuwen voor elkaar de eerste keer zien in trouwkleding, dát was spannend. Daarna vond ik het wel meevallen!

Maar als je idd gevoelig bent voor spanning, is het inderdaad zonde van het eten :laugh:. aan de andere kant, wij zijn smiddags getrouwd en kon door de jurk + torselet bijna niks eten.. dus zoveel maakte het voor ons niet uit :tongue:.

Lijkt mij ook wel leuk, savonds trouwen! Alhoewel het voor gasten van ver misschien wat onhandig is ivm etenstijd en lange reistijd? Maarja, dat soort dingetjes hou je toch wel..

Jassou

  • Gast
'S Avonds Trouwen
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2012, 12:39:58 »
Hier kwamen de spanningen pas na de ceremonie! Ik was die octend in prima stemming, heel rustig, maar naarmate de dag vorderde werd ik steeds onrustiger en zenuwachtiger. Ik was enorm opgelucht toen het allemaal voorbij was. Niet erg typisch, misschien, maar 's avonds trouwen zou voor mij misschien wel een beter idee zijn geweest haha. Het lijkt me ook erg relaxed, op je gemak de hele dag, lekker rustig omkleden en aan een kalmerende borrel op een wat christelijker tijdstip, dan trouwen, eten feest. Klinkt fantastisch! :)

misseagle

  • Gast
'S Avonds Trouwen
« Reactie #6 Gepost op: 21 juni 2012, 12:44:27 »
Als ik hier zo lees over in de avond trouwen klinkt het wel top..

Al vind ik dat ik nu al "laat" trouw. Want mijn AS haalt me pas om 11.45 op dus dan zie ik hem pas! Moet ik de hele ochtend wachten...
Hihi...

Marrie

  • Gast
'S Avonds Trouwen
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2012, 13:13:48 »
Wij willen graag met een 'intiem' gezelschap eten en liefst een grotere groep bij de ceremonie.
Voor het feest hebben we een nog grotere groep.

Aangezien we alles op 1 locatie doen zou je met een middag-bruiloft mensen van de locatie 'weg moeten sturen' om wat te gaan eten, waarna ze later weer terug mogen komen op het feest. Ik vind dat een beetje onpractisch (weet dat het vaker gebeurt). Heb bij anderen gezien dat gasten dan gaan kiezen tussen de ceremonie en het feest en dat zou ik erg jammer vinden.

Toen we hoorden dat je ook 's avonds kunt trouwen (er zijn in ieder geval in onze omliggende gemeenten genoeg babsen die dat willen doen, uiteraard kost het iets meer, maar is tientjes-werk) leek ons dat wel een leuke, aparte en practische oplossing.

We kunnen allebei lekker uitslapen (ik ben echt een avond-mens, dus vind ik wel erg fijn). Hij haalt me na de lunch op en we maken foto's. Daarna met een klein clubje eten. Dan met een iets grotere groep trouwen en aansluitend een feest waarbij een nog grotere groep uitgenodigd is. Leek ons wel wat!
Wij trouwen niet voor de kerk, dus dat scheelt. Geen idee of dat 's avonds zou kunnen.

Met de zenuwen zal het allemaal wel meevallen denk ik. Al weet ik dat natuurlijk pas op de dag zelf :)

misseagle

  • Gast
'S Avonds Trouwen
« Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2012, 14:13:03 »
Goede oplossing.

Zelf "stuur" ik mensen ook weg mochten ze op de ceremonie komen.
In principe mag iedereen op de ceremonie komen die ook op het feest zijn uitgenodigd.

Alleen zitten zij dan op de tribune en de daggasten op het veld :wink:

Mibje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 600
  • Geslacht: Vrouw
'S Avonds Trouwen
« Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2012, 22:12:21 »
hoewel het huwelijk geen stand heeft gehouden, zijn wij wel 's avonds getrouwd.
Het was een heerlijk ontspannen dag. Wij zaten met gescheiden schoonouders en familie gezeik.
Kortom een hoop gedoe voorkwamen we hier mee.
's middags heb ik mijn haar gedaan en daarna hebben we met een intieme groep gegeten en wat gedronken, heel ontspannen.
Daarna ben ik op die locatie me gaan omkleden net als W. heb daar ook mijn make up gedaan enzo en toen hebben we elkaar
daar ook voor het eerst gezien. Daarna foto's gemaakt met elkaar, terwijl de gasten nog koffie konden drinken en stukje taart konden eten) en toen richting het stadhuis. Wij zijn geloof ik om 20,00 getrouwd. Daarna feliciteren en los met dat feest. Je hebt je jurk minder lang aan (veel gehoorde opmerking),
maar ik wilde niet eten in mijn jurk, omdat we in een tuin waren enzo. Vond het zonde als deze al heel vies zou zijn.

Het was uiteindelijk gewoon een hele geslaagde dag en ik zou het niet anders doen. Heb die middag ook gewoon een enorme leuke meiden middag gehad.
Lekker bij de kapper, bubbels erbij enzo. Zou het een tweede keer zeker weer zo overwegen.

misseagle

  • Gast
'S Avonds Trouwen
« Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2012, 22:39:09 »
Das mooi.. Iedereen moet ook lekker doen wat bij hem/haar hoort!
Wij hebben geen familie gedoe of gescheiden ouders ofzo. Maar willen ook weer niet al om 12uur trouwen dan is de dag veel te lang..

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
'S Avonds Trouwen
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2012, 23:18:49 »
Klinkt gezellig 's avonds trouwen. De hele dag rustig aan doen en daarna trouwen en feesten maar.

B_25.05.2012

  • Gast
'S Avonds Trouwen
« Reactie #12 Gepost op: 9 juli 2012, 14:11:49 »
Het is een hartstikke leuk idee! Zo kunnen alle gasten bij de ceremonie zijn.
Wat je ook kunt doen om toch heel de dag feest te hebben is dat je de daggasten als smiddags laat komen dan ga je ook foto's maken en wellicht dat je met je gasten nog iets kunt gaan doen en dan ga je al optijd dineren met elkaar en dan daarna laat je de rest van de gasten komen en hou je de ceremonie. als dit op dezelfde locatie is als de feestlocatie kun je daarna meteen het feest van start laten gaan.
Je kunt bij de gemeente informeren wat de mogelijkheden zijn. Je kunt ook altijd nog een zelfstandige ambtenaar inhuren dan moet het zeker wel lukken.
veel plezier!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards